V průmyslové zóně Ostrava-Mošnov je plánována výstavba dalšího objektu leteckého cargo terminálu. Záměr nyní prochází posuzovacím procesem EIA.
Předmětem záměru je výstavba objektu leteckého carga v areálu Letiště Leoše Janáčka vč.
navazujících provozních ploch, kde hlavní části zamýšlené stavby tvoří skladovací a
manipulační hala, administrativní budova a přilehlé venkovní parkovací a manipulační
plochy.
Předmětný záměr bude využíván jako sklad pro překládání zboží a materiálu z letadlové
dopravy na pozemní a opačně. Celá plocha haly je bez výškových předělů. V budově
nebudou trvale umístěny žádné výrobní technologie. Veškerá manipulace s nákladem bude
probíhat za pomoci mobilních strojů (paletové nakladače, válečkový dopravník) .
Obě budovy jsou navrženy obdélníkového půdorysu.
Haly jsou tvořeny prefabrikovaným betonovým skeletem ze sloupů a vazníků. Sloupy jsou
kotveny do patek. Mezi sloupy jsou vloženy železobetonové prahy a vylita železobetonová
deska. Střecha bude tvořena trapézovým plechem s minerální izolací. Obvodový plášť je
tvořen tepelněizolačními fasádními panely.
Zpevněné areálové plochy jsou tvořeny asfaltem, metličkovým betonem a zámkovou
dlažbou s patřičnou únosností pro daný typ dopravy a využití. Plochy jsou spádovány pro
odvod dešťových vod. Před budovou je navržena plocha pouze s mírným spádem pro stání
nákladních automobilů a umožnění jejich vykládky
Nedílnou součástí záměru je jeho napojení na potřebnou technickou a dopravní
infrastrukturu. Dopravně je lokalita napojena na místní komunikaci podél jihovýchodní
hranice areálu, která je dále napojena okružní křižovatkou na silnici II/464.
zdroj: EIA
Pom :
Předělaný projekt haly pro DHL. S objemem zásilek odbavovaných v dnešním skladu DHL je tento objekt velmi potřeba.
Zatím letošní rok v PZ Mošnov začal celkem dobře, staví se Contera B, u cargo terminálu je začátek stavby na spadnutí, staví se obchvat obce a další projekty jsou v dobrých stádiích přípravy… :D
Alan :
Únosnost vozovky je schopnost konstrukce přenášet zatížení při přistání, které závisí na hmotnosti letadla, typu podvozku, počtu kol na hlavních nohách podvozku, prostorovém uspořádání kol v podvozku a na huštění pneumatik. Z hlediska únosnosti jsou kladeny vysoké požadavky na odbavovací plochy. Na odbavovací plochy působí maximální hmotnost stojícího letadla, které nemá žádný vztlak, do toho můžou být zapnuté motory, a způsobovat tak vibrace. VPD nejsou tolik namáhány jako odbavovací plochy, protože v okamžiku, kdy letadlo přistává, má dostatečný vztlak a jeho dynamické účinky nepřesahují 40 % maximální hmotnosti letadla.
24.01.2023 09:56CMB vozovky dobře přejímají svislé tlaky, smykové síly a dobře odolávají dlouhodobým zatížením a úkapům pohonných hmot. Díky vysoké pevnosti betonu má vozovka dlouhou životnost, která samozřejmě závisí na správném technologickém postupu výstavby a údržbě vozovky. Náklady na údržbu cementobetonových vozovek jsou až o třetinu nižší než u netuhých vozovek. Další výhodou je i menší spotřeba paliva, jelikož se cementobetonové vozovky tolik nedeformují jako pružné netuhé vozovky. Nevýhodou cementobetonových vozovek je vyšší pořizovací cena. Opravy jsou obtížnější než u asfaltových krytů.
Ic540 :
Když se tak dívám na ty samé vesměs opravdu pozitivní zprávy tak je mi líto že asi. Nevím definitivní ortel. Nevznikne za trianglem zastávka průmyslová zóna jak bylo v minulosti avizováno. To by stovky lidí mohly ten vlak i využít. Ale takto to je a bude jen o busech. V mnoha ohledech.
24.01.2023 18:27Škoda…