Ulice Českobratrská v centru Ostravy.
1980
2017
zdroj: Archív města Ostravy
Ulice Českobratrská v centru Ostravy.
1980
2017
zdroj: Archív města Ostravy
Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..
thvari :
Chtělo by to zastavět tu druhou stranu!
Adam :
thvari: Poděkujte Semerákovi, bez něj by na volné částí bloku stála šestipatrová kancelářská budova.
Panakis :
Dekuju Semeraku, ze se ti podarilo udrzet tak dlouho takovy lukrativni pozemek prazdny! A s parkovanim a hysteryii kolem aut jdi do riti a zajed se podivat treba do Londyna. Vsude stavi a nemaji problem. A ti co maji problem s parkovanim voli MHD. :)
Rýša :
thvari: Tam se mělo stavět, byl i projekt, ale jak psali Adam a Panakis, nepovoleno městem.
05.05.2019 16:50Michal :
Pole v centru města. Horší než Drážďany v r. 1955.
thvari :
Rýša: já vím, byl tam podobný projekt jako naproti ta nová kancelářská budova. A ten teda umřel úplně? Tak snad o to brzy někdo bude mít zas zájem.
05.05.2019 19:39Lukáš :
Nenadávejte panu Semerákovi, když tam chtěl pěstovat šmrncovní kukuřici 🌽.
05.05.2019 23:09Rado :
Ono je hodně smutné, že stavební dění v Ostravě dokázala utlumit osoba p. Semeráka, nicméně je nutné se ptát, co ten zbytek, to byly ovce bez názoru? Ostrava by měla být dostatečně silné město na to, aby dokázala tyto osoby eliminovat a holt když to nepůjde postavit na Českobratrské, tak to postavím jinde. To nikdo z vedení města nevidí, že se v Ostravě skoro vůbec nic nestaví a nikdo se sem nehrne? Zájem = 0.
06.05.2019 10:38Pepper :
Rado: Děláte si srandu, nebo nechápete, že tam nejde o tu Českobratrskou jako takovou, ale že Semerák blokoval kanceláře obecně kvůli konkurenci?
thvari :
Rado: kdybychom byli Praha tak jo, ale v Ostrave nikdo misto centra v Hrusove nebo Kuncickach stavet kancelarskou budovu nebude…nebo bude, ale firma, ktera je mistni, ne developer odjinud
07.05.2019 09:43Jana :
Semerák, zájem = 0, ale i fakt který si nechceme přiznat – v ČR téměř neexistuje, nebo jen omezeně, ryze ČESKÉ firmy se silným kapitálem. Manažer,který musí čekat na rozhodnutí jednou z Mnichova, podruhé z Milána a potřetí třeba z Londýna, nejenže neroste, ale po čase zakrní a ztratí i jakoukoliv sebedůvěru a odvahu. Bohužel, následky socialismu neseme dodnes (v morální obrodě to vidím na dalších 30 let), střední vrstva bleskurychle mizí a česká společnost jako celek, byť si to nechceme přiznat, je ve srovnání s německy mluvícími zeměmi stále chudobná!!!
07.05.2019 10:17qwertz :
Jana:
1. Střední vrstva nemizí. ČR bohatne jak absolutně, tak i relativně. To neznamená, že všichni bohatnou – někteří nemají potřebné schopnosti, takový je život – ale společnost jako celek bohatne, to je neoddiskutovatelný a statisticky doložený fakt, který je navíc absolutně jasný každému, který si pamatuje, jak to tady vypadalo v devadesátých letech a umí to trochu objektivně srovnat s dnešním stavem.
2. Je jedno, odkud pochází kapitál – není rozdíl, jestli manažer čeká na rozhodnutí z Paříže nebo z Prahy, z Barcelony nebo z Brna. Rychlost komunikace bude stejná (tedy ve srovnatelně velkých firmách), záleží pouze na kvalitě rozhodnutí.
3. Vaše srovnání s německy mluvícími zeměmi je ale zcela na místě, tam s Vámi souhlasím. Problém je, že žádná zázračná cesta neexistuje – jediná cesta vede přes poctivé, vytrvalé úsilí, čímž se vytváří hodnota. Pokud někdo je schopen konkurovat pouze cenou a jako svou hlavní konkurenční výhodu vidí to, že nabízí levnou práci, tak na životní styl německy mluvících zemí nikdy nedosáhne. Navíc vždy bude levnější práce v Bulharsku, Turecku, Rusku, Indonésii atd., tak o tu „výhodu“ může kdykoliv velmi snadno a okamžitě přijít.
Jak z toho ven? Jedině a pouze kvalitou. Německy mluvícím zemím se daří ne proto, že nabízí levnou práci (právě naopak), ale proto, že nabízí kvalitu a jsou schopni vnímat budoucí vývoj a přizpůsobit se tomu. Tady se zatím budoucí vývoj obecně neřeší – maximálně to řeší odborníci, jinak se na to obecně nadává, protože to často není pohodlné. Takže logicky se ten vývoj koná jinde. Příklad: ČR mohla být jedno z evropských center vývoje další generace motorů pro osobní vozidla, ale to by vyžadovalo strategické myšlení, a to tady moc není v kurzu. Takže místo toho se vesele nadává na to, že takový vývoj je prostě módní ekoblbost a ať s tím jdou někam, já se svého nafťáku ročníku 2005 nevzdám a basta. No a výsledkem je, že se ty nové technologie nakonec budou vyvíjet ve Francii, v Německu, ve Švýcársku, ve Švédsku atd. (a samozřejmě i mimo Evropu) – a tady budou zase maximálně montovny, které budou cenově konkurovat s Balkánem. (Talentovaní čeští vývojáři budou samozřejmě pracovat mimo ČR.)
Vždy tady budou jednotlivci a firmy, kteří budou konkurovat kvalitou, a ti lidé budou mít (a často už mají) životní úroveň německy mluvících zemí. Ale širší změnu bude vyžadovat celospolečenskou změnu myšlení. A to začíná u mladší generace – aspoň u těch, kteří strávili nějaký čas v zahraničí (třeba během studií) a poznali svět jinak, než přes sociálně-mediální bubliny a českojazyčné zpravodajské weby.
Omlouvám se za mírný offtopic.
07.05.2019 11:11Jana :
Bohužel, nemáte pravdu. Střední třída mizí. A proč tomu tak je?
1. Prudce podražilo bydlení (ceny bydlení v zemích OECD rostly v posledních 20 letech 5 krát rychleji než mzdy)
2. Domácnosti se chovají jako vlády a žijí na dluh (každá druhá rodina má velké finanční potíže před výplatou)
3. Pro nastupující generaci stojí velký problém, že se vůbec do střední třídy nedostane ani v seniorském věku (e-shopy se začínají propojovat s bankami, nastoupí dluhy za kvalitní studium apod.)
4. Rodiny s více dětmi jsou zejména v ČR v kategorii chudých
5. Nástup nových technologií a průmysl 4,0 může ČR doslova otřást (ČR stojí na montovnách)
S tím kapitálem a odkud pochází máte i nemáte pravdu. V Evropě existuje jisté specifikum, že kapitál např. Německa je zase zpětně koncentrován do Německa (centrály atd.). Člověk jen mrzí, že přišel „nějaký“ rok 1948, který zničil a vyhnal české elity a způsobil, že v hlavách 70% české společnosti je zokořeněno rovnostářství a silná levicová ideologie. Když jsem viděl nádhernou výstavu o paní Podolské v pražském muzeum, uvědomila jsem si, že např. taková dáma by dnes měla nadnárodní společnost typu ZARY se sídlem v Praze…
07.05.2019 12:10thvari :
qwertz: nechapu, kdo vas vyminusoval, mate naprostou pravdu, ja k tomu jen dodam i jakysi dovetek, ze ke tvorbe hodnot a bohatstvi potrebujete mir a stabilitu k dlouhodobemu rozvoji, a ten jsme kvuli 40 letum socialismu a okupace nemeli. a to nemusi by nutne miliardy, ale treba jen podnik, ktery predate dceri nebo synovi a ti zas vnukum, takze ti uz nemusi zacinat od nuly – to je proste beh na dlouhou trat a zapadni Evropa mela luxus 40 let naskoku. nekteri z nas to asi zazijou, ale kdyz se vcitite do jejich role vyvinutych statu dejme tomu v roce 2010, tedy 40 let po valce a 20 let po padu zelezne opony, tak my v tom bode budeme treba v roce 2040 – furt se nadava na nedostavenou infrastrukturu, ale po 60 letech stability od sametove revoluce tu proste bude dostavena dalnicni sit, bude tu asi i VRT, ale samozrejme problemy nezmizi uplne. ale chtel jsem rict, ze nektere veci bohuzel nejde ani z principu dohnat okamzite, protoze i ty zapadni zeme mely ten luxusni polstar desetileti bez nejakych valek a otresu po druhe svetove, kdezto my ne
07.05.2019 12:19Adam :
qwertz: Skutečně to není o tom, odkud pochází kapitál, to máte pravdu. Je to o tom, kam odchází zisk. Z Německy mluvících zemí nikdo zisk nevyvádí, proto ve výsledku mají platy odpovídající úrovni HDP na hlavu, a v Německy mluvícíhc zemích končí zahraniční kapitál, proto mají disproporcionálně vysoké osobní majetky v poměru k HDP na hlavu. Naopak, v ČR je extrémně silný dvoustupňový systém dislokace zisků:
1. Zhruba 10 % HDP celé země je odvedeno z produktivních krajů do Prahy, kde se vykáží, zdaní, a zaplatí přebujelé platy managementu a marketingu. Politici pak na základě toho, že papírově v Praze vzniká 25 % HDP celé země, daně přerozdělí disproporcionálně ve prospěch Prahy (kde vedou k mnohem méně hodnotným investicím, kvůli korupci a principu klesajících výnosů…), na čež významně doplácí místa skutečného vzniku hodnoty.
2. Několik procent HDP vyteče z ČR ven bez návratu. Což rozhodně není samozřejmý důsledek toho, že firmy mají zahraniční vlastníky.
Obojí je důsledek dlouhodobě vadné legislativy. Kumulativním výsledkem pár desetiletí této praxe je, že ČR má HDP na hlavu na úrovni 90 % EU, ale platy jen 40%. Produkujeme mnohem více a lépe, než naznačuje naše životní úroveň.
08.05.2019 14:40A proto nemáte pravdu, že zaměstnanci a podnikatelé v ČR mohou něco změnit svým přístupem. Dokud stát dovolí zahraničním vlastníkům doslova dojit naši práci, a dokud i interní systém země dojí produktivní práci v krajích ve prospěch přebujelého a zbytečného managementu v Praze, je úplně jedno jak kvalitně a efektivně pracujeme, a jestli inovujeme.
Jana :
Adam: Souhlasím. Jen drobná poznámka k druhému bodu „Několik procent HDP vyteče z ČR ven bez návratu. Což rozhodně není samozřejmý důsledek toho, že firmy mají zahraniční vlastníky“. Je ovšem smutné, že existují firmy (nezaměňujme s finančními skupinami, které dělají nákup prodej ve velkém a ve výsledku nic nevytváří a spíše trh poškozují), které jsou ryze české a chovají se stejně jako ti zahraniční vlastnící. Zkrátka, těch chyb bylo nasekáno velké množství, zejména Ovarem a jeho suitou.
08.05.2019 16:06