Moravskoslezský kraj vypsal zakázku na „Zhotovení projektové dokumentace, výkon IČ, koordinátora BOZP a AD stavby „Rekonstrukce vzletové a přistávací dráhy Letiště Leoše Janáčka Ostrava a navazujících provozních ploch“.
Podkladem byla studie proveditelnosti od Siebert + Talaš, spol. s r.o.
Předmětem veřejné zakázky je zhotovení projektové dokumentace, výkon inženýrské činnosti, výkon funkce koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi po dobu přípravy stavby a autorského dozoru stavby „Rekonstrukce vzletové a přistávací dráhy 04/22 a navazujících provozních ploch na Letišti Leoše Janáčka Ostrava“.
Podrobné vymezení předmětu veřejné zakázky, včetně technických podmínek v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídky, je uvedeno v přílohách zadávací dokumentace.
zdroj: nen.nipez.cz
David :
Aby se to letiště vůbec zprovoznilo po Covidu… kolik stála ta sranda s řídicí věží a jak dlouho sloužila? Půl roku?
PetrP :
Letiště je stále, jak říkáte, zprovozněné, létá tady dost cargo letadel, i nějaké dovolenkové linky. Za mne je provoz, za současné situace dost silný. Vím o čem mluvím, těsně kolem mého domu už klesají na přistání… Takový Boeing 737 Uzbekistan airlines je pecka 🤩
14.09.2020 10:17PetrP :
Oprava: Boeing 767
Rdm :
David: letiště je v provozu po celou dobu i s řídící věží, k přesunu dispečerů by mělo dojít až v Lednu.
14.09.2020 11:07cervik :
PetrP: Rekl bych, ze cargo lety budou mit letos rekord,co se tyce tun prepravovaneho materialu.
cervik :
*A od dnesniho dne pribyla nova cargo linka obsluhovana ATR, ktera bude litat 5x tydne z Cologne.👍
Patrik :
Nesmíme zapomenout na soukromé lety, ale především i lety do servisní zóny, kterých taky není málo (servis, lakovna).
14.09.2020 12:28Fanda :
Kraj si chce půjčit 3.5 miliard.Rekonstrukce dráhy má vyjít na 2 miliardy, stát bohužel nechce přispět žádnými financemi.Ta rekonstrukce dráhy je důležitá z hlediska zvyšující se Cargo přepravy a když se dokončí a rozšíří průmyslová zóna,tak se objem přepravy zboží zvýší.Mosnov by mohi být důležitý dopravní uzel ve střední Evropě.Mohlo by to pomoci i rozlitat více civilních letů.
109 :
Tak hlavně je ta rekonstrukce tradičně předražená, chtěl bych vidět detailní rozpis odhadovaných nákladů.
14.09.2020 13:42Rdm :
109: tak když jste ten rozpis nákladů neviděl, jak můžete tvrdit, že je předražená? Prodloužená Rudná v délce 6,7 km stála 2,4 mld., přistávací plocha má délku 3,5 km, ale šířku 63m, takže je jako dvě Rudné, když k tomu připočteme ještě pojízdné plochy, tak jsme na více než 9,5 km. Takže mi ta cena přijde v pořádku.
14.09.2020 14:27109 :
Rdm: No tak podívejte třeba na Vilnius, ten rwy modernizoval v roce 2017 za 25 mil. eur. Nyní provádí za 34 mil. eur toto: https://www.airsideint.com/vilnius-airport-starts-reconstruction-of-taxiways-and-apron/. Sám vidíte, že je rozsah prací mnohem větší, než co má být předmětem toho, co se chystá v Mošnově, přesto se součtem částek nedostanu na více než 1,6 mld. Kč. Takže tak.
14.09.2020 14:59Rdm :
109: no já vím, že moje angličtina není moc dobrá, ale vůbec jsem nepřišel na to, jak jste zjistil, že je rozsah prací větší, když opět neznáte rozsah prací u nás. Není tam napsáno co dělali v roce 2017 za těch 25 mil. EUR, ale přistávací dráha ve Vilniusu má 2,5km a na šířku 40m, takže je o dost menší. Když se dívám na ten obrázek, tak v roce 2020 za těch 34 mil. EUR, postaví kilometr nové plochy a nějaké odstavné plochy. Dráhy F a B se budou rekonstruovat až v příštím roce a chápu to tak, že cena ještě není známa, takže se nakonec dostanou taky ke dvěma miliardám. Poslední věc na kterou nesmíte zapomínat, že částka 2,2 mld Kč pochází ze studie, nikoliv z vysoutěžené zakázky.
14.09.2020 15:29Rado :
109: Ono asi nemá smysl komentovat úroveň a rychlost českého stavebnictví. Furt jedni a ti samí hráči, žádný svěží vítr. Spíše byla zajímavá myšlenka, že se mohla postavit i druhá ranvej. Jako letecký nadšenec říkám supr, jako občan trpící na problémy dopravy v MSK se ptám proč. Spíše mě zajímá, jak podle nedávného tv šotu má vzniknout Velký Mošnov, jestli to už opravdu znamená rezignaci na to, že by sem létalo i více linek, protože pak se nemá stávající terminál už kam rozšiřovat.
14.09.2020 15:33Archerr :
Rado: http://www.msk.cz sekce zastupitelstvo – materiály. Je tam vic info ale je to vlastně stavajici nabidka + 30 ha navazujici na malou rozvojovou zonu….. Hodně se tam věnuji železnični vlečce… V navrhu je i tunel pro vlaky….
14.09.2020 16:23Archerr :
https://www.msk.cz/verejna_sprava/materialy.html?datum=2020-09-03
14.09.2020 16:25aggu :
Archerr: Ten tunel pravděpodobně neprojde.
15.09.2020 15:52Co sleduju poslední dobou je fakt, že v Ostravě mají velký problém náročná řešení složitých problémů. Často končí tak, že se náročné (dražší) řešení nedoporučuje a hodí do koše.
A dost často taková rozhodnutí dělají místní kanceláře.
Jsou města, která náročné a drahé projekty dělají – velmi rády.
Jen tak…
Archerr :
aggu: hlavně silně pochybuji že do oblasti male rozvojove zony a navazujici oblasti povede nějaká trať….uvidime co město vybralo za investora pro malou rozvojovou plochu :-)
15.09.2020 16:09Rdm :
Tak alespoň ta nákladní přeprava roste https://moravskoslezsky.denik.cz/podnikani/letiste-ostrava-ziskala-treti-nakladni-linku-20200915.html
16.09.2020 10:22vojta :
Nové spojení Ostravy se světem přes Varšavu odstartuje i přes největší krizi v letectví již 25.10.
07.10.2020 20:09https://www.facebook.com/letejmezostravy/posts/3586888641373635
aggu :
vojta:
07.10.2020 21:29Letenky: https://www.lot.com/cz/en/
Ceny při včasné koupi od 886,-
Odlet brzo ráno !!! Většinou 5:25, občas 7:55.
Létat se bude komerčním jetem: https://www.embraercommercialaviation.com/commercial-jets/e170/
Tohle je to nejlepší co Mošnov může mít. Zatím.
Velká škoda toho covidu.
Jarsen :
Aggu:Nejsi ty tak trochu trapná opička?
07.10.2020 21:40