Podél železniční trati mezi ostravským hlavním nádražím a zastávkou Ostrava-Stodolní byl rekonstruován historický drážní objekt.
Fotografie zaslal Václav Jež. Děkujeme!
Původní stav:

Podél železniční trati mezi ostravským hlavním nádražím a zastávkou Ostrava-Stodolní byl rekonstruován historický drážní objekt.
Fotografie zaslal Václav Jež. Děkujeme!
Původní stav:
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
thvari :
wow!
24.08.2021 15:00S200 :
Jde původně o depo Báňské dráhy z Ostravy do Doubravy. Objekt stále slouží původnímu účelu, dnes patří Slezskomoravské dráze.
Martin [msstavby.cz] :
S200: Díky za doplnění informací!
25.08.2021 08:21Jiřík :
Třeba tam vznikně nějáká šoutošská restaurace :D
25.08.2021 09:09David.Witosz :
V budoucnu má jít kolem objektu, dle mého názoru, jedna z nejdůležitějších silnic pro dopravu v centru aneb prodloužená Porážková.
Díky této silnici-spojce nebudou muset řídiči od Mariánskohorské zajíždět na křižovatku u Boženy Němcové a dál po Nádražní. Lehce odbočí za podjezdem doprava a kolem trati budou mít spojku až ke Karolíně. Díky tomu tato část bude mít přímé napojení (dnes je schovaná ve slepé uličce), to znamená že do budoucna majitel může myslete i na jiné účely (zde již zmíněné). Vůbec bych se nedivil.
Pro centrum zas bude tato spojka představovat snížení zatížení ulice Nádražní tranzitní automobilovou dopravou a lze uvažovat o jejím dalším zklidnění v nejlukrativnějším úseku (od Českobratrské k Ostravici).
Celý prostor má to tedy do budoucna velký potenciál.
Jenda :
David.Witosz: S potenciálem souhlasím a na propojení se těším, ale už se o tady o tom psalo v říjnu 2016, chtělo by to trochu popohnat. Myslím, že by se na takové „menší projekty“ nemuselo čekat tak dlouho. :-(
S200 :
David.Witosz: Znamená to, že silnice odřízne depo kolejově od uhelného nádraží? Z toho asi majitel depa velkou radost nemá.
25.08.2021 11:02David.Witosz :
Jenda: Zdravím. Bohužel vše je připraveno, jen nějakých cca 100m2 plus se bude muset vyvlastňovat :/ Jinak by se již dávno stavělo.
Co se týče odříznutí nikoli, prodloužená Porážková naopak toto místo napojí na tah. Vymístění točný se řešilo a řeší. Zde na výkresu je přemístěna na druhou stranu Porážkové.
Z mne dostupných informací majitel depa o tomto trasování ví a jak jsem psal, jediné co brání samotné realizaci je vyvlastnění v jiném místě projektu.
https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2017/01/ScreenShot136-730×356.jpg
Martin [msstavby.cz] :
David.Witosz: Jak to vypadá s těmi protihlukovými stěnami?
26.08.2021 07:46Karel :
David.Witosz: Další zklidnění dopravy? Takže omezení automobilového provozu? Ach jo…
26.08.2021 18:18davidb :
Karel:
26.08.2021 19:14Na Nádražní se to hodí.
Porážková bude ideální objízdná trasa.
S200 :
davidb: Na zklidnění Nádražní v centru to bude mít minimální vliv, odlehčí to možná Poděbradově a Nádražní pouze v úseku Mariánskohorská – Valchařská.
26.08.2021 20:21davidb :
S200:
27.08.2021 09:09Možná, ale i tam je to potřeba.
thvari :
S200: proto se tam ta doprava musí cíleně usměrnit. samozřejmě, že když postavíte další cestu navíc, tak vám bude stejně aut jezdit po těch původních plus přibudou další na té nové, jev známý jako dopravní indukce – https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce
27.08.2021 11:44S200 :
thvari: Ta nová cesta je fajn, jen jsem chtěl říct, že nebude mít žádný vliv na intenzitu dopravy na Nádražní v centru.
27.08.2021 14:02Pavel :
No na nadrazni v centru uz ted skoro auta nejsou.. Ale nadrazni ceskobratrska – sad boz nem to potrebuje jako sul
28.08.2021 07:45David.Witosz :
S200: Zdravím. Jak jsem psal, omezit „tranzit“.
To znamená, v moment kdy bude dostavěna ulice Porážková, pak by se úsek Českobratrská-Ostravice uzavřel pro tranzit.
Polopatě. Když pojedete po Nádražní a přijedete na křižovatku s Českobratrskou, pak jako řidič IAD který chce touto ulicí jen projet (tranzit) aneb nemá v tomto úseku cíl cesty, tak nebudete mít možnost jet rovně. Tím se sníží provoz v tomto úseku a ten se tím také zklidní. Z druhé strany půjde do tohoto úseku vjet z Poděbradové, Sokolské, což pochopitelně bude výhodné pouze pro ty kteří v daném úseku mají cíl cesty.
Takto obecně (pochopitelně je to dopravní problematika s širší paletou problému k řešení) jsem zde zmínil „zklidnění“ Nádražní, které neomezí ty co mají v úseku cíl cesty a sníží dopravu v úseku o vozy který touto oblastí dnes pouze projíždí. O tomto plánu se bavím postupně s lidmi kteří v této ulici žijí, podnikají. A rovnou povím, že tato vize se rozhodně nesetkává s nějakým větším odporem, naopak v tomto modelu mnozí vidí pozitivní potenciál (obchodníci, obyvatelé).
Hezký den.
28.08.2021 10:56Pavel :
David.Witosz: V tom useku uz ted temer nikdo tranzitne nejezdi
29.08.2021 13:33hippie :
Nesmírně by si zasloužila záchranu a rekonstrukci i ta vyšší budova jižněji, na poslední fotce vpravo, to je skvost!
14.01.2022 18:43Martin [msstavby.cz] :
Další fotografie
17.01.2022 07:33https://www.stavbaweb.cz/depo-25512/clanek.html