Informace k záměru rekonstrukce tramvajové trati v ulici Nádražní v centru Ostravy a humanizaci tramvajových zastávek Stodolní a Elektra.
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Alois Blažko :
To jsem zvědavý, aby tady z toho nevznikl jen nějaký paskvil, který se za pár let stejně bude překopávat dle projektu na rekonstrukci celé ulice Nádražní v tomto daném úseku! :/
27.02.2014 12:21radek :
A proč tam nevybudují to samé, co je na Karolině?
27.02.2014 12:30Balde :
radek: a Radek ty jsi asi padly na hlavu ne ?? presne tyhle zastávky musí byt postaveny tak aby tady mel absolutni pohodli chodec řidič se musel přizpůsobit, jsi v uplnem centru města, auta si muzou jezdit po Poražkové.
27.02.2014 15:34Martin [msstavby.cz] :
radek: Ulice 28.října byla před stavbou tramvajových zastávek širší, než je nyní ulice Nádražní. Navíc, přístup na tramvajové zastávky je řešen světelnou signalizací. V tomto projektu tramvajová zastávka navazuje přímo na chodník podél ulice Nádražní. Alois Blažko: S kolizí s dalšími projekty se počítá a budou zkoordinovány…. Než něco „takového“ typu vypustíš, zapřemýšlej..
27.02.2014 16:05Tomas T. :
martin [msstavby.cz]: Myslim si že pan Blažko narážel na úplnou rekonstrukci ulice, čili něco v tom duchu jak již tady bylo zmíněno předtím, a to že by z toho měli udělat pěší zónu.
27.02.2014 17:17Tomas T. :
Data tam nevidím, ale předpokládám že letos se to asi už nestihne že?
27.02.2014 17:19Crazym :
Polovině věcí nerozumím, nevím co je osová vzdálenost kolejí apod. ale jak čtu o posunutí trati k těm či oněm domům, o zastávkovém mysu, kde provoz automobilů bude veden po kolejovém pásu, tak bych uvítal nějakou vizualizaci či půdorys jinak moje chabá fantazie a přirozený pesimizmus způsobuje nedůvěru a nemám z toho dobrý pocit. Takže pokud někdo máte nějaké info, odkaz, tak sem s ním třeba se mé pochybnosti rozplynou a já budu nadšený občan … :-)
27.02.2014 17:23Crazym :
Už jen délka zastávkového mysu zastávky Elektra 67 metrů http://www.mapy.cz/s/9knw se mi zdá velká a neumím si to představit… :-(
27.02.2014 17:32Rado :
Mě by zajímala nebo zajímá jiná věc, a to kdy chodníky na Nádražní dostanou konečně nový povrch. Každý se stará o zastávky, ale chodníky na této ulici jsou ostudou Ostravy.
27.02.2014 21:45historik :
Crazym: 67m je délka na zastavování 2 souprav. Nic víc…
27.02.2014 21:56Osová vzdálenost: vzdálenost mezi osami 2 kolejí (nezaměňovat s kolejnicemi).
Tomas T. :
Crazym: Ten mys bude tak dlouhy, protoze bude spolecny pro oba smery, a tim padem se to protahne ze zacatku jednoho smeru az na zacatek druheho smeru.
28.02.2014 08:59Fred :
No radeji bych tam videl to co v Zabrehu… http://www.msstavby.cz/uprava-tramvajove-zastavky-zabreh-10-05-2013/
28.02.2014 10:05Nimrod :
Fred: No konečně někdo, kdo přemýšlí – to je přesně to, co nazývají mysem – tím pádem i odpověď pro Crazym.
28.02.2014 11:17Ostatní termíny byly vysvětleny – zas tak těžké to nebylo. Vůbec k tomu nejsem skeptický, těším se, že zmizí ty výtluky kolem kolejnic, teď je to tankodrom…
Crazym :
Pánové díky za info ale nepotěšili jste mě.
28.02.2014 13:45Pokud jsem dobře pochopil, tak se o 120 cm rozšíří kolejový pás aby provoz automobilů který bude veden v místě zastávek po kolejovém pásu se tam vlezl a u jeho kraje bude hrana o výšce 20 cm což ale vylučuje to řešení na které tu ukázal Fred, protože tam se automobily pohybují v pruhu mimo kolejový pás. Nebo se mýlím?
V každém případě ani jedno řešení se mi nelíbí a to nejen proto, že jsem řidič jezdící tamtudy každý den vícekrát.
FlakY` :
Zajímaný koncept dopravy. http://www.mapy.cz/s/9kKj Bod A – B je vyčlěněn pro automobily a bod C pro automobily a tramvaje, kde větší přednost mají tramvaje a chodci. Jak bylo výše zmíněno, nejedná se o širokou ulici v centru města a normy jsou se změnily od 90 let. Chodníky budou širší, na silnici budou širší jízdní pruhy, ale budou současně jak pro automobily, tak i pro tramvaje. Příklad: 15m je nyní široká silnice, která se upraví na 10m. Chodníky místo 3m budou mít až 5m šíři.
28.02.2014 14:52aggu :
Statika domů na Nádražní dostává od tramvají pořádně zabrat, takže rekonstrukce je nutná.
02.03.2014 09:54Maro :
Pokud nevíte, co je to zastávkový mys, tak si to najděte a nespekulujte. Je to jasně daný termín. Podle mě krok dopředu (větší pohodlí a hlavně bezpečnost chodce – auto bude muset zastavit za tramvají). http://cs.wikipedia.org/wiki/Zast%C3%A1vkov%C3%BD_mys
02.03.2014 22:27Crazym :
Maro: Takže jste mi to definitivně ujasnil a nelíbí se mi to, každý máme jinou představu o krocích dopředu a slovo muset mě irituje. :-)
02.03.2014 23:53Martin [msstavby.cz] :
Crazym: A v čem je problém. CHtělo by to argumenty než jen „mě se to nelíbí“….
03.03.2014 16:23Tomas T.: Myslím, že by se čtenář Alois Blažko, měl vyjádřit sám za sebe. Na mne jeho příspěvek působí tak, že napřed se udělá přestavba zastávek a potom se to celé znova překope. Problém je v tom, že v tomto dokumentu se řeší rekonstrukce tramvajové a zastávek. Rekonstrukce samotné ulice se řeší v jiném dokumentu. Lidi nedokážou pochopit, že rekonstrukce, třeba této ulice, se dá rozkouskovat na více částí.
Crazym :
martin [msstavby.cz]: Tak v tomhle případě je problém ve mě, jsem konzerva co nemá rád tyhle trendy komplikování dopravy a zvýhodňování jedné skupiny, zde konkrétně chodců. Jsem prostě pro staré osvědčené, že ulice tvoří vozovka a chodníky a každý má své místo a že ostrůvky u tramvají byly vynalezeny proto aby chodci bezpečně vystoupili a počkali až mohou bezpečně přejít. Z toho důvodu např. nemám rád i ten typ zastávek kdy MUSÍM zastavit když v zastávce zastaví autobus, protože to zkrátka nejde jinak a přitom se dívám na prázdnou ulici v protisměru a objet autobus by nebyl problém viz zde: http://www.mapy.cz/s/9lOc Jenže společnost se rozhodla chránit nesvéprávné jedince kteří přebíhají za autobusem tím, že omezí jiné jedince. Je to zřejmě trest za to, že používají individuální dopravu… :-)
03.03.2014 19:27Žiji a pohybuji se v tomhle městě už dost dlouho, spoustu dopravních změn jsem i uvítal ale spoustu hlavně posledních změn v dopravě zaměřených na zkomplikování a restrikci vůči automobilům ne a nelíbí se mi jak se ze mě jako řidiče stává pomalu společenský škůdce když vlastním auto v centru města, jako kdybych byl nežádoucí občan. Přitom se neustále dívám na to jak lidé co tohle hlásají, řídí a stanovují podmínky sami za peníze všech si vytvářejí podmínky jak dojet a zaparkovat pokud možno až u „svého“ kanclu a sami bydlí někde ve Frýdlantu. :-(
Jak ale říkám, z velké části je to mnou :-)
Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: a ted si na chvili predstav, ze jsi vozickar.
03.03.2014 20:36Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: Tyhle ataky na mé city a sociální cítění na mě sice nefungují ale dobře, zkusím to. Jedu si tak po chodníku, přijedu k přechodu, přejedu při zelené na ostrůvek jaký je třeba u Karoliny, Krajského úřadu nebo třeba Plynáren a v potu tváře najedu do nízkopodlažní tramvaje koupené z programu nějakého toho rozvoje či EU a velebím u toho všechny ty moudré hlavy co mi tohle umožnily. A samozřejmě se u toho těším na nové typy tkzv. zastávkových mysů u kterých mi tyto starosti odpadnou a já budu už definitivně happy. Bože vy jste tak zpracovaný…
03.03.2014 22:54Summerboy :
Crazym: To je trošku moc…
04.03.2014 01:30marian :
Crazym: jsem taky motorista, ale nelíbí se představa města, kde jsou chodec a auta od sebe přísně oddělení. nechci zábradlí, zvýšené patníky a jiné bariéry. nebavíme se přece o výpadovce, ale o samotném centru města. navíc po dokončení porážkové tam skoro nikdo jet autem nemusí. a pokud už tam jede, tak prostě musí počítat s tím, že krokem. celé je to o toleranci a slušnosti.
04.03.2014 07:28Crazym :
Zábradlí a jiné bariéry se mi taky moc nelíbí ale obyčejný patník s bezbariérovými vstupy na přechody se snad osvědčil ne? Zvýšený patník jasně vymezuje kde je to pro chodce a já s tím nemám žádný problém a to ani jako chodec. Proč mají ale chodci problém s vozovkou nejen v centru města? Žijeme snad v nějaké době a auto je běžnou součástí toho života ulehčující ho. Bydlím na Zámecké a nejsem tam v nájmu a mám 12 hodin denně omezen přístup a třeba nákupy musím tahat z parkoviště. Proč když nejsou tolerantní ke mě, měl bych být tolerantní já? Co je moc? Kde je hranice mezi tolerancí a terorem jedné skupiny poblouzněných sluníčkových lidí s ideou světa bez té zlé individuální dopravy?
04.03.2014 08:58Nejvíc srandovní je, že já který najezdím tisice kilometrů ročně na kole poslouchám kecy od těch tolerantních lidí, že tady je přeci pěší zóna když jedu od nebo ke svému baráku :-)
A druhá věc je že auto nemám jen ke svému pohodlí ale potřebuji ho ke svému živobytí a neobejdu se bez něj. Tak co? Mám se odstěhovat coby nežádoucí z centra?
marian :
Crazym: jezdíte hodně na kole a auto používáte k obživě, navíc usnadňuje život, vlastníte byt na zámecké, terorizují vás sluníčkoví poblouzněnci, a „ke mě se taky nechová nikdo tolerantně, tak já taky nebudu tolerantní“!
04.03.2014 09:46sory crazyme, jinak jsem na ten váš žalm reagovat nedokázal :-)
Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: o citech to neni, ja jen upozornuju na to, ze vozickar v centru by mohl mit slusne podminky, kdyz uz se dela rekonstrukce a ne, ze muze vystoupit bez telocviku jenom u jindricha nebo u karoliny..
jinak s tim bezpecnym prechodem, vis jak by to dopadlo. udelal by se tam prechod se semaforem a jako motorista bys stejne cekal na zelenou i kdyz by prechazel byt jeden clovek. tzn pro plynulost mi ten mys prijde mnohem prijemnejsi pro vsechny (a dovedu si predstavit, ze rozsireny kus chodniku je dost levnejsi nez ostruvek s prechodem a semaforem)
04.03.2014 10:10Fred :
No proc to teda nevyresili tak jak v tom Zabrehu? Jasne ze je to centrum mesta, ale ve spicce, kdy tam pojede nekolik tramvaji za sebou takto budou auta stat klidne 15 minut a cekat nez tramvaje odjedou. Normalne by mel ridic cas kolem odjizdejici tramvaje projet…
04.03.2014 11:46Hynek [msstavby.cz] :
Fred: 15min je prehanka, ale chapu smysl. a hlavne o ulici dal je podebradka a o dalsi ulici dal porazkova pro vsechny ty, co nechcou cekat..
04.03.2014 12:40Crazym :
marian: V podstatě máte pravdu :-) Jsem egoista, tak doufám, že mě omlouvá aspoň to, že mě tak vychovalo to okolí ve kterém teď žiju a ne rodiče, styděli by se za to. Holt jak se do lesa volá… :-)
04.03.2014 14:01Hynek [msstavby.cz]: S tím souhlasím, jenže praxe už dnes je taková, že objeví li se tramvaj u Spolku, dá se dav lidí do pohybu a dojde si ke kolejím a nezajímá je, že tam nemají vstupovat dokud tramvaj není v zastávce, čímž blokují průjezd. Kolikrát se mi stane, že jsem dokonce před tramvají a dovolím li si zatroubit, tak jsem nějvětší hovado a slýchávám to i od lidí do kterých by jste to neřekli a na které kdybych vystoupil a zle se podíval, zlomí se vejpůl… :-) Takže si myslím, že až tam bude ten mys, bude to ještě horší, protože to je tady přece určeno pro chodce a ty zlý automobilisto si polib… :-) A pak se nedivte, že jsem naštvaný a netolerantní, protože mi připadá, že jen já v tom autě musím neustále dodržovat nějaká pravidla a chodců jako kdyby se netýkala. :-)
Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: troubeni je u nas sprosta vec.
04.03.2014 14:21Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: Ale fakt? Ale možná jo, je pravdou, že se mi více osvědčilo protůrovat motor a zrychlit než klaksonem upozornit na blížící se nebezpečí jak mě to učili v autoškole… :-)
04.03.2014 14:27acdlcia [msstavby.cz] :
Crazym: Na překážející chodce je potřeba křiknout „Bacha nejsem pojištěnej!“ a moc nebrzdit. Však oni raději uhnou.
04.03.2014 20:53acdlcia [msstavby.cz] :
Ale teď vážně.
Myslím že cenově mezi zastávkovým mysem a vídeňskou zastávkou nemůže být zas tak velký rozdíl, ale užitná hodnota vídeňského řešení je výrazně větší. Při použití mysu se dá jezdit pouze po kolejovém pásu. A co když dojde třeba k poruše tramvaje, nebo k nehodě. Tak bude ulice naprosto neprůjezdná a to i pro vozidla záchranky nebo hasičů. Při použití vídeňského ostrůvku bude i v těchto situacích vše průjezdné.
04.03.2014 20:55Tomas T. :
Problem videnskeho typu je ten, ze musi byt udelany poradne. A to ten v zabrehu neni. A nez ho delat tak jak je, tak at ho nedelaji radeji vubec. A semafory jsou obecne vzato mor jak pro chodce tak pro motoristy. Protoze to vetsinou dopada tak, ze si chodec klikne a ceka, a ceka tak dlouho ze mu dojdou nervy a radeji uz prejde na cervenou. A kdyz uz blikne zelena chodcum, tak zase stoji auta, a nikdo pres prechod nejde. Je to zabehla praxe jak u karoliny, tak v hrabuvce, tak v porube.
A myslim ze zde vsichni zapominaji na jednu vyhodu toho mysu, a to je zvetseni prostoru pro cestujici. Kdyz totiz dneska stojite na zastavce stodolni, smer elektra, a je spicka, tak proste pres tu zastavku neprojdete pokud jen prochazite. Proto je to udelano tak, ze se v miste zastavky chodnik zvetsi. A bohuzel klasicky ostruvek tam udelat nejde, jelikoz na to je ta ulice moc uzka – proste se to tam nevejde.
05.03.2014 08:51Michal :
Rád bych se pobavil o mysu jako cyklista. Předpokládám-li, že Porážková má odvést auta z centra, mohu dále uvažovat, že se sníží počet aut na Nádražní ulici. Jako cyklistu mne to pak motivuje právě k cestě po Nádražní, protože je to nejrychlejší cesta centrem ze severu na jih (nepočítám-li souběžně vedenou a frekventovanou Sokolskou třídu). Postavením mysu, ale dojde k tomu, že cyklisté budou muset překonávat koleje pod malým úhlem. Je všeobecně známo, že při překonávání kolejí na kole pod úhlem menším než 30 stupňů dochází nejčastěji k nehodám. Chápu důvody proč tímto způsobem zlepšit infrastrukturu pro pěší, nicméně to z mého pohledu nevyznívá zcela ideálně pro ostatní skupiny provozu.
08.03.2014 18:44acdlcia [msstavby.cz] :
Michal: Třeba je to právě záměr aby tito cyklisté zvýšili návštěvnost nedaleké nemocnice a vydělaly se tak nějaké peníze na její rekonstrukci.
09.03.2014 11:26Martin [msstavby.cz] :
Michal: To je vtipné :D Lidi už ani neumí přejet na kole koleje? :D
09.03.2014 12:26Michal :
martin [msstavby.cz]: A on to někdo tvrdí? Nevidím problém v tom, pokud cyklista kříží koleje kolmo nebo pod větším úhlem. Pouze podotýkám, že při křížení těchto mysů vzniknou místa, která zvýší pravděpodobnost nehod u cyklistů.
09.03.2014 15:59Lukáš :
Škoda, že se tak zásadní projekt a šance pro budoucnost celého centra řeší pouze z dopravního hlediska. Totální nepromyšlenost a neotevřenost. Nikde žádné obrazové materiály…nic co by mohl člověk posoudit, ovlivnit nebo na co se těšit .. někde za zavřenýma dveřma se to upoceně upeče a je hotovo
16.03.2014 15:55aggu :
Lukáš: Otevřenější a komunikativnější by MMO být určitě měl, ale jak to tam mají šíbři hozené prokázali naposledy u návrhu UP.
16.03.2014 21:21Jinak osobně nejsem příliš přiznivcem lidové demogracije u urbanismu a architektury. Soutěž > vyhodnocení > realizace a odpovědnost autora. Prostor na těšení tam zůstává ;)
Tomas T. :
aggu: Ten postup: Soutěž > vyhodnocení > realizace a odpovědnost autora – je Váš názor? nebo to tak má být? nebo to tak dneska je?
Co přesně znamená odpovědnost autora? Znamená to že když je něco špatně provedeno tak to můžeme odstranit na náklady autora? nebo o jaké odpovědnosti je řeč?
17.03.2014 08:51aggu :
Tomas T.: Samozřejmě je to můj názor, jiný nemám ;) A u významnějších veřejných staveb by to tak (IMHO) mělo být.
17.03.2014 09:03Proč by něco mělo být špatně provedeno (dle vítězného projektu), když v CZ bezvadně fungují na stavbách dozory – technický dozor investora, autorský dozor projektanta, geotechnický dozor, dozor BOZP, ekologický dozor, dozor poskytovatele dotace…? ;)
Tomas T. :
aggu: Nemyslím špatně provedeno jako nekvalitně, ale spíš jako že to není domyšleno funkčně. Třeba se časem ukáže, že tramvajový mys je na elektře špatný nápad, a tak jeho odstranění zaplatí jeho autor?
17.03.2014 10:25aggu :
Nejsem odborník na stavební právo, na to jsou tu jiní, nebo zkus třeba http://www.cka.cc.
17.03.2014 22:17Ale škodu lze vymáhat po komukoliv. Soudně-znalecký posudek, soud, právníci… Proč asi každý máme pojistku na blbost ;)
Tomas T. :
aggu: No ma otazka byla polozena takto zamerne, protoze si myslim ze je to nemozne. Jednoduse receno na prikladu: pokud bude rekontrukce nadrazni ulice, a udelaji tam chodniky siroke 0,5m, tak je to chyba zadavatele (investora) ze si nerekl jak to chce, nebo si toho v projektu nevsiml. Kazdopadne nelze za to popotahovat toho, kdo to navrhnul. Proto si myslim ze autor za toto nemuze byt odpovedny. A co myslite presne tou pojistkou na blbost?
18.03.2014 08:37aggu :
Tomas T.: Každý jsme odpovědní za své dílo.
18.03.2014 11:16Tomas T. :
aggu: Pokud nemam jasně zadné podmínky a požadavky, tak za to nelze být zodpovědný. Jednoduše řečeno, když nevím přesně co po mě chtějí, nemůžou mi dávat za vinu že jsem udělal to, co po mě nechtěli.
18.03.2014 12:42aggu :
Tomas T.: To je už trochu hodně hypotetický až nereálný případ, ne? ;) V tom případě do toho chudák projektant nemá jít.
18.03.2014 16:01Tomas T. :
aggu: Nerikam ze projektant je chudak. A ano, v tom pripade do toho nema jit. Jen si myslim ze pak by do toho nesel nikdo.
19.03.2014 09:00Hypoteticky pripad to dle meho neni, protoze si myslim ze takovymto zpusobem se dela projektu cela rada. Na radnici jsou lide kteri tomu moc nerozumi. Kdyz pak projekt vytvorite, a date ke schvaleni, tak k tomu maji takove pripominky a navrhy, ze to pak v konecne fazi dopada jak dopada. Navic kazdy je jen clovek a nejde mu udrzet objektivni odstup. Cili kdyz je nekdo motorita, tak se bude snazit o co nelepsi dopravni reseni. Naopak kdyz je nekdo priznivcem MHD, tak naopak bude uprednostnovat je. A vsechny tyto veci se do zadani projektu vnaseji.
Crazym :
Článek na Deník.cz http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/videnske-zastavky-v-ostrave-se-osvedcily-pribudou-dalsi-20140530.html
30.05.2014 09:36Tak co si tom myslíte, hlavně výrok mluvčího DP: „Pokud se však týká zastávek Elektra a Stodolní, tam se v případě rekonstrukce Nádražní ulice plánuje jiný typ zastávkového řešení“.
A taky se mi líbí hláška: Vídeňské zastávky v Ostravě se osvědčily, přitom je to v místě minimálního pohybu aut :-)
Tomas T. :
Crazym: Tak to že se tento typ zastávek nehodí všude je jasné. Tipoval bych že to bude na zastávkách méně významného typu.
30.05.2014 10:34Každopádně na Elektře a stodolní už je jasné že to budou ty dozšiřující se chodníky, aby se nekřížila auta s cestujícími a hlavně aby se v místě zastávky rozšířila kapacita chodníku. To je totiž hlavní nevýhoda vídeňského typu – nezachovává kapacitu chodníku při plné zastávce.
Spíše by mne zajímalo kde se ty zastávky tedy budou budovat, protože mne takto z hlavy moc míst nenapadá.
Hynek [msstavby.cz] :
+clanek „Nádražní ulice dosluhuje. Stavbaři tepnu centra Ostravy rozkopou“ na idnes.cz: http://goo.gl/3bFciO
25.09.2014 11:47Balde :
Hynek [msstavby.cz]: to bude nářez :D, a tedka všichni škarohlídi pochopí proč se postavila Porážková, navíc pkud si přečtete článek tak tam budou zastávkové mysy, což dost ulehčí nástup lidi do tramvaje a znesnadní prujezd pro auta což je jen dobře
25.09.2014 19:14marian :
Balde: crazyma klepne pepka – zasraní chodci! :-)
26.09.2014 06:45Crazym :
marian: Zasraní chodci? No to nemůžu, protože ač se to nezdá i já chodím po městě pěšky neboť jsou prostě činnosti a vzdálenosti při kterých se nevyplatí lézt do auta :-) Stále však toto řešení se zastávkovými mysy a snahou protěžovat chodce a vytěsnit dopravu z jedné z hlavních ulic ve městě nepovažuji za šťastné. Nevím jak Vy ale já žiji v době, kdy je prostě auto běžnou součástí života a pro některé i nutností a ne luxus jako kdysi když nám vládla jedna strana a tudíž omezování jedné skupiny jinak se pohybujících lidí oproti druhé považuji za trochu nemístné a kecy o veřejném blahu za scestné protože i ti co sedí v těch zlých autech jsou taky veřejnost :-)
26.09.2014 09:43Zajímavé je, že všechny tyto kecy a akce vedoucí k omezování jedné skupiny lidí (někdy i k protěžování v případě našich opálených spoluobčanů) jsou vždy zabaleny do vzletných frází o veřejném blahu a prospěšnosti pro společnost. Ulehčíme nástup lidí do tramvaje a znesnadníme průjezd pro auta což je jen dobře :D :D :D To je stejné jako když poslední dobou slýchávám o těch zlých smrdících kuřácích co je musíme odvšude vystrnadit ale peníze získané od těchto zlounů nám nesmrdí a vesele je přerozdělíme pro blaho ostatních :-) To samé platí pro ty zlé motoristy co jsou líní chodit pěšky ale do veřejných rozpočtu odvádějí nesrovnatelně víc než ti hodní chodci využívající maximálně veřejnou dopravu. Jsou to ale paradoxy co? :-)
Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: zas ale uprimne malo kdo je takovy masochista, ze z nadrazni v useku cbratrska-karolina neuhne. ja teda vzdycky jezdim prirozene radsi kudykoliv jinudy, nez tam (porazkova/podebradka/sokolska/havl.nabrezi) a nadrazni mijim vzdy jen kolmo.
26.09.2014 10:01Adam :
Stále mi nikdo neukázal studii prokazující, že toto řešení zastávek je bezpečnější. Podle mě je velmi pravděpodobný opak, protože lidé celou dobu stojí přímo v jízdní dráze auta.
26.09.2014 10:32Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: Souhlasím, taky bych se vyhýbal tomu úseku kdybych projížděl a využil Poděbradky nebo Porážkové ale bohužel díky nastavenému systému pěší zóny musím vždy využít buď Nádražní nebo Českých legií jinak se nedostanu domů :-(
26.09.2014 10:52Crazym :
Adam: Z hlediska chodců je toto řešení určitě bezpečnější, protože se dráhy chodců a automobilů neprotnou. Otázkou je jak často se budou v praxi protínat dráhy tramvají a automobilů hlavně těch vesničanů odjíždějících často od divadla a jiných řidičů nezvyklých na tramvaje a nutnost najet na koleje. Kolikrát nejsou schopni opustit ulici Českých legií na křižovatce s Nádražní bo ty tramvaje su take velke :D
26.09.2014 11:00Adam :
Crazym: Za normálních podmínek se trasa auta a chodců neprotnou nikdy. Ale to neřešíme, otázka bezpečnosti zanmená řešit nebezpečné, tzn. neobvyklé a málo pravděpodobné varianty. Kdy řidič ohrožuje chodce? Když nedává pozor, má zdravotní problém, nebo je magor. Za současného řešení zastávky jsou podle mě chodci možná ohroženi méně, protože většinu doby stojí mimo přímý směr jízdy auta. Se zastávkovým mysem lidé stojí přímo před jedoucími auty, nutnost změnit směr jízdy je rizikový faktor. Nebudeme si doufám namlouvat, že patník to auto zastaví.
26.09.2014 14:42Nutit auta jezdit po kolejích je samozřejmě největší blbina takového řešení.
Crazym :
Adam: Možná jste nepochopil co tam chtějí postavit a co vlastně myslí tím zastávkovým mysem. Tam nemá být toto: http://www.msstavby.cz/uprava-tramvajove-zastavky-zabreh-10-05-2013/ kdy auta najíždějí na zvýšený prostor pro chodce ale toto: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zast%C3%A1vkov%C3%BD_mys#mediaviewer/File:Tram_K%C5%99i%C5%BE%C3%ADkova_2.jpg kdy auta jsou donuceny vjet na tramvajovou kolej a dát přednost tramvaji a počkat až ze zastávky odjede.
26.09.2014 15:32Adam :
Crazym: Zním snad jako naprostý idiot? Pokud přijede řidič potenciálně ohrožující lidi stojící na zastávkovém mysu, pojede rovně, mys nemys, přímo do lidí. A to platí když tam tramvaj není, a ještě více, když tam tramvaj je. Pokud stejný řidič přijede na současnou Stodolní, nebo na Vídeňský typ, bude mít velmi pravděpodobně volnou cestu, protože většinu doby jsou lidé mimo přímou trasu.
26.09.2014 16:40Martin [msstavby.cz] :
Adam: Vy idiot očividně nejste, ale za idioty považujete snad všechny řidiče.
27.09.2014 11:44Adam :
martin [msstavby.cz]: Kde? Já už fakt nevím, píšu česky? Vy čtete česky? Naprosto jasně jsem vymezil, že otázka bezpečnosti se automaticky NETÝKÁ drtivé většiny řidičů. Bavit se o normálním provozu nemá z hlediska bezpečnosti smysl, protože za normálního provozu nejsou chodci ohroženi nikdy, nezávisle na stavebním řešení. Bavíme se o tom, že tam jednou za 3 roky někdo vletí.
27.09.2014 17:00Balde :
Adam: a jako ted jsou snad ve vetsim bezpeci, kdyz prijede tramvaj tak musi vstupovat do vozovky taky
27.09.2014 18:36Adam :
Balde: Ano, pokud tramvaj stojí na zastávce, je situace stejná v obou případech. O tom nebyla řeč.
27.09.2014 19:47