Fotografie zaniklé tramvajové trati mezi Svinovem a Klimkovicemi. Na historickém snímku je zastávka Horní Polanka.
Proměny Ostravy #96
Martin [msstavby.cz] | 13.7.2014 | OSTRAVA | #proměny ostravy | 8 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
aleš m. :
Tak trochu nostalgie po tramvajích s otevřenou plošinou. Byly to tramvaje mého bezstarostného dětství, tak i proto. myslím si ale, že škoda těch zrušených tramvajových spojení. Téhle i třeba té do Petřkovic a Hlučína. Tratě byly elektrifikovány, stačilo jen trochu zmodernizovat pro nové lokálky a životnímu prostředí by prospěly víc, než když tyto dopravy nahradily autobusy.
13.07.2014 08:36thvari :
alešm: víte, nebo ví někdo, proč se ty koleje rušily (tyhle i ty do Hlučína co zmiňujete)?
13.07.2014 17:37Martin z Ostravy :
Trať do Klimkovic se rušila jednak kvůli tomu, že potřebovala rekonstrukci (už jen proto, že končily v té době dvounápravové vozy, pro nové vozy bylo potřeba smyček), jednak proto, že s výstavbou Svinovských mostů a zrušení trati mezi Vřesinskou a Svinovem zaniklo její přímé napojení na zbytek tramvajové tratě. Do toho i přes ropnou krizi byla stále výhodnější a hlavně preferovanější autobusová doprava a bylo to.
Podobný byl osud i tramvajové trati do Hlučína, kde se však uvažovalo o její rekonstrukci a dokonce i o zdvoukolejnění, ale dohady mezi Ostravou a Opavou o to, kdo rekonstrukci zaplatí nakonec vedli k jejímu zániku a na sníženém tělese trati byla postavena silnice I/56.
K tomuto tématu doporučuji knihu „100 let elektrické tramvaje v Ostravě“, kde je vývoj všech tratí hezky popsán.
13.07.2014 18:06ostravak :
chceme zase tramvaj do klimkovic!!!chceme aby jezdily stare tramvaje normalne, v jinych zahraničních městech je to normal a z novyma jedzi i stare tramvaje!!
13.07.2014 18:36Dejvid :
Tramvaj dokázala obsloužit jen část obcí, kterými projížděla, podobně jako linka 5 do Kyjovic. Autobusy jsou proto ideálnějšími prostředky hromadné přepravy. Dnes už je její obnovení nemyslitelné, drážní těleso je v mnoha místech přerušeno, prodáno a zastavěno. A vést tramvaj po hlavní cestě (silnici druhé třídy) je přece jen nemožné a zbytečné. Tramvajová síť nechť se bujaře rozvíjí ve městě, tak kde má a kde chybí, např. po zbytku Poruby, ke Globusu, k DUZE.. kde už měla stát dávno. Ale občané by museli dostat rozum, oni nechtějí tramvaj, oni chtějí autobusy, nejlépe stopadesát různých linek!
13.07.2014 23:22Ross :
Tu drouhou fotku jsem zasla já :) No mimochodem jen doplním, že z Horní Polanky vedla dokonce vlečka do místní cihelny. Bohužel nevím kde vlečka přesně končila, ale dnešní stav (no spíše stav 2012) mám na fotkách. Ta druhá fotka je taky rok 2012 ;) Celou trať ze Svinova do Klimkovic jsem prošel.
14.07.2014 00:24Ross :
Dejvid: Nesouhlasím sváma. Těleso tratě do Klimkovic je patrné a možná i použitelné z 80%.. Těleso je narušeno u Svinova (nově tam staví Bíloveckou) pak až D1. V lese směrem na Janovou stále je a až do Klimkovic vede. Těsně u býválého nádraží v Klímkovicích je přerušeno a pak zas je až na nádraží.
A osobně si myslím, že kdyby tu trať nekoupilo DPO, ale zůstala by dál železnicí ( i trať do Kyjovic), možná by ještě žila a jezdily by na ní Elefanty.
14.07.2014 00:30vesos :
Ross: Bohužel nemáte pravdu. Ve Svinově těleso neexistuje až po bývalou výhybnu Svinov-obec, pak je těleso tratě přerušeno dálnicí, přes Přemyšov je zachováno až po vjezd do Polanky, tam je těleso zničeno až po viadukt u kostela, dále pokračuje náspem a hlavně zasypané zářezy, v zařezu u Verdunu se začlo stavět, bylo to oploceno. Za mostem u Verdunu pokračuje násep asi sto metrú a je definitivní konec. Násep je vybagrován, je tam parkoviště, dále je to zastavěno šmoulími domky a to platí i o bývalém nádraží, které je nepřístupné. V nádražní budove je nějaká ubytovna? (to netuším). Šance na obnovu je nulová.
29.08.2017 23:04