Renovace Městského stadionu v Ostravě-Vítkovicích začne hned po skončení 51. ročníku atletického mítinku Zlatá tretra v květnu 2012. Celkem si v první etapě vyžádá investici téměř 450 milionů korun. Za tyto peníze by měl být rekonstruován celý areál a postavena nová východní tribuna.
Město zveřejnilo první vizualizaci budoucího vzhledu stadionu. Na návrhu se podílel tým architekta Davida Kotka. „Byli jsme značně limitovaní materiály. Nakonec jsme použili kovové nosníky a kovový plášť,“ uvedl Kotek s tím, že stadion bude jedinečný v kombinaci původní hlavní tribuny z roku 1938, která zůstane zachována, s dostavěnou novou částí. „Časově se musíme vejít do období mezí Zlatou tretrou 2012 a 2013,“ dodal.
V této etapě renovace se práce dotknou všech sportovních ploch. Ty dostanou nové moderní povrchy. Opraveno bude také zázemí a například i elektrické rozvody. Změn se dočkají rovněž vstupní objekty.
V květnu se pak začne s demolicí východní tribuny, což jsou současné betonové ochozy k stání. Místo nich vyroste krytá tribuna. Ta společně s rekonstruovanou hlavní tribunou nabídnou kapacitu 13.000 míst. Termín dokončení stavby se odhaduje na konec roku 2012.
Městský stadion v Ostravě-Vítkovicích byl postaven v roce 1939.
Autor projektu: PROJEKT STUDIO
Zdroj: archiweb.cz
MM :
Další tunel zastupitelů. Jen pro upřesnění, už se ví, že 100 milionů s EU nezískáme. Dotace nebyla schválena, ještě než vyšel tento propagační článek na Deníku. Je to úplně stejné jako rekonstrukce ČEZ arény. Černá díra na peníze. Fotbal se tam nedá hrát, já jako fanoušek tam prostě chodit nebudu. Je nás bohužel většina. Nejde mi ani tak o Slezkou atd., ale o čistě fotbalový stadion. Proč lze postavit, opravit stadion v Plzni nebo v Uherském Hradišti a u nás to nejde a když tak za přemrštěné ceny. Jsem tímto opravdu znechucený…
13.10.2011 13:41Nimrod :
Jaká dotace EU? Jde o účelovou dotaci českého MŠMT, pokud jsem četl správně. To jestli vyjde nebo ne, je věc druhá. Každé ministerstvo má rozpočtové rezervy, které rozděluje jak se mu zachce. Já fotbalový fanoušek nejsem, a přesto jsem rád, že se stadion zrekonstruuje. Nechápu, jak někdo kdo fanoušek je, není rád, že bude mít útulné a čisté prostředí, které na Bazalech nebylo. Jestli chce Baník, či fanoušci nebo někdo jiný, jenom fotbalový stánek, tak ať uspořádají sbírku, jinak „darovanému koni na zuby nehleď“!!!
13.10.2011 15:14weis :
Půl miliardy za tribunu? Tribuny za brankami nejsou v ceně. V Polsku postavili stadion pro 15000 lidí za 350milionu. Takže těžký tunel.
15.10.2011 12:45Nimrod :
Weis: Neumíte číst? Bude rekonstruovat kompletně všechno – východní tribuna + 2 menší. Vše bude ale rozděleno do etap. A 450 mega je rozpočtovaná cena, uvidíme kolik to bude po soutěži. Poláci stavějí levněji, protože nemají tak přísné normy…nechápu o jaký tunel má jít. Kdo koho nebo co má jako tunelovat…
15.10.2011 20:25MM :
Nimrod: Prosím nedělejte slepého a hluchého. To, že přestavba Vítkovického stadionu je předražená je jasná věc. Tady není o čem se bavit. Už jen výkup pozemků, tedy parkoviště od firmy Rydera za 60 mil. je šílenost. Kdo nechce nic vidět, nevidí…
16.10.2011 00:03Tomas T. :
Jestli to bude ve final opravdu takove jak je vizualizace, tak to bude pekne. Sice cervene osvetleni neni asi levné ale je to moc pekne :-) Jenom bych tam nedaval logo ostrava bile na tmave modrem podkladu. Vypada to jak cedule na nadrazi.
18.10.2011 09:19Nimrod :
MM: odmítám se tedy účastnit debaty, která pomalu ale jistě začíná být agresivně laděná. Každý má o stavbě (ať už této nebo jakékoliv jiné) různé informace, někdo hlubší, někdo menší. Měli bychom tady hodnotit úplně jiné věci a ne se hádat, jestli je něco předražené nebo ne. Řekl bych, že těch informací mám víc než vy (navíc Ridera se píše s měkkým I). Kde je vaše paměť? Nový stadion měl stát přes 1,5 mld. Kč – takže 400 mil. je podle mě únosná cena, která je obvyklá i v jiných městech. Dle vašeho názoru je to jasná věc, dle názoru jiných je to normální. Nedělejte ze sebe cenzora a všeználka a nechte ostatní vyjádřit svůj názor…
20.10.2011 07:44genosque :
Nimrod: Pojďme tedy debatovat o stavbě… Jaký je účel tohoto stadionu? Jednou za rok ho naplnit na zlatou tretru? Jak dlouho ještě v Ostravě v takovéto kvalitě tretra bude? Protože pro fotbal je takovýto stadion nepoužitelný, nevyhovující…. (Bohužel představitelé našeho města o sport nestojí, nerozumí mu, nebo je v tom něco jiného? ..ale to sem nepatří).
20.10.2011 19:46V článku je napsáno: “ Na tuto etapu (stavba východní tribuny) by měla PLYNULE navazovat stavba dalších dvou menších tribun…Kdy se začne s touto etapou, vedení radnice ještě neví“ , přeloženo řečí Kajnara a spol.: asi to nedostavíme nikdy. Bude to vypadat komicky s těmi modrými sedačkami z bazalů za brankami.
Je mi líto všech opravdových fanoušků ostravského fotbalu(nejen baníku).
MM :
Nimrod: Omlouvám se za překlep u firmy, to ovšem nic nemění na tom, že si někdo na úkor nás všech namastil kapsu. No a smysl toho stadionu je jediný, získat pro určité lidi peníze. O ničem jiném to není. Stadion pro fotbal to není, tečka. Bude jednou za rok využit u Zlaté tretry. To je výborné, to si může dovolit město, které neví co s penězi, ne chudá Ostrava. Za ty peníze, které to má stát, postavíte úplně nový fotbalový stadion se zázemím atd. My v Ostravě budeme mít za stejné peníze dodělané tribuny a opravenou hlavní. Opravdu paráda… Nový stadion za 1,5 miliardy byla totální utopie Kajnara. Co by to musel být za stadion za ty peníze…
20.10.2011 21:21PetrP :
Tak tady bych se dobaty vložil také, protože Tretra je jedním z nej mítinků na světě už několik let, má historii 50 let a je to jedna z největších reklamích značek města. Nezlobte se na mě, ale i kdyby tam měla být jen jednou ročtě tretra, tak jsem pro. Ostrava potřebuje stadion, který ji bude reprezentovat a pokud bude vypadat aspoň jako ve vizualizacích, tak budu spokojen. Tedy pokud budou dostavěny všechny tribuny, ne jen ta oproti hlavní, to by pak absolutně nemělo smysl… Čistě fotbalový stadion za 400 mil. určitě nepostavíte, pokud ano, tak nějaký s max. kapacitou 8000 míst a to je dle mě na dvě věci… Jsem fanoušek Baníku, chtěl bych mít nový čistě fotbalový stadion, ale bohužel v této době je to věc nereálná… Snad jedině, že by Lojza něco vymyslel s těma Bazalama, to by bylo úplně nejlepší řešení.
20.10.2011 23:02marian :
petrp: naprostý souhlas, ten vítkovický stadion je k hrozném stavu, opravit se musí. atletika v ostravě má velkou hitorii a zlatá tretra, jak bylo napsáno, je podnik světový. co se týče tunelu, ostražitosti není nikdy dost, ale asi nikdo nemáme momentálně informace aby jsme to posoudili. a jako fanda baníku taky samozřejmě doufám, že se v budoucnu podaří zachránit i bazaly, ale je jasné, že to všchno něco stojí a že ten ranec nikde na ulici neleží.
21.10.2011 07:46Nimrod :
Souhlasím s kolegy – podle mě je atletika pro Ostravu daleko zajímavější než Baník v současné pozici. Nezlobte se na mě, ale tretra je známá po celém světě, tak proč ji nedat super zázemí. Navíc takové, které může sloužit i fotbalu (nesouhlasím s MM, bude tam trávník, budou tam branky a lajny, tak to bude stadion i pro fotbal) – průměrnému Baníku. Nejsem fotbalový fanda – hlavně z důvodu chování fanošků na stadionech (nejen těch Baníkovských) – ale když bude hezký stadion, tak si rád na něj zajdu. Sport je přece součást kultury, ale dokud mi bude hrozit házení sedaček či rozbití hlavy, tak děkuji nechci. Ani já si nedělám iluze o „čistosti“ úmyslů politiků, ale proboha nebuďme pořád tak pesimističtí.
21.10.2011 12:07MM :
Pánové, pánové. Zlatá tretra je super, ale upřímně, co Ostravě přináší respektive co z toho Ostravy vytěží? Prakticky nic. Jeden den v roce je zaplněný stadion a pak je ticho po pěšině. Podívejte se na jakých stadionech a kolik lidí chodí na atletiku v cizině. Plno tam rozhodně není a stadiony jsou to také starší, žádné novinky. Myslím si, že peníze nás všech se mají dávat na činnost, kterou sleduje (využívá) co nejvíce lidí. Až bude mít Ostrava peněz jako šlupek, může si postavit stadionů kolik chce. Takto je to o ničem. Každý kdo má rád fotbal a chodí na fotbal tak ví, že jakmile je tam atletická dráha, je po fotbale. To je potom jiný sport. Za brankou je 15 metrová „díra“. Diváci daleko od hřiště, no hrůza. Baníku bohatě stačí stadion pro 15 tisíc a hotovo. To lze postavit relativně levně viz. stadion Slovácka nebo v Polsku. Přeji si stadiony dva, atletika a fotbalový, tak uvidíme. Ať se daří pánové…
22.10.2011 11:25MM :
Rád bych věčné optimisty (Nimrod a další) informoval o zajímavém článku na Deníku. Město už uvádí, že rekonstrukce bude dražší o cca 300 milionů… Doporučuji si přečíst: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/vitkovicky-stadion-kolik-vlastne-bude-stat.html
24.10.2011 13:29mm :
MM: Pokud tady pánové budeme mluvit stylem „co Ostravě přináší respektive co z toho Ostrava vytěží“, tak to tady můžeme zabalit a odstěhovat se pryč. To jsou pro mne opravdu debilní a dětinské řeči, které bych tady od nikoho snad už ani nečekal. Každé byť malé zviditelnění Ostravy je pro toto město a kraj důležité, takže bych rozhodně „MM“ tak mizernou otázku nepokládal. A co se týče města a sportu, nemyslím si, že by se tady toho konalo málo. Zlatá tretra zviditelňuje Ostravu a jistě i zviditelňovat bude. Pokud se přenáší do „x“ států světa, chtělo by to ukázat i pěkný stadión. A jestli si někdo myslí, že v současné době město postaví dva stadióny tak je naivní. Už to tady ale zaznělo, nechápu, proč se někdo pouští do debaty o finan. atd. Tyto stránky jsou snad o stavbách, takže by se mělo hodnotit stavby jako takové a ne se tady dohadovat, kdo koho podmázne atd. To asi nikdo z nás nevyřeší, takže se poťme kochat novými stavbami a nechme tyto hloupé dohady jiným.
24.10.2011 16:12Sanju :
Tady bych si dovolil nesouhlasit: jak chcete hodnotit stavby, když budete ignorovat kontext? Jistě, toto nejsou stránky pro politickou diskuzi, ale pokud se staví špatně, draze a nekoncepčně, pak je pochopitelné, že to budou mnozí ve svých příspěvcích zmiňovat. Téma fotbalového/atletického stadionu má bohužel úzkou vazbu na ostravskou politickou reprezentaci a o činech a rozhodnutích radních/zastupitelů máme myslím všichni své pochybnosti.
24.10.2011 18:19mm :
Ať je to jak chce, pořád si myslím, že Zlatá tretra dělá tomuto městu jméno a tvrdit, že nic nepřináší je přeci hloupost. Ano, můžeme debatovat o našich politicích pořád dokola, ale někdy je lepší hodit stopku a spíše se věnovat samotným stavbám, než pořád dokola omývat politiku, která už všem v tomto státě leze krkem. A jací jsou naši politici a zastupitelé snad ví všichni.
25.10.2011 16:01Martin [msstavby.cz] :
Je fakt, že stránky jsou zaměřeny spíše na stavby jako takové. Ale někdy ta politika, hlavně u veřejných staveb, se přehlédnout se nedá.
25.10.2011 16:54Jinak plánujeme vylepšení webu ( po prvním měsíci a něco kdy návštěvnost překročila 15 000 návštěv ) , které stránky posunou více k architektonickému zaměření. Jako je myšenka OO ( Oživená Ostrava ) apod. :-)
MM :
Politika a stavby spolu úzce souvisí pokud jsou hrazeny z veřejných peněz, co rekonstrukce stadionu ve Vítkovicích splňuje. martin: A kde si pak budeme moci vyplakat srdéčko? :-(
25.10.2011 18:41Martin [msstavby.cz] :
Stránky budou fungovat stejně, jak diskuze tak cokoliv ostatní. Akorát přibudou nové prvky, nechceme se teď zastavit na místě kde jsme. Chceme dál růst a expandovat a zabývat se i tou architekturou :-) .
25.10.2011 20:35Balde :
jak to teda vypadá s budoicností tohoto porojektu ??
29.05.2012 17:15Martin [msstavby.cz] :
Balde: Zahájení 6/2012 http://goo.gl/UqWeA
29.05.2012 17:41