Na hlavním nádraží v Karviné byla zahájena rekonstrukce nástupišť, podchodů a dalšího příslušenství.
Aktuálně probíhají stavební úpravy ve výpravní budově. Provádí se montáže technologií do rozvodny a reléové místnosti a další. Velká rekonstrukce přinese opravu všech nástupišť, přibudou výtahy, nové informační systémy, opraví se podchod a další.
„Cestující od 1. března čekají omezení. Začne se výlukou sudé kolejové skupiny, ta skončí 16. března. Následně ihned naváže výluka liché kolejové skupiny, která potrvá až do 4. července. Vzhledem k tomu, že půjde o částečné omezení dopravy přes karvinskou stanici, není nutné zavedení náhradní autobusové dopravy,” informovala mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.
zdroj: novinky.cz
Moon :
Tak došlo už i na Karvinou. Teď už jen Ostrava hl. n. :)
07.02.2018 10:46Rado :
A kdy už konečně nádraží poznají moderní architekturu? Sice nádraží opravujeme, ale stále jde poznat, že jsme v bývalém východním bloku :-(
07.02.2018 11:54thvari :
Rado: to by mohla, ale někdy by bohatě stačilo, aby využili nádražní budovy z dob rakouska uherska, první republiky i komunismu – spousta jich je nádherných a oni to místo citlivých rekonstrukcí udělají nepěkně. naposledy mě takhle nepříjemně překvapilo nádraží v Karlových Varech. nádherné a navštvované město a nová odjezdová hala neviděla architekta ani z dálky :/
07.02.2018 19:09Ostravan :
Moon: Na to si ještě počkáme. Předpokládaná realizace modernizace železničního uzlu Ostrava je plánována až v letech 2021 – 2025.
Co by mělo být součástí realizace:
„V rámci úprav předpokládáme ztrojkolejnění úseku mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava hlavní nádraží, s rozšířením na čtyřkolejné řešení v obvodu stanice Ostrava hlavní nádraží,“… „Modernizace zajistí průjezd vlaků rychlostí 120 km/h. V ostatních úsecích ostravského železničního uzlu se například prodlouží nástupiště zastávky Ostrava-Stodolní ze stávajících 200 metrů na 300. Rekonstrukcí projde také stanice Ostrava střed, zřídí se mimoúrovňový bezbariérový přístup na nástupiště výšky 550 mm nad temenem kolejnice.“
Celkové investiční náklady zvolené varianty činí 7,648 miliard korun. Jedná se o vysoce ekonomicky efektivní investici.
Pramen je zde: http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/zeleznicni-uzel-ostrava.html
08.02.2018 08:03Crazym :
Ostravan: Hihi, když budou nástupiště Stodolní a Středu prodlužovat častěji a správným směrem, tak brzy ty nástupiště propojí :DD Celé to stále považuji za šaškárnu mít zastávky vlaků co 500 metrů. No ale když tady můžeme mít zastávky tramvají co 200 metrů… :-)
08.02.2018 20:08Pavel :
Crazym: :-D :-D :-D
12.03.2018 16:41Zdeňka :
V roce 2016 jsem po 14 létech navštívila můj domov.Jak jsem vystoupila v Karviné z vlaku,byla jsem velice zklamaná.Už v tom podchodu,tolik špíny,počmarané stěny,zkrátka hrůza.Mezi kolejemi rostla trava.Jak jsem přišla do té haly,všechno krásné, květiny, barevné reklamy.Bylo mi líto,že na druhé straně nádraží je pravý opak.Proto jsem teď velice příjemně překvapená,že přes rekonstrukci je „moje“ nádraží zase hezké.Tak jak je celá Karviná.Miluji můj domov,z kterého jsem v roce 1968 odešla do zahraniči,kde už 50 let žiji,ale vždy jsem se ráda vrácela domů.Domov je domov.
05.08.2018 10:56