Rekonstrukce tram trati ul. Horní

Poslední zakázku na rekonstrukci 4 úseků vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s. dne 28. 2. 2022. Rekonstrukcí tak projde úsek tramvajové trati na samostatném tělese v ose Horní ulice mezi zastávkami Josefa Kotase v Hrabůvce a Václava Jiřikovského na Dubině o délce 958 m. Předpokládaná hodnota zakázky byla stanovena na 125,5 mil. Kč bez DPH.

Také v případě tramvajové trati na ul. Horní se předpokládá její rekonstrukce s cílem navýšení rychlosti na 80 km/h. Oproti úsekům na ul. Místecká a mezi zastávkami Důl Zárubek a Hranečník však bude uvedená rekonstrukce zásadnějšího charakteru. Dojde k rekonstrukci jak svršku, tak spodku tramvajové trati, trolejového vedení a navíc budou instalovány nízké protihlukové stěny. Kolejnice budou také vybaveny lepenými plentovacími bokovnicemi za účelem snížení hluku a vibrací. Zásadnější rekonstrukce byla vyvolána také současným stavem trati, která od svého vybudování v druhé polovině 80. let 20. století procházela pouze nezbytnou údržbou.

Trolejové vedení bude kompletně rekonstruováno v délce cca 1200 m, tedy v delším úseku, než ve kterém proběhne rekonstrukce tramvajové trati. Vyměněn bude trolejový drát, nosná lana, výložníky a další zařízení. Zároveň dojde k náhradě současných 29 kusů betonových stožárů za stožáry ocelové.

Nový kolejový svršek tramvajové trati bude doplněn o řešení nízké rozebíratelné ozeleněné protihlukové clony. Clona bude řešena gabionovými koši vyplněnými zvukově pohltivým syntetickým recyklátem. Vegetační pokryv bude převážně tvořen suchomilnými sukulenty, trvalkami a popínavkami, např. různými druhy rozchodníků, tymiánů, levandulí nebo půdokryvnými nízkými keři.

Ačkoliv bude i tato trať rekonstruována na 80 km/h, účel rekonstrukce je spíše pozvednout kvalitu jízdy po trati, která již trpí poškozením směrových a výškových geometrických parametrů kolejí. i tak však dojde k ušetření jízdní doby novým tramvajím umožňujícím jízdu rychlostí 80 km/h. Bude se však jednat pouze o cca 2 – 3 sekundy v jízdní době.

zdroj: mhd-ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. balde :

    Už se těším na ten komentář, kde bude napsáno, že to je zbytečné, když se zrychlí o 2-3 sekundy :D :D :D

    Thumb up 14 Thumb down 2
  2. halda :

    už se těším,až si pan generál spočítá,že v součtu za jeden den ušetří lidem tolik a tolik minut ( X spojů v daném směru krát ušetřené 2-3 sekundy jízdní doby ),jak je u něj dobrým zvykem :D ale protože dementům nestačí ani to,že jim na Dubinu jezdí tramvaje co 2-3 minuty a furt musí dobíhat a zdržovat,stejně se bude jezdit se zpožděním :D

    Thumb up 3 Thumb down 0
  3. Hammer :

    Jestli budou řidiči jezdit opravdu vyšší rychlostí, a to hlavně od Möbelixu ke kruháči, tak při brždění do zastávek budou mít co dělat, aby nedostali „saně“. A jestli k tomu dojde, tak se zbrousí kola a to pak bude klapání! Takže je možné, že se pak protihlukové clony minou účinkem. Už dnes slyším spoustu vozů, jak „sekají“ kolejnice a zvyšují tak hlukovou zátěž sousedních domů.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.