Na dané ulici bydlím pár let. Rekonstrukce byla potřeba jako sůl. To, že to ještě není oproti plánu dokončeno, zas až tak nevadí.
Co tam však všechny místní štve je, že s nimi nikdo rekonstrukci dopředu nediskutoval. Provedení je dobré, ale zásadním problémem (tak jako na XY dalších místech s těmito králíkárnami) je množství parkovacích míst a to tady celkem hodně nedomysleli a na mnoha místech, kde se předtím dalo zaparkovat, nyní parkovací místa nejsou, příp. jsme čekali příčné parkovací místa a oni udělali zase podélné…No hlavně, že tam je druhý chodník, jakoby ten jeden mega široký pod barákem nestačil…Očividně ten kdo to plánoval a navrhoval na daném místě nežije. Takže stejně lidi budou zase parkovat na chodnících, požárních plochách apod. Jinak ještě pro zajímavost, odpověď starosty na tyto stížnosti – prý „si sáhněte do svědomí, kolik aut máte v rodině“, takže no comment :-D
14.12.2020 10:26
223
balde :
fajn že to realizují,ale zase tam udělali upe zbytečné trávníčky místo parkovacích míst no to nepochopíte, viz. foto 3 a 6
Palička: jj ted jsem zjišťoval od kamarádky co tam bydlí a tragédie, na papíře vybudovali nová parkovací stání, ale výsledek je že jich je méně než předtím :D, starostu nakopat do p…
14.12.2020 10:39
121
Název :
balde: Jak mohli udělat více míst a přitom méně? Tomu moc nerozumím….
14.12.2020 10:47
33
Adam :
Co se stalo s parkovacími místy na trávníku překrytém mřížkou? To už se zase nenosí? Někdo vyhlásil změnu módy, a všichni umělci tupě následují?
14.12.2020 10:50
12
balde :
Název: no oni počítali jen ofiko místa, která existovali těch bylo plácnu 200 a oni tvrdí že vybudovali při rekonstrukci 230 a že tím pádem se bude lépe parkovat, ale ono před rekonstrukcí se dalo parkovat i na neofiko parkovacích místech kterých tam bylo řekněme 50, takže výsledek bude že v ulici zaparkuje nakonec těch aut míň než předtím :D
14.12.2020 11:29
50
Palička :
Název: Přesně jak píše „balde“ jen s tím rozdílem, že reálně tam je tak o 50 míst méně (ofiko i neofiko) a mohlo být bez přehánění o 75 až 100 míst více, kdyby byla priorita počet parkovacích míst…Hodně ten celkový počet také zkresluje nově vybudované soukromé parkoviště místní školy a nějakých spolků, které do toho také započetli. Jinak další zásadní věci, které to způsobily – extra rozšířené požární plochy, zbytečně široká parkovací místa, opětovné podélné parkování na mnoha místech namísto příčného. Dále nesmyslný druhý, resp. třetí chodník na této ulici, díky kterému ubylo mnoho parkovacích míst a také vydlážděné či travnaté proluky bez účelu. Takže kolem a kolem, hodně mírně a slušně řečeno, strašně promarněná příležitost situaci s parkováním na Jihu zlepšit.
14.12.2020 12:03
91
balde :
a kdo tvrdí že tam je málo zeleně, ať mrkne na mapy. Jinak pak se divíme, že není na rekonstrukce chodníků, když stavíme 3 chodníky, kde stačí jeden, a tam kde by být měli, tak není pro jistotu žádný :D. Welcome to Ova-JIH.
14.12.2020 12:13
60
balde :
Jinak zajímavé, že na Františka Hajdy, to kdysi šlo.
14.12.2020 12:14
30
Cyklista :
balde: Palička: V některých případech bych Ostravákům přál systém pražských modrých zón. Omlouvám se, ale často jezdím po různých částech Ostravy, Brna, Prahy a nikdy se mi nestalo, že bych někdy někde nemohl zaparkovat. Je pravda, že ne vždy je to 10m od vchodu do baráku a ne vždy je to parkování zdarma, ale podle mne je parkovacích míst v Ostravě dostatek.
14.12.2020 13:02
410
balde :
Cyklista: jde spíš o to, že pokud už dělám celkovou rekonstrukci ulice, tak proč situaci ještě zhoršovat oproti předchozímu stavu, problém pak je, že lidi parkuji kde se dá, a když mají projet hasiči nebo sanitka tak je problém, nebo se díky tomu ještě nedejbože nabouráte, protože auta stojí kde se dá
14.12.2020 13:26
80
Klára :
Palička: Palička: Jen k těm zbytečně širokým parkovacím místům: existuje hodně, fakt hodně lidí, co chodí roky o berlích, ale na průkazku ZTP nedosáhnou. A pokud jsou parkovací místa kolmá a nejsou dost široká, nemají šanci z toho auta vůbec vylézt.
14.12.2020 13:35
33
Rdm :
Palička: co to znamená „zbytečně široká parkovací místa“? Podle normy musí mít šířku 2,5m, moc se mi nechce věřit, že by je udělali širší, když cílem bylo nahonit body, že těch míst je více :) balde: kde prosím vznikl třetí chodník, na fotkách jsou vidět jen ty co už byly před rekonstrukcí.
Co se týče těch neoficiálních míst, tak počítám, že tam velmi brzy vzniknou, když třeba před školkou (fotka 6) ubyly nejméně čtyři místa, ale zase v zatáčce (fotky 7 a 8) a na Mjr. Nováka 1-9 taky vypadá, že jich tam naopak pár přibylo (fotka 7)
14.12.2020 13:57
26
balde :
Rdm: Fotka číslo sedm, chodník pod hokejkou, a dva chodníky u cesty
14.12.2020 14:38
30
O. :
Z tech zbytecnych travnicku se daji udelat parkovci mista s takovou tou zatrvnenou rohozi.
Takze je to tam pripravene pro dalsi zakazku :D
Jinak ty zatravnene parkovaci mista bych delal ve vetsim meritku, vypada to mnohem lip a ma to lepsi vliv na mikroklima. A mozna to bude i o neco levnejsi?
14.12.2020 14:56
31
Rdm :
balde: to ale není nový chodník, už tam byl https://bityl.co/4plF a na fotce 7 je pak logicky posunut za parkovací místa, abyste se dostal k autu a nemusel jít ze strany cesty a na fotce 8 je to jen jeho pokračování, které tam taky bylo https://bityl.co/4plT Otázkou je, jestli bude umožněno parkovat tak jako před rekonstrukcí, ale vzhledem k výšce patníku o tom dost pochybuji.
14.12.2020 15:01
11
Palička :
Hele já tady nemusím nic obhajovat. Já tu žiju, takže vím o čem mluvím. Přijeďte sem, projděte si tu ulici a udělejte si sami obrázek, kolik tu mohlo být legálních parkovacích míst navíc a zda jich tu je večer dostatek…
14.12.2020 17:57
70
Rdm :
Palička: já chápu potřebu parkovacích míst a dokonce si myslím, že je v okolí pár míst, kde by klidně mohl vyrůst parkovací dům aniž by nějak zásadně zasáhl do okolí, ale otázka je spíše, jestli chtějí lidi mít možnost zaparkovat nebo parkovat u svého vchodu, protože v druhém případě je jakákoliv snaha zbytečná a mělo by se postupovat za souvislého lití betonu jako na náměstí Jih.
15.12.2020 09:00
42
davidb :
Rdm:
Přesně a ještě jestli jsou lidé si za parkování platit?
15.12.2020 10:34
12
DRJPJR :
davidb: Já myslím, že je potreba si přiznat, že “máslo na hlavě” mají obě skupiny sporu. (Napr. Ten projekt asi nespadl z nebe, kolik lidí z Mjr. Nováka se dopredu zajímalo o podobu projektu ?). Jasně, že to tady “slíznu”, ale prostě prkování zadarmo před barákem není ničí právo. A argumentovat tím, že předtím šlo parkovat na požárních plochách (vážně ?) a teď to nejde… No nevím… Btw. Kdyz jsem ty fotky fotil, tak mi ta ulice přišla jako jedno velké parkoviště tak jako tak, nic příjemného, kde by chtěl nekdo trávit cas… Na druhou stranu byli by ochotni si lidé za parkování platit ? Chtěli by třeba další parkovací dům Dubina/Hrabůvka ? Tlaci kvuli tomu na p. Bednáře a spol. ? Samozřejmě, že to máslo mají na hlavě i politici… Pan starosta má prostě pocit, že lidé namají mít auta. Místostarostka kdysi někde řekla, že parkovaci domy nejsou v plánu (protože peníze)… o podzemním parkingu si můžeme nechat zdát. To je sci-fi. Taky často hledám místo na Matuška/Maluchy a je to peklo (i kvůli tomu, že se tam nedá v nekterych místech pořádně otočit a ty ulice jsou bůh ví proč slepé, byť v UP je např. v plánu propojení Maluchy na Krmelínskou X let), takže lidi z Mjr Nováka chapu, ale bez nejake zásadní angažovanosti a ústupků (napr placené parkovani) to asi nikam nepovede.
15.12.2020 11:21
53
Cyklista :
DRJPJR: přesně tak, jde o to, že největší stěžovatelé nechtějí v dané lokalitě žít, ale jen bydlet a parkovat. Mi osobně nedělá problém zaparkovat kousek dál a pak dojít, ale někteří lidé mají pocit, že musí mít parkovací místo před vchodem. Proto jsem i psal, že bych takovým přál modré zóny, kdy si rezidenti koupí pouze možnost v širším okolí zaparkovat, žádnou jistotu volného místa…
15.12.2020 11:46
42
davidb :
DRJPJR:
Naprosto s vámi souhlasím.
Psal jsem to už v tomto vláknu: https://www.msstavby.cz/ovastory79-sidliste-zabreh-26-11-2020/
Kdyby město chtělo vybudovat parkovací dům, tak náklady jsou na jedno parkovací místo (při 145-180 míst) 560 – 700 tis. Kč a roční provoz 760 tis. Kč (cca 4200 – 5200 na 1 místo)!!
Kolik občanů by si koupilo parkovací místo před výstavbou a ještě ročně platilo za pronájem!
Ale bez toho se nehneme a bude se to točit pořád dokola – viz váš poslední řádek.
15.12.2020 12:47
23
Rdm :
davidb: pokud se nemýlím, tak oba parkovací domy u zastávky A. Poledníka jsou plné, takže si myslím, že poptávka by byla (samozřejmě, za jakých podmínek)
15.12.2020 13:23
10
thvari :
taky muzou v obvode podporovat cyklistickou infrastrukturu, ktera je obecne mnohem levnejsi. pro cast lidi by to bylo atraktivnejsi. auto se nekterym skupinam obyvatel nakonec ani moc nevyplati, platite jak mourovati a pak akorat vecne resite parkovani, udrzbu…
15.12.2020 18:26
31
davidb :
Rdm:
No jo, ale ty jsou soukromého subjektu.
Tady se bavíme, že by to mělo stavět město, kde by si občan zaplatil výstavbu svého stání či kóje.
15.12.2020 18:29
10
Adam :
thvari: Silnice jsou primární cyklistická infrastruktura.
16.12.2020 16:27
10
Rdm :
davidb: ten na Četyny je soukromý, ale ten na Horní patří městu, ale to je celkem jedno, myslím, že je to právě město/stát, kdo má financovat projekty které se soukromé sféře nevyplatí a nemyslím, že je nutné, aby občané spolufinancovali i výstavbu, i když je to dobrý nápad.
17.12.2020 09:22
10
davidb :
Rdm:
Oba vaše argumenty beru – jak výstavbu obcí, tak nespoluúčast občanů, v případě velkých měst.
V tom druhém vlákně jsem to řešil pro obce od 5000 do 20000. Tam na to nikdy nebudou mít. Myslím tím bez spoluúčasti.
PS: Že jedno je města a druhé soukromé jsem nevěděl. Ještě jednou soukromé jen pod Albertem.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Palička :
Na dané ulici bydlím pár let. Rekonstrukce byla potřeba jako sůl. To, že to ještě není oproti plánu dokončeno, zas až tak nevadí.
Co tam však všechny místní štve je, že s nimi nikdo rekonstrukci dopředu nediskutoval. Provedení je dobré, ale zásadním problémem (tak jako na XY dalších místech s těmito králíkárnami) je množství parkovacích míst a to tady celkem hodně nedomysleli a na mnoha místech, kde se předtím dalo zaparkovat, nyní parkovací místa nejsou, příp. jsme čekali příčné parkovací místa a oni udělali zase podélné…No hlavně, že tam je druhý chodník, jakoby ten jeden mega široký pod barákem nestačil…Očividně ten kdo to plánoval a navrhoval na daném místě nežije. Takže stejně lidi budou zase parkovat na chodnících, požárních plochách apod. Jinak ještě pro zajímavost, odpověď starosty na tyto stížnosti – prý „si sáhněte do svědomí, kolik aut máte v rodině“, takže no comment :-D
balde :
fajn že to realizují,ale zase tam udělali upe zbytečné trávníčky místo parkovacích míst no to nepochopíte, viz. foto 3 a 6
14.12.2020 10:28Palička :
balde: kdyby jen pár trávníčků :)
14.12.2020 10:30balde :
Palička: jj ted jsem zjišťoval od kamarádky co tam bydlí a tragédie, na papíře vybudovali nová parkovací stání, ale výsledek je že jich je méně než předtím :D, starostu nakopat do p…
Název :
balde: Jak mohli udělat více míst a přitom méně? Tomu moc nerozumím….
14.12.2020 10:47Adam :
Co se stalo s parkovacími místy na trávníku překrytém mřížkou? To už se zase nenosí? Někdo vyhlásil změnu módy, a všichni umělci tupě následují?
14.12.2020 10:50balde :
Název: no oni počítali jen ofiko místa, která existovali těch bylo plácnu 200 a oni tvrdí že vybudovali při rekonstrukci 230 a že tím pádem se bude lépe parkovat, ale ono před rekonstrukcí se dalo parkovat i na neofiko parkovacích místech kterých tam bylo řekněme 50, takže výsledek bude že v ulici zaparkuje nakonec těch aut míň než předtím :D
14.12.2020 11:29Palička :
Název: Přesně jak píše „balde“ jen s tím rozdílem, že reálně tam je tak o 50 míst méně (ofiko i neofiko) a mohlo být bez přehánění o 75 až 100 míst více, kdyby byla priorita počet parkovacích míst…Hodně ten celkový počet také zkresluje nově vybudované soukromé parkoviště místní školy a nějakých spolků, které do toho také započetli. Jinak další zásadní věci, které to způsobily – extra rozšířené požární plochy, zbytečně široká parkovací místa, opětovné podélné parkování na mnoha místech namísto příčného. Dále nesmyslný druhý, resp. třetí chodník na této ulici, díky kterému ubylo mnoho parkovacích míst a také vydlážděné či travnaté proluky bez účelu. Takže kolem a kolem, hodně mírně a slušně řečeno, strašně promarněná příležitost situaci s parkováním na Jihu zlepšit.
14.12.2020 12:03balde :
a kdo tvrdí že tam je málo zeleně, ať mrkne na mapy. Jinak pak se divíme, že není na rekonstrukce chodníků, když stavíme 3 chodníky, kde stačí jeden, a tam kde by být měli, tak není pro jistotu žádný :D. Welcome to Ova-JIH.
14.12.2020 12:13balde :
Jinak zajímavé, že na Františka Hajdy, to kdysi šlo.
14.12.2020 12:14Cyklista :
balde: Palička: V některých případech bych Ostravákům přál systém pražských modrých zón. Omlouvám se, ale často jezdím po různých částech Ostravy, Brna, Prahy a nikdy se mi nestalo, že bych někdy někde nemohl zaparkovat. Je pravda, že ne vždy je to 10m od vchodu do baráku a ne vždy je to parkování zdarma, ale podle mne je parkovacích míst v Ostravě dostatek.
14.12.2020 13:02balde :
Cyklista: jde spíš o to, že pokud už dělám celkovou rekonstrukci ulice, tak proč situaci ještě zhoršovat oproti předchozímu stavu, problém pak je, že lidi parkuji kde se dá, a když mají projet hasiči nebo sanitka tak je problém, nebo se díky tomu ještě nedejbože nabouráte, protože auta stojí kde se dá
14.12.2020 13:26Klára :
Palička: Palička: Jen k těm zbytečně širokým parkovacím místům: existuje hodně, fakt hodně lidí, co chodí roky o berlích, ale na průkazku ZTP nedosáhnou. A pokud jsou parkovací místa kolmá a nejsou dost široká, nemají šanci z toho auta vůbec vylézt.
14.12.2020 13:35Rdm :
Palička: co to znamená „zbytečně široká parkovací místa“? Podle normy musí mít šířku 2,5m, moc se mi nechce věřit, že by je udělali širší, když cílem bylo nahonit body, že těch míst je více :)
balde: kde prosím vznikl třetí chodník, na fotkách jsou vidět jen ty co už byly před rekonstrukcí.
Co se týče těch neoficiálních míst, tak počítám, že tam velmi brzy vzniknou, když třeba před školkou (fotka 6) ubyly nejméně čtyři místa, ale zase v zatáčce (fotky 7 a 8) a na Mjr. Nováka 1-9 taky vypadá, že jich tam naopak pár přibylo (fotka 7)
14.12.2020 13:57balde :
Rdm: Fotka číslo sedm, chodník pod hokejkou, a dva chodníky u cesty
14.12.2020 14:38O. :
Z tech zbytecnych travnicku se daji udelat parkovci mista s takovou tou zatrvnenou rohozi.
14.12.2020 14:56Takze je to tam pripravene pro dalsi zakazku :D
Jinak ty zatravnene parkovaci mista bych delal ve vetsim meritku, vypada to mnohem lip a ma to lepsi vliv na mikroklima. A mozna to bude i o neco levnejsi?
Rdm :
balde: to ale není nový chodník, už tam byl https://bityl.co/4plF a na fotce 7 je pak logicky posunut za parkovací místa, abyste se dostal k autu a nemusel jít ze strany cesty a na fotce 8 je to jen jeho pokračování, které tam taky bylo https://bityl.co/4plT Otázkou je, jestli bude umožněno parkovat tak jako před rekonstrukcí, ale vzhledem k výšce patníku o tom dost pochybuji.
14.12.2020 15:01Palička :
Hele já tady nemusím nic obhajovat. Já tu žiju, takže vím o čem mluvím. Přijeďte sem, projděte si tu ulici a udělejte si sami obrázek, kolik tu mohlo být legálních parkovacích míst navíc a zda jich tu je večer dostatek…
14.12.2020 17:57Rdm :
Palička: já chápu potřebu parkovacích míst a dokonce si myslím, že je v okolí pár míst, kde by klidně mohl vyrůst parkovací dům aniž by nějak zásadně zasáhl do okolí, ale otázka je spíše, jestli chtějí lidi mít možnost zaparkovat nebo parkovat u svého vchodu, protože v druhém případě je jakákoliv snaha zbytečná a mělo by se postupovat za souvislého lití betonu jako na náměstí Jih.
15.12.2020 09:00davidb :
Rdm:
15.12.2020 10:34Přesně a ještě jestli jsou lidé si za parkování platit?
DRJPJR :
davidb: Já myslím, že je potreba si přiznat, že “máslo na hlavě” mají obě skupiny sporu. (Napr. Ten projekt asi nespadl z nebe, kolik lidí z Mjr. Nováka se dopredu zajímalo o podobu projektu ?). Jasně, že to tady “slíznu”, ale prostě prkování zadarmo před barákem není ničí právo. A argumentovat tím, že předtím šlo parkovat na požárních plochách (vážně ?) a teď to nejde… No nevím… Btw. Kdyz jsem ty fotky fotil, tak mi ta ulice přišla jako jedno velké parkoviště tak jako tak, nic příjemného, kde by chtěl nekdo trávit cas… Na druhou stranu byli by ochotni si lidé za parkování platit ? Chtěli by třeba další parkovací dům Dubina/Hrabůvka ? Tlaci kvuli tomu na p. Bednáře a spol. ? Samozřejmě, že to máslo mají na hlavě i politici… Pan starosta má prostě pocit, že lidé namají mít auta. Místostarostka kdysi někde řekla, že parkovaci domy nejsou v plánu (protože peníze)… o podzemním parkingu si můžeme nechat zdát. To je sci-fi. Taky často hledám místo na Matuška/Maluchy a je to peklo (i kvůli tomu, že se tam nedá v nekterych místech pořádně otočit a ty ulice jsou bůh ví proč slepé, byť v UP je např. v plánu propojení Maluchy na Krmelínskou X let), takže lidi z Mjr Nováka chapu, ale bez nejake zásadní angažovanosti a ústupků (napr placené parkovani) to asi nikam nepovede.
15.12.2020 11:21Cyklista :
DRJPJR: přesně tak, jde o to, že největší stěžovatelé nechtějí v dané lokalitě žít, ale jen bydlet a parkovat. Mi osobně nedělá problém zaparkovat kousek dál a pak dojít, ale někteří lidé mají pocit, že musí mít parkovací místo před vchodem. Proto jsem i psal, že bych takovým přál modré zóny, kdy si rezidenti koupí pouze možnost v širším okolí zaparkovat, žádnou jistotu volného místa…
15.12.2020 11:46davidb :
DRJPJR:
15.12.2020 12:47Naprosto s vámi souhlasím.
Psal jsem to už v tomto vláknu: https://www.msstavby.cz/ovastory79-sidliste-zabreh-26-11-2020/
Kdyby město chtělo vybudovat parkovací dům, tak náklady jsou na jedno parkovací místo (při 145-180 míst) 560 – 700 tis. Kč a roční provoz 760 tis. Kč (cca 4200 – 5200 na 1 místo)!!
Kolik občanů by si koupilo parkovací místo před výstavbou a ještě ročně platilo za pronájem!
Ale bez toho se nehneme a bude se to točit pořád dokola – viz váš poslední řádek.
Rdm :
davidb: pokud se nemýlím, tak oba parkovací domy u zastávky A. Poledníka jsou plné, takže si myslím, že poptávka by byla (samozřejmě, za jakých podmínek)
15.12.2020 13:23thvari :
taky muzou v obvode podporovat cyklistickou infrastrukturu, ktera je obecne mnohem levnejsi. pro cast lidi by to bylo atraktivnejsi. auto se nekterym skupinam obyvatel nakonec ani moc nevyplati, platite jak mourovati a pak akorat vecne resite parkovani, udrzbu…
15.12.2020 18:26davidb :
Rdm:
15.12.2020 18:29No jo, ale ty jsou soukromého subjektu.
Tady se bavíme, že by to mělo stavět město, kde by si občan zaplatil výstavbu svého stání či kóje.
Adam :
thvari: Silnice jsou primární cyklistická infrastruktura.
16.12.2020 16:27Rdm :
davidb: ten na Četyny je soukromý, ale ten na Horní patří městu, ale to je celkem jedno, myslím, že je to právě město/stát, kdo má financovat projekty které se soukromé sféře nevyplatí a nemyslím, že je nutné, aby občané spolufinancovali i výstavbu, i když je to dobrý nápad.
17.12.2020 09:22davidb :
Rdm:
Oba vaše argumenty beru – jak výstavbu obcí, tak nespoluúčast občanů, v případě velkých měst.
V tom druhém vlákně jsem to řešil pro obce od 5000 do 20000. Tam na to nikdy nebudou mít. Myslím tím bez spoluúčasti.
PS: Že jedno je města a druhé soukromé jsem nevěděl. Ještě jednou soukromé jen pod Albertem.
17.12.2020 13:09