Rekonstrukce ŽST Kravaře

V Kravařích probíhá rekonstrukce výpravní budovy železniční stanice.

Rekonstrukce by měla být hotová do konce roku 2023. Realizace projektu je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Nástroje pro oživení a odolnost (RRF).

zdroj: FB / Twitter Správa železnic

Související články


Komentáře

  1. ELB :

    Ta stržená část nádraží vpravo od čelního štítu stavby bude nahrazena nějakou novou přístavbou, nebo se jedná o finální stav zmenšení budovy ?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  2. tommtomm :

    Rekonstrukce nádraží je rozhodně záslužné, ale byť je to stále asi jen sen a a mimo téma, rád bych se jednou dočkal přestavby této železniční tratě na vlakotramvaj až do Ostravy. Jsou k této studii nějaké novější informace, nebo je věc stále hluboko u ledu?

    Thumb up 6 Thumb down 0
  3. balde :

    tommtomm: budem rádi za obchvat Ostrava – Opava, podle mě neprůchodné s ohledem na český stavební zákon a českém not in my backyard.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  4. Martin [msstavby.cz] :

    ELB: Demolovaná část nahrazena nebude. V místě bude bezbariérový přístup na nástupiště a část parkoviště.

    balde: Proč neprůchodné přes stavební zákon? Vlakotramvaje řeší drážní zákon. https://zdopravy.cz/stat-zacina-resit-legislativu-pro-vlakotramvaje-mohly-by-zachranit-lokalky-136231/

    Thumb up 3 Thumb down 0
  5. Pavel :

    Martin [msstavby.cz]: Myslím, že @balde měl na mysli spíše problém s dostavbou kolejí mezi Hlučínem a Ostravou než otázku provozu nějakého typu drážních vozidel.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  6. ELB :

    Martin [msstavby.cz]: Děkuji za informaci. Škoda, měl jsem naději, že tam vznikne nová odlehčená moderní přístavba, něco jako na nádraží ve Svinově, samozřejmě v mnohem skromnějších parametrech. Ale chápu, Kravaře nejsou Svinov, i když se také vlastně jedná o přestupní uzel, ovšem z jiných časů.

    Pokud jde o vlakotramvaj z OP do OV, tak tam je, domnívám se, v současnosti, samozřejmě kromě finanční náročnosti, limitem především neexistující nová silnice mimo současný průtah Petřkovicemi a Ludgeřovicemi po někdejším drážním tělese.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  7. Martin [msstavby.cz] :

    ELB: To by vyřešila přeložka I/56, kdy dvě hlavní vedle sebe již nebude potřeba. Otázka je, jestli to neovlivní obslužnost vedlejších ulic.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  8. Pavel :

    ELB: ŘSD už na přeložku I/56 dělá studii EIA, do 10 let by možná mohl být hotov i úsek okolo Ludgeřovic. Z dnešní silnice I. třídy by se stala místní komunikace a na takové přichází v úvahu i provoz silničních vozidel po tramvajových kolejích. Kritický bude ale odpor místní radnice.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  9. Vojtěch :

    Přesně tak, přeložka I/56 už bude ČTVRTÁ silniční větev z centra Ostravy do Hlučína. Tramvaj by tak mohla vést po Hlučínské/Ostravské – náhrada linek 56 a 66.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.