V roce 2023 proběhla rekonstrukce nástupiště ve vlakové stanici Nový Jičín město.
Nástupiště bylo nově zvýšeno na požadovanou výšku pro bezbariérový přístup do vlaků a bylo rozšířeno. Původní výška nástupiště se nacházela v přibližné úrovní pochozích ploch v okolí nádraží. Důsledkem nových rozdílných výšek zpevněných ploch, tak bylo k nástupišti vybudováno několik přístupových schodišť a přístupová rampa. Neřešení návaznosti nástupiště na okolí a výpravní budovu tak dalo vzniknout prostoru, který se za dobře řešený požadovat nedá. Vznik bezbariérového nástupiště je samozřejmě správný a vítaný. Ale celý prostor měl být řešen komplexně.
Vnitřní předpisy pro stavby na železnici jsou velmi striktní a nařizují, s odkazem na bezpečnost, zábradlí prakticky všude. Plochy mezi nástupištěm a nádražní budovou jsou vysypány štěrkem, aby se o ně nikdo nemusel „start“. Travnaté plochy by totiž vyžadovaly minimálně sekání.
Nádraží Nový Jičín město získalo v roce 2015 titul Nejkrásnější nádraží roku. Aktuální projekt rekonstrukce nástupiště, bez řešení návazností na své okolí a výpravní budovu, však celkovému vzhledu uškodil.
Jiri :
Je to paskvil. Nemohla se nechat nová kolej více zahrabat pod úroveň nástupiště? Jinak zbytek bloku, překladiště, atd uprostřed města, ostuda. „Městský architekt“ se alespoň nevyjádřil?
08.07.2024 08:25aldar :
Schody jsou pro bezbarierový přístup ideální.
08.07.2024 15:55Martin [msstavby.cz] :
aldar: Proto tam je rampa.
08.07.2024 21:47Jiri :
Dnes jsem si prohlédl rekonstrukci nádraží Hostašovice. Jde to. Vstup do kolejí v úrovni hlav kolejnic a starého nástupiště, a rampy až souběžně s kolejema. Naprosto neruší, skvělé provedení, zábradlí žádné.
09.07.2024 23:13koudy :
A modre zabradli nesmi chybet, prestoze k nemu neni duvod (prevyseni do 45cm, „schodiste“ o 2 vyskach = neni podle normy schodistem a nevyzaduje zabradli…). Inu, spržel…
10.07.2024 21:13Xfun :
Ta nenávaznost na historický objekt nádraží je k pláči i laikům.
11.07.2024 17:28