dle mého názoru není romantizmus a návrat do minulosti správná cesta u stavby, která není kulturní památkou a byla takto nenávratně znehodnocena minulým režimem, místo historizující formy a polystyrénových detailů bych očekával progresivnější přístup k architektuře
05.10.2020 08:55
426
Ic540 :
Za mě super. Nádhera. Společně s očistnou kůrou okolí jako cesta chodníky a zeleň. Mimořádný počin….👍
05.10.2020 09:48
200
tommtomm :
Petr: Na jednu stranu máte pravda, při přestavbě stanice mě zamrzelo, že se neposunuli někam jinam ve smyslu posunout celou stanici směrem na most, z pod kterého vést přístup na ostrovní nástupiště, generální rekonstrukce kolejiště včetně mostu to umožňovala, sice by to vyšlo jako dražší varianta ale pro uroveň žst Opava západ by tento koncept jednoduchého ostrovního nástupiště s menší čekárnou přímo na něm dostačoval, dochozí trasy by byly kratší a přehlednější, ale právě využití budovy stanice by pak bylo problematické.
Na druhou stranu ve chvíli zachování objektu je rozumné ho využít a při rekonstrukci ho přiblížit původní podobě, záměrně píšu přiblížit protože nejde o přesný návrat. Za mě je návrat romantizmu na domy na kterých byl zcela přirozený a rozumný. Bohužel váš názor že to není K.P. a tedy není nutnost ctít historické hodnoty objektu je přesně ten důvod, proč je původní zástavba často ničena, osekávána a przněna a proč se mnohdy za K.P. prohlásí i méně hodnotné objekty jen z důvodu uchránění hodnot před dnešní dobou, to co chápou snad v anglii je pro nás stále nedosažitelný cíl.
PS: podobným případem je oprava a rámcové navození historického vzhledu u Slezského divadla na Horním náměstí- dnes přirozeně přijatá jako by tam patřila a byla celou dobu, druhým příkladem z poslední doby je český krumlov, také s rámcovým návratem do „romantické“ podoby, tady je odkaz: https://magazin.aktualne.cz/bydleni/ddm-cesky-krumlov/r~63933604b7b511e780320025900fea04/
05.10.2020 18:43
101
Jakub :
Ještě posunout zastávku Horovo náměstí pod železniční most, elektrifiovat trať na Krnov, udělat podchod pod tratí na ulici Sokolovskou…
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dejv :
Rekonstrukce roku!
potkan :
nádhera
riltr :
Paráda!!!Opava si to zaslouží
Petr :
dle mého názoru není romantizmus a návrat do minulosti správná cesta u stavby, která není kulturní památkou a byla takto nenávratně znehodnocena minulým režimem, místo historizující formy a polystyrénových detailů bych očekával progresivnější přístup k architektuře
Ic540 :
Za mě super. Nádhera. Společně s očistnou kůrou okolí jako cesta chodníky a zeleň. Mimořádný počin….👍
tommtomm :
Petr: Na jednu stranu máte pravda, při přestavbě stanice mě zamrzelo, že se neposunuli někam jinam ve smyslu posunout celou stanici směrem na most, z pod kterého vést přístup na ostrovní nástupiště, generální rekonstrukce kolejiště včetně mostu to umožňovala, sice by to vyšlo jako dražší varianta ale pro uroveň žst Opava západ by tento koncept jednoduchého ostrovního nástupiště s menší čekárnou přímo na něm dostačoval, dochozí trasy by byly kratší a přehlednější, ale právě využití budovy stanice by pak bylo problematické.
Na druhou stranu ve chvíli zachování objektu je rozumné ho využít a při rekonstrukci ho přiblížit původní podobě, záměrně píšu přiblížit protože nejde o přesný návrat. Za mě je návrat romantizmu na domy na kterých byl zcela přirozený a rozumný. Bohužel váš názor že to není K.P. a tedy není nutnost ctít historické hodnoty objektu je přesně ten důvod, proč je původní zástavba často ničena, osekávána a przněna a proč se mnohdy za K.P. prohlásí i méně hodnotné objekty jen z důvodu uchránění hodnot před dnešní dobou, to co chápou snad v anglii je pro nás stále nedosažitelný cíl.
PS: podobným případem je oprava a rámcové navození historického vzhledu u Slezského divadla na Horním náměstí- dnes přirozeně přijatá jako by tam patřila a byla celou dobu, druhým příkladem z poslední doby je český krumlov, také s rámcovým návratem do „romantické“ podoby, tady je odkaz: https://magazin.aktualne.cz/bydleni/ddm-cesky-krumlov/r~63933604b7b511e780320025900fea04/
05.10.2020 18:43Jakub :
Ještě posunout zastávku Horovo náměstí pod železniční most, elektrifiovat trať na Krnov, udělat podchod pod tratí na ulici Sokolovskou…
07.10.2020 10:54