Po nezbytném odstranění válečných škod bylo v roce 1951 rozhodnuto o výstavbě velkého městského celku na katastrálním území obce Poruba. Z tohoto období pochází i toto dobové foto.
Proměny Ostravy #58
Hynek [msstavby.cz] | 20.10.2013 | OSTRAVA | #poruba, #proměny ostravy | 24 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Houbelec :
[ironie]No opět změna k horšímu. Mohla tam být tak hezká louka, a oni místo toho postavili domy. Zločin. Město má být pro lidi, ne pro domy.[/ironie]
20.10.2013 10:22Balde :
Houbelec: a ti lidi budou bydlet kde hmmmm ???, nevim co vam tady porad vadi, ceská města jsou krásná, všude hodně, zeleně, pokud nepocitám uplná centra, OStrava je nejzelenější město v ČR, není to tu zadna betonova džungle jak v americe,
20.10.2013 11:16jp :
Balde: to byla ironie :D Tak Ostrava je opravdu hodně zelené město, ale otázka je, zda je ta zeleň nějak dobře využitelná pro lidi, protože zarostlé haldy a lesy mezi jednolivými čtvrtěmi moc lidí asi nevyhledává :-) Je sice fajn, že tady jsou, ale radši bych viděl z Běláku upravený „Central park“ pro celý Jih :-) Navíc nevím proč, ale mě české parky připadají nějaké špinavé :D
20.10.2013 11:49Balde :
jp: jj taky souhlasím, belák už mel dávno být opraven
20.10.2013 12:50Houbelec :
Balde: Jsem usvědčen z vlastního vtipu.
20.10.2013 15:18thrpst :
Houbelec: A zase další kostky. Samý beton. Proč tam raději nenechali louku? Lidi nemají pomalu kam jít s dětma a se psem na procházku?! LOL
20.10.2013 18:10Miv :
Cítím sílu z té první fotografie. Lidé pod rudou hvězdou vystavěli nejlepší čtvrť Ostravy. Zbytek pak stál za prd, ale výstavba prvotních částí Poruby i Havířova se prostě povedla.
20.10.2013 21:31Jarda :
Hmm, soudruzi si akorát tehdy neuměli představit, že lidi budou mít auta. A soudruzi dnes, že je třeba se o starat o zeleň a mít 2metry před oknem 50letou lípu není žádná výhra.
21.10.2013 09:11Tomas T. :
Balde: Nevim jak by jste ten belak chteli upravit, ale krom novych chodniku bych tam nic nemenil. Rozhodne zadne dalsi asfaltovani novych cesticek ci dokonce kaceni. A prostor po kasarnach se ted bude upravovat, takze s tim bych problem proste nevidel.
21.10.2013 10:49Balde :
Tomas T.: rekonstrukci myslím, cesty které jsou opravit, at am muzou bruslari a maminky s kocárky, lavicky, nejake to obcerstveni by se taky siklo, ale hl ty chodníky
21.10.2013 12:58Tomas T. :
Balde: No pro bruslare delaji okruh u ferony, takze spis si myslim ze pokud tam budou delat nejakou rekonstrukci, tak to bude spis na dlazbu – neco podobneho jako to udelali v komenskeho sadech. Ale nechme se prekvapit. A ostatnim bych rekl ze ty cesty vyhovuji. Jezdim tam pravidelne na kole a i tam chodim behat a je to v pohode (a to jsem tam byl jednou i s kocarkem :) ). Hlavne mi vyhovuje ze hodne stezek je pres les po hline, takze si clovek nenici pater pri behani po tvrdem.
21.10.2013 14:25Balde :
jasne ty přes les urco nechat, ale třeba hl chodnik přes belak je pulka ok a pulka ten hnusny beton
21.10.2013 14:46Rumcajz :
No jasně, zelenáči, mohli jsme všichni stanovat na loukách, lovit zvěř, topit si vyrubaným uhlím a vyřezávat venuše (hliněné sošky pro neštudované)
21.10.2013 14:59Musíte uznat, nebýt socialismu, NEEXISTUJE dnes ŽÁDNÁ OSTRAVA, byla by jen Ostrava Moravská a Slezská s okolními vesnicemi Poruba, Zábřeh či Výškovice, žádný Havířov, Karviná, neexistoval by milionový moravskoslezský kraj! :) Jen louka a barbaři :D
Houbelec :
Rumcajz: Cítím potřebu říct, že jsme tu ve výrobě venuší jednou byli fakt dobří. Zdejší štíhlá Petřkovická venuše o 23000 let předběhla estetické standardy.
21.10.2013 15:20Miv :
Rumcajz: No Vítkovice a mnoho dalších hutí pozvedli už ta zlá a ošklivá buržoazie, která se sice věnovala i lovu zvěře ale pak spíše stavěla železnice. Ostrava bez komoušů by nabrala nepochybně jiný směr – lepší a nepokroucený krysími hodnotami země „v níž vrazi řvali sláva pro rudou kokardu“.
21.10.2013 15:38Tomas T. :
Miv: No nepsal bych to tak kevtnate, ale rozhodne Vas nazor sdilim. Bez komousu by bylo ostrave mnohem lepe. Myslim ze by se v ni podarilo zachovat urbanisticky raz a mesto by bylo nyni mnohem ucelenejsi, nez jak je tomu dnes. ale tak to jsou jen dohady.
21.10.2013 17:49Jarda :
Miv:Naprostý souhlas, komunisti posrali na co šáhli.
21.10.2013 20:44Achille :
Nechápu ten vztek.Nebýt těch ošklivých komunistů,tak Ostrava je provinční město.Tahle část Poruby patří k nejlepším částem Ostravy.Je tady dost zeleně,domy mají „tvář“.Rozhodně lepší než betonová Hrabůvka.
20.11.2013 08:59Buďmě rádi,že se tohle všechno postavilo.Dělat to dneska,tak se ty baráky po roce začnou rozpadat.
Jarda :
Achille: A k tomu jste dospěl jak? Jakože bez komunistů by se tu průmysl nerozvíjel a město se také nerozvíjelo? Porovnávat Starou prorubu a Hrabůvku? Vždyť obojí se postavilo z popudu komunistů. A co takhle krásná Dubina, tu nechal postavit kdo? Kdyby nebylo zasraných komunistů tak tu nebyla umělá přezaměstnanost a krachující a kraj se se mohl rozvíjet jiným přirozeným směrem. A bohužel Ostrava je v současnosti sice velkým ale stále provinčním městem nikoliv živou metropolí.
20.11.2013 11:23aggu :
Jarda: provinční město, živá metropole, umělá přezaměstnanost, krachující kraj, -ismus sem, -ismus tam,…. Vykašlete se na ty floskule pls, a bavte se jako lidi, ne jako novináři ;)
20.11.2013 15:44Pavel :
aggu: Tj pravda. Komunisti uměle vybudovali celé čtvrti. Budiž. Kdyby tu nebyli, lidi by si postavili domy jinak. (malé, vlastní? Domky jako v Anglii? nevím. Paneláky jsou i nekomunistických zemích, je to věc nákladů.) Co je to „přirozený směr“? Prostě by se to postavilo jinak, ale Ostrava jako aglomerace by měla stejný počet lidí, ne?
20.11.2013 19:31acdlcia [msstavby.cz] :
Achille: Nepleťte si Hrabůvku se sídlištěm Bělský les nebo Dubinou. Hrabůvka je situována převážně severně od kruhového objezdu a její hlavní částí je Jubilejní kolonie označovaná spolu s výstavbou až po ulici Provaznická také jako „Stará Hrabůvka“. A to opravdu není Dubina.
20.11.2013 20:05Jarda :
aggu: Nekecejte, -ismus tam není ani jednou a pochybuji, že dnešní novináři vědí so je to metropole a co provinční město :-).
21.11.2013 19:59Houbelec :
Pavel: „Kdyby“ otázky na demografický vývoj vám nikdo neodpoví. Ale na historická data se můžete podívat sám. Já z těchto dat vyvozuju, že MS kraj za populační politiky KSČ rost velice nepřirozeně. Zdroj ČSÚ, tabelace a grafy já, formát xls, úložiště aktivní 18 dní: leteckaposta*cz /337192219
23.11.2013 13:19