Městský obvod Ostrava-Jih ve veřejné zakázce hledá zpracovatele projektové dokumentace rekonstrukce podchodů tramvajová zastávka Zábřeh, OC.
Cílem je celková rekonstrukce podchodu, tzn. odstranění nadzemních částí zastřešení vstupů a výstupů do/z podchodu s realizací nových prosklených zastřešení dle standardu tramvajových zastávek (např. Tylova, Dolní, Hulvácká) řešené v koordinaci s podmínkami společnosti Dopravní podnik Ostrava, SSMSK (správce silnice III/4787, ul. Výškovická) a OK a.s. . Součástí akce je rekonstrukce vnitřního tubusu podchodu s novým povrchem (alternativně dlažba s antigraffiti nátěrem nebo omítka vhodná pro graffiti) včetně potřebné sanace stěn, stropní části a opravy dilatačních spár, zbudování nové podlahy a odvodnění podchodu včetně opravy kanalizační přípojky, nového osvětlení podchodu včetně zřízení osvětlení podchodu 24 hod. denně (např. zřízením samostatné el. přípojky nezávislé na veřejném osvětlení), oprava hydroizolace stěn venkovních částí tubusů odkrytých při odkopání okolního terénu, rekonstrukce navazujících chodníků do betonové zámkové dlažby a další související práce. V rámci zpracování projektové dokumentace je zapotřebí prověřit stav kamerového systému včetně případné potřeby jeho rozšíření u Městské policie Ostrava. Projektovou přípravu i stavební realizaci je zapotřebí koordinovat se Správou silnic Moravskoslezského kraje (správce silnice III/4787, ul. Výškovická). Odstranění plakátovací plochy na opravovaném chodníku – parcela č. 757/2 k.ú. Zábřeh nad Odrou.
Řešené území
pramen: zakazky.ovajih.cz
aldik :
Jsou stavby, kde by se měl na nich výrazně podílet soukromý sektor i když to má jiného vlastníka. Nehledě na to že to Kauflandu i Avionu přivádí zákazníky a pro ně by to byli stjeně jen drobné ;-)
Radek :
Pokud se jedná o zastávky obchodni centrum v Zábřehu
Měli by u podchodu být i zastávky autobusu 48 postrádá to smysl jak to je v současnosti
Lidé vystupující z autobusu z Poruby mířící v průvodu do avion shopping park Ostrava
Když lidé mají zelenou na výškovické a řídící taky kteří odbočují na Výškovickou směr Výškovice
musi dávat přednost chodcům na přechodu Výškovická autobus i auta stojí v tramvajovým pase zdržují tak provoz v křižovatce
Do toho ještě jak vyjedou hasiči je to pěkný chaos .
Přitom by stačilo kdyby autobusy měli zastávku pouze u podchodu nikdo z chodců by nemusel čekat na zelenou a mohl by bez problémů dojít v klidu nerušeně podchodem na zastávku .
jlname :
Radek:
Ano, obě ty zastávky za tim rohem u pumpy je úplný nonsenc.
Měli by být souběžně s tramvajovými zastávkami.
Vybudovat dva nové autobusové zálivy a zcela nově vyřešit tu hrůznou potkaní díru.
David :
Radek:
13.09.2024 09:56Pokud tam ty autobusové zastávky zůstanou.. tak by konečně mohli seřídit semafory pro chodce přes tramvajový pás! Typický příklad kdy někoho přejede tramvaj…. prostřední pruh pro tramvaje nikdy nenavazuje chodcům tak aby zároveň mohli přejít z jednoho konce na druhý. Naprostá katastrofa
davidb :
David:
13.09.2024 10:26Interval na přechod přes Výškovickou by byl šíleně dlouhý.
Proto se dělí na dva.
David :
davidb: to nedává smysl, už teď má zelenou chodec na obou koncích po silničním přechodu jen ten prostřední tramvajový je vždy s červenou. Takže lidi se snaží aby to stihl a riskujou že je srazí tramvaj. A nejhorší když z autobusu vystoupí 20 lidí – přejdou jeden a zůstanou stát na prostředním tramvajovém ostrůvku kde se opravdu vleze max. 6 lidí.
14.09.2024 13:09davidb :
David:
15.09.2024 14:09Aha, já myslel, že tam jsou semafory 2 a ne 3.
Svizzera :
Radek: Perfektní postřeh. Rekonstrukce zastávek probíhá bez jakékoliv koncepce a logiky, mění se jen jejich vzhled. Příklady: Fakultní nemocnice, kde by mohly být zastávky bus + tram před vstupem do polikliniky na rovině (ne jak dnes ve svahu a s extrémní obcházkovou trasou na bus). Nová Ves vodárna, kde autobusy zastavují extrémně daleko od tramvají (přitom by stačilo jejich zastavování jako 57 směr Svinov, běžně se tak děje při výlukách). Plánovaná rekonstrukce Hulvák, kdy zastávka bude nově dost daleko od trolejbusového terminálu a navíc ve svahu (pro uživatele Duhového domu zcela nevyhovující, řešením by bylo zastávky ponechat, kde jsou, s novým nástupištěm na širší straně a na užší straně Vídeňským stylem). A takto by se dalo pokračovat dále… Navzdory proklamacím o potřebě zklidňování dopravy a vytvoření městských tříd…
20.09.2024 21:41