Trvá to několik let, ale i Ostrava se nakonec rozhoupe k rekonstrukci z devastovaného chodníku pěší zóny na Karolině.
Chodník byl mnoho let poškozen od nelegálně parkujících aut. Současná dlažba byla sundána na podkladní vrstvu, kde došlo k aplikaci podkladního betonu. Údajně by zdě měly být instalovány i zábrany proti vjezdu aut. Výslednou podobu ukáže čas. Pozemky jsou v majetku magistrátu města Ostravy.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!




Roman :
Nejen parkujicich osobních vozů, ty určitě neopakovaly před vchodem. Dlažba byla špatně udělaná od začátku. Jezdí tam vozy zimní údržby, hasiči, záchranka , zásobování a nevím kdo ještě – legálně. Dlažba má mít takovou únosnost a kvalitu aby to zvládla, což se tady očividně nestalo.
Jann :
Roman: Nejen únosnost a kvalitu, ale i řádnou údržbu, tzn. okamžité odstraňování defektů tak, aby se jako vlna nerozšířily do stran. A to se absolutně nedělo.
rom :
Jsem zvědavý, jak vyřeší omezení toho vjezdu. Zatím nevypadá, že by tam dělali nějako přípravu na vysuvne zábrany nebo něco podobného. Nejde jen o poškozenou dlažbu, ale obecně o komfort lidí v pěší zóně a bezpečí!!!
02.04.2025 10:18x-files :
Jann: Pokud se defekty ději na denní bázi, pak není zakopaný pes v údržbě, ale buď blbým projektem nebo provedením, realizací. Údržba neznamená, že tam bude 24 h dlaždič.
02.04.2025 10:43Například dát do míst kde jezdí těžká nákladní auta OZO zámkovou dlažbu, to může jen …
petrK :
x-files: taky bych ještě dodal, že stejně hloupé je nastavit pravidla, na jejich vymáhání zřídit městskou policii, a pak se na všechno vykašlat
02.04.2025 11:12Dezolát :
Tak super! Teď už „Tifanny“ nebude muset parkovat na těch nechutných výmolech..
Vítek :
Především mi chybí zodpovědnost architekta a projektanta za toto „dílo“. Neměli by opravy zaplatit? Město o tom mlčí!!!
03.04.2025 08:45Ondoň :
Vítek: no, já bych vinil investora – protože primárně ten by měl vědět co chce zhotovit, aby to i vydrželo fungovat.
Zadání by mělo definovat – co může vjet na povrch/chodník – a tedy mám jeho požadovanou únosnost- a od toho se odvíjí vše ostatní. Pokud hrozí pojezd Kuka vozem, buď zhotovit únosnější chodník anebo osadit sloupky proti najetí. Jinak hrozí, jako v tomto případě, jen krátká životnost stavby.
Ano, je to dražší, a k účelověmu použití jen někde, ale proč zrovna v Ostravě by na chodníku nemohli dávat litinová sloupky? Možná i díky jejich absenci pak kdejaký idiot odstaví auto s vědomím, že ho přeci „nějak“ objedou (po chodníku).
Samozřejmě, nežijeme v ideálním světě, a škoda vznikne i v pěší zóně, jako třeba v Reální, kde se opravovala Fil.fakulta, a od odjezdu vozidel stavby se zde plošně viklà dlažba chodníku a zničený odvodňovací rošt ve vozovce je dodnes vyřešen vložením fošen. Čekal bych, že město jako majitel chodniku vyzve fakultu k nápravě o, ta dodavatele… Ale ono nic, viklà se to pořád – na městě asi nemají páru o stavu svého majetku, a důraznost ve vymàhání pravidel jim jde hlavně při vydávání zákazů řízení.
08.04.2025 22:11Vítek :
Ondoň: investor určitě má svůj podíl. Architekti a projektanti měli,ovšem vyřešit celou lokalitu včetně toho jak bude řešena dopravní obsluha. Na druhé straně je to asi moc netrápilo, neboť po výstavbě komunikace předali městu. Nevím, jak město hlídalo, co si převezme. Město se možná se jen dohadovalo uvnitř, co je obvodu a za co ručí město.
09.04.2025 07:09Informovaný zdroj blízky zdroji :
Ondoň: Ty fošny tam dalo město. Takže ví a zřejmě i řeší.
09.04.2025 14:26Ondoň :
Informovaný zdroj blízky zdroji: díky, jen je to tam už delší dobu…. Ale uvolněná dlažba na křížení Poštovní x Čs.Legii – je již opravená, díky za to, takže jsem optimista s vidinou dalších pozitiv….
10.04.2025 14:25