Proměny Ostravy #81

Pohled na zaniklé kino Edison v Ostravě-Hrabůvce. Křižovatka ulic Provaznická / Závodní.

20.léta 20.století
promeny ostravy

2012 promeny ostravy

Související články


Komentáře

  1. Martin z Ostravy :

    V minulosti určitě hezčí. Hlavně škoda té tramvajové trati do Hrabové, která byla zrušena kvůli výstavbě Místecké a MÚK s Dr.Martínka.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  2. acdlcia [msstavby.cz] :

    Ten plot z těch shnilých větví je tam opravdu brutus. Netušil jsem že ta budova dílen po levé straně je tak stará.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Tano :

    Taky mě ta budova dílen překvapila. Nemohlo tam být kdysi něco jiného?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. RASTA :

    To nejsou ty budovy dílen jako v současnosti

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. aldik :

    Martin z Ostravy: No, teď by se tramvaj do Hrabové hodila, tedy za předpokladu, že by šla někudy prodloužit do průmyslové zóny. Ale tak třeba se někdy možná znova dočkáme, ale ty miliardy co by to stálo :-D

    Thumb up 2 Thumb down 0
  6. Tomas T. :

    aldik: Me tady tyto uvahy prijdou trosku zbytecne. Kdyby se mela tramvaj protahovat do hrabove, tak to by tam musel bydlet dostatecny pocet lidi na to, aby se to vyplatilo a byla ta linka vyuzivana. A ted myslim vyplatilo ve forme toho, ze by se zaplatil provoz, nikoli cena za vystavbu. A pokud by se to pak melo s misteckou krizit jeste jednou, aby to slo do prumyslove zony, tak by to trvalo pekne dlouho nez by to tam dojelo.

    Neco podobneho mi prijde s tim napadem zavedeni tramvaji na masarykac. Je to sice pekny napad, ale nevim kam s tramvajema nasledne. Jedine misto kam by mohly jezdit je hranecnik, a to pokud by mely jet po soucasne trase trolejbusu, tak na to je tam prilis velke stoupani. Navic most m. sykory by z tramvaji asi taky nemel radost.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  7. Martin z Ostravy :

    Tak ono těleso té trati, kterou v meziválečných letech stavěly Vítkovice vlastně do prům. zóny vede, dokonce je tam i dostatečný podjezd pod Místeckou (světlá výška 8m, šířka odpovídá náspu trati, stavěno jako ekodukt) viz http://www.mapy.cz/#!x=18.273526&y=49.758503&z=13&t=r&rp=m&m=9pzpWxWIw9g-hfC1gTtfCygQ6euNg6afF58bfHtEJfSgfXBfL9epeeo4f1xfU1fZ.fUf
    Nicméně lepší by bylo zónu napojit protažením trati z Dubiny (nějak takto http://www.mapy.cz/#!x=18.262629&y=49.770363&z=14&t=r&rp=m&m=9puafxWGbWPOFLgjeKwg3POagScWEgbHgPCUpTKgPUMGgSOTz6S6e8DLwQbISKHF.FdQNIaRv), ta trať v Hrabové už je passé, hlavně taky proto, že sledovala jiný účel.
    Měla vést přes Brušperk do Štramberku do Kotouče a měl se po ní vozit vápenec, čemuž taky odpovídá její trasování. Bohužel skončila v Nové Bělé a dál výstavba nepokračovala.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Hynek [msstavby.cz] :

    +clanek „Elektra, Svoboda, Dukla, Edison… Na ostravská kina pamětníci nezapomenou“ na denik.cz: http://goo.gl/sH3tIv

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.