Podrobná situace rekonstrukce ulice Nádražní v centru Ostravy.
Opět až detektivním způsobem jsme se dopátrali k situaci budoucí podoby ulice Nádražní. Rekonstrukce nekazí partu podobných rekonstrukcí ulic v centru, tedy zámková dlažba+asfalt.
Náš největší strašák, a to že z Nádražní bude jedno velké parkoviště, se nenaplnil. Bude jen lépe organizováno parkování před budovou Komerční banky.
Avšak jsme stále v Ostravě, a tak nás vyděsilo něco jiného. Na části ulice Nádražní má mezi vozovkou pro automobily a chodníkem pro chodce vzniknout zelený pruh. Přesněji mezi ulicemi Hollarova a Jurečkova.V legendě materiálu popsáno jako „ohumusování a zatravnění plohch“. Navrhované zelené plochy jsou označeny černě.
Sice nedojde k zúžení chodníku, nýbrž vozovky pro automobily, ale místo mohlo být lépe využito. Například pro širší chodník, či takto.
A víme, že již jeden zbídačený pruh zeleně na Nádražní je.
A taky si mnozí z nás vzpomínají, že takové nově vzniklé zelené pruhy dopadají vtipně… Třeba „country“ plotem, který naštěstí zmizel.
Crazym :
Ach jo. Ty tramvajové mysy stále nejsem schopen strávit :-(
18.03.2015 09:22Pavel :
Mě by ani nevadilo, že ten „country“ plot na Mlýnské postavili, ale že po pár dnech zmizel. Asi to něco muselo stát, montáž, demontáž, materiál, kdo to platil, jen tak bez rozvahy peníze z naších daní fuč? Mimochodem, bariéra by měla uplatnění, trávník už totiž zmizel, lidi ho rozšlapali.
18.03.2015 09:22MM :
Pavel: Tak on Ostravak v centru řádí jak černá ruka. Stačí rychlý pohled na situaci okolo radnice, která je takto už půl roku. Nebezpečná cyklostezka atd. Nikoho to nezajímá. Psal jsem podnět a překvapivě NIC. Podívejte se zde: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.515468581924721.1073741829.490159604455619&type=1
18.03.2015 09:38Rado :
Co mi vadí, že se z centra Ostravy stává jedna velká betonová džungle. Bohužel ne mrakodrapů, ale zámkové dlažby. Ta betonářská lobby musí mít neskutečně silné páky. Kdy už někdo někdo z magistrátu pochopí, že pokud dám na ulici typu Nádražní dlažbu z přírodního kamene a ne tu sprostou, levnou, betonovou, že tato ulice bude vypadat a působit na lidi zcela jinak? Lépe, luxusněji. Proč to v jiných městech jde a v Ostravě, 3. největším městě v republice, je to stále problém ???
18.03.2015 09:52Pavel :
MM: Na těch vašich fotkách jsou převážně zábrany nad Ostravicí, které jsou v postupné rekonstrukci, proč se to tak vleče, je ale otázkou, investor je magistrát. Zbytek jsou cesty, chodníky, vypadá to hrozně, ale všechno stojí peníze, nelze všechny udělat najednou. Když už jste u toho okolí radnice, např. Komenského sady, Havlíčkovo nábřeží, to už je jiné kafe, postupně to jde dopředu. A Ostravak? Výhrad bych měl více, ale fakt je, že udělali mnoho, to se jim musí nechat, minimálně proti předchozímu vedení. V ulicí se objevuje životaschopná zeleň – např. Kuří rynek, konečně to vzal někdo za správný konec, předláždění 28. října do varianty „na furt“ – žulové štípané kostky, atp. Takže nechal bych na hlavě, kritizovat je co, ale chválit taktéž mnohé.
18.03.2015 10:46MM :
Pavel: Psal jsem přímo ANO a ti mi řekli, že rekonstrukce není v jejich režii, má to na starosti obvod. To je klasika, levá ruka neví co dělá pravá, ale od čeho tam ti úředníci jsou? Ohledně Ostravaka se určitě neshodneme, ti lidé, kteří tam sedí, to je zoufalost, asi neznáte všechna fakta. Tam je to vše o známostech. Hlavně jestli udělají za 4 roky minimum věcí (pár zatravněných chodníčků), tak je to zoufalost. Teď mají další čtyři roky a nebude to jiné. Bohužel.
18.03.2015 12:01Hynek [msstavby.cz] :
Pavel, MM: dneska tam byli pracovnici a resili to (nejmin rano na urovni ulice Maticni)
18.03.2015 12:54MM :
Hynek [msstavby.cz]: Díky, konečně. Bez upozornění by se na to kašlalo dalšího půl roku :-(
18.03.2015 14:37Crazym :
Když je řeč o tom „country“ plotu a trávě, tak nezmizela, někdo se ji snaží resuscitovat a stará se o ní. :-)
18.03.2015 17:30Foto před chvílí: http://www.imagehosting.cz/?v=trvnk.jpg
Pavel :
MM: Fandíte patrně jiným (ANO?), tak jste předpojatý. O známostech je to všude stejná písnička a když se mimochodem rodila v Mor. Ostravě po volbách vláda, tak se tak místní drali ke svým zájmům, že málem Macurovi odstřelili celou Ostravu. Mě je ale jedno, kdo vládne, já v Mor. Ostravě nemám volební právo, jen tady mnoho let žiju. Nevolil jsem ani ty, ani druhé, zajímá mě jen to, co se v ulicích děje a jelikož tady denně nachodím kilometry, věřím, že za tím, co píšu výše, si mohu s čistým svědomím stát.
18.03.2015 19:09Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Ten trávník tam vůbec neměl být. Je to jedna velká komedie. Ted tam dají takovou pásku. Bože…
18.03.2015 19:23Rado :
Ostrava a udržovaná zeleň, to je z mého pohledu stále sci-fi a hudba hodně vzdálené budoucnosti. Obávám se, že se ten trávník, pokud tam stihne vůbec něco vyrůst, dostane naopak do druhého extrému, bude přerostlý a neudržovaný a stane se vhodným místem pro „pozdravy“ našich psích mazlíčků.
18.03.2015 20:41robert :
MM: chci po vás konkrétně vědět, co je na radnici moap zoufalost. A když tam funguje vše po známostech, tak čí ty známosti jsou a čím škodí. PS: investorem revitalizace břehů Ostravice je magistrát. Myslím, že není obvodu, který byl schopen z vlastních zdrojů kompenzovat chyby magistrátu.
18.03.2015 22:06MM :
Pavel: robert: ANO jsem nevolil. Ohledně fungování radnice MOaP, tak co za poslední 4-5 let výrazného obvod udělal? V čem se centrum někam posunulo? Vezměte si opravu Nádražní, řeší to magistrát, ale je to v katastru obvodu, ten o tom neřekne vůbec nic. Není žádná vizualizace. Ono to vypadá, že obvodu je to úplně jedno, on to neplatí tak ho to nezajímá. Další bod pořádek, kontejnery v centru leží na ulici nebo na sídlištích ladem, v okolí bordel. Proč se někdo na radnici nezamyslí a nezačne situaci řešit? Výstavba bariér pro kontejnery, rekultivace místa. To nejsou milionové položky, ale je to o lenosti, že jim je to jedno. Takových bodů je tady spousta. Jak funguje ten jejich stavební odbor, investice… Otevřená radnice, kde si vše domluví a občanů se nikdo neptá. Pak se diví, že protestujeme, když nám do vnitrobloku chtějí místo zeleně šoupnout velké parkoviště. To je ta jejich reálná politika. Nebo si vezměte ten odporný plot u Jindřicha na Nádražní. RPG to tam má skoro 10 let a nic se neděje, přitom je to plot postavený kvůli demolici aby chránila okolí. Jen pro zajímavost, na ten plot není žádný časový limit, může tam být do nekonečna. MOaP je to jedno. Já to četl ty smlouvy a kdyby chtěli, můžou RPG napařit pokuty (kvůli zeleni) a něco by se s tím dělo. Takto je to další vřed v centru města, však co, lidi si zvyknou na cokoli :-(
19.03.2015 09:12kolovrátek :
Jsou tu daleko více šokující věci, roztažení kolejí od osy u Českobratrské aniž by se rozšířil pruh pro auta, bude docházet k častějším kolizím!
19.03.2015 10:02A co teprve ty parkovací místa u Jurečkovy ul. ale také před samotnou KB, a to hned vedle kolejí? Jen si to představte, parkování do řady podélně stojících vozidel, někdy kumšt! A kdo kdy couval do nakoso umístěných míst? To zrovna není zcela obvyklé. A do toho tramvaje! Bude docházet ke kolizím. Když už město investovalo stovky milionů do nové Porážkové ulice, ale potažmo i do rekonstrukce ulice Poděbradovy, tak samotná Nádražní už se měla nechat jen tramvajím a chodcům (samozřejmě v úseku Elektra – Českobratrská. Pak by možná byl prostor pro nějaké lavičky a stojany na kola, jak zde zmiňujete, jenže takto, když je na Nádražní nahuštěno všechno…. UŽ VÁS VIDÍM, JAK V KLIDU VYSEDÁVÁTE METR OD RYCHLE PROJÍŽDĚJÍCÍ TRAMVAJE!!! A že ti naši ostravští šalináři jezdí jako hovádka!!! :(((
acdlcia [msstavby.cz] :
To oddálení kolejišť od sebe v místě zastávkového mysu chápu, ale v těch dalších místech nějak postrádá smysl. A ty parkovací místa před Komerční bankou jsou rozhodně opačně než by měly být. Když tam budu chtít zajet musím si najet až do protisměru, jinak to nevytočím. To jsem opravdu ještě neviděl.
19.03.2015 19:22Pavel :
MM: Tak já už s Váma nevím, bychom si mohli pinkat zprávy donekonečna. Uzavřu to za sebe dvěma postřehy: 1) rekonstrukce Nádražní bude stát mnohem více peněz, než má MOb MOaP ročně k dispozici na investice, je logické, že investorem je magistrát, stejný scénář by se odehrál v kterémkoliv statutárním městě v téhle republice. 2) Bariéry pro kontejnery jsou nově postaveny např. na rohu 28. října a Sokolské tř., vypadá to hezky. Lidi jsou bohužel líní a aby třídili, potřebují mít kontejner na každém rohu – krom toho, že i bariéra stojí peníze, může dalšímu rozmachu vadit např. to, že ne všude je lze postavit, málo místo, to je hold v centrálním městském obvodu typické a to opět je ve všech velkých městech stejné. Ale souhlasím, že by jich mělo být více. ÚMOb MOaP jde však také jinou cestou – tam kde to podzemní sítě dovolí, staví podzemní kontejnery, vyrostlo jich už několik a je to to nejlepší řešení.
19.03.2015 23:24Takže doporučuji neplýtvat čas jen kritizováním u compu a vyražte do ulic, pak třeba zjistíte, že je mnoho věcí trochu jinak.
mJožka :
acdlcia [msstavby.cz]: Proč myslíte, že jsou parkovací místa před KB špatně? Prostě projektant pravděpodobně po dohodě s dopravní policií a s ohledem na šířku hlavního a přidruženého dopravního prostoru navrhnul šikmá stání s tím, že se do nich bude couvat. Dopravní policie v Ostravě toto prosazuje obecně jako bezpečnější řešení a to bez ohledu na to, že např. při úzkém chodníku jdou při startu vozidla všechny výfukové plyny do oken přilehlých budov.
20.03.2015 06:51MM :
Pavel: Rychlá reakce. Pokud v centrálním obvodu opravuje magistrát nejdůležitější dopravní tepnu a obvod to nezajímá, tak je opravdu něco špatně. Přece to, že někdo něco platí, neznamená, že se k tomu nikdo nemůže vyjadřovat. U obvodu je to zkrátka nepochopitelné, ale oni to neplatí tak co. Toto je děsivá úvaha. Jinak po centru chodím pěšky dost, mám oči, vidím a ty změny, které popisujete, tak opravdu nevidím. Kdybych si dal tu práci, tak vám najdu 100 věcí, které potřebují v centru změnit a nejsou to vysoké částky, jen se musí chtít a to je ten zásadní problém… Pěkný víkend.
20.03.2015 11:34Pavel :
MM: Já najdu těch věcí 200! :-) Jenže tohle není Harry Potter, nelze vše změnit kouzelným proutkem hned. Radnice je taková, jací jsou její voliči a bohužel, vlečeme si v hlavách hroudu minulosti, Německo ještě dlouho nebudeme. Vám chybí vizualizace Nádražní, mi také, ale chybí proto, že ji neudělal investor – SMO. Pláčete nad špatným hrobem! Nebo jste snad obešel všechny na ÚMOb a zjistil, že je to nezajímá? :-) Myslím, že sakra zajímá, ale možná ne dost, aby vše bylo perfektní. Jsem kritický neméně, ale umím taky pochválit za to, co se povedlo a taky toho není málo…
20.03.2015 16:47Danek :
Pavel: Chlapi nehádejte se.Když vídíte problém at je jich 100 nebo 200 třeba vzít foták a třeba i zaznamenat. Posléze je třeba navštívit MO a předložit uřednikovi, který to má nastarost. Nebo lze umístit na server sdílející fotky a poslat odkaz s dopisem zmíněnému úředníkovi a do kopie starostovi obce.A abychom nebyli škorohlidi můžete nafotit i ty pozitivní změny a naopak pochválit a uřednika to pak ho nakopnete do práce aby těch pozitivních věcí bylo více.
20.03.2015 17:10Pavel :
Danek: Souhlas, třeba takhle nějak :-)
20.03.2015 17:22acdlcia [msstavby.cz] :
mJožka: Protože vím jaký problém je pro spoustu řidičů couvání do parkovacího místa. Vidím to každý den třeba na sídlišti kde se často vytvoří kolona v obou směrech než nějaký amatér na desetkrát zacouvá a že by tam zajel když neumí couvat to ho ani nenapadne. Nejjednodušší a nejrychlejší parkovací manévr je zajet do parkovacího místa. Zajet do úzkého prostoru je určitě jednodušší než do něj zacouvat. A následně při vyjíždění se couvá do volného prostoru a to snad není problém pro nikoho.
20.03.2015 20:02mJožka :
acdlcia [msstavby.cz]: Upřímně, čekal jsem pádnější argument. Kvůli tomu, že autoškoly se snaží ušetřit na výuce a méně šikovní a bystří řidiči se musí naučit parkovat až v praxi, přeci nemůžu navrhovat něco proti bezpečnosti silničního provozu. Couvat do volného prostoru je sice snazší, ale relativně dlouhou dobu nemusíte vidět, zda to volno v onom prostoru skutečně pořád je. Předpokládám, že řidič tramvaje raději zpomalí/zastaví za autem, které se bude snažit zacouvat do šikmého stání, než aby mu znenadání někdo z šikmého stání vycouval na koleje.
24.03.2015 18:57Hynek [msstavby.cz] :
acdlcia [msstavby.cz]: to je o zvyku a mozna bych se i hadal. mi osobne se teda zda bezpecnejsi a jednodussi do parkovaciho mista zacouvat.
v zrcatku presne vidim po celou dobu parkovani, jak na tom jsem s odstupem od vedlejsiho auta. kdyz parkuju predkem, tak vidim prd, jestli mam ve predu metr, pulmetr, nebo jak, je to spis o citu.
a o vyparkovavani vubec nemluvim. „do volneho prostoru“.. to myslis kdyz tam nahodou nikdo nejede, ne? jenze to neni jiste, navic kdyz jsi zaparkovany predkem, prave tehdy musis docela hodne vycouvnout, abys mel vubec vyhled, jestli tam nejaky prostor pro tebe bude nebo nebude..
a autoskoly bych do toho netahal. ja teda delal autoskolu jen jednou, ale zacouvat do parkovani jsem se ucil.
parking u KB mi prijde z pohledu ridice zcela v poradku (teda uprimne jsem tam v zivote neparkoval)
24.03.2015 19:21acdlcia [msstavby.cz] :
mJožka: Při orientaci šikmých stání po směru jízdy je při vycouvávání vidět dobře. Ale to je jedno tak tam prostě nebudu jezdit. Život je příliš krátký na to abych se otravoval se špatnými řidiči.
A řidič tramvaje akorát tak zapíchne prst do tlačítka zvonku a bude zvonit jak urvaný jak je tady dobrým zvykem. I když řidič asi ne, ale řidička určitě.
24.03.2015 22:16Hynek [msstavby.cz] :
v diskuzi mozno pokracovat zde..
25.03.2015 14:13http://www.msstavby.cz/rekonstrukce-nadrazni-detaily-25-03-2015/