Fotky čerstvě dokončené rekonstrukce s novými gigaostrůvky, mikrosilnicí a nezelenými zelenými plochami.
Rekonstrukce ulice Nádražní
acdlcia [msstavby.cz] | 13.12.2016 | OSTRAVA | #centrum, #nádražní | 57 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
aggu :
Široké chodníky jsou fajn a zelené nepotřebuju. Když potřebuju, zajdu do lesa.
Na Nádražní je absolutní tragédie zadání. Člověk z bývalého vedení města (dodnes nevím kdo přesně), který si zadal vyprojektovat tuhle podobu Nádražní, je buď diletant nebo Ostravofob.
Nejstrašnější na té rekonstrukci jsou povrchy. A pak mobiliář. Který chybí úplně, což je paradoxně dobrá zpráva.
Švanda je, že okamžitě po otevření přispěchal investiční náměstek magistrátu s názorem „„Na Nádražní teď několik desítek let nemusíme kopnout do země.“. Každý přitom vidí, že musíme, a Nádražní je zralá na okamžité předláždění. Jenom zase nevím, komu se vystaví účet… (myslím aspoň politický).
Tomas :
Zajimalo by me, jak se ti experti dostali celne na parkoviste pred KB, kdyz po smeru jizdy takhle urcite nezatocili a z protismeru je jasny zakaz odboceni vlevo a jeste dvojita plna cara… Pak to na tech cestach presne podle toho vypada…
David :
Tomas:
13.12.2016 12:23A proč tedy někdo neuděl ty čáry tak aby se tam dalo přímo šikmo zaparkovat když jedu od Palace?
aggu :
David: Parkovat se dá i pozpátku ;)
13.12.2016 12:39Xavier :
Nebyl v tom původním projektu na zastávce Elektra plánován ten unifikovaný modrý přístřešek? Já se na něj tak těšil! :-D
13.12.2016 13:02David :
aggu:
13.12.2016 13:07O tom žádná, ale podle mě je lepší tam zajet předem a pak vycouvávat než naopak.
O první variantě si myslím, že je lepší pro dopravní situaci.
rasta :
Možná to co není vidět – sítě, traťový spodek by se dalo pochválit. Zbytek prach a bída. Pro auta ztráta času. Měla to být raději pěší zóna na kočičích hlavách a k tomu něco zeleného. A šmitec.t
13.12.2016 13:40marie :
Xavier:
Z DPO mi odpověděli: …. dovolte, abychom reagovali na Váš podnět.
Podle nám dostupných informací by na zastávce „Elektra“ měl být v budoucnu instalován přístřešek. Vzhledem k tomu, že stavebníkem je v daném případě Magistrát města Ostravy, bližší informace o případné výstavě přístřešku Vám sdělí zástupce stavebníka, a to investiční odbor Magistrátu města Ostravy. V případě zájmu proto prosím kontaktujte uvedený úřad.
S pozdravem
oddělení marketingové služby
No a v TV kdosi z města říkal, že přístřešek bude hoden 21. stoleti, tak si počkáme. Jen nevím, co si představit pod pojmem „v budoucnu“.
13.12.2016 13:54Crazym :
Hihi, je jen otázka času kdy se tam objeví MP pohůnci za účelem doplnění obecní kasy :DD Do parkoviště u KB se dá zajet jen couváním http://1url.cz/PtBuY a jen ze směru od Elektry. Dokonce ani taxi ze stanoviště které tam zřídili pro jednu konkrétní firmu se neotočí bez přestupku do protisměru a pokud bude chtít zákazník třeba na nádraží, má smůlu :DD
13.12.2016 14:10Jo a široké chodníky jsou sice fajn ale nesmyslně široké chodníky jsou na ho.no :-)
A to, že je tam třicítka je už jen perlička a další možnost pro doplnění kasy :-) Takže soudruzi pokračujte, zpomalujte, ucpávejte důležité tepny města ale pak se nedivte, že vám pacient exne :DD
Cyril :
rasta: Klidně bych si to s auty dovedl představit. Takový sdílený prostor, kde se lidi cítí dobře. Od Dopravního podniku na ul. 28. října, přes zastávku Karolina a prostor před Ostravicí, tam je dle mého úplně zničené, až po křižovatku s Českobratrskou. Můj oblíbený příměr ve třech fotografiích:
http://static.panoramio.com/photos/large/64471384.jpg
https://goo.gl/sf9GjK
http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/69189379.jpg
To by byla pecka, nemyslíte?
13.12.2016 14:29Hynek [msstavby.cz] :
aggu: „zelene nepotrebuju“… to si clovek mysli.. treba tady maji peknou mapku, kde mas hezky vypsano, co jaky strom „dela“ (dokonce s prepoctem na dolary) https://tree-map.nycgovparks.org/
13.12.2016 14:37Libor :
David:
Podle mě je daleko lépe parkovat couváním. Při příjezdu vidím dopravní situaci přede mnou za mnou, auto mám čisté, zaparkovat není problém a hlavně při výjezdu vystrčím čumák auta o metr a vidím a rychle opustím místo. Když to tam šoupnu předkem tak je to sice rychlé, ale pak se kolem postaví dvě dodávky (nebo SUV) a při výjezdu musím couvat naslepo do cesty (v tomto případě přímo do kolejiště) a musím vystrčit víc než půl auta ven než něco uvidím. A někdy taky nasněží, zaprší nebo zamrzne a přes okna je horší výhled.
Naproti pracáku v ulici 30. dubna jsem takových bouraček viděl docela dost, naštěstí to byly vždycky jenom plechy, ale to tam nejezdí tramvaj, a provoz je tam taky menší …
Takže já vždycky při parkování couvám.
13.12.2016 17:54Jp :
Cyril: Můj taky, Joštova je celkem hezký příklad, že to fungovat může a lidi se na takových místech cítí dobře. Takova vtipna drobnost je, ze na predlazedeni Jostovy delal projekt atelier RAW, tedy stejny atelier jako nas Masarykac. Asi si v brne potom objednali ale lepsi material ;)
13.12.2016 17:54Robert :
Ahoj. Umi mi nekdo jednoduse vysvetlit, nebo zasla odkaz na web/material, abych pochopil logiku umisteni tech specialnich cervenych kostek – asi pro slepce? Videli jste vjezd z Nadrazni na Stodolni, jak je hezky zapracovali mezi zulovou dlazbu?
13.12.2016 18:26Adam :
Tady máte tu vaši oblíbenou humanizaci.
13.12.2016 18:51Jp :
Adam: Jak to myslis ?
13.12.2016 21:11Jann :
David: Ulice se zúžila, při vyjíždění couváním by řidič vjel do kolejiště přímo pod kola tramvaje, protože přes vedle stojící vozidla nevidí dopravní situaci. Projektant tedy zvolil jediné možné logické a bezpečné řešení a to je couvání.
13.12.2016 23:49aggu :
Hynek [msstavby.cz]: Pěkný web, to dalo práci ;)
13.12.2016 23:54Se stromy na Nadražní hodně opatrně. Ještě si to tady nějaký mladý sociální demokrat přečte a je průšvih. Na Nádražní se zjevně s nějakým sofistikovaným stromořadím nepočítalo (jak se spoustou jiných věcí), ergo tam dle mně už bude velice obtížné něco sázet. Kvůli inž. sítím. Takže by se, teoreticky, někomu mohlo nabídnout jako řešení „ozelenění“ Nádražní – výsev betonových truhlíků. Experty na to tady máme. A to už byl s Nádražní konec úplně.
PS: Mohli by dotyční (pravděpodobně brňáci) přestat konečně spamovat a když už tak přihodit i nějaké příklady ze skutečně zajímavých měst? Oslo, Rotterdam, Helsinki…
jp :
aggu: Ty Aggu máš většinou dobrý posty (i když často arogantní), ale s tím tvým podivným postojem vždycky reagovat jak potrefená husa na cokoliv ohledně Brna začínáš být skutečně otravný. Označovat něčí názor za spam… no ok taky názor…
14.12.2016 08:29Xavier :
aggu: Ta poslední poznámka je asi mířena na někoho jiného, ale zajímavých měst je mnohem více. Minulý týden jsem byl v třeba na tři dny v Malmö – je to město se zhruba stejnou populací (asi jen o 50 tisíc více než Ostrava – i když významem samozřejmě úplně jinde), nejde o město hlavní, a přesto jeho úroveň předčí Ostravu přinejmenším o 300% (a dokonce i takovou Prahu o 150%). A to nemluvím pouze o centru – byl jsem ubytován na periférii…
14.12.2016 10:27Jen pár věcí, které mě překvapily:
S neudržovanými/popraskanými chodníky se v podstatě nelze setkat.
Dlažba je i v hlavních oblastech necentrálních čtvrtích kvalitní, žádná zámkovka.
Zeleň v nevídaném množství – a zvládají stromořadí i v ulicích, které jsou lemovány z obou stran domy, je v nich obousměrná doprava, ne úzké chodníky a šířkou jsou poloviční vůči Nádražní.
Ale co čekat od ostravských radních, kteří se u hlavní městské ulice odváží pitomě vymlouvat na inž. sítě, a občané jim to ještě baští…
D.L. :
aggu:
Já s aggu souhlasím, taky mi přijde, že pravděpodobně člověk z Brna se sem tak vehementně cpe…a neví o čem píše, jako celkem podivné. A porovnávat ulici Brna na fotu, která je podstatně širší a tím pádem je i větší možnost tam umístit i případně stromy nebo provést
14.12.2016 10:42další úpravy, oproti poměrně úzké Nádražní, kde jsou v podzemí všude sítě a stromy, zelen by pravděpodobně moc dlouho nepřežily,dost zvláštní a člověk který to uvedl neví o čem píše.
V :
prostě Ostrava, nic víc netřeba dodávat.. krásné zrcadlo společnosti.. tak snad to příště vyjde
14.12.2016 11:10aggu :
jp: Jak správně píšeš, prostě jen reaguju. Na něco otravného. A máš pravdu, asi je to taky otravné. Na příčině toho, co je otravné, se asi nezhodnem ;) Je to prostě taková brněnská specialita posledních let přesvědčovat svět o své jedinečnosti. Akorát že se pak udělá ve Vídni průzkum, co je na Česku atraktivní, a oni si na to Brno ani nevzpomenou. Drtivá většina řekne Praha ;) Pražák tyhle věci neřeší, Ostravák taky. Brňák ano ;)
14.12.2016 15:47Je to opravdu tím, že skutečné vzory opravdu musíme hledat někde jinde. Třeba v té Vídni. A pak je teda ještě otázka kde vzít odvážnější lidský materiál.
Cyril :
aggu: Jsem Ostravák. Ale v Brně jsem se vyskytoval delší čas, takže mám s čím porovnávat. O Malmö bych nepsal, když jsem tam nebyl. Můj názor je jenom názor, a není třeba se jím nějak rozčilovat. Myslím si, že mi nešlo ani o ty stromy, jako spíš o ten „sdílený prostor“, který prostě funguje. Že vám Brno přijde otravné, to je dost možné. Mě taky překvapuje tím, jak se jim daří dělat věci dobře. A Ostraváci mě štvou tím, že dští, když se někde někdo zmíní o „konkurenci“, zvlášť úspěšné. Třeba ten Aleš Hudeček jak nadával na Nilse Westergarda, že nakreslil „blbou“ Madonnu. Ta zeď tam na něco (na něho?!) čekala 25 let. Bez povšimnutí. Ale jak někdo něco udělá, tak je to zle. Zajímavé je, že dost Ostraváků Brno neumí brát jako inspiraci, ale právě jako konkurenci. Tahle města se nemohou srovnávat snad v ničem (snad až na lidnatost), bohužel ani v přístupu obyvatel ke svému městu a přístupu vedení k veřejnému prostoru. Ale inspirovat se v něm myslím Ostravě neublíží. Není daleko a žijí v něm Češi, stejně jako v Ostravě. Takže důkaz toho, že přístup k městu, který funguje tam, lze použít i v dalších českých městech. Brno neoplývá lanovkami, haldami ani DOVem (kde vzali, že je to nejnavštěvovanější mimopražská památka, když tam nikdy nikdo není?), přesto tam lidi rádi žijí. Čím to může být? Ale jak říkám, kdo byl v Malmö, píše o Malmö. Kdo ne, ten hledá inspiraci… třeba v Brně. Bez ohledu na šířku ulice. Nikdy mi nešlo o CTRL+C a CTRL+V a kostnatá řešení, ale o přemýšlení nad souvislostmi. Kdo je nechce vidět, ten je nevidí.
„Akorát že se pak udělá ve Vídni průzkum, co je na Česku atraktivní, a oni si na to Brno ani nevzpomenou. “ Zato na Ostravu jo. Že? Měly by se dělat průzkumy, jak vnímají své město místní (FajnOva). Na tom totiž záleží nejvíc. A Brno vede.
14.12.2016 17:13D.L. :
aggu:
Souhlas, já to už někde jinde použil…KOMPLEX BRNO…je to nejzakomplexovanější město s nejzakomplexovanějšíma obyvatelstvem v Česku. Občas si stačí přečíst nějakou diskusi o věcech které se týkají Brna a člověk mimo se nestačí divit…otázky typu proč to nebo ono není/nekoná se v BRNĚ, ale někde jinde je až komické…
14.12.2016 17:34D.L. :
A co se týče Nádražní, určíte si nemyslím, že jeto extra povedená rekonstrukce a minimálně povrch mohl být použít kvalitnější, ale reagoval jsem na fotky, protože si stojím zatím, že tam prostor pro stromy a nějak výraznou zelen, prostě není. A jeto podobný nesmysl jako tady někdo v minulosti psal a navrhoval, zatravnit pás pro tramvaje.
14.12.2016 17:54Martin [msstavby.cz] :
D.L.: Místa je dost. Btw. ulice Komunardů na Praze 7.
14.12.2016 18:19http://www.praha7.cz/18039_V-Holesovicich-jsou-nove-bezbarierove-zastavky Z tohoto typu zastávek by prý řidiči v Ostravě padali do kolejiště. Pronesl Vltavský.
D.L. :
No, osobně raději to co tam je teď…/můj názor/ A co se tyče místa, tak min. do hloubky tam prostor pro stromy není. A nechci se opakovat, já reagoval na fota, zde zveřejněná. Na 2* tak širší ulici je určitě větší možnost pro úpravu prostoru, umístění mobiliáře, zeleně…atd. atd. A na to jsem reagoval.
14.12.2016 18:46Ales :
aggu:
14.12.2016 19:10Da se parkovat i pozpatku, ale na tak frekventovane ulici to bude dost celka komplikace…
aggu :
Cyril: Konkurence? Proč? ;)
14.12.2016 19:48Je to ještě horší než jsem si myslel. Je to nakažlivé. Někdo by měl lidi varovat.
aggu :
Ales: Když budou lidi na sebe hodní tak ne. Vyhodím blinkr a když ten za mnou nebude magor (nebo z Brna, jp a Cyrile ;) tak to pochopí, počká a já zaparkuju. Holt si lidi musí zvyknout, že Nádražní už je úplně jiná ulice než byla.
14.12.2016 20:04Stromořadí by tam vzniknout mohlo, kdyby se s ním od začátku počítalo, „někdo“ si ho zadal a nechal vyprojektovat. Teď už to bude složité. Sítě, udržitelnost projektu z dotací,…
Názor Vltavského mě nejdřív překvapil. Myslel jsem, že žádné nemá a je jen ten „vykladač“.
PetrM :
desítky let že se na tu ulici nesáhne? nejpozději do roku se budou přemalovávat čáry na silnici, poněvadž už teď pomalu začínají mizet
14.12.2016 20:25ruda :
Naprosto nikdo zde neuvažoval o nutnosti projetí hasičů nebo záchranky v případě, že by z obou směrů stály tramvajové soupravy, což je jev naprosto častý budou muset tyto vozy se zapnutými majáky najet na tyto super Vídeňské nástupní megaostrovy, donutit čekající na tramvaj včetně mamin s kočárky a špatně se pohybujících starších občanů utvořit koridor na projetí, přičemž takto samozřejmě může a chráň pánbůh aby nedošlo k nějaké tragedii. Tim pádem samozřejmě zapomeňme na třeba jen částečnou zeleň např. stromky ve květináčích o lavičkách pro čekající na tramvaj nemluvě. Toť postřeh můj, zcela selským rozumem se řídícím :-)
14.12.2016 20:33MM :
Tomas: Zase na druhou stranu, když jedete od Přívozu tak jak prosím u KB zaparkujete? Máte pouze jednu možnost, celé to zbytečně objíždět po ulici Hollarova, Poděbradova, Švabinského, Porážkova, Těžařská a 28. října. Jen pro představu, musíte centrem města, které nechce být dušeno výfukovými plyny ujet navíc 1,5 km. Dává to smysl? Nedává.
14.12.2016 22:49Patrik :
Souhlasím s Cyrilem. Vzít si z Brna příklad by byl fajn, ale srovnávat ty města nemůžeme. Historické město se starou zástavbou, jedním velkým centrem, hustou blokovou zástavbou vs Průmyslové město s minimem historické zástavby, 3 centra. Jestli tamní obyvatelé mají nějaké komplexy je mi ale ukradené.
14.12.2016 23:17Crazym :
PetrM: Že mizí, to je normální spotřebák ale že je U Křižánka nesmyslně plná čára což teoreticky neumožňuje odbočení vlevo na Stodolní ze směru od Elektry je dost zábavný renonc :DD
15.12.2016 01:37Cyril :
Patrik: Děkuju, Patriku. Pochopil jsi přesně, o co mi šlo ;-)
15.12.2016 09:30Crazym :
No neříkal jsem to, masáž už začíná :DD http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/parkujte-couvanim-ridici-narizeni-vsemozne-obchazeji-20161215.html
15.12.2016 11:58hrdy Ostravak :
Cyril vltavsky opet odvedl skvelou praci.
15.12.2016 17:40Hynek [msstavby.cz] :
MM: no.. uz jsem to skoro kreslil do mapky, ale jedine stesti – muzes se otocit na odboceni na nam. E.Benese.
15.12.2016 22:49Tomas :
MM: Ale to je naprosto logicke reseni vzhledem k tomu, jak je ted Nadrazni uzpusobena, a ze protismerny pruh pobliz zastavek je temer vzdy zaplnen budto tramvajemi nebo auty. Dvojita cara je tedy pochopitelna, jelikoz by drive nebo pozdeji dochazelo k nehodam nebo omezeni provozu. Jednou tam ten zakaz odboceni je, tak je treba ho dodrzovat a nehledat omluvu v tom „ze to nedava smysl“. Navic pri vycouvavani z tohoto parkoviste temer s jistotou omezite nebo ohrozite provoz, protoze proste nemate dostatecny vyhled a zaroven se tezko vytocite hned do prvniho pruhu, casto tak bude dochazet k vycouvani az do druheho pruhu – opet tak prejeti dvojite cary a sance dopravni nehody se rapidne zvysuje…
16.12.2016 12:17Ales :
Ty vole, tech bludu co jsou ve clanku o parkovani a pokutach. :D Haha, ze bude stacit jako svedek kolemjdouci..uz vidim, jak takoveho svedka tahaji na spravni rizeni. Nechapu, proc neudelali parkoviste ve smeru jizdy..pak by se nemusely resit prestupky, ktere jsou nevymahatelne…
21.12.2016 10:30Hynek [msstavby.cz] :
Tomas: ta dvojita tam nikdy(?) nebyla (at me zas Xavier nechytne pod krkem :)), nevidim nic tak zasadniho, co by se zrovna tady zmenilo..
a ano, vzhledem k tomu, ze zvolili tenhle „urputny“ zpusob, tak ti, kteri opravdu nezacouvaji, ale naopak budou vycouvavat, tim budou vytvaret mnohem nebezpecnejsi situace, nez kdyby tomu bylo v pripade, ze by ta mista byla smerovana na „zajeti cumakem“. jak je namatkou na 30.dubna..
21.12.2016 17:06Lip :
Jen přikládám odkaz na rekonstrukci obdobné ulice v Praze, kterou jsem náhodné našel při brouzdáním po internetu. Bohužel rozdíl je markantní!!! Prostě, když se chce, tak to jde!!!
11.01.2017 08:44http://www.jakubcigler.archi/revitalizace-ulice-moskevska
dolil :
Ostrava, co bys čekal.
12.01.2017 08:34Lip :
dolil: :-) Právě, že asi nic!
12.01.2017 11:29dolil :
Kdy bude zastávka?
20.01.2017 11:17https://mapy.cz/zakladni?x=18.2878695&y=49.8342741&z=17&pano=1&pid=34314551&yaw=3.625&fov=1.570&pitch=0.145&source=pubt&id=15203067
Crazym :
Dnes mě příjemně překvapili, že se to tam snaží vylepšit, místo prutů něčeho co se tam neuchytilo se objevily kytičky http://www.imagehosting.cz/?v=p4034841.jpg Budeme uzavírat sázky jak dlouho to vydrží? :-)
03.04.2017 11:29Michal :
Část bude rozkradena do zítřejšího poledne.
03.04.2017 13:23Davidb :
Michal:
03.04.2017 13:45A proč?
Tady je to celý rok- https://mapy.cz/zakladni?x=18.2910636&y=49.8402947&z=17&pano=1&pid=34642705&yaw=6.002&fov=1.257&pitch=0.154
Na nádražní jsou teď zasazeny, jestli dobře vidím, narcisy, které stejně kvetou tak týden.
Poté tam budou asi sadit nějaké trvalky.
Crazym :
Tak jedna z hlavních ulic už je opět pro auta zavřená a to pro jistotu v obou směrech.
09.10.2018 09:42http://www.imagehosting.cz/?v=pa097247.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=pa097251.jpg
Někdo by se mohl zeptat Macury jestli to náhodou není ta ulice co se podle něj na ni nebude muset šahat desítky let :DD
http://www.imagehosting.cz/?v=pa097248.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=pa097249.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=pa097250.jpg
Ale co, však už je po volbách ne a naši vyhráli tak proč to řešit :-)
Crazym :
Tak nějak mi tu chybí můj včerejší post o zavřené Nádražní ulici na kterou se nebude muset desítky let sáhnout podle našeho vítěze voleb :-) http://www.imagehosting.cz/?v=pa0972fxf.jpg
10.10.2018 07:43acdlcia [msstavby.cz] :
Crazym: Opraveno
11.10.2018 19:29Crazym :
Tak vypadá to, že hotovo http://www.imagehosting.cz/?v=pa217390.jpg Tak co myslíte, byl to poslední pokus? :-)
21.10.2018 20:17davidb :
Crazym:
OT:
Na Nádražní mezi ulicemi Stodolní a Janáčkova byly značky Průjezd zakázán.
Stál jsem tam asi 10 minut- zákazem projelo asi 10 aut.
Z toho tak 4-5 stopla paní (slečna) z MP a pokutovala.
Podle mě to bylo dobře značeno a dalo se to dříve objet.
22.10.2018 09:17aggu :
Crazym: Já doufám, že je to předposlední pokus.
22.10.2018 09:42Jp :
aggu: nejlepsi by to bylo takto: posledni “pokus o ulici” a priste at uz to vypada jako ulice :-)
22.10.2018 16:04