Dláždění pokračuje a většina ploch už je z větší části dokončena.
Rekonstrukce ulice Nádražní
acdlcia [msstavby.cz] | 26.10.2016 | OSTRAVA | #centrum, #nádražní | 66 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Koudy :
Hrozně mě zaráží jak je vyspádovaná zastávka Elektra ve směru do přívozu. Bojím se že tam bude stát voda a domy budou hnít.
26.10.2016 06:03Lip :
Taková hezká ulice to mohla být!!! :-(( Slzy mi kanou po fusisku!!!
Lip :
Nevím proč nemohla ul. Nádražní vypadat aspoň jako např. ulice Husova v Brně. Jednoduchý vzor z přírodního kamene. Viz odkaz:
https://www.google.cz/maps/@49.1939076,16.6046597,3a,75y,350.43h,86.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sThzAHH97NOj7ayCnqIKt0g!2e0!7i13312!8i6656
meechee_n :
Z této „rekonstrukce“ je mi vážně smutno … pokolikáté se v Ostravě jedná o promarněnou příležitost zvelebit tohle město ?? Beton, asfalt, vysoké patníky, „mysy“ – proboha, teď už jen osadit červenobílé zábradlí … ach jo … doufejmě, že to je udělané ve „standardní“ kvalitě, tzn. že se to za pár let začne rozpadat a někdo příjde se skutečnou rekonstrukcí … ale to je asi trochu utopie
Moon :
Je to sice promarněná šance, ale stále to tam teď vypadá tisíckrát líp než předtím :) Alespoň se za tuto ulici už nemusíme vyloženě stydět
26.10.2016 10:27Rob :
Jak to tedy nakonec bude s přístřeškem na Elektře?
26.10.2016 10:50jan :
a ty utopené kanály jste viděli? Třeba na druhé straně cesty u poslední fotky
26.10.2016 11:32Xavier :
Moon: No nevím, tobě se to možná jeví jako vypadající tisíckrát líp než předtím, což asi souvisí s tím, že ses za tu ulici styděl. Můj názor je ten, že to před rekonstrukcí působilo alespoň jako živá část města, která ale nebyla v moc dobrém stavu a žádala si rekonstrukci. V současné době na mě ulice působí jako betonová unifikovaná pustina, která je sice ve funkčnějším stavu, ale kvůli její betonové odpudivosti si tu funkčnost ani moc nepřeji…
26.10.2016 11:52jp :
Lip: Husova mě taky napadla, je to ulice taky spis „pro auta“ nez na korzovani a diky „muzejni mili“ a svahu Spilberku ma trochu jinou atmosferu, ale to srovnani me, nevim proc, napadlo hned. Husovou delali tusim v roce 2009 a vypada porad dost dobre.
26.10.2016 11:57Lip :
jp: Máš pravdu, ta atmoška je tam jiná, ale ostravští radní prostě propásli dát té ulici trochu šmrnc, který by jak říkáš vydržel po nějakou dobu!
26.10.2016 13:30meechee_n :
Nebo třeba takhle. Brno, Masarykova ulice (od nádru na Svoboďák) https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=16.6097001&y=49.1931964&z=18&pano=1&pid=34900797&yaw=3.062&fov=1.257&pitch=0.267&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9mMjTxTsnG&ud=ulice%20Masarykova%2C%20Brno%2C%20okres%20Brno-m%C4%9Bsto
26.10.2016 13:33meechee_n :
A ještě jedna – a už dost nebo se naseru ještě více https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=16.6095505&y=49.1933483&z=18&pano=1&pid=34900801&yaw=2.782&fov=1.257&pitch=0.157&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9mMjTxTsnG&ud=ulice%20Masarykova%2C%20Brno%2C%20okres%20Brno-m%C4%9Bsto
26.10.2016 13:36Ostrosvětosmalt :
Ty vogo, to je v tom Brně opravdu tak pěkné? – Nádražní je povahou spíš ta Husova v Brně. Nebýt těch českých nápisů, tak bych se dalo říct, že se v Brně jedná o úplně jiný stát. Bohužel. … že prej u nas cely revir pětiletku zaspal…
26.10.2016 13:41meechee_n :
A klidně bych v úseku křižovatky s Českobratrskou po křižovatku s Hollarovou/ČS Legií „vyhodil“ auta. V době uzavírky to žádny velký dopravní kolaps v centru nebyl …
jan :
Ulice Husova je podobná Nádražní? Ja snad bdím. Podobnost je asi tím že tam jezdí auta i tramvaje. Podobnost tam není žádná, ulice kde jsou domy jen po jedné straně a to ještě ne po celoé délce nelze srovnávat s Nádražní, která vede celá mezi domy. Jinak vyasfaltovaná cesta pro auta i pro tramvaje je stejná jak na Nádražní. V Brně jsou použity na chodníky kostky místo toho betonového hnusu což je snad jediný trochu větší rozdíl + asi to červenobílé zábradlí, které ještě není instalované.
26.10.2016 14:51PetrKs :
Ty široké chodníky si přímo říkají o zeleň, ale to už je pro současné vedení města asi moc velký odvaz…
Jp :
jan: Tak ono spis mozna jde i o to, ze jak Nadrazni tak Husova tvori jakousi hranici kolem historickeho jadra s dost velkym provozem, proste je to cast toho nejuzsiho okruhu kolem centra. Jinak na Husove jsou domy po obou stranach jak na zacatku od Pekarske tak u namesti. Hlavni ale podle me je, ze to neni moc ulice na prochazky a stejne ji opravili docela pekne, ma kvalitni dlazbu a nerozpada se jim po par letech.
26.10.2016 16:11Jp :
Kdybych to mel prirovnat, tak mi Nadrazni I po rekonstrukci porad vic pripomina ulici Hybesova a to fakt neni prijemne misto. Ale pokud v Brne kouknete na rekonstrukci ulice Milady Horakove, tak ta se Nadrazni v nove podobe svou opravou dost blizi.
26.10.2016 16:13Sanju :
PetrKs: Však se nebojte, dají se zpátky ty květináče, co tam byly před rekonstrukcí, a bude to v cajku ;-)
26.10.2016 17:48Hynek [msstavby.cz] :
meechee_n: ja si nemyslim, ze to srovnani je uplne fer, ona preci jen ta masarykova miri z dopravniho uzlu na hlavni namesti, tzn by se to u nas dalo srovnat tak maximalne s postovni.. a 28. rijna s odrenyma usima.. nadrazni preci jen vede trosku bokem a zadne velke davy tam ve smeru ulice neproudi, spis naopak chodi kolmo k ni..
jinak spis narazim na to srovnani (sam jsem tu kdysi neco podobneho daval v trosku jinem kontextu – https://goo.gl/mE875p) samozrejme vypadat vysledek takto, tak asi malo kdo na to nadava.
26.10.2016 20:53David :
Hynek [msstavby.cz]:
27.10.2016 08:59Tak tuto stuidi jsem nějak přehlédl.
Mě se moc líbí a ty fotky jsou fakt super, takhle mohla Nádražní vypadat od 28. října po Českobratrskou- bez aut, ty by jí jenom párkrát křížily.
Myslím si, že by to ničemu nevadilo. Muselo by se asi změnit pár jednosměrek, ale to by šlo vyřešit.
jan :
Samozřejmě část lidí by si přála aby část Nádražní byla pěší zonou. I mě by se to tak líbilo. Ale podle mě to není příliš reálné, přecejen všude kolem Nádražní (kromě části u Imperiálu a i tam jezdí auta na Tyršovou) jsou ulice kde auta jezdí. To že by samotná nádražní byla uzavřená (řekněme od Imperialu po českobratrskou) by dopravu v centru velmi zkomplikovalo, spousta ulic by se stala slepými a podobně. Pod pěší zonou si představuju nějaký uzavřený městký celek a ne uzavření části ulice uprostřed města kde všude okolo mohou jezdit auta.
27.10.2016 09:33David :
jan:
27.10.2016 09:56A teď když se rekonstruovala a byla vlastně pěší zónou mělo to vliv na okolní dopravu?
Já tam moc nejezdím, tak to nemohu posoudit.
jan :
David: ano mělo, docházelo k velkým objíždkám celého centra pokud jste se chtěl dostat ze strany kde je stodolní na stranu Masarykova náměstí a to beru v potaz to že dost pomůže onen kousek od českobratrské kde se přejet dá. Dále je třeba brát v potaz to, že v průběhu rekonstrukce tam hromada lidí vůbec nepřijede, což situaci taky dost pomůže. Jak píše Hynek u aut je to hodně podobné jako u lidí, proste nejezdí moc po Nádražní, spíše ji křižují. Ale taky například byste se vůbec nedostal z Frýdlantských mostů lehce do centra, pouze objížďkou kolem Karolíny a směr na Bauhaus, nebo druhou cestou kolem Karoliny a směr k řece, oba tyto směry ale vedou kolem centra a ne do centra.
27.10.2016 10:05Crazym :
David: Mělo a stále má a to dost katastrofický. A už lidi proboha dejte pokoj s těmi dalšími pěšími zónami, nestačí vám jedna? Jestli se chcete procházet běžte do parku :-)
27.10.2016 10:09Jinak včera jsem už několikrát projížděl přes Mariánky tím zrekonstruovaným úsekem 28. října u Prostorné a říkal si, proč ty ostrůvky nešly i na Nádražní?
David :
Crazym: jan:
27.10.2016 10:18Ok beru, jak říkám nejezdím tam, právě nejvíce jezdím kolem Karoliny směr Bauhaus, nebo po Českobratrské.
Psal jsem o tom, že křižování Nádražní bych zachoval, to je nutné.
Xavier :
David: Pozor, za chvíli se tady objeví „vášniví automobilisté“, kteří si myslí, že by auta měla jezdit i po chodnících, a za tvůj názor tě nejspíš budou lynčovat! :-D
27.10.2016 10:57Jinak souhlasím…
Xavier :
Crazym: Protože ostrůvky většinou nevypadají moc vábně. Kromě toho, na takové zastávce Stodolní by to asi ani prostorově nešlo…
27.10.2016 11:00David :
Xavier:
27.10.2016 11:09Jenže já jsem automobilista.
Protože se mi jízda do centra vyplatí autem, ne busem, ale centrum se dá obhospodařit pěšky.
Vždy zaparkuji kolem Sýkoráku nebo na Karolině a zbytek se dá obejít.
jan :
Mě jako automobilistovi by se líbilo, aby vznikly za starou radnicí podzemní garáže na místě nynějšího parkoviště a nad tím aby vznikla nějaká moderní budova (max 3 patrova). Ovšem k tom by mělo dojít k rozšíření ulice kolem dvořáka aby to nebyla jednosměrka a aby tam šlo dojet z fradlantu. Jinak mi příjde prakování celkem ok kolem stodolní, kde je pár placených parkovišť. kolem karoliny je to taky ok. Ovšem na druhé straně mi to příjde bídné, hlavně kolem pionýráku (nevím jestli parkoviště magistrátu a u technoprojektu je i pro veřejnost)
27.10.2016 11:25jp :
jan: Ze se chysta zastavba v miste „laubu“ misto parkoviste a ze se co nevidet „kopne do zeme“, to jsem zaznamenal uz snad nekdy v roce 2006 (+-). Kde to vazne ze ? :D mimochodem nevite, jak probiha priprava na „zkorytkovateni“ Pivovarske ala Nadrazni ? jak tady kluci davneji davali ten projekt.
27.10.2016 11:39David :
jan:
27.10.2016 12:26Pod magistrátem je podzemní parkoviště a je stejně jako kolem Technoprojektu i pro veřejnost.
jan :
David: super dik, to jsem nevěděl.
27.10.2016 12:57Crazym :
David: Jste vzácný exemplář motoristy, který ví, že „centrum se dá obhospodařit pěšky“ a za to by se Vám rezidenti jako já měli klanět :-) Bohužel jste vzácný :-(
27.10.2016 15:12Xavier: Beru, na Stodolní je méně místa ale na Prostorné o moc více není a jde to. Na Elektře je místa habaděj. Jak ostrůvky vypadají bych nechtěl řešit,každý máme jiný vkus, pro mě je důležité, že jsou funkční a na Karolině kde je provoz lidí obrovský fungují a vypadají normálně.
A o tom jací lidé nejvíce využívají parkoviště rezidentů které vidím z okna svědčí tato fotografie http://www.imagehosting.cz/?v=pict0437.jpg Vyfoceno před třetí odpoledne před dnem volna, tj. jakoby pátek a ejhle místa dost, protože kanclkrysy hromadně mizí na prodloužený víkend :-(
David :
Crazym:
29.10.2016 20:47Dík.
Ale i já si někdy centrum projedu- protože to jde. Ale jsem schopný to vyřešit i pěšky.
A kdyby byla Nádražní pěší zóna tak by mi to nevadilo.
Michal :
A zavřené obchody na té pěší zóně na Nádražní by pak taky jistě nevadily, že?
30.10.2016 09:26Summerboy :
Michal: To přece nikdo neříká…
30.10.2016 11:59Hynek [msstavby.cz] :
Michal: a ty se dovedes z jedouciho auta nejak obslouzit v obchode? :)
30.10.2016 13:28Rýša :
A co by bylo s tramvajemi, kdyby se Nádražní stala pěší zónou? Tramvaje přece na pěší zónu taky nepatří. Když pěší, tak pěkně pěšky, po svých….(nejsem si jistý, ale když z Karlova mostu udělali pěší zónu, tak tam zrušili i tramvaje, aspoň si myslím, že tam tram kdysi jezdily)
30.10.2016 14:38Dle mého úsudku, pěší zóny patří do míst měst, kde turisté navštěvují pamětihodnosti města a kde automobily, autobusy a tramvaje opravdu „zavazí“ a ne udělat pěší zónu z rušné velkoměstské ulice, a to Nádražní vždy byla a doufám, že i nadále zůstane.
Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Asi se s Brnem často opakuji, ale co třeba takové Brno? Tam tramvaj jezdí po Masarykové přes náměstí Svobody. Jen podotknu, že Masarykova je jedna z nejrušnějších ulic se týká do počtu pěším. A dalších mnoho příkladů z jiných měst. Takové argumenty jsou až absurdní.
Michal: V dané části Nádražní je pro automobily zákaz stání. Jak poznamenal Hynek, nevím o nikom, kdo by nakupoval v kamenné prodejně za jízdy.
30.10.2016 17:59Rýša :
martin [msstavby.cz]: A co tam dělá tramvaj,když je to pěší zóna? Tak to tak docela pěší zóna asi není. Když pěšky, tak nač courat tramvajemi?
30.10.2016 19:31thvari :
Na co se stavěla úplně nová Porážkova? No aby se odklonila doprava z Nádražní. Já bych souběžně s pěší zónou umožnil průjezd přes Nádražní kolmo, aby se člověk dostal, kam se potřebovat dostane, ale jinak je Nádražní v podstatě plně ready hrát v moderní Ostravě mnohem reprezentativnější úlohu!
30.10.2016 19:39Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Jsou lidé, kteří pochopili, že v centru města máte tak nějak hodně funkce u sebe a nepotřebují k přepravě auto, které znečištuje ovzduší a zabírá místo v ulici a tvoří kolony. Tím pádem s v pěších zónách uvolní místo pro zahrádky podniků, dostatek místa pro chodce a cyklisty a MHD, které nestojí v kolonách a je díky tomu rychlá.
A pak nevím jak ty, ale ty jsi se asi s platným řidičákem nenarodil. Běžně se v ČR řídí od 18ti let.
30.10.2016 20:17Rýša :
martin [msstavby.cz]: Asi se budeš divit, ale mi ho daly sudičky už do kolébky. Ale jinak máš pravdu, s tou tramvají jsem to přestřelil. Já ale nejsem pro, aby Nádražní nyla pěší zónou.
30.10.2016 22:11Tomas T. :
Hynek [msstavby.cz]: Sice tam je zakaz, ale nikdo ho neresi. A to vim z osobni zusenosti. Napriklad tam jezdim do kvetinarstvi, a vzdy si necham auto pred obchodem, nez nakoupim. Jezdim tak uz dlouho a zatim mi nikdo nic nerekl.
31.10.2016 12:57On je to takovy rys Osravy, ze na znacky tady nikdo moc nekouka a policie to prehlizi. Sice se mi to nelibi, ale kdyz vim ze to tak funguje, tak to delam taky.
Hynek [msstavby.cz] :
Tomas T.: ja se nebavim moc o porusovani predpisu, to i na tu pesi zonu si zajedes, kdyz bys jo chtel, zejo..
a myslim si, ze to neni nejaky extra rys Ostravy, spis si myslim, ze tu predpisy dodrzujem. ja ted uz moc nejezdim, ale kdysi jsem byval castejc v brne a v centru auta na blikackach v jedinem pruhu nebyly nic vyjimecneho.
31.10.2016 14:51Martin [msstavby.cz] :
Tomas T.: Já vím, že tohle k ulici moc nepatří, ale „Sice se mi to nelibi, ale kdyz vim ze to tak funguje, tak to delam taky.“ ??????!!!! To jako fakt, tímhle se někdo řídí?
Jinak k ulici.. Na Elektře je již položená dlažba, ale nikde ani přípravy patek pro lacinou náhradu přístřešku. S tím se uč nepočítá vůbec?
01.11.2016 17:20acdlcia [msstavby.cz] :
Tomas T.: „Sice se mi to nelibi, ale kdyz vim ze to tak funguje, tak to delam taky.“ A právě proto to tu vypadá jak vypadá a nikdy se nic nezmění.
01.11.2016 19:00acdlcia [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: Třeba to pak znovu rozkopou.
01.11.2016 19:01Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Ještě k těm tramvajím na pěší zóně.
02.11.2016 18:07https://www.youtube.com/watch?v=iB76aW8HeUM
Patrik :
A těch lidí co tam je, a žádné proluky. Když pak vidím jak vypadá centrum Ostravy…
02.11.2016 18:20acdlcia [msstavby.cz] :
Patrik: A těch aut co tam je.
02.11.2016 18:34Aleš :
Já bych se neodvážil poměřovat Brno s Ostravou. Ten rozdíl je opravdu propastný. To, co na videu není, jsou městotvorné prvky – třeba pasáže, v Ostravě je jediná…
02.11.2016 19:10Martin [msstavby.cz] :
Aleš: Třeba pasáž Rozkvět ( novostavba ), co je u začátku náměstí Svobody, pasáž Omega ( novostavba ) ..atp…. LOL
Brno má aspon drive. Minimum červenobílých zábradlí, jedna niveleta, sladěný mobiliář… Nikde dávivý efekt vyvolávající modro-žluté kombo zastávek.
02.11.2016 19:23aggu :
Aleš: Mezi Brnem a Ostravou je propastný rozdíl akorát v tom, jak se o obou městech píše v novinách. Jinak si město Onderky/Haška/Hollana může s městem Svozila/Nováka/Semeráka podat ruce. Ostrava si aspoň „chytře“ postavila Karolinu mimo historickou zástavbu, na rozdíl od Brna které má omyl v podobě Špalíčku přímo v centru. Zato Mamulovu éru bude Ostrava napravovat ještě dlouho… Atd, atd. Zbytečné tím ztrácet čas, a přihlouplým metaforám o městech bych se raději vyhnul. Inspiraci musí Ostrava hledat za hranicemi, v Česku ji (kromě malé Litomyšle) nenajde.
02.11.2016 20:38Ržša :
aggu: Myslím si, že i kdyby v Praze nebo brně měli pozlacené chodníky, tak to pro Vás nebude pravda, ale svedete to na propagandu novin. U příspěvku máte jeden palec nahoru ode mne za Mamulovu éru, ale zapomněl jsem, že už nejde dát mínus, které bych vám dal za to ostatní. Pořád nechápu, když někdo něco napíše v prospěch Brna potažmo Prahy, tak proč z Vás úplně srší ta nenávist k těm městům? Ostrava se zvedla od roku 89 opravdu hodně, ale to se zvedla i tato města. A myslím si, že alespoň ze strany výstavby je oproti těmto městům stále dost v pozadí. tehdejší prorocká slova primátora, že stavebním boomem Ostrava předčí Brno a zanedlouho i Prahu se bohužel nenaplnila. Kvůli krize. Ale ta už v těch městech pominula, v Ostravě jaksi asi krize stále je.
03.11.2016 07:09jan :
Ržša: problém Ostavy je, že krize ji srazila více než Prahu nebo Brno a samozřejmě i diky tomu se bude déle z toho srabu vykopávat. Nicméně to asi nebude jediná příčina, například vykopat Vltavského ze státní správy by mohlo výrazně pomoci :)
03.11.2016 08:37Danek :
Ržša: No ono by to taky jinak vypadalo, kdyby se stavěl Amsterdam office,CB centrum 2, hotel naprosti Karoliny, pol.dum Švabinského…kdyby to někdo nehodil pod koberec.
03.11.2016 11:13Sanju :
Přijde mi zajímavé, že zatímco na zastávce Stodolní jsou žlábky pro odvádění vody, na Elektře se tohle řešení nepoužilo. Přitom totožné betovové díly měly ještě minulý týden vyskládané na ostrůvku na začátku Nádražní. Když jsem jel dneska kolem, už byly pryč.
03.11.2016 12:31Danek :
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/rusna-nadrazni-ulice-jeste-letos-tam-vznikne-nove-namesti-20161107.html
07.11.2016 09:13aggu :
Otázka za zlatého bludišťáka. Je do křižovatky s Hollarovou nastřeleno slavné červenobílé zábradlí, nebo není? ;)
22.11.2016 21:34Děkuji předchozímu sociálistickému vedení ostravské radnice a hnutí „Ostravak“ za tento ambiciózní projekt. Už se na Nádražní cítím bezpečně. Už nikdy nespadnu z chodníku do ulice, která je navěky zklidněná, a když už budu mít nutkání padat nebo se rozběhnout proti autům, tak mě červenobílé zábradlí spolehlivě odstraší.
Tisíce děkovných dopisů, desítky ušetřených životů denně. Stavba roku. Pýcha centra. Tepající tepna.
Za těch 190 miliónů to stálo.
marie :
„Od neděle 11. prosince, tedy od termínu změn jízdních řádů, bude opět v provozu modernizovaná zastávka Elektra. Během rekonstrukce ulice Nádražní dostala zcela nový vzhled a přizpůsobila se vysokým nárokům na komfort, bezpečnost a přístupnost pro všechny kategorie cestujících.“
Tolik citace ze stránek DPO. Ale KDE je přístřešek???!!! Dle výše uvedeného je přístřešek zřejmě už v kategorii luxus.
09.12.2016 11:51Rado :
Už nemám slov…Nové tramvaje Stadler se nevejdou na zastávku Stodolní, přiznal ostravský podnik: http://zdopravy.cz/nove-tramvaje-stadler-se-nevejdou-na-zastavku-stodolni-priznal-ostravsky-podnik-11515/. Rekonstrukce na úrovni okresního města a ještě k tomu blbě…
15.05.2018 10:59Crazym :
Tak zrovna jsem na ČT1 ve zprávách viděl reportáž o znovurozkopání Nádražní, prý po třech letech při tlakové zkoušce plynových rozvodů zjistili nějaký nekvalitní materiál. Tak jsem zvědav, co na to ten pán co tvrdil, že se na ni desítky let nesáhne :DD To ta úprava zastávek Stodolní byla proti tomu jen prkotina :-)
13.03.2019 19:26Crazym :
No, bude sranda :-) https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2759111-jedna-oprava-nestaci-kvuli-nekvalitnimu-plynovodu-musi-ostrava-znovu-rozkopat
13.03.2019 20:55aggu :
dobrá příležitost vyměnit dlažbu…
13.03.2019 21:15