V Kravařích probíhá rekonstrukce výpravní budovy železniční stanice.
Rekonstrukce by měla být hotová do konce roku 2023. Realizace projektu je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Nástroje pro oživení a odolnost (RRF).
zdroj: FB / Twitter Správa železnic
ELB :
Ta stržená část nádraží vpravo od čelního štítu stavby bude nahrazena nějakou novou přístavbou, nebo se jedná o finální stav zmenšení budovy ?
11.04.2023 16:09tommtomm :
Rekonstrukce nádraží je rozhodně záslužné, ale byť je to stále asi jen sen a a mimo téma, rád bych se jednou dočkal přestavby této železniční tratě na vlakotramvaj až do Ostravy. Jsou k této studii nějaké novější informace, nebo je věc stále hluboko u ledu?
11.04.2023 16:29balde :
tommtomm: budem rádi za obchvat Ostrava – Opava, podle mě neprůchodné s ohledem na český stavební zákon a českém not in my backyard.
11.04.2023 18:36Martin [msstavby.cz] :
ELB: Demolovaná část nahrazena nebude. V místě bude bezbariérový přístup na nástupiště a část parkoviště.
balde: Proč neprůchodné přes stavební zákon? Vlakotramvaje řeší drážní zákon. https://zdopravy.cz/stat-zacina-resit-legislativu-pro-vlakotramvaje-mohly-by-zachranit-lokalky-136231/
12.04.2023 07:17Pavel :
Martin [msstavby.cz]: Myslím, že @balde měl na mysli spíše problém s dostavbou kolejí mezi Hlučínem a Ostravou než otázku provozu nějakého typu drážních vozidel.
12.04.2023 09:02ELB :
Martin [msstavby.cz]: Děkuji za informaci. Škoda, měl jsem naději, že tam vznikne nová odlehčená moderní přístavba, něco jako na nádraží ve Svinově, samozřejmě v mnohem skromnějších parametrech. Ale chápu, Kravaře nejsou Svinov, i když se také vlastně jedná o přestupní uzel, ovšem z jiných časů.
Pokud jde o vlakotramvaj z OP do OV, tak tam je, domnívám se, v současnosti, samozřejmě kromě finanční náročnosti, limitem především neexistující nová silnice mimo současný průtah Petřkovicemi a Ludgeřovicemi po někdejším drážním tělese.
12.04.2023 09:03Martin [msstavby.cz] :
ELB: To by vyřešila přeložka I/56, kdy dvě hlavní vedle sebe již nebude potřeba. Otázka je, jestli to neovlivní obslužnost vedlejších ulic.
12.04.2023 18:11Pavel :
ELB: ŘSD už na přeložku I/56 dělá studii EIA, do 10 let by možná mohl být hotov i úsek okolo Ludgeřovic. Z dnešní silnice I. třídy by se stala místní komunikace a na takové přichází v úvahu i provoz silničních vozidel po tramvajových kolejích. Kritický bude ale odpor místní radnice.
12.04.2023 19:17Vojtěch :
Přesně tak, přeložka I/56 už bude ČTVRTÁ silniční větev z centra Ostravy do Hlučína. Tramvaj by tak mohla vést po Hlučínské/Ostravské – náhrada linek 56 a 66.
13.04.2023 02:51