Situace a popis záměru rekonstrukce tramvajových zastávek Kotva a rušné křižovatky Výškovická x Čujkovova x Volgogradská v Ostravě – Zábřehu.
Situace představuje navrženou rekonstrukci tramvajových zastávek Kotva společně s rekonstrukcí světelně řízené křižovatky Výškovická x Čujkovova x Volgogradská v Ostravě – Zábřehu. Hlavním motivem rekonstrukce je zvýšení bezpečnosti cestujících MHD v podobě rozšíření tramvajových ostrůvků a usměrněním přístupů na ně z přidruženého dopravního prostoru po světelně řízených přechodech pro chodce.
Rekonstruovaná část krajská silnice ul. Výškovická (směr Výškovice) je v místech ostrůvků zúžená na 6,5 m mezi obrubami pro snížení rychlosti projíždějících vozidel a dále z důvodu předpokládaného střetu vnější obruby vozovky s objektem podzemního vedení páteřního teplovodu před obchodním centrem Kotva. Světelně řízené přechody pro chodce jsou na ul. Výškovická v liniové koordinaci se světelně řízenou křižovatkou Výškovická x Čujkovova. Protože norma nedovoluje nově zřizovat neřízené přechody pro chodce přes dva stejnosměrné jízdní pruhy, byly tramvajové ostrůvky zpřístupněny místy pro přecházení.
Rozšířením řadících prostorů na ul. Výškovická před vjezdem do rekonstruované křižovatky se zvýší kapacita křižovatky a dále se umožní levé odbočení do ul. Volgogradská. Úpravou signálních plánů se zvýší bezpečnost dlouhodobě nehodové křižovatky. Rekonstruovaná křižovatka respektuje plánované trasování cyklistické dopravy mezi oblastí škol u ul. Volgogradská a ul. Krylovova. Dále jsou navržena napojení na cyklistickou stezku pro cyklisty jedoucí po vozovce ul. Výškovická. Nároží křižovatky pro pravé odbočení z ul. Výškovická na ul. Čujkovova bylo upraveno pro bezproblémové odbočování 15 metrových autobusů DPO, a.s.
Balde :
je to třeba, hl křižovatka je dost nebezpečná když človšk odbočuje ze směru vyškovice do směru na SNP, tak tam mají chodci zelenou a už se mi párkrát stalo, že se na mě z vrchu od vyškovic řítilo auto a zrovna šel chodec, není to moc příjemná situace
23.07.2014 10:51ceski :
Je to nutnost už delší dobu, ale jediné zlepšení jsou tři pruhy a zábradlí u zastávky kotva…..bojím se(nevyčtu to z nákresu), aby se tam neobjevil ještě jeden semafor, což moc plynulosti nepomůže :/ zvláště pokud to bude čiostě chodecký na tlačítko a nebude mít návaznost na křižovatku
23.07.2014 12:20PetrP :
Bydlím kousek a jezdím tudy denně, takže nevíte někdo, kdy se s tím má začít?
24.07.2014 08:46mJožka :
PetrP: pokud vím, tak se jedná zatím o studii, na kterou se podle zájmu města teprve budou hledat finance. Takže termín případného začátku stavby je ještě poměrně daleko.
24.07.2014 22:30Nar. :
V posledních letech se děsím každého nového projektu. Vše je horší a horší. Vše pro bezpečnost lidí, ale ti lezou všude jak bezrozmyslu. Žádné opatření nepomůže. Už dnes je špatně udělané a označené odbočení z Čujkovové nahoru k Luně. Auta projíždí ostrůvek, obrubník. Jak tak koukám na projekt, je to ještě horší. Hrana jako prase. Vše pro chodce. Ale co řidiči, ti už neví, co mají sledovat dřív: značky, cestu, bezohledné chodce. Takže páni projektanti a investoři, prosím, zamyslete se nad těmi svými paskvily. Děkujeme.
19.12.2014 19:22Martin :
Pár slov z pohledu cyklisty.
04.08.2015 08:12Pokud jedu po ulici Pavlovova směrem na Výškovice, užívám si cyklostezky, která končí před křižovatkou s ulicí Výškovická. Tuto křižovatku jsem myslím ještě nikdy na kole nezdolával, vzhledem k provozu na to nemám odvahu.Takže chci se dostat ke Kotvě. Tedy na konci ulice Pavlovova přejedu na chodník na levé straně, dojedu k tramvajové zastávce, přejedu na protější stranu ulice Výškovické a dále pokračuji po novém chodníku směrem ke Kotvě. Vše samozřejmě ohleduplně a s respektem k chodcům. Opět si netroufám motat se mezi auty po ulici Výškovická a to na základě zkušenosti, že se mi už 2x otřeli zrcátkem o ruku.
V článku jsme se dočetl „… trasování cyklodopravy na ul. Krylova.“ Dobře, tato ulice je obousměrná, ale s průjezdem pro jedno auto, protože na obou stranách ulice stojí zaparkovaná auta, což je vzhledem k množství parkovacích míst pochopitelné.
Snad rekonstrukce křižovatky bude účinná a nebude zbytečně komplikovaná. Každopádně vždy to bude o dodržování pravidel a vzájemném respektu všech účastníků provozu – včetně chodců!