Záměr ve své podstatě představuje totální rekonstrukci stávajících mostů přes železniční trať Ostrava-Vítkovice – Ostrava-Svinov a přes ulici Rudnou. Ve stávajícím uspořádání jsou přes dvě uvedené dopravní tepny realizovány 2 silniční a 1 tramvajový most. Tyto mostní objekty budou zdemolovány, a budou nahrazeny objekty novými, přičemž na silničních mostech bude zajištěno nové vedení dopravy (v kapacitněji uspořádaných jízdních pruzích). Poloha mostů bude stávající, bude zachováno jejich výškové i směrové vedení, rozdíl bude pouze v počtu jízdních pruhů na silničních mostech. Tramvajová trať je a zůstane dvoukolejná.
Záměr byl řešen v jedné variantě, která byla projednána s dotčenými orgány státní správy, s provozovateli inženýrských sítí a s investorem. Záměr Silnice III/4787 Ostrava ul. Výškovická, mosty 4787-3, 4787-4“ zahrnuje komplexní rekonstrukci křižovatek Výškovická-SZ rampa Rudná, Výškovická-JV rampa Rudná-U Výtopny a úpravy navazující křižovatky Výškovická-Pavlovova.
Součástí záměru je realizace obou nových mostů na ul. Výškovická ve třípruhovém uspořádání s chodníky. Dojde také k rozšíření mostu na SZ rampě Rudná přes MK z důvodu zvýšení počtu jízdních pruhů na výjezdu z křižovatky.
Zdůvodnění potřeby
Zájmová lokalita plánovaného záměru „„Silnice III/4787 Ostrava ul. Výškovická, mosty 4787-3, 4787-4“ je značně dopravně zatížena. Pro posouzení kapacity do budoucnosti byl zpracován kapacitní posudek (Udimo spol. s r.o., 2009), dle kterého obě řízení křižovatky ve stávajícím uspořádání ve stávajícím posuzovaném horizontu roku 2009 vyhověly, ovšem s poměrně malou rezervou. Pro posouzení výhledové dopravní zátěže byl jako výhledový horizont zvolen rok 2035, kde kapacitní posudek prokázal, že ani jedna z posuzovaných křižovatek nevyhoví dopravní zátěži roku 2035.Posuzovaný záměr je stavbou, která reaguje na stále se zvyšující počty dopravních prostředků, zejména individuální automobilové dopravy. Význam záměru spočívá v:
- přednostní zajištění dopravního napojení rozsáhlé residenční oblasti Zábřehu, Starého Zábřehu a Výškovic na nadřazenou komunikační síť (tedy na silnici I/11–ul. Rudná, s možností napojení na dálnici D 1 ve směru na Brno i Bohumín); vlastní napojení je řešeno dvěma rampami (SZ a JV);
- zabezpečení dostatečně kapacitního dopravního spojení residenční oblasti definované v bodě výše s průmyslovou oblastí Vítkovic a s nákupní zónou AVION Shopping park (zdroj pracovních míst);
- vazba na průtah Ul. Plzeňská – silnice I/56 – rychlostní komunikace Místecká;
- zvýšení komfortu pro řidiče projíždějící ul. Výškovickou v proudu tranzitní dopravy (bez tvorby kolon, komfortnější a plynulejší průjezd křižovatkami)
Zdroj: EIA
thrpst :
Hodně velký luxus imho. Místo toho aby se soutředili na údržbu, opravy a postupné vylepšování silnic, tak vymýšlejí takové finanční dardy.
16.02.2012 10:15X236K :
Z nakresu mi nejak nedochazi, v cem je ta podstatna zmena k lepsimu.
16.02.2012 12:03Hynek [msstavby.cz] :
X236K: od toho sjezdu z rudne smer vyskovice je o pruh vice.. http://i.imgur.com/3unQT.gif
16.02.2012 12:45PetrP :
Kdy se to má realizovat?? Doufám, že brzy.
Thrpst: Vy tudy asi moc nejezdíte co? Ty mosty jsou ve velmi špatném stavu, kolony tam jsou ráno i odpoledne… nevidím jiný způsob…
16.02.2012 22:27Martin [msstavby.cz] :
PetrP: Podle zprávy EIA se má s realizací začít v roce 2014. Dokončena by měla být v roce 2016.
17.02.2012 15:21balde :
http://ostrava.idnes.cz/chysta-se-oprava-mostu-z-centra-ostravy-do-vyskovic-fyy-/ostrava-zpravy.aspx?c=A151219_2213725_ostrava-zpravy_jog tak se nám to rozjede
22.12.2015 12:43jirka :
no tak snat to ulehčí tu cestu hlavně at to spraví vypadato jako byseto mělo zachvili zřítit na některych místech to dost praska.
14.01.2016 20:40zajmalo bymě mě kde budou všude rekonstruovat těch 6 mostu.
rekonstrukce by měla začít až v roce 2017.
balde :
neví se něco o zlepšení poměrů na křižovatce Vyškovicka Pavlovova?
14.01.2016 20:54