Aktuální fotografie zahájené výstavby Rezidence Keltičkova na Slezské Ostravě. Stavba se blíží svému dokončení.
Například zcela zřetelná je již exteriérové fasáda, které kombinuje různé barevné odstíny omítek se svislým obkladem v horním patře. Velkým benefitem jsou i plné výplně balkonových zábradlí, které zajistí vzhledovou sjednocenost. Hlavní stavební práce aktuálně probíhají v interiéru objektu a v jeho okolí.
Jana :
Přerostlý činžák ve svahu. Tak asi lepší než ten Šmoulov – terasové byty níže, ale celá ta oblast je příkladem jak to nemá vypadat. Na Keltičkově je nejhezčí vilka z 20 let minulého století (žlutá fasáda). Jinak nahodilý shluk ve stylu kdo má peníze a prodere se k pozemku – staví. Architektura po Ostravsku.
21.04.2023 10:07D-r :
Celá Ostrava je příkladem jak to nemá vypadat:-)))).
jiřík :
Jak jsem to viděl zepředu, tak jsem si nejdřív myslel, že je to revitalizace paneláku. A ono ne, je to novostavba.
M :
Strana s balkony vypadá dobře, ale z druhé strany? Každé patro jinak okna? To nevypadá moc dobře…
21.04.2023 18:29Meister_War.py :
Proč všechny novostavby vypadají úplně stejně? Všechno to jsou jednotvárné kostky, které se architekt snaží ozvláštnit náhodnými tvary a nahodilými prvky, jako v devadesátkách.
Místo unikátních a zajímavých staveb nám tady akorát rostou kostky, které vypadají jak rekonstruované paneláky.
Já být architekt nebo developer, tak se za to stydím. Stavět co nejrychleji a nejlaciněji, a penízky se začnou hrnout co nevidět. Baráky by měly nějak vypadat. Je to nedílná součást veřejného prostoru a jeho vzhled ovlivňuje náladu těch, kteří se v tom prostoru pohybují.
22.04.2023 01:43Cyril :
Zámostí roste do obrazu sídliště – bez koncepce, bez občanské vybavenosti. Periferie dvě stě metrů od centra.
22.04.2023 09:49davidb :
Cyril:
22.04.2023 12:56400 metrů od tohoto domu je LIDL. 500 metrů je Penny.
V dochozí vzdálenosti je MŠ a ZUŠ.
Velká škoda je ukončení prací na trolejbusové trati. Nevím zda je bus 99 dostatečný.
S200 :
davidb: Tak od této stavby to je cca 5 min chůze na zastávku RBP, takže v tomto bych problém neviděl.
23.04.2023 23:39ELB :
Stavba mi příjde jako takový sídlištní standard, nenadchne, ale ani neurazí a není vysloveně špatná. Na jedné straně je škoda, že na Zámostí a Františkově nové budovy ignorují uliční řady, na druhé straně historicky se dá za skutečnou uliční řadu považovat snad jen Zámostní(a její bezprostřední okolí), začátek Keltičkovy u radnice, nebo již neexistující Bohumínská/Těšínská, takže to bychom asi chtěli po dnešních investorech hodně, aby zde vzniklo skutečné město, resp. rozšíření centra z moravského na slezský břeh, pokud jde o typ zástavby a charakter uliční sítě.
K trolejbusu: Trať přes Františkov je v plánu snad již půlstoletí a podle mě by byla přínosem. Bohužel oprava ulice Na Baranovci ve stávajících parametrech asi umožňuje a dalších X let bude umožňovat jen nesystémovou minibusovou linku. Odklonění linky 108/109 přes Františkov by dávalo velký smysl a užitek nejen pro nové obyvatele lokality. Obsluhu zastávek Jaklovecká a Stadión Bazaly bez problémů pokryje linka 104, navíc by odpadlo zbytečné „zajíždění“ linky 108/109 přes dostatečně MHD pokryté Gagarinovo náměstí (105, 106) a tato linka by tak měla přímou trasu „z Bezruča“ na „Sykorak“.
24.04.2023 11:21davidb :
S200:
To je. Ale zastávky jsou dál od OK a do kopce. Ale možná ta 99 fakt stačí.
ELB:
24.04.2023 16:11Trolejbus je asi nereálný – https://www.msstavby.cz/konec-nadeji-na-trolejbus-pres-frantiskov-08-07-2022/
Rdm :
ELB: davidb: je vůbec v době parciálních a elektrických autobusů potřeba cpát další dráty pro trolejbusy?
24.04.2023 19:18Jenki :
Rdm:
24.04.2023 20:09Zásadní problém není absence trolejového vedení, ale nedostatečná šířka ulice Na Baranovci, kde se dva trolejbusy nevyhnou. A nevyhnou se tam ani dva elektrobusy, ani dva parciální trolejbusy.
davidb :
Rdm:
25.04.2023 08:45Já netrvám na trolejbusu. Jen se mi zdá, že ta lokalita už možná potřebuje víc než malý autobus.
Ano Na Baranovci je úzká a zatáčka fakt ostrá. Ale pohledem do katastrální mapy by možná šla rozšířit na pozemcích města.
ELB :
davidb: Jistě, že by ulice Na Baranovci rozšířit šla a také je to v plánu již půlstoletí, jenže nedávná rekonstrukce této ulice ve stávající šířce tento záměr odložila nebo možná již fakticky ukončila. A jak jsem psal výše, zatrolejování úseku RBP-SOR by nebylo přínosem pouze pro obyvatele Františkova, ale celkově pro optimalizaci sítě trolejbusů v Ostravě.
A proč vlastně rekonstrukce ulice Na Baranovci zakonzervovala její současné parametry s nepřehlednou zatáčkou, když původní plán byl komunikaci rozšířit ?
25.04.2023 09:12M :
ELB: proč? Bo to tak někdo chtěl. Asi nějaký ***…
26.04.2023 15:14ELB :
M: A nemůže to souviset s tím, kdo je vlastníkem objektu v ostré zatáčce této ulice a jaký podnikatelský subjekt v tomto objektu sídlí ?
27.04.2023 13:12Sl :
super, moc děkujeme, že nám děláte ze Slezské novostavbou čtvrť. Co ti lidi, co tu bydlí 40 a více let. Protesty, petice nic? Jasně, že ne. Prachy a prachy. Smutné člověk si tam za mlada chodil hrát, dnes tam postavíte monstrum, které nikdo nechtěl. Děkujeme….
Hans :
Sl: Já ty novostavby chci. Chtěl bych se po VŠ vrátit z Prahy do Ostravy a nabídka nových a hezkých bytů v Ostravě je téměř nulová.
29.10.2024 07:44