Rekonstrukce ulice Mikulášská – dokončeno

Fotografie dokončené rekonstrukce ulice Mikulášská v Krnově. Rekonstrukce, která je jednou z nejzdařilejších obdobných realizací na území Moravskoslezského kraje za několik posledních let.

První část rekonstrukce jsme publikovali v srpnu roku 2022. Článek si můžete prohlédnout ZDE. V té době však ještě nebyla dokončena rekonstrukce celé ulice a nebyl osazen všechen mobiliář. Na rekonstrukci Mikulášské ulice navázala také rekonstrukce ulice mezi střední školou a evangelickým kostelem.

Ulice Mikulášská spojuje centrum města s vlakovým nádražím.

Fotoreportáž začneme u křížení ulice Mikulášská s ulicí B. Němcové. Povrchy jsou sice z malofromátové dlažby. Jsou však doplněny žulovými obrubníky, žulovými kostkami apod. Osvětlení, sloupky, stojany na kole jsou řešeny jednotně v antracitovém odstínu. Na různých místech byly umístěny lavičky k posezení. Prostor pod lavičkami je realizován rovněž z kamene.

Pohled Mikulášskou ulicí směrem do centra města. Podél celé ulice byly vysázeny i nové stromy.

Na mnoho místech jsou zbudovány stojany pro kola. V Krnově se však můžeme často setkat i se starými mobilními stojany. Kolo je zde častý dopravní prostředek.

Vjezdy a příchody k jednotlivým objektům jsou z kamene

Mobiliář dodala společnost STREETPARK.

Parkování pro automobily je podélné. Povrch pro parkovací stání je rovněž realizován z kamane.

Stojany i historické. Je zde poptávka. Z maloformátové žulové dlažby jsou provedeny i detaily podél soklu domů.

Pohled směrem k vlakovému nádraží

Křížení ulic Mikulášská a Karla Čapka

Původní podoba prostoru mezi střední školou a evangelickým kostelem. Fungovalo zde podélné stání. Plochy pro pěší a pro automobily byly asfaltové.
Nově je při vjezdu z ulice Mikulášská proveden přechod pro chodce, který je ve stejné úrovní jako chodník. Funguje tedy jako zpomalovací práh. Parkování je nově řešeno šikmým stáním a kapacita se tak zvýšila. Parkovací plochy jsou z kamene – žulové kostky. Detaily jsou řešeny maloformátovými kostkami.

Původní stav

Současný stav

Související články


Komentáře

  1. balde :

    tak nějak bych to čekal u tech Komenského sadů

    Thumb up 19 Thumb down 0
  2. Brando :

    Paráda!

    Thumb up 9 Thumb down 2
  3. thvari :

    Výborně, nešlo by z toho udělat povinný studijní materiál pro zastupitele v Ostravě? :-)

    Škoda, že nejsou všechny přechody jako ten poslední, tedy ve výšce chodníků.

    Thumb up 11 Thumb down 1
  4. Bohumil :

    Proč tam není cyklostezka? Jinak bylo dobře,že se Mikulášská opravila.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  5. Petr :

    No ale zeleň a výsadba jak od naprostých amatérů.

    Thumb up 2 Thumb down 4
  6. Martin [msstavby.cz] :

    Bohumil: Je tam minimální automobilový provoz. Ten je na vedlejších ulicích Albrechtická a Revoluční.

    Petr: Konkrétně?

    Thumb up 2 Thumb down 1
  7. zerdě :

    na tomto příkladu je vidět, že i když se nepoužije na povrchy jen kámen, tak při správném návrhu může celek vypadat velmi dobře a kombinace žuly, asfaltu a betonové dlažby může působit harmonicky

    Thumb up 6 Thumb down 1
  8. Petr :

    Tak za prvé nekvalitně provedené zatravnění. Kolem výsadby stromků zaplevelené s pokusem zakrytí mulčovací kůrou…

    Thumb up 5 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.