V budoucnu má jít kolem objektu, dle mého názoru, jedna z nejdůležitějších silnic pro dopravu v centru aneb prodloužená Porážková.
Díky této silnici-spojce nebudou muset řídiči od Mariánskohorské zajíždět na křižovatku u Boženy Němcové a dál po Nádražní. Lehce odbočí za podjezdem doprava a kolem trati budou mít spojku až ke Karolíně. Díky tomu tato část bude mít přímé napojení (dnes je schovaná ve slepé uličce), to znamená že do budoucna majitel může myslete i na jiné účely (zde již zmíněné). Vůbec bych se nedivil.
Pro centrum zas bude tato spojka představovat snížení zatížení ulice Nádražní tranzitní automobilovou dopravou a lze uvažovat o jejím dalším zklidnění v nejlukrativnějším úseku (od Českobratrské k Ostravici).
Celý prostor má to tedy do budoucna velký potenciál.
25.08.2021 09:49
151
Jenda :
David.Witosz: S potenciálem souhlasím a na propojení se těším, ale už se o tady o tom psalo v říjnu 2016, chtělo by to trochu popohnat. Myslím, že by se na takové „menší projekty“ nemuselo čekat tak dlouho. :-(
25.08.2021 10:03
100
S200 :
David.Witosz: Znamená to, že silnice odřízne depo kolejově od uhelného nádraží? Z toho asi majitel depa velkou radost nemá.
25.08.2021 11:02
20
David.Witosz :
Jenda: Zdravím. Bohužel vše je připraveno, jen nějakých cca 100m2 plus se bude muset vyvlastňovat :/ Jinak by se již dávno stavělo.
Co se týče odříznutí nikoli, prodloužená Porážková naopak toto místo napojí na tah. Vymístění točný se řešilo a řeší. Zde na výkresu je přemístěna na druhou stranu Porážkové.
Z mne dostupných informací majitel depa o tomto trasování ví a jak jsem psal, jediné co brání samotné realizaci je vyvlastnění v jiném místě projektu.
S200: proto se tam ta doprava musí cíleně usměrnit. samozřejmě, že když postavíte další cestu navíc, tak vám bude stejně aut jezdit po těch původních plus přibudou další na té nové, jev známý jako dopravní indukce – https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce
27.08.2021 11:44
12
S200 :
thvari: Ta nová cesta je fajn, jen jsem chtěl říct, že nebude mít žádný vliv na intenzitu dopravy na Nádražní v centru.
27.08.2021 14:02
22
Pavel :
No na nadrazni v centru uz ted skoro auta nejsou.. Ale nadrazni ceskobratrska – sad boz nem to potrebuje jako sul
28.08.2021 07:45
00
David.Witosz :
S200: Zdravím. Jak jsem psal, omezit „tranzit“.
To znamená, v moment kdy bude dostavěna ulice Porážková, pak by se úsek Českobratrská-Ostravice uzavřel pro tranzit.
Polopatě. Když pojedete po Nádražní a přijedete na křižovatku s Českobratrskou, pak jako řidič IAD který chce touto ulicí jen projet (tranzit) aneb nemá v tomto úseku cíl cesty, tak nebudete mít možnost jet rovně. Tím se sníží provoz v tomto úseku a ten se tím také zklidní. Z druhé strany půjde do tohoto úseku vjet z Poděbradové, Sokolské, což pochopitelně bude výhodné pouze pro ty kteří v daném úseku mají cíl cesty.
Takto obecně (pochopitelně je to dopravní problematika s širší paletou problému k řešení) jsem zde zmínil „zklidnění“ Nádražní, které neomezí ty co mají v úseku cíl cesty a sníží dopravu v úseku o vozy který touto oblastí dnes pouze projíždí. O tomto plánu se bavím postupně s lidmi kteří v této ulici žijí, podnikají. A rovnou povím, že tato vize se rozhodně nesetkává s nějakým větším odporem, naopak v tomto modelu mnozí vidí pozitivní potenciál (obchodníci, obyvatelé).
Hezký den.
28.08.2021 10:56
44
Pavel :
David.Witosz: V tom useku uz ted temer nikdo tranzitne nejezdi
29.08.2021 13:33
11
hippie :
Nesmírně by si zasloužila záchranu a rekonstrukci i ta vyšší budova jižněji, na poslední fotce vpravo, to je skvost!
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
thvari :
wow!
24.08.2021 15:00S200 :
Jde původně o depo Báňské dráhy z Ostravy do Doubravy. Objekt stále slouží původnímu účelu, dnes patří Slezskomoravské dráze.
Martin [msstavby.cz] :
S200: Díky za doplnění informací!
25.08.2021 08:21Jiřík :
Třeba tam vznikně nějáká šoutošská restaurace :D
25.08.2021 09:09David.Witosz :
V budoucnu má jít kolem objektu, dle mého názoru, jedna z nejdůležitějších silnic pro dopravu v centru aneb prodloužená Porážková.
Díky této silnici-spojce nebudou muset řídiči od Mariánskohorské zajíždět na křižovatku u Boženy Němcové a dál po Nádražní. Lehce odbočí za podjezdem doprava a kolem trati budou mít spojku až ke Karolíně. Díky tomu tato část bude mít přímé napojení (dnes je schovaná ve slepé uličce), to znamená že do budoucna majitel může myslete i na jiné účely (zde již zmíněné). Vůbec bych se nedivil.
Pro centrum zas bude tato spojka představovat snížení zatížení ulice Nádražní tranzitní automobilovou dopravou a lze uvažovat o jejím dalším zklidnění v nejlukrativnějším úseku (od Českobratrské k Ostravici).
Celý prostor má to tedy do budoucna velký potenciál.
Jenda :
David.Witosz: S potenciálem souhlasím a na propojení se těším, ale už se o tady o tom psalo v říjnu 2016, chtělo by to trochu popohnat. Myslím, že by se na takové „menší projekty“ nemuselo čekat tak dlouho. :-(
S200 :
David.Witosz: Znamená to, že silnice odřízne depo kolejově od uhelného nádraží? Z toho asi majitel depa velkou radost nemá.
25.08.2021 11:02David.Witosz :
Jenda: Zdravím. Bohužel vše je připraveno, jen nějakých cca 100m2 plus se bude muset vyvlastňovat :/ Jinak by se již dávno stavělo.
Co se týče odříznutí nikoli, prodloužená Porážková naopak toto místo napojí na tah. Vymístění točný se řešilo a řeší. Zde na výkresu je přemístěna na druhou stranu Porážkové.
Z mne dostupných informací majitel depa o tomto trasování ví a jak jsem psal, jediné co brání samotné realizaci je vyvlastnění v jiném místě projektu.
https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2017/01/ScreenShot136-730×356.jpg
Martin [msstavby.cz] :
David.Witosz: Jak to vypadá s těmi protihlukovými stěnami?
26.08.2021 07:46Karel :
David.Witosz: Další zklidnění dopravy? Takže omezení automobilového provozu? Ach jo…
26.08.2021 18:18davidb :
Karel:
26.08.2021 19:14Na Nádražní se to hodí.
Porážková bude ideální objízdná trasa.
S200 :
davidb: Na zklidnění Nádražní v centru to bude mít minimální vliv, odlehčí to možná Poděbradově a Nádražní pouze v úseku Mariánskohorská – Valchařská.
26.08.2021 20:21davidb :
S200:
27.08.2021 09:09Možná, ale i tam je to potřeba.
thvari :
S200: proto se tam ta doprava musí cíleně usměrnit. samozřejmě, že když postavíte další cestu navíc, tak vám bude stejně aut jezdit po těch původních plus přibudou další na té nové, jev známý jako dopravní indukce – https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce
27.08.2021 11:44S200 :
thvari: Ta nová cesta je fajn, jen jsem chtěl říct, že nebude mít žádný vliv na intenzitu dopravy na Nádražní v centru.
27.08.2021 14:02Pavel :
No na nadrazni v centru uz ted skoro auta nejsou.. Ale nadrazni ceskobratrska – sad boz nem to potrebuje jako sul
28.08.2021 07:45David.Witosz :
S200: Zdravím. Jak jsem psal, omezit „tranzit“.
To znamená, v moment kdy bude dostavěna ulice Porážková, pak by se úsek Českobratrská-Ostravice uzavřel pro tranzit.
Polopatě. Když pojedete po Nádražní a přijedete na křižovatku s Českobratrskou, pak jako řidič IAD který chce touto ulicí jen projet (tranzit) aneb nemá v tomto úseku cíl cesty, tak nebudete mít možnost jet rovně. Tím se sníží provoz v tomto úseku a ten se tím také zklidní. Z druhé strany půjde do tohoto úseku vjet z Poděbradové, Sokolské, což pochopitelně bude výhodné pouze pro ty kteří v daném úseku mají cíl cesty.
Takto obecně (pochopitelně je to dopravní problematika s širší paletou problému k řešení) jsem zde zmínil „zklidnění“ Nádražní, které neomezí ty co mají v úseku cíl cesty a sníží dopravu v úseku o vozy který touto oblastí dnes pouze projíždí. O tomto plánu se bavím postupně s lidmi kteří v této ulici žijí, podnikají. A rovnou povím, že tato vize se rozhodně nesetkává s nějakým větším odporem, naopak v tomto modelu mnozí vidí pozitivní potenciál (obchodníci, obyvatelé).
Hezký den.
28.08.2021 10:56Pavel :
David.Witosz: V tom useku uz ted temer nikdo tranzitne nejezdi
29.08.2021 13:33hippie :
Nesmírně by si zasloužila záchranu a rekonstrukci i ta vyšší budova jižněji, na poslední fotce vpravo, to je skvost!
14.01.2022 18:43Martin [msstavby.cz] :
Další fotografie
17.01.2022 07:33https://www.stavbaweb.cz/depo-25512/clanek.html