Popis a situační výkresy dopravního propojení Dolní oblasti Vítkovice a centra Ostravy. Propojení se skládá z ulic „prodloužená Železárenská“,“Pořážková III“, MÚ Místecká a přeložek tramvajové trati a ulice Vítkovická.
Technický návrh vychází ze Dopravně urbanistická studie – Hlubina, která řeší dle nových podkladů jednak jižní dopravní napojení „Nové Karoliny“ a dle aktualizovaných podkladů útvaru hlavního architekta města Ostravy a chystaných změn ÚP a nalezení dopravně funkčního, urbanisticky vhodného a finančně dostupného řešení i napojení lokality „Dolní Vítkovice“ a „nového centra-Jih“ v oblasti dnešního areálu Eurovia. Studie byla vypracována firmou UDI MORAVA , 11/2011.
Situace po realizaci všech etap propojení
Ulice Železárenská
Silnice je rozdělena mimoúrovňovou okružní křižovatkou na dvě částí, první úsek je v trase stávající ul. Železárenské v dl. 245m , čtyřpruhová směrově dělená komunikace, kategorie typu MS 4 18/50 šířka dělícího pruhu je 3,00m, vn= 50km/h. Dále jsou navrženy oboustranné autobusové zastávky v samostatných zastávkových pruzích doplněné chodníky propojující autobusové a tramvajové zastávky. Druhá část silnice je v nové trase a propojuje mimoúrovňovou okružní křižovatku s ul. Místeckou a malou OK na ul. Porážkové III. Délka druhé části je 300m, niveleta od velké OK stoupá 1% směrem ke křížení s tratí ČD a vlečkou Vítkovic novým mostním objektem. Komunikace Železárenská je sběrnou komunikací obytných útvarů propojující část Vítkovic a Nové Karoliny kříží se s nadřazenou sítí silnicí I/56 – dálniční přivaděčem, který je zároveň i severojižní propojení centrem města. Křížení je řešeno mimoúrovňovou okružní křižovatkou se šesti rameny. Po jedné straně silnice II/479 je navržená společná obousměrná stezka pro cyklisty a chodce v šířce 4,00m. Druhá pěší trasa je situována podél paty silničního násypu prodloužené ul. Vítkovické a dále podél ul. Železárenské ve směru do centra. Na ul. Porážkovou III je komunikace napojena malou okružní křižovatkou čtyřramennou (dvě ramena výhledové).Přeložka silnice I/56 ul. Místecká
Mimoúrovňové řešení OK vyvolalo nutnost snížení nivelety silnice I/56 a zároveň i úpravu směrového vedení trasy. Odklon ul. Místecké je vyvoláno potřebou realizace stavby při zachování provozu po jedné polovině silnice I/56. Změna nivelety je výrazná , niveleta od Z.Ú. klesá v max. sklonu 5% a zařezává se cca 4 – 4,5m pod úroveň stávající silnice. V nejnižším úseku pod OK je niveleta ve sklonu 0,5% a za OK niveleta stoupá cca 2,5% a napojuje se na stávající stav.Mimoúrovňová okružní křižovatka
Dopravní řešení uzlu ul. Místecká x ul. Železárenská x ul. Vítkovická je navrženo jako velká okružní mimoúrovňová křižovatka o vnitřním průměru 88m. Jednotlivé komunikace jsou napojeny celkem 6 rameny do OK. Vjezdy a výjezdy z OK jsou převážně dvoupruhové, vlastní OK má vždy dva jízdní pruhy a na nejvíce zatížených úsecích OK jsou navrženy tři jízdní pruhy s prvky spirálového uspořádání a s doplnění SSZ s ohledem na výhledové dopravní zatížení a kapacitní možnosti OK.Ulice Vítkovická
Je složena z úseku stávající ul. Vítkovické (sil. III/4793), ve které je vedena tramvajová trať, a dále v současné době realizované prodloužené ul. Vítkovické v prostoru Dolních Vítkovic. Dle návrhu tohoto IZ dojde k jejímu prodloužení a napojení do velké okružní mimoúrovňové křižovatky. Úprava stávající ul. Vítkovické je vyvolána zahloubením tramvajové trati v místě křížení s okružní křižovatkou a dále napojení do okružní křižovatky.Ulice Porážková III.
Komunikace ul. Porážkové III je obslužnou komunikací obytných útvarů propojující část Vítkovic a Nové Karoliny s nadřazenou sítí II/479 a následně na sil. I/56 – dálniční přivaděč, který je severojižním propojením přes centrum města. Navržena čtyřpruhová komunikace , směrově nedělená , typ MO 4 /15,50/50. Po levé straně komunikace je navržen chodník v šířce 2,00m . Jedná se o novou komunikaci v souběhu s tratí ČD a ve směru na nové centrum v Nové Karolíně. Celková délka komunikace je 402m. Úprava začíná na okružní křižovatce nové ul. Železárenské a pokračuje směrem k budované Nové Karolině, kříží vlečkovou kolej AWT úrovňovým přejezdem a je ukončena před okružní křižovatkou budovanou v rámci Nové Karoliny. S ohledem na úrovňový přejezd je komunikace zúžena na dva jízdní pruhy MO 8/40. Vlastní vlečková kolej se musí přeložit , tak aby vzdálenost hranice křižovatky byla min. 30m od nebezpečného pásma úrovňového přejezdu. Přeložka koleje je řešena objektem SO 604 Přeložka vlečky AWT. Předpokládá se zabezpečení přejezdu SSZ.
Situace I. etapy propojení zatím bez mimoúrovňové křižovatky:
PetrP :
Nooo.. Odhad realizace?? 5 let? Více?
08.09.2015 06:36Crazym :
PetrP: To přidej :-)
08.09.2015 09:53Osobně to vidím tu na první etapu v horizontu 10 let a myslím, že bude bohatě stačit na tu dopravu co tam je a bude na dlouho. Ta situace po dokončení všech etap se mi zdá dost překombinovaná, zbytečně složitá a zřejmě bude i drahá. Myslím, že více by pomohlo kdyby se víc zaměřili na konečné vyřešení toho chybějícího úseku u Kotasáku. Inu papír snese vše.:-) Idea to není marná, ale vyskakovat by jsme si měli do výše svých příjmů ale to řeší jiní než autoři těchto malůvek :-(
aldik :
A počítá se i s napojením DOV na osobní železniční dopravu? Koleje tam jsou, tak asi jen postavit zastávky a napojit trať z jedné strany na nádraží Střed a z druhé na Vítkovice. Třeba pro Colours a ostatní festivaly by žel.doprava byla skvělá! A když se mohla stavět trať do Mošnova, odkud toho moc nelétá (a zaměstnanci stejně jezdí převážně auty, případně busem) tak snad se milionky z EU najdou i tady :)
08.09.2015 13:09S200 :
Napojení na železnici už je prostřednictvím stanice Ostrava střed, docházková vzdálenost necelý 1 km, čili 10-15 minut chůze. Zrovna při Colours je toho dostatečně využíváno.
08.09.2015 13:14jiří :
pjěkny navrh hodně lidem byto skratilo cestu.ve 3D byto bylo lepší ten plán. už vidím ty komplikace přes ty haly, most přes trat, kruhove objezdy atd. než se to bude realizovat pokut vubec tak to bude za hodně dlouho.
08.09.2015 13:50aggu :
Když jsme u těch tramvají a Vítkovic a okolí tak tohle se píše na aktualne.cz
16.09.2015 14:51http://zpravy.aktualne.cz/domaci/unie-nove-prispeje-na-mhd-co-chce-za-evropske-dotace-stavet/r~5697188e4d8711e5adcb0025900fea04/
Unie „platí“. Ostrava chce:
Kombinované elektrobusy
Ostrava chce mezi dolními Vítkovicemi, Výstavištěm a hlavním nádražím v Ostravě-Přívozu postavit 16 kilometrů dlouhou trať, na které by jezdily elektrobusy s napojením na troleje. Investice se odhaduje na 100 až 150 milionů. Kromě toho se má za 200 milionů upravit trať na Frýdlantských mostech, která dopravu na této trase zrychlí. Se stavbou by se mělo začít v roce 2017.
Opravy mostů
Ostrava potřebuje nutnou modernizaci tramvajových mostů na ulicích Plzeňská a Výškovická. Hodnota investice se odhaduje na 200 milionů korun. Se stavbou by se mělo začít v roce 2017.
O nových tramvajových tratích potřebných jako sůl (minimálně PZ Hrabová, Poruba k Duze) samozřejmě ani slovo. Samozřejmě platí, že ten článek může být i novinářský nesmysl nebo „polosmysl“. Ale představa, že člověk jako Hařovský se s plány svěřuje veřejnosti a předkládá je k diskusi je úsměvná.
skelet :
zkoušené elektrobusy se zatím moc neosvědčily, to o čem zřejmě Aggu píše budou trolejbusy s bateriemi.
16.09.2015 19:14trať Poruba – Duha je blokována místními obyvately.
aggu :
skelet: Lze se o „blokování“ tramvaje od Slovanu k Duze ze strany místních něco bližšího dočíst? Co vím, něco podobného zatím zaznělo pouze od dvou socpřátel, starostů Poruby – Nováka a Palyzy. Takže je otázka, co je ve skutečnosti pravda a jak silný „odpor občanské společnosti“ vůči nové tramvaji vlastně je.
16.09.2015 19:40skelet :
jestli se o tom dá někde dočíst netuším, ale v té oblasti žije část mé rodiny. Pokaždé, když to DPO hodil na stůl, tak se tam proti tomu vzedmula vlna nevole.
16.09.2015 20:10trotl :
Aggu: – předpokládám, že to novináři „trochu“ zkreslili, nicméně je možné, že je tím myšleno prodloužení trolejbusů od Mostu M. Sýkory, přes výstaviště (částečně tam sloupy stojí už nějakou dobu), a pak k trojhalí. Protože se plánuje nový most do Dolní oblasti, je možné, že dale by to částečně jezdilo bez trolejí – s částečným provozem bez trolejí se do budoucna se zřejmě počítá. Co se týče tramvajových tratí, krom té Poruby není mnoho mist, kam je rozšířit. Spíš by se mělo brutálně zmodernizovat to, co už tu je – třeba nákupem skutečně moderních tramvají a ne těch trapných modernizací, kterými se propadáme i pod úroveň Ukrajiny.
19.09.2015 11:23aggu :
trotl: Míst kde se tramvaje mohou rozšířit je spousta. Už třeba jenom tam, kde je komunisté zrušili. Hlučín. Orlová. A hlavně Hrabová a PZ, tam jezdit autobusy je už neúnosné, 48 je dobytčák sensu stricto.
19.09.2015 11:56Moon :
Kazdopadne je silene, ze na Ostravu pripadlo tak malo penez pro tak malo projektu. Toto mesto by si zaslouzilo daleko vetsi zasahy… Bohuzel jsou tady lidi neschopni realizovat projekty – a na to Prazaci tradicne spolehaji, takze si ty penizky nechaji radeji pro svou cernou diru na penize
19.09.2015 17:23aggu :
Moon: To nejni žádná zpráva o rozdělení peněz na schválené projekty. Jen „plány“ měst, navíc filtrované přes noviny.
19.09.2015 18:09Ale to že ambice ostravských politiků jsou srovnatelné s Jeseníkem nad Odrou, a někdo jiný může být vysmátý, je nabíledni. Těžko to může fungovat jinak, podle mých přesných výpočtů třetina politiků Ostravu nenávidí, třetina je ráda že má hezké zaměstnání a do ničeho se neplete, a třetina je schopna nanejvýš zadat polystyrenizaci ulic a univerzálnost tramvajových zastávek. A pak je tu zbytek po dělení. Palyza, Rykala, Novák, Semerák.
Moon :
http://ostrava.idnes.cz/areal-pro-colours-of-ostrava-pojme-az-osmdesat-tisic-lidi-pzu-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170726_2341236_ostrava-zpravy_jog
Čtu dobře, že se očekává zahloubení Místecké?
26.07.2017 22:08Btw. k té lávce přes Ostravici: jak přesně má dovést lidi k hradu, když je to odtamtud tak daleko?
thvari :
Moon: částečné zahloubení [ozývá se potlesk]
26.07.2017 23:15Davidb :
Moon:
27.07.2017 07:15Tak daleko to určitě není.
Po cyklostezce je to 2,4 km, ale nelíbí se mi, že hodně lidí bude chodit po cyklostezce.
https://mapy.cz/s/1T0KQ
Crazym :
Moon: Tak alespoň je jasno z toho co pustil primátor kde bude ta lávka, energomost je tam jen na jednom místě https://mapy.cz/s/1TaWP
27.07.2017 16:38Nevím jestli mi utrácení za další lávku cca 600 metrů od nepoužívaného mostu připadá smysluplné ale budiž.
Co bych považoval za větší přínos je pokusit se zbavit toho špuntu v podobě betonárky který brání pořádnému propojení centra s DOV https://mapy.cz/s/1Tb3R ale to by bylo asi drahé, složité a na dlouho a oni potřebují okamžité volební body :-)
Hynek [msstavby.cz] :
Moon: ten vyrok s tema 80k nemuzou myslet vazne. :) to bych jim opravdu pral si to lajznout na svou odpovednost.
27.07.2017 21:53