Aktuální vizualizace plánované přestavby hotelového domu Jindřich. Tedy původního projektu Jindřich Plaza, který počítal s demolicí objektu hotelového domu a následnou výstavbu dvou výškových staveb.
Autor projektu rekonstrukce: Atelier38
Nově projekt počítá se zachováním objektu a jeho následnou přestavbou. Zachovává ideální výšku zástavby 6-7 pater. Což je pro městský organismus výhodnější, než stavby „mrakodrapů“. Z vizualizací je patrné, že vzniknou dva nové objekty ( cihlová fasáda ) a rozšířen Bezručův sad. Více k projektu ZDE.
Xavier :
Ne, že bych nebyl rád, že se s tím (snad) bude něco dít (přece jen žijeme v reálném světě), ale napadlo vás někdy, jak skvěle je ten Důl a Hotelový dům v současné době vybaven pro případnou zombie apokalypsu? Chodím kolem několikrát týdně a to masivní oplocení je prostě parádní – napadá mě jen málo podobných míst, kam bych se rád v Ostravě uchýlil v podobném případě. Teď to dají pryč a já si budu muset připravit nový nouzový plán :(
27.10.2014 10:02Mimochodem, nic si z toho nedělejte – mám prostě rád zombie postapokalyptické filmy/knihy/komiksy a je to teď taková má nemoc – kdykoliv navštívím např. nějaký hrad, vždy zkoumám, jak by v takovém scénáři obstál při ochraně přeživších :-D
valach jak poleno :
Xavier: no ja bych se v případě zmombie apokalypsy schoval v karoline. Vseho dost a zombie se tam nevyzna
27.10.2014 10:40Xavier :
Pravda, o tom jsem taky přemýšlel. Nicméně Karolina má jisté nevýhody – za prvé, velmi špatně by se tam dostávalo – jsou zde dvě možnosti: 1) Rozbít výkladní okno (tím by už ale Karolina přestala být (opevněná); 2) Vylézt na střechu a dostat se tam jinak (ale to by bylo asi v počátcích katastrofy problematické – kde okamžitě vzít náčiní, které by nám to umožnilo?). Navíc Karolina neposkytuje takové možnosti, pokud jde o přehled dění v okolí. V případě Jindřicha člověk vyleze na Důlní věž a ví, co se děje všude kolem. V Karolině by člověk musel aspoň 5x denně procházet celý obchoďák, aby zjistil, zda se tam někdo nevloupal, aby získal zásoby, a nevystavil ho tak nebezpečí přílivu zombíků. Schovávat se v obchoďáku před zombíky prostě z mnoha důvodů není to pravé.
27.10.2014 11:26thvari :
co znamená, že to je plánováno? je to realizace na spadnutí nebo ne?
27.10.2014 11:31Xavier :
thvari: Zdá se, že to zřejmě ví zatím jen vyvolení ze společnosti RPG ;-)
27.10.2014 11:42Martin [msstavby.cz] :
Realizace 2016, dle autorů projektu.
27.10.2014 12:33Balde :
mě se to fakt libí, tak snad se jim podaří udělat i něco pro tu Ostravu, když už některé z nás dřou z kůže v těch bytech
27.10.2014 14:59Michal :
Škoda Jindřich Plaza. Těšil jsem se na přizdisráční hysterii olomouckého střihu.
27.10.2014 19:46Martin :
Michal: Kdyby ty mrakodrapy byly kvalitní a esteticky pozvedly panorama města, proč ne? Vzhledem k úrovni poslední výstavby (s čestnými výjimkami DOV a okolí Kostelní) hodně pochybuji o naplnění výše zmíněných předpokladů…
27.10.2014 20:54thvari :
ostrava tím že je taková jaká je (není to nádherné historické město typu Prahy a Olomouce) klidně mrakodrapy pojme. na Jindřichu by mohly být a nic by se asi nestalo. svého času existoval pro nějakou soutěž, než teda vyrostla to fádní nákupní centrum, návrh jakýchsi mrakodrapů na Karolině (http://www.atos6.cz/navrh-na-vyuziti-lokality-karolina-45-cz21.html). škoda že to pak vždycky skončí tak jak to skončí. třeba Tieto tower nebo ten mini mrakodrap v Přívoze jsou podle mě super. já bych tady nějaký Manhattan klidně vybudoval :D
27.10.2014 21:07aggu :
thvari: Dovolil bych si podotknouti, že Praha ani Olomouc nejsou nádherná historická města. Mají pouze „nádherné“ historické centrum. Navíc poměrně malé vzhledem k ploše obou měst. Ten zbytek je asi stejně přitažlivý, jako v Ostravě nebo Chebu.
27.10.2014 22:12Opravdu historická města jsou většinou malá. A hlavně nekontaminovaná turismem.
thvari :
aggu: ano, těžko může někdo zapřít, že v Praze je Jižní město, v Olomouci Nový svět a další podobné perličky :-) já to otočím a řeknu pozitivně: Ostrava mi vždycka přišla, že má potenciál být moderním městem, klidně i se zástavbou typu výškových budov. Protože kdo někdy byl v amerických městech jako NY, Chicago, tak ty jsou svým způsobem taky „syrová“ a monumentální spíš než „krásná“, podobně jako ten náš industriál je syrový, monumentální a dechberoucí v tomto smyslu. Avša podle mého Praha apod. by si měly chránit svůj historický ráz a nějaké výškové budovy tam necpat, čímž i chápu, když se třeba v Olomouci bouří proti tomu jejich skájskejpru.
28.10.2014 07:09aggu :
thvari: ;) Ale Praha, Olomouc a vůbec všechna větší města nemají JEN Jižní město, ale i severní, západní, východní, kde by si našel různé „rázy“ ale ten historický těžko ;)
28.10.2014 11:33Ostrava nemá „potenciál“ být moderním městem, dnešní Ostrava už JE moderní město (moderní jako opak zastaralého, starobylého), v ostravských reáliích řekněme účelově industriálního.
Zástavba „výškovými budovami“ (o mrakodrapech se ani nebavíme) je v Česku jenom pitomá manýra, která třeba v Brně dosáhla tragikomického levelu. Kromě neutuchající touhy (investora, primátora..) být světový a nebýt venkovan, nevidím pro výškové budovy důvod. Ani nevidím žádnou spojitost mezi mrakodrapy ve městě a jeho prosperitou.
Balde :
aggu: spojitost s prosperitou je uplne jasna, protože výškové budovy se staví tam, kde jsou pozemky tak drahé, že se vyplatí tam postavit tak vysokou budovu, jejíž cena je uplně jinde oproti čemukoliv, proto jsou mrakodrapy na Manhatanu, v Londýnské City, atd.
28.10.2014 11:43Martin [msstavby.cz] :
Balde: Vůči tomuto se musím rázně ohradit. Výstavba výškových budov s prosperitou spojená není. Tohle tvrzení je opravdu zpátečnické a zastaralé, které jedou snad jen v Brně a Bratislavě…
Londýn a New York jsou města s počtem obyvatel kolem 8 mil. obyvatel. Proč by se měly stavět „mrakodrapy“ v 300tis městě.
28.10.2014 12:33Vezmeme si jako příklad Německo. Nejvyspělejší země Evropy. Proč tam není les mrakodrapů? Krom Frankfurtu?
Odpověď je taková, že tam přemýšlí a nemusí si honit ego. Nejlepší příklady urbanismu jsou asi Berlín, který má regulaci zástavby na 6-7 pater a mrakodrapy tam jsou opravdu ojedinělé. Jako další třeba Hamburk, město, které se zbavuje závislosti na automobilech, je jedním z nejzelenějších měst a staví novou čtvrť Hafen City, kde kupodivu výškové stavby taky nejsou.http://www.hafencity.com/
Balde :
martin [msstavby.cz]: a jelikož tam je regulace, tak tam nejsou mrakodrapy, ale kdyby regualace nebyla tak tam rostou jako houby po desti
28.10.2014 14:40Martin [msstavby.cz] :
Balde: To je čistě nepodložená spekulace. Navíc v Berlíně uvažují hlavou a město má jasnou vizi jak stavět.
28.10.2014 14:54dřystala :
valach jak poleno: dobře ty valachu jeden! :D ty konzumní zombie se tam plantají od sekáče k mekáči, nebo možná naopak :P
29.10.2014 09:22Michal :
Hafen City kupodivu výškové stavby taky nemá?
– Elbphilharmonie (110 m)
– Hanseatic Trade Center Tower (104 m)
– Spiegel-Gebäude (61 m)
– Arabica 1 (59 m)
– Marco Polo Tower (58 m)
A to tam stále ještě zůstává obrovská nezastavěná plocha.
29.10.2014 09:50To chce občas vytáhnout řiť z Mošnova.
aggu :
Balde: @11:43 Drahé pozemky = prosperita? No nevím nevím ;) Třeba ve spoustě rozvojových zemí jsou ceny pozemků ve městech astronomické a o prosperitě bych tam zrovna nemluvil. A to odhlédnu od toho, co si představujeme pod slovem prosperita.
29.10.2014 16:21Výškové budovy by měly být ryze účelové stavby. A pokud to není nezbytně nutné, měly by je municipality v normálních městech jako je třeba Ostrava regulativy zakazovat.
Martin [msstavby.cz] :
Michal: Haha, tak to je vtipné celkem. Jedná se o lokální dominanty. Výškou prvních obdobné stavbě Az-kvízu v Brně. A spodní část tvojeho seznamu si můžu podat ruku s paneláky na Pavlovove v Ostravě. Jako mrakodrapy ani stavby kol 150m v tom opravdu nevidím. Ale celá čtvrť, potažmo Hamburk ( cca 1,8 mil obyvatel ) nejede ve stylu masivního budování výškových staveb, žejo.
A teď k té osobní poznámce. Opravdu nevím, jestli se známe osobně, ale pokud ti vadí, že bydlím v Mošnově a byl jsem v jiných částech Německa, než Hamburk, tak je mi to líto a třeba mi kup byt jinde, ať se ti lépe spí a nějakou tu dovolenou k tomu :) Do budoucna bych tobě, jako diskutujícímu, co většinou jede na negativní vlně, jen rype a kritizuje a co si pamatuji, tak do redakce nikdy nic nezaslal ( pokud se pletu, tak mne oprav )a používá osobní narážky na adminy, aby si napřed dobře rozmyslel, co napíše. A uvědom si, že jen díky tomuto webu máš, jako stovky dalších, vidět aktuální stavby a projekty v Ostravě. Diskutovat o nich atp. !
29.10.2014 17:35Rýša :
Michal: Jj, takové stavby by Ostravu oživily. Máte pravdu, že to zrovna nemusí být mrakodrapy, ale zajímavé výškové stavby. Nevím, proč jste se stal takovým terčem útoků – snad za jedno tak moc nepoužívané slovo :-)
30.10.2014 07:50valach jak poleno :
martin [msstavby.cz]: Není to můj spor, ale nezdá se Ti, že to (zbytečně) přiostřuješ. Možná to aní nebyla osobní poznámka, ale konstatování, že většina obyvatel severní moravy cestuje za „světem“ z letiště Mošnov.
30.10.2014 08:40Nemyslím si, že je dobré stavět to to stylem: buďte rádi, že Vám tady někdo něco servíruje (připravuje fotky, informace), tak nechte remcání a chvalte a buďte konstruktivní. To je trochu jako z dob minulého režimu. Remcání a rýpání v určité míře do diskuzí patří. Já to sice nedělám, nejsem pesimista, ale třeba příspěvky od Michala jsou dle mého pro diskuzi přínosné (ale často s nimi nesouhlasím:-)
Martin [msstavby.cz] :
valach jak poleno: Nevidím, kde v příspěvku od Michala je spojitost s letištěm?
30.10.2014 08:57Člověk, co se neudrží a neodpustí si osobní poznámku směrem k adminum… lol
Hynek [msstavby.cz] :
valach jak poleno: nebud naivni „To chce občas vytáhnout řiť z Mošnova“ neni zadne obecne konstatovani. martin do toho dava desitky hodin mesicne za nic, bylo by vhodne si podobne poznamky odpustit, zvlast, kdyz to tu navstevuju pravidelne. pokud si tohle nekdo neuvedomuje, je potreba ho nakopnout. pokud se snazim vyvracet nejakou vec, neni duvod sklouzavat do osobni roviny..
a za mne: nejde o adminy, jde o slusnost obecne, bavime se o stavbach proboha! :)
30.10.2014 10:13Danek :
Lidičky tak trochu s jiného soudku.Vypadá že se nám rodí v Ostravě nová trojkoalice(zřejmě už konečná). Bohužel(bohudík) tak nějak cítím, že nám lidem kteří tady přispívají v diskuzi není lhostejné, jak bude do budoucna po stavební stránce Ostrava vypadat.Myslím že by nebylo na škodu se někdy sejít a popovídat si na toto téma.Co vy na to? Posléze jde třeba tlačit na vedení města co kde vyroste atd.
30.10.2014 10:26Thunderbird :
Danek: Danek : Super nápad. Snad to vedení bude zajímat. Nemám žádná očekávání. Tím pádem mohu být jen pozitivně překvapen :)
30.10.2014 10:58Hynek [msstavby.cz] :
Danek: pokud bude nejaka takova akce, ktera se bude tykat vystavby a nebude pod nejakou partajni znackou, pak neni problem to zaradit to udalosti (nahore v pravem sloupci). ale organizace neceho takoveho je za hranici nasich ambici.
30.10.2014 11:30Danek :
Hynek [msstavby.cz]:Upřímně za sebe bych udělal všechno abych Ostravu dostal nahoru.Věřím že je nás tu více..jinak bychom zde nepřezpívali. Vidím zde neuvěřitelný potenciál…co se týká staveb,počtu pracovních míst atd.Spíš bych to s počátku bral jako setkání pár lidí kteří pokecají o stavbách v Ostravě,přinesou nápady co kde stavebně vylepšit,kterou plochu použít pro stavbu toho a toho.Na to lze použít restaurační zařazeni v OV.
30.10.2014 11:58Hynek [msstavby.cz] :
Danek: jak jsem psal, nikomu se meze nekladou, muzem to podporit zarazenim do udalosti (pripadne nasdilime na FB profilu, pokud by se to melo nejak vic tykat msstaveb)
30.10.2014 12:46FlakY` :
Danek: Myslím, že většina z nás chce lepší Ostravu i když v ní třeba nebydlíme. Hlavní směr musí určit město a stanovit si cíle jakým by město mělo jít. Čím zvýšit prestiž aby ho lidi častěji navštěvovali, ubytovávali se zde a utráceli hodně peněz? Když se to udělá, tak kolik lidí bude ročně přijíždět, kolik lidí bude pracovat díky turismu atd.? Ze všeho nejvíc je nejdůležitější natáhnout investory do Ostravy a vytvářet další slušná místa. Já na první místo rozhodně stavím zaměstnanost a slušný plat. Zatím se v Ostravě a okolí staví různé montovny a sklady, které přinášení užitek, ale ne tak velký. Myslím si, že by Ostrava mohla pojmout na 500 tis. obyvatel a výrazně by se neroztáhla… spíš by se ucelila a vypadala by jako jedno město. Dnes má rozdělené části těžkým průmyslem a nevyužitými plochami. Ostrava ještě bohužel doplácí na to, že byla budováná jako několik samostatných měst a po průmyslu, který v centru pomalu a jisté uhasíná zatím nebylo moc rekultivováno a změněno k nové podobě města.
07.11.2014 17:01Karolina možná není nic extra, ještě není dostavěná, ale už zalepila obrovskou díru v centru. Přál bych si aby v brzké době byla Karolina propojena s dolní oblastí Vítkovic jak autem, tak pěšky i na kole.
acdlcia [msstavby.cz] :
FlakY`: Zrovna nedávno jsem o tom napojení přemýšlel a představoval bych si ho asi nějak takhle http://www.mapy.cz/s/e1p0 s budoucím protažením přes aglomeraci až ke sjezdu u Hornbachu. Ten velký kruháč nad Místeckou by se ani stavět nemusel, dalo by se využít stávajících sjezdů.
07.11.2014 21:15aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: http://goo.gl/q9Upos
07.11.2014 21:28acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: No to je přesně to co je naprosto zbytečné. Myslím si že využití stávajících sjezdů by bylo účelnější než dělat 50m od nich další.
07.11.2014 21:31aggu :
Ale ten stávající sjezd na Halasově je od projektovaného kruháče na Místecké víc než kilometr. A těžko říct jaký je teď, v roce 2014, budoucí záměr s aglomerací. I kdyby šla za 5-15 let k zemi, proč ji hned přetínat 2-4proudovkou, když lidi stejně směřují o kilometr na sever, kde je a bude centrum dění?
07.11.2014 21:42acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Nemluvím tady o sjezdu na Halasové, ale o sjezdu u AAA.
07.11.2014 21:55aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: Aha, tak to se omlouvám. Ale i tak tomu nerozumím, ten sjezd u AAA se imho moc využít nedá, leda že by ubourali polovinu Kauflandu. Pak jsem pro!
07.11.2014 22:02acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Dám to tu ještě jednou http://www.mapy.cz/s/e1p0
07.11.2014 22:22aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: Kopírovat 2x to samé bez komentáře nemá moc smysl…
07.11.2014 22:58Od áček se do DOV nedostanou lidi z Místecké od centra (nevytočil by se tam nový nájezd, teď se tam musí jezdit z vedlejší ostrou doleva + na Místecké je krátký odbočovák, což nejni zrovna optimální).
Čímž neříkám že kruháky jsou optimální (zabírají imho moc místa, i když tady by se asi dělal na vyztuženém násypu se svislými stěnami). Na druhou stranu zase v daném místě posbírá Mariánky z Železárenské… Nejde jen o DOV.
Offtopic ;)
acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Na samotném sjezdu není potřeba dělat žádné úpravy jen se propojí za trojhalí a hotovo.
08.11.2014 20:48acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Jelikož čekám že budu opět nepochopen přikládám podrobnější rozvedení dřívějšího pouze schématického nákresu http://www.mapy.cz/s/e50E
08.11.2014 21:28aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: Pochopil jsem to hned napodruhé ;) Tedy přesněji, místo, které bylo myšleno. Takže potřetí i počtvrté je fakt zbytečné to kopírovat ;)
08.11.2014 23:49Takže ještě jednou, nejsem sice dopravní inženýr (třeba tu někdo takový je a vysvětlí to), ale nedovedu si představit napojení ze stávajícího centra, z Místecké od severu, na čtvrť už v blízké budoucnosti obdobného významu – DOV, z 4-proudového městské komunikace kde je 80kmh přes krátký odbočovací pruh na téčko, kde jsem na vedlejší komunikaci a dávám přednost autům z parkoviště jedoucí od sámošky „Země nákupu“. Dovedu si představit úpravu toho napojení na most s větším poloměrem, ale tam vadí násyp té sámošky. Ano od jihu z Místecké není problém. A navíc, od Železárenské by se musel udělat nový most přes Místeckou. S Železárenskou se do budoucna počítá jako s mnohem významnější komunikací než dnes (v podstatě jako paralela k 28. října od západu).
PS: Popáté bych to už fakt nepastoval. Stačí mi odpověď, nebo výrok že jsem d***l a nerozumím tomu ;)
acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Postnu tady ještě dva nákresy tras průjezdu z Místecké od severu protože si myslím že dva sjezdy bohatě stačí.
09.11.2014 15:56http://www.mapy.cz/s/e5wD
http://www.mapy.cz/s/e5wE
acdlcia [msstavby.cz] :
A abych se vrátil k dřívější diskuzi o výškových stavbách tak v New Yorku mají novou dominantu.
09.11.2014 16:08http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/214411000101108/obsah/362389-luxusni-bydleni-v-centru-new-yorku
Rýša :
acdlcia [msstavby.cz]: Mám jediné slovo: krása
09.11.2014 16:42aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: @15:56 > No tak to by asi nešlo, jedu z centra do DOV a budu objíždět naokolo parkoviště Kauflandu nebo půlkilometru okolo parkingu autobusů? ;) Na Ostravě se šetří už 700 let, ale tohle opravdu nemá smysl.
09.11.2014 19:35acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Však z centra pojedete tudy http://www.mapy.cz/s/e5N6
09.11.2014 19:58Rýša :
Nechápu proč jsem dostal minus za názor, že mrakodrap je krásný. Čistá, perfektní architektura a lidský um, ale asi se to v Ostravě – doufám, že zatím, jaksi nenosí…..tady raději přízemní montovačky a pak spousta nadšení a chvály.
31.12.2014 16:17malik :
http://www.praguepost.com/realty/44902-new-skyscrapers-planned
To zní zajímavě, ale bůh ví jestli si s tím „Větrníkem“ nespletli město. Na Ostravu mi to v současné době nějak nesedí ;-)
23.02.2015 22:05Martin [msstavby.cz] :
malik: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/20080221_stavba_vetrnik_poruba.html
23.02.2015 22:10malik :
Díky za info :-) No tak to asi v dohledné době nehrozí
23.02.2015 22:18Crazym :
martin [msstavby.cz]: :-) Je pěkné si přečíst tu diskuzi z roku 2008 :D
24.02.2015 08:36Rýša :
http://brno.idnes.cz/az-tower-emporis-award-0b5-/brno-zpravy.aspx?c=A140611_133126_brno-zpravy_daj
http://zpravy.idnes.cz/v-tower-pankrac-mrakodrap-praha-d3s-/domaci.aspx?c=A150908_224603_domaci_aha
…a to ještě před pár léty mělo představenstvo Ostravy plnou hubu keců, že Ostrava ve výstavbě zastíní nejen Brno, ale i Prahu….a dnes nejsou schopni kvůli pár stromům a několika parkovacím místům povolit ani obyčejnou stavbu v proluce centra…..tak mne jenom napadlo, co když to není až tak kvůli pár zaparkovaným aut, ale proto, že nezaparkovala tučná obálka v bezedné kapse úředníka?
09.09.2015 09:01rado :
skoro rok 2019 a furt nic
28.12.2018 15:50