S mírným odstupem nabízíme ještě jedny – o něco přehlednější náhledy na to, co se v následujících dvou letech stane s ulicí Nádražní.
Co přinese oprava:
Odhlučnění kolejí – namísto po panelech budou tramvaje jezdit po živičném povrchu, drážní těleso bude podložené anitivibrační rohoží a kolejnice obložené pryžovými bokovnicemi.
Bezpečnost zastávek – větší bezpečnost zajistí cestujícím zastávkové mysy (rozšířené o nástupiště s obrubníkem, které dosáhnou až ke kolejím).
Modernizace inženýrských sítí (vodovodu, plynovodu…) a kanalizace.
Kvalitní povrchy – nový svršek vozovky a moderní chodníky.
Zklidnění dopravy – snížení počtu projíždějících vozidel na polovinu.
zdroj: verejnezakazky.ostrava.cz
Za upozornění děkujeme Jaroslavu Němcovi (ostravablog.cz), ostrava.cz (průběžně aktualizováno)
xxx :
Ach jo, jak to vidím, tak opět bude zámková dlažba, jak tradiční pro Ostravu. Já nevím, to nikdo neví, že to už dávno není „IN“. Tady někdo musel do zásoby koupit zámkovou dlažbu a teď mu na radnici dávají vydělat.
No a i to zábradlí hovoří za vše.
Opět rekonstrukce nerekonstrukce.
25.03.2015 14:42aggu :
To zábradlí !!!?
25.03.2015 15:19http://bit.ly/1r1P42g
MM :
Chci se zeptat někoho kdo se v tom pohybuje. Nedá se taková rekonstrukce udělat rychleji? Když člověk tak sleduje rekonstrukce a vidí jak se na staveništi pohybuje pár lidí a dva těžké stroje tak si říká, jestli není něco špatně. Jel jsem v Polsku a dělníci dělali zhruba kilometrový úsek chodníku, zámkovou dlažbou. Na tom úseku, bylo tak 50 lidí. Když jsem jel ten den zpátky, chodník byl hotový. Děkuji za odpověď. K tomu zábradlí není co dodávat. Je to odporné a do centra města to nepatří…
25.03.2015 16:08johny :
Já jen čekám, kdy vydají článek s tím, že se jedná o žert, a pravým cílem bylo vyvolat diskusi o vhodnosti ocelových zábradlí v centu, bo je to fakt děsivé…!
25.03.2015 16:13Ljuk :
Rekonstrukce Nádražní vnímám jako obrovskou příležitost udělat z dané ulice něco fantastického. Stačilo mi, abych viděl obrázek se zábradlím. Ostravo, Ostravo, trpíš. A já s tebou.
25.03.2015 16:20Coppola :
Taky mi to připadá jako nedávný fórek se zateplením nové radnice… Zámková dlažba a zábradlí, to se hodí někam k hypermarketu na periferii, ne na jednu z hlavních tříd ve městě!!!
25.03.2015 16:21thvari :
tam bude jako podél každého chodníku zábradlí? já tomu z těch nákresů nerozumím. jestli je tohle myšlené vážně, tak sedám na letadlo, končím tady s prací a studiem a jedu před ostravský magistrát spát ve stanu a držet protestní hladovku
25.03.2015 17:48aggu :
Já fakt nevím. Jsme ve hlavním městě železa. Kování, litina, by tu mělo být na každém rohu. Ale ne. My si to tady uděláme jak na dětském hřišti nebo u sámošky na vesnici. To samé dopravní stavby. Zábradlí na mostech podle jednoho vzoru „modrá šprušle je dobrá“ už mnoho let.
Lokokůň, zábradlí, lowcost dlažba z betonu. Welcome in Ostrava. My ten moderní havířovský štýl překonáme. A ne že ne.
Úředníci z magistrátu (objednatel) mají opravdu až takový deficit estetiky? Je fakt, celý profesní život si opakují mantru: nejnižší nabídková cena, nejnižší nabídková cena, nejnižší nabídková cena…. A pak se něco zlomí. A to tak dopadne.
Drahá úřednice / drahý úředníku! Existuje pojem městský mobiliář. Vypadá to třeba takhle: http://www.rexsro.cz/mestsky-mobiliar
Tak zas příště.
Možná by něco mohl sdělit i ing. Michal z Projektu 2010, který je pod tím podepsaný. Je to zvrácené, vím, ale vědomé prznění veřejného prostoru mě zajímá ;)
xxx :
thvari: Po celé délce ne. Jen na rozích některých křižovatek.
25.03.2015 18:26marian :
Nechápu, proč toto červenobílé zábradlí nedali i kolem Ostravice do sadů a před radnici. To nemůže někdo opravdu kompetentní zasáhnout tak, aby jsme měli v celé Ostravě všude jednotné červenobílé zábradlí? Napadá mě ještě spousta míst, kde ještě není zábradlí! Máte také nějaké zajímavé tipy? Mohli by jsme to sepsat a poslat někomu kompetentnímu, ať je všude hezké zábradlí.
25.03.2015 18:42Rado :
marian: A vám se to červenobílé zábradlí líbí? Neslušelo by této ulici zábradlí litinové, které působí mnohem lepším, elegantnějším dojmem? To je zábradlí jak někde ve fabrice. Obávám se, že z rekonstrukce Nádražní nic dobrého nevzejde, a pokud, tak to bude schované pod chodníky a vozovkou.
25.03.2015 21:00Jan :
Všichni jen kritizujete, chápu, je co, taky se mi některé věci nelíbí, zejména nedostatek komunikace s občany. Ale co takhle vypíchnout i pozitiva, např. dvě bezbariérové zastávky v centru města, konečně do centra mohou (25 let po revoluci) i lidé s omezenou pohyblivostí (částečně problém vyřešila už zastávka Karolina). Je ostuda, že se tak důležitý bulvár dočká rekonstrukce až nyní, už v roce 2003 mi na kameru magistrátní radní tvrdil, že počítají s rekonstrukci včetně zastávek vídeňského typu (pojízdné, bezbariérové). A to zábradlí, bude platné, každý den v těch odbočkách pozoruji vypjaté situace, kdy chodec jde rovně a auto rychle odbočuje. A pak tedy chápu, že je zábradlí červeno-bíle, předpokládám, že by dopravní policie nebo jiný kompetentní orgán kvůli bezpečnosti jinou variantu neradi viděli.
25.03.2015 21:12robert :
Protože to zábradlí je takové jaké je ( nějak mi došly přívlastky, které by ho charakterizovaly) navrhuji správcům webu využít vzácné shody i zájmu o tuto věc a možná dopomoci k tomu, abychom se tohoto typu ohrady zbavili i do budoucna jednou pro vždy. A to v rámci tohoto webu zorganizovat petici za to, nahradit ho v projektu jiným. Myslím, že je na to ještě čas a i kdyby to nevyšlo, dáme tím najevo, že o takových věcech nemá rozhodovat pouze dopravní inženýr, ale také architekt a nejlépe do toho vtáhnout i veřejnost. Protože, když se nikdo neozve u této brutality u rekonstrukce této ulice, tak příště by to taky mohlo opravdu být až třeba u toho zateplení radniční věže.
robert :
To samé s tou dlažbou.
25.03.2015 21:22Cyril :
Herdekpendrek, když už ty auta na zastávkách cpou do kolejiště, proč je tam nenechali po celé délce a nerozšířili CHODNÍKY?! Zábradlí dělám, že nevidím…
25.03.2015 21:23robert :
Cyril
25.03.2015 21:28Nomto se vám to teď povídá, když jste nad tím zamyslel dvakrát hlouběji a třikrát déle, než všichni ti machři, co na tom pracovali dohromady……
Cyril :
Skoro bych se nedivil, kdyby mezi zastávky hodili kolejiště s otevřeným svrškem! Aby si automobilisté trošku zakličkovali.
25.03.2015 21:45vesan :
To bude odbyté… a hlavně už vidím ty zácpy, pokud tu automobilovou dopravu na Nádražní někdo neomezí, stane se nám z ní jedno velké parkoviště. Po rekonstrukci se zastávkovými mysy TÍM TUPLEM :/
25.03.2015 22:24Sanju :
Nemůžu si pomoct, ale když vidím ty zastávkové mysy a zároveň si uvědomím, že vídeňská zastávka se postavila pro jistotu až v Zábřehu, tak mě napadá jediné slovo: demence.
25.03.2015 22:43Hynek [msstavby.cz] :
thvari: to zabradli bude jen minimalne, na tom obrazku na te mapce je vyznaceno modrou barvou a vede k nemu sipka
26.03.2015 00:36Rado :
Hynek [msstavby.cz]: To my víme, ale přesto může vypadat mnohem, mnohem lépe. Proč je Ostrava ve všem pozadu a s prominutím „przní“ se to tady na každém kroku? Ta Nádražní mohla být výzva, že nemusí být vždycky všechno špatně, ale bohužel opak je pravdou.
26.03.2015 06:44aggu :
Zábradlí se má dávat tam, kde potřebuji pohyb lidí usměrňovat. Třeba u pokladen na nádraží, nebo děcka u školy. Ergo buď jsou v Ostravě lidi úplně retardovaní, věčně přiopilí a motající se, nebo policie úzkostlivá nebo úředník vystrašený, že bylo udělal něco nepředpisově.
26.03.2015 08:47Podívejte se na obyčejnou ulici třeba v Zurichu. Rušná ulice, a v ní tramvaje a auta a cyklisti a zahrádky kaváren. Všechno se tam vleze a kupodivu se tam každý den neodehrávají jatka. Jak to jenom tam venku dělají…
U nás to samozřejmě nejde, protože když to všechno oddělíš zábradlím a v šířkách podle norem (viz slavné muglinovské ochranné pásmo stromu), potřebuješ ulici širokou jak runway na Mošnově. To by šlo samozřejmě, stačí vybulit frontu domů…
aldar :
Nevím, co se všichni divíte – je to ten nejlevnější projekt, to se dnes požaduje.
26.03.2015 09:02aggu :
O délce výstavby ani nemluvím. To je úplně šílené. Nevím jestli život ve městě není pod rozlišovací schopností městských úředníků, ale na Nádražní a okolí vyrostlo v poslední době spousta zajímavých obchodů a kaváren. Jestli se úředníci budou chovat stejně jako doposud a připravovat stavby jako doposud, tak se může stát, že to nové podhoubí vymažou z povrchu ostravského dřív než stačilo zakořenit.
26.03.2015 09:02A pak přijde někdo z nich na debatu a bude 5 minut meditovat o tom, proč není centrum atraktivní. Rok a půl rozj… hlavní tepna města a pruhované zábradlí jako šperk. Facepalm máte nahoře.
thrpst :
Zábradlí by šlo navrhnout lépe, to je jasné. Tyto detaily jsou u nás velká bída. Třeba v Praze zábradlí hyzdí ulici ještě víc než to v Ostravě na Nádražní.
26.03.2015 10:58MM :
aggu: Na Stodolní parkují auta na chodnících a nikomu to nevadí, když se uvažovalo o sloupcích s řetízky na chodníku, které by oddělovali vozovku tak policie přišla s tím, že je to nebezpečné, že je tam velký pohyb lidí, dokonce v podnapilém stavu!? Takto se uvažuje na radnici nebo u policie. Pokud by se o ten řetěz rozsekal ožralec tak je to jen a pouze jeho problém. Ostatní by díky tomuto řešení mohli procházet po chodníku nerušeně. Kolikrát se tam nevejdou dva lidi vedle sebe :-(
26.03.2015 15:24Balde :
MM: ja jsem pro minimum retezu a jakyhkoliv zabran
26.03.2015 18:40Danek :
Tak by nám pomaličku měla začít jak rekonstrukce 2 ulic v centru. Ve hře byli(jsou i tramvaj nebo trolejbus na Masarakáč)viz.článek
26.03.2015 20:08http://ostrava.idnes.cz/rozkopane-centrum-ostravy-zacnou-se-opravovat-nadrazni-ulice-i-pesi-zona-1r8-/ostrava-zpravy.aspx?c=A150326_152412_ostrava-zpravy_jog
thrpst :
MM: Úplně by stačilo zabetonovat ocelové sloupky bez jakýchkoliv řetízků v příslušných vzdálenostech na exponovaných místech, kde se nesmí parkovat.
27.03.2015 10:32MM :
thrpst: Nebo takto, souhlas. Například v Londýně to tak je. Podle mě, když je chodník ve stejné úrovni jako vozovka, musí tam být nějaká jiná bariéra.
27.03.2015 11:26Crazym :
Tak po dnešku jsem definitivně přesvědčen, že toto město vedou debilové a je jedno ze které strany a jak dlouho jsou u koryta. Oni tu Nádražní opravdu zavřou před předpokládanou největší návštěvou turistů v roce a ještě se u toho určitě budou plácat po ramenou jak jsou dobří :-(
13.04.2015 23:49http://www.imagehosting.cz/?v=1304201537.jpg
Pak sakra nemám být pesimista :DDD
Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: ja bych to zlehcil, ale kdyz si na strankach MOAP prectu „Podle dostupných informací má být na zhruba 30 dnů přerušen tramvajový provoz zcela.“, tak radsi nic.
14.04.2015 12:31Hynek [msstavby.cz] :
*doplneno o citaci co rekonstrukce prinese.
pricemz teda „snížení počtu projíždějících vozidel na polovinu“ mi prijde jako docela odvazne tvrzeni.. mi prijde, ze v tom useku, o kterem se bavime, moc lidi nechteli jezdit uz ted. jestli je tam mys nebo neni, nevim jak moc velka psychologicka bariera navic je.. co se me tyce, tak si tipnu, ze me navyky to spis nezmeni, ale uvidim..
19.04.2015 07:15