Aktuální fotografie stále probíhající rekonstrukce ulice Mikulášská v Krnově.
Fotoreportáž rekonstrukce ulice začneme na samotném začátku ulice. U kruhového objezdu ulic Jesenická a Albrechtická. Mikulášská je napojena na ulici Albrechtickou u Husova náměstí. Ulice spojuje centrum města s vlakovým nádražím.
Začátek ulice je vlastně parkoviště, kde můžeme vidět cyklostezku směr do centra města. Původní vzhled.
Nově jsou zde realizovány povrchy, podzemní stání pro nádoby na odpad a vysázena nová zeleň. Původně byla do parkoviště vyústěna cyklostezka. Ta nově vede kolem parkoviště a dále se trasa bude napojovat na cyklopiktogramy, které ještě nejsou nakresleny.
Napojení cyklostezky na přejezd přes silnici I/45.
Stezka pokračuje dále směrem do Mikulášské ulice. Cyklostezka je realizována z jednoho druhu kamene. Mozaika slouží pro pěší.
Nový vzhled parkoviště na začátku ulice Mikulášská z žulové dlažby.
Jsou zde umístěny podzemní nádoby na odpad.
V místě parkoviště jsou umístěny také stojany pro kola v černém provedení. Obecně je v Krnově počet cyklistů využívající kolo k denní potřebě vyšší, než v jiných městech. Vybudované stojany tak nestačí.
Původní podoba napojení Mikulášské ulice na ulici Albrechtická. Vpravo původní vzhled parkoviště.
Současná podoba. Zmizelo červenobílé zábradlí. Před komerčními prostory byly umístěné nové designové lavičky. Pro pěší povrchy jde zde zvolena kamenná mozaika. Kolem ulice je vedena cyklostezka.
Zde cyklostezka končí/začíná a přechází v cyklopiktogramy, které budou ještě na ulici doplněny.
Původní vzhled ulice směrem k vlakovému nádraží.
Rekonstrukcí byl změněn také profil samotné ulice. Nově má ulice šířku sedmi metrů. Po obou stranách ulice jsou umístěna podélná parkovací stání. Původně parkovací zálivy nebyly definovány a asfalt byl v celém profilu ulice mezi zelenými pásy. Zvětšila se i plocha zelených pásů.
Původní vzhled předprostoru Městského divadla.
Nově jsou povrchy před divadlem realizovány z kamenné mozaiky a od ulice odděleny decentními sloupky. Kámen nahradil asfalt také v přilehlé ulici E. F. Buriana.
I zde jsou nově umístěny stojany pro kola, mobiliář.
Na tomto snímku můžeme lépe vidět nový profil ulice.
Povšimněte si lampy v levé části snímku. Tam kde to bylo možné, jsou svítilny umístěny na jeden sloup. Vyšší pro celkové osvětlení ulice. Nižší pro nasvětlení přechodu pro chodce. Pouliční osvícení je navíc barevně sladěno s mobiliářem.
Přechod za Evangelickým kostelem. Zde mají přednost chodci. Přechod je v jedné výškové úrovni s chodníkem.
Původní stav.
Nově zde vzniklo příjemné posezení.
Nové stojany pro kola se štípanou kamennou dlažbou.
Štípaná kamenná dlažba je pro své technické vlastnosti použita také v místě vjezdů a vchodů do objektů. Část vjezdů je pak realizována z žulové dlažby.
Původní stav předprostoru Paláce Silesia.
Nově jsou předprostory významných budov definovány mozaikou z kamenné dlažby.
Původní stav křížení ulic Mikulášská a B. Němcové.
Tím, že je profil ulice užší a jasně definovaný, bylo možné vysadit další stromy blíže ke křižovatkám. S použitím kovových roštů ani nebrání pěším trasám chodců při přecházení ulic.
I když je pro chodník použita betonová dlažba. Nepůsobí výsledná realizace vůbec špatně. Samotné obrubníky jsou totiž žulové. Dále je řádek žuly použitý podél zelených pásů. Další použití žuly můžeme vidět v parkovacích zálivech. V místě vjezdů je pak použita žulová dlažba a štípaný kámen.
Zajímavý detail zaoblení hrany žulového obrubníku v místě sjezdu na ulici.
Rekonstrukce není ještě hotová. Aktuálně probíhá její druhá etapa od ulice Horova po ulici Nádražní. I tak se dá již říci, že rekonstrukce ulice Mikulášská je jedna z nejpovedenějších rekonstrukcí městské třídy na území Moravskoslezského kraje za několik posledních let.
22LHS5 :
Wow. Po tom co poslední léta vídáme v Ostravě, je až těžko uvěřit, že se věci dají dělat i takto :D.
MareK :
Ostravo (odbor investic), jeď se učit do Krnova!
02.08.2022 07:36O. :
Taky by mne zajimalo, proc to takto nejde delat i v Ostrave? Jedinou pripominku bych mel k tem cyklopruhum, kostky nejsou nejlepsi povrch, idealni je cerveny asfalt, takto bych si misty nebyl jisty, co je urceno pro chodce a co pro cyklisty. Ale jinak je tom hodne nadprumerne reseni verejneho prostoru.
danlicka :
wow ❤️
02.08.2022 09:01Crazym :
Joj, ti provokátéři z MS staveb :D
02.08.2022 09:44Tak doufejme, že sem z Ostravy nechodí jen sem tam nějaký Pirát :-)
David :
K tomu snad jen potlesk a tichý povzdech, že to tak nejde všude.
x.mk :
Vy mě tady asi zase ukamenujete..ale pánové, zkuste se po tom někdy projít v botách na podpatku (proč to nejde v kombinaci s velkoformátovou dlažbou?)
02.08.2022 10:38David :
x.mk:
02.08.2022 11:10Doporučuji využívat vodící linie, varovné a signální pásy, popř. se naučit chodit na jehlách nebo používat kecky ;)
LoLec.CZ :
Na dvou fotkách nového stavu vidím nasprejované vytýčení kanalizace a (asi) vodovodu. Tak snad jim to tam nemají v plánu zase rozkopat, jak je v ČR zvykem. To by byla velká škoda.
03.08.2022 06:30Dan :
Skvele! Pritom jednoduche, ale vkusne.
03.08.2022 08:37Tesim se na finalni stav.
MM :
Perfektní práce, bohužel opět při srovnání s Ostravou tiše závidíme…
03.08.2022 09:49petr :
MM: asi se musíme pomalu smířit s tím, že Ostrava je periferie
03.08.2022 12:34davidb :
Já tady opět vidím chybu v městských obvodech. Krnov je nemá a tyto věci se mu plánují podstatně lépe.
03.08.2022 13:36V Ově něco vlastní magistrát, kde sedí strana X, něco vlastní obvod, kde sedí strana Y.
Ale zajímavé je, že Krnov pracuje kontinuálně i když tam mají 4 různé starosty v posledních 4 volebních obdobích.
Jann :
Okamžitě sežeňte ten potulný obytňák a odvezte tam celý ostravský magistrát a obvody s vyhlášenou MPZ!
03.08.2022 13:47Blažek Jozef :
Si myslím, že je dosť úzka cesta
03.08.2022 14:35