Obec Raduň a Opava uzavřely smlouvy na vyhotovené projektové dokumentace nové cyklostezky.
Zastupitelstvo města schvaluje
smlouvu o spolupráci (MMOPP00D539I) dle ustanovení § 46 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů mezi Obcí Raduň, se sídlem Gudrichova 79, 747 61 Raduň, IČ: 00300624, zastoupenou Přemyslem Schindlerem, starostou a statutárním městem Opava, se sídlem Horní náměstí 69, 746 01 Opava, IČ: 00300535, zastoupeno Ing. Tomášem Navrátilem, primátorem, na přípravě cyklistické stezky Opava – Raduň
Návrh vedení cyklistické stezky Opava – Raduň
zdroj: opava-city.cz
Karel :
Trasa cyklostezky je v mapce předběžná a může se změnit. Při té příležitosti by měli usilovat i o rozšíření té cesty aspoň o metr. Je úzká a v obloucích kolem lesíku před Raduní není přes stromy vidět, co jede v protisměru. Většina řidičů se tam bojí projíždět. Taky křižovatka ze směru od Opavy, kde hlavní je lomená odbočka na Raduň a vedlejší je rovně na Chvalíkovice je velmi nebezpečná. Zde by to chtělo taky upravit. Na Raduň ji předělat do oblouku a napojení trasy na Chvalíkovice odsunout o něco dál na rovný úsek klasickou T křižovatkou.
22.09.2022 14:29Pavel :
Karel: Obávám se, že právě nová cyklostezka bude do budoucna důvodem, proč „nepůjde“ vyřešit problémy se silnicí, které jste popsal. Přitom v mapce i v jiných dokumentech je zamlčena a neřešena existence cyklotrasy 6078, která právě v problematickém úseku před Raduní vede až za rybníky z druhé strany a mohla by být (ale nebude) využita pro přestavbu na cyklostezku. https://mapy.cz/turisticka?x=17.9360225&y=49.9011404&z=16
23.09.2022 07:42Jakub :
Pavel:
23.09.2022 08:40Přesně tak, přitom by stačilo postavit 730m podél Raduňky. Cyklostezka by vedla vhodnějším prostředím, než podél silnice, náklady na stavbu by byly řádově nižší. Toto řešení by řešilo i bezpečné napojení na Komárov a dále Velké Hoštice. To by ale opavský primátor musel mít mozek a ne tuk obalený steroidem a záda od ho*en.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9pAOOxW9y1HngrGgWNg-dfa05Pp&x=17.9415136&y=49.9078898&z=15
Milan :
Naprosto nechápu proč stavět cyklostezku kolem hlavní cesty na ÚRODNÉ půdě a nevyužít již existující polní cesty a to z většiny ještě státní.
05.10.2023 00:32https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9oxEZxWvKQ5K0ehChC3fhd53I35H&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=stre&ri=&ri=&ri=&ri=110260&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&xc=%5B%5D&x=17.9264020&y=49.9026365&z=15
Martin [msstavby.cz] :
Milan: Trasa v odkaze, pokud její začátek dáme ke kruhovému objezdu, kde má začínat, činí 5,3km. Je zdlouhavá, neintuitivní.
Plánována trasa podél hlavní silnice je přibližně 2,5km. Je přímá, přehledná. Více jak dvojnásobný rozdíl je zásadní. Cyklodoprava je také doprava. Kolo není jen koníček na rekreační projížďky na víkendy.
05.10.2023 07:37Cyklista :
Karel: Podle Vás by se muselo předělat 80% silnic v republice, aby se odstranily pocity „většiny řidičů“.
05.10.2023 10:42Naštěstí jistě znáte silniční zákon, který v paragrafu 18 hovoří naprosto jasně: „Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.“ Pokud se tímto budete řídit nemusíte mít obavy z krásné silnice bez výtluků….
Kubikk :
Dva roky poté a ticho po pěšině. Psychopati dále predjizdi cyklisty v zatáčkách do kterých nevidí, nebo tam letí jako prasátka. Rád bych jezdil přes radun a kylešovice do práce na kole, ale nechci se tam nechat zmrcacit. Tak snad za 10 let se začne alespoň stavět.
26.07.2024 15:19