Objekt knihovny v Jubilejní v Ostravě-Hrabůvce v proměnách času.
2004
2011
zdroj: FB Hrabůvka v zrcadle starých fotografií
Objekt knihovny v Jubilejní v Ostravě-Hrabůvce v proměnách času.
2004
2011
zdroj: FB Hrabůvka v zrcadle starých fotografií
Michal :
Zase změna k lepšímu
Jp :
Už se mi ani nechce věřit, jak nedávno ještě JK vypadala a jací lidé, ty krásné domy “obývali”…
adamous :
Jedna z nejrozumnejsich veci, ktere se na Jihu od revoluce udaly.
aggu :
adamous: Jediná….
10.02.2019 20:09Morana Blbakova :
Nevim proc mi posilate fotky Ostravy ?????? prosim vynechte moji adresu arizonka@cox.net
nemam zajem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pomsta jouzovy :
Jp: do koho se navážíš! Bydlels‘ tam?
11.02.2019 07:43jp :
pomsta jouzovy: Mám nutkání odpovědět, ale něco mi říká, že by to byla ztráta času… :-)
11.02.2019 10:22pomsta Jouzovy :
Za mínusy děkuji,
bydlel jsem 150m vzdušnou čarou na Edisonově. V našem 7 bytovém vchodě … 3x důchodkyně, 1x pracující cca 50níci, 2x mladé rodiny 30-.
Takže jestli za ten neutěšený stav knihovny můžu já, tak to pardon.
Stejně jako asi za stav bytů OKD můžou nájemníci RPG/residomo.
jp: ztráta času, přesně.
11.02.2019 10:59Klára Mandryszová :
Ano, domy zvenku vypadají líp, ale kolonie ztrácí své kouzlo. Se změnou sociální struktury přicházejí lidé, kteří chtějí mít svá 2-3 auta na byt a nedochází jim, že vlastní jen byty, kdežto parkování je městské. Kdysi příjemná sousedská pospolitost mizí a objevují se hádky ohledně parkování. Málokdo si uvědomuje, že možností je mít jen jedno auto a používat MHD.
11.02.2019 14:19Jája :
Klára Mandryszová: Jaké kouzlo kolonie ztrácí?
Kouzlo desítky let neopravených domů, kde by zachvíli nebydleli ani nepřizpůsobiví? Ano pokud by tam nebydleli lidé, kteří na to mají, nebyly by tam auta, ale ani okna, krytina a omítka na zdech.
Je to nebe a dudy oproti tomu, v jakém to bylo stavu.
Od doby, kdy první člověk vynalezl auto, muselo být všem jasné, že je to budoucnost. Lidstvo se vyvíjí. Někomu vyhovuje MHD, někomu auto, někdo by nejraději jezdil s koňmi v bryčce, ale ať propána někdo někomu nic nenutí, co by měl dělat, když tam bydlí.
Bydlíš tam, nedemoluješ to? Super, skvělé. Že má někdo dvě auta, ať má, asi mu to vyhovuje. Lépe mít o pár aut venku víc, něž vybydlené barabizny. Ten prostor nenafouknou, tak druhé auto budou mít kdoví kde, nebo budou brblat při parkování, ale je to jeich volba. O parkovací místa se hadrkují i jinde a i s asistencí policie.
K objektu jen, že je to příjemně opravená starší budova, které po létech necitlivých zásahů a kašlání na opravy, dali původní šmrnc.
jp :
Klára Mandryszová: Jaké kouzlo ? Já jsem bydlel roky na Moravské, moje babička, u které jsem často jako dítě býval, na Zlepšovatelů… vím, jak to tam vypadalo ještě dlouho po roce 2000… nemělo to žádné kouzlo, byly to zanedbané, zdevastované baráky s mizerným veřejným prosterem (to do jisté míry trvá)… Jestli to pro vás mělo kouzlo, tam to jste asi ojedinělý případ.
12.02.2019 13:38Ernie :
Hledal jsem srovnávací fotografie Ostravy. Je fakt, že na těchto stránkách jich je nejvíce, jenže… Z technického hlediska je to na nic. Lepší by bylo vzít foťák s pětatřicítkou a jít vyfotit aktuální stav do terénu místo použití nekvalitních google fotek, které širokým ohniskem boří perspektivu původních historických fotografií.
12.02.2019 14:04Crazym :
Ernie: Tak popadni foťák a padej do terénu trotle :DD
12.02.2019 14:33Mr.Blue :
Jája: Stává se z ní jedno velké parkoviště a to není problém jen této části Ostravy. Podle mého názoru, je to problém zakořeněný v lidech z minulého režimu. Auta nebyla a teď když se dá pojízdné auto koupit za jeden plat, a krom zákonného pojištění neplatíte nic za provoz auta, tak ho má každý. Zároveň cestování MHD je mnohými lidmi považováno jako možnost pro „socky“. A když se nedejbože má parkování ve městě zpoplatnit, tak všichni pláčou nad tím, jak za něco musí zase platit.
1. Jestli bydlíte v bytě a koupíte si 2,3,4.. auta, zabíráte veřejný prostor, který je určen pro lidi. Chcete vlastnit tolik aut, tak si kupte garáž, parkovací stání nebo postavte dům a zahradu si zastavějte auty.
2. Proč by město mělo za peníze nás všech budovat parkoviště na sídlištích? Ať je raději využije jiným způsobem, kterých je zrovna v Ostravě spousta. Mi také město nepostavilo parkovací stání u domu.
3. Doporučuji vám navštívit jakékoliv větší město na severu nebo západě Evropy. Tam jsou parkovací stání v takovýchto částech města zpoplatněny a nestačíte se divit, jak málo aut tam stojí v ulicích. Naopak se divíte, kolik lidí chodí po té ulici nebo využívá MHD.
davidb :
Mr.Blue:
Řešíle to i u nás ve městě. A jeden spoluobčan mi odepsal:
Platím daně, tak mi město musí zajistit parkovací místo!!
Odepsal jsem mu: Je nás v obci 7300, takže máme zajistit 7300 parkovacích míst!?
Ernie :
Crazym: Když se se mnou bude chtít admin domluvit, není problém. Na tvou invektivu stejně blbě odpovídat nebudu.
12.02.2019 18:40Jája :
Mr.Blue:A které město myslíte? Byli jsme loni všude možně. Tam kde stojí málo aut jsou parkovací domy nebo pod novými domy prostorná parkoviště. Kde nejsou, stojí štrůdl aut nalevo i napravo.
12.02.2019 21:03Nevšiml jsem si, že by někde na motoristy kašlali a vždy platí, že tam kde člověk bydlí, je městem zvýhodněný.
Nejvíc mě baví, věty typu, že Vám nikdo před domem místo nepostaví. Pak člověk jede přes vesnici nebo kolem domků a auta jsou, kde se dá kolem cesty, že nejde projet. Třeba přímo z OVY jedná. Na některých ulicích v Třebovicích :D.
Kolik lidí znáte, co mají 3 4 auta? Není to jpp informace? Hodně má třeba dvě, ale jedno je firemní a jedno domácí. Některým světě div se, stojí jedno v garáži, tak nedělejte paniku. Kdo má tři a víc, tak bydlí v domku a kolem něho mu ty auta stojí i na obecní cestě.
Martin [msstavby.cz] :
Ernie: Na hlavní stránce webu funguje kontaktní formulář, kde můžete do redakce zasílat jakýkoliv materiál hodící se na web. Tedy i porovnání do tohoto seriálu. Nikomu v zapojení nebráníme a budeme rádi. Jen aby to už nebylo něco z těch 329 různých porovnání.
Vařím, že by jsi při práci, škole a nějakém tom sociálním životu zvládal chod webu (který je jen koníček, ale mnoho lidí ho považuje snad až za veřejnou službu) lépe a fotografie pro porovnání by seděla s historickou fotografií na milimetr :).
12.02.2019 22:47Mr.Blue :
Jája: Například má poslední návštěva Stockholmu. Bydleli jsme v zástavbě která byla velmi podobná této. Ať už svou velikostí nebo vzdáleností od centra města. V blízkosti nebyl žádný parkovací dům, garáže nebo velké povrchové parkoviště. Dokonce nikde nebyl štrůdl aut po stranách silnice, protože světe div se, nemusí mít každý své auto, když ve městě existuje mhd a jedno auto v rodině bohatě stačí. (Ano, mají metro, v Ostravě je zase tramvaj)
13.02.2019 00:20V těchto městech na motoristy nekašlou, dopravní infrastruktura je tam taková, že ani za 20 let na takové úrovni v Ostravě nebudeme. Rozdíl je v tom, že pokud někdo chce mí auto tam, tak za něj platí (silniční daň, poplatky za parkování ve městě) a to si člověk rozmyslí, zda tolik aut opravdu potřebuje. Teď v zimě si toho můžete všimnout nejlépe. Až napadne sníh a bude delší dobu mrznout, počkejte pár dnů a projděte si parkoviště, kolik těch „potřebných“ auta tam stojí i po 5 dnech zasněžených.
Jak jsem tedy já jako motorista zvýhodněn ve svém místě bydliště, když auto parkuji na svém pozemku? Proto mě zaráží, proč Vám by mělo město platit parkovací stání. Mnohem logičtější mi přijde forma pronájmu parkovacích míst ve městech a za utržené peníze zkvalitnit veřejný prostor. Něco jiného jsou parkovací místa v místě nějaké služby. Mimochodem Třebovice nejsou vesnice, ale městský obvod, proto bych to přiřadil spíš k situaci o které diskutujeme, než jako argument, že na vesnicích a malých městech se tak parkuje také.
Není to jen panická informace. Lidí co bydlí ve městě a mají 3 a víc aut znám osobně bohužel spoustu a na firemní auta bych se nevymlouval. Pokud po konci pracovní doby auto nezaparkujete v místě sídla firmy, ale jedete s ním domů/do práce, jedná se už o soukromou cestu a tedy pravděpodobně máte umožněno také vůz využívat k soukromým cestám.
Jája :
Mr.Blue: Tak z návštěvy posuzovat jak to tam funguje.
13.02.2019 09:45Je tam asi stejný počet podélných a kolmých parkovacích míst jako u nás. O víkendu je aut méně, přes týden víc, ale to je i v Ově, když lidi odjedou na chatičky a chalupy. Pokud je člověk všímavý, najde vjezdy do garáží pod domy nebo ve dvorech.
I večer jsou tam na ulicích štrůdly aut ve špičce.
A tak to bylo i ve Vídni, v Paříži, v Hamburku a na jihu Norska. Krakov nepočítám do západu :D.
Takže něco si idealizovat, že je jinde lepší. Ty města jsou přecpané všude, byť mají lepší cesty, proto mají více neý u nás mopedy, někde kola, ale že by to bylo kvůli tomu, že je tam každý hipster.
Na to, jak někteří haní Ostravu, je tu při bídě socialistické výstavby ještě dost míst na parkování. Ano někdy se hledá, ale večer všichni stojí. A že by se tu místy už neplatilo, nebo neměli lidi placené rezervace, teda v Ově nevidím, že by tu bylo vše zadarmo.
Opravdu nevím jaké lidi z vyšších vrstev znáte vy. Kolem mají jedno osobní, max. druhé firemní auto (třeba dodávku), ty auta jsou více nebo měně v pohybu a zasněžený je maximálně nějaký starý křáp, kterým někdo vyjede jen na jaře.
Velice jsem se pobavil nad větou, že auto koupíte za jeden plat a kromě pojistky Vás nic nestojí. Ano, pokud stojí venku a nejezdíte :). A taky nevím, jaký máte plat, ale většina lidí by si za něj koupila křáp, kterým by nikam nedojela.
Já zase znám lidi, kteří auto nemají, protož nemají na provoz, ale kdyby měli, brali by ho všemi deseti.
Třebovice jsem uvedl proto, že to byla samostaná vesnice dávno před velkou Ovou a vždy bude, byť je připojená k Ově.
A nemám rád vesničany (většinou přistěhované z města), jak radí lidem z města, jak se mají chovat. Kteří jen ukazují, za co by měli lidi ve města platit.
Já tu cestu mám naopak, z vesnice do města a velmi rychle byto to zase vyměnil za život na vesnici, kdyby to bylo finančně možné.
Jája :
Mr.Blue: Mr.Blue:
13.02.2019 10:16Tak zrovna tam jsme kdysi taky byli. Parkovacích míst asi jako u nás. Podélné stání, kolmé stání a pokud byl člověk všímavý, našel nenápadné vjezdy do garáží pod domem nebo ve dvoře. Podle stáří zástavby a to je i v Ově, podle stáří zástavby a místa kolem.
Bylo jedno, jestli to byl Stockholmu, Vídeň, Hamburk, Paříž nebo Krakov. Všude byly štrůdly aut ve špičce i přes lepší komunikace a na ulicích více nebo měně aut, ale podle toho, zda byl víkend nebo pracovní den. Proto měli někde už víc skůtry a kola, jinak by se nikde nedostali, ne že by tam byl každý hipster.
Píšete, že Vám taky nikdo nepostaví před domem parkování.
Na to jsem uvedl Třebovice, protože to byla vesnice dávno před velkou Ovou a vždy bude, přestože je k Ově připojená. Tam při opravě komunikací ubírají travnaté pruhy a přidávají místa pro stání mezi domy.
Já nemusím lidi z vesnice, kteří jsou většinou přestěhovaní z města, kteří lidem ve městě radí, co mají dělat a za co mají všechno platit.
Já tu cestu mám naopak, z vesnice do města, a pokud by to bylo finančně možné, měnil bych hned.
Pokud město chce být živé, tak prostě musí investovat do lidí a to dělají i vesnice, přestože často slyším, že jim na vesnici „nikdo“ „nic“ a „nikdy“ neudělá. Hloupost, co vše se v obci dělalo pro lidi
Opavdu nevím jaké lidi z vyšších vrstev z města znáte, kteří mají tři, čtyři auta :D.
Já znám dost lidí z města, co auto ani nemají. Ti co mají dvě, tak druhé je firemní. Auta kolem z ulice jsou více nebo méně v provozu pořád, na pár křápů, které vyjedou jen v létě, ale bez sněhu to v létě nezjistíte, že jezdí víc.
I přes různé zóny, rezervace a další mouchy se tu v Ově máme dobře, tak buďte ve svém domečku spokojený a neřešte, že je ve městech více aut.
A co děláte s autem, že Vás nic nestojí? Jen jeden plat a pojištění?
O. :
Fakt nechapu tu potrebu nekterych porad proti necemu protestovat a urcovat ostatnim, jake maji pouzivat dopravni prostredky.
Bojovnivi proti autum, bojovnici proti tramvajim, bojovnici proti cyklostezkam…
Smirte se s tim, ze nekdo ma jine preference dopravnich prostredku a prejte mu to, prosim.
Kvalitni dopravni infrastruktura je naprosto klicova vec pro fungujici ekonomiku a pro nas zapadni blahobyt. Jde to ruku v ruce. Takze prosim nevykladejte tady o nejakem zhoubnem automobilismu a ze na zapade maji vice rozumu protoze nepouzivaji auta. Pravda je takova, ze na zapade je jeste vice aut nez u nas a umeji s tim zit.
A jestli nekomu vadi, ze by se mesto melo nejak zapojit do vystavby parkovacich domu a dalsich parkovacich mist, tak si uvedomte, jakou castkou mesto dotuje kazdou jidzu mhd.
Fakt by to chtelo vic tolerance navzajem a zacit pouzivat tu vec na krku, smirte se s tim, ze auta k dnesnimu modernimu svetu patri a ze mame jenom vyresit nejake mensi problemy, ktere to sebou prinasi, stejne jako i jine aspekty naseho zivota. Nebo se odstehujte do Severni Korei, tam takove problemy na rozdil os zapadni Evropy resit nemusi.
O. :
Jinak naprosto souhlasim, ze za parkovani by si mel kazdy platit. Obsadit si verejny prostor zdarma je komunisticky nesmysl. Ale mesto by melo vytvorit podminky, nabidnout pozemky pro stavbu park. domu a podzemnich garazi, apod.
13.02.2019 12:39Jindra :
A ta barva jako co? Za me palec dolu!
13.02.2019 15:27Mr.Blue :
O.: Pokud je z mého textu patrné, že jsem odpůrce aut, opravdu Vás mohu ujistit, že je to pravý opak. Jsme v diskuzi, která se točí kolem parkování svých osobních vozů u bytu na veřejném prostranství.
13.02.2019 15:48Pokud myslíte „Vaše pravda“, tak ano. Je docela logické, že na západě bude více aut, protože tam také žije více lidí. Já srovnával konkrétní místo s konkrétním místem podobného typu. Nebo se pak můžeme bavit o srovnání Ostravy s nějakým středoamerickým městem, a vlastně počet aut tam je 3x vyšší, takže si v Ostravě můžeme také zaparkovat 3x více aut?
O tom, že jsem odpůrce stavění parkovacích míst nebo parkovacích domů také nepadlo ani slovo. Ať se staví, ale tam kde mají smysl a budují se s myšlenkou, většího časového horizontu pro elektromobily. Vy si pouze vymýšlíte a převracíte informace, které jsem napsal. Píšete o větší toleranci, ale následně mě urážíte, že bych měl používat hlavu. Než příště něco napíšete, přečtěte si to po sobě prosím.
Já pouze tvrdím, že vhodnější je zpoplatnit stávající parkovací místa a člověk který opravdu auto potřebuje si samozřejmě to místo zaplatí. Místa pak bude spousta.
Martin [msstavby.cz] :
O.: Kvalitní infrastruktura je důležitá pro převoz zboží. Ne pro převoz obézních pozadí v rámci města. Je vtipné, že ten „západní blahobyt“ mají i přes vysoce využívanou cyklistiku a hromadnou dopravu…
13.02.2019 16:46Martin [msstavby.cz] :
O.: Btw ono je asi nejlepší to vidět na vlastní oči. Rakousko, Německo, Francie, Holandsko, ale i Polsko je plné kol.
https://www.youtube.com/watch?v=ayPDlDi9Ug4
13.02.2019 16:55https://www.youtube.com/watch?v=GHZtW2mHFzQ
https://www.youtube.com/watch?v=ME1U9lnTdLk
O. :
Mr.Blue:
13.02.2019 19:501. Nevim proc si to berete osobne.
2. Pokud myslíte „Vaše pravda“ – Ne, nemyslim, nemam nic proti tomu, kdyz chce nekdo jezdit tramvaji, na kole, nebo chodit pesky. Fakt toleruji (a pouzivam) i jine zpusoby dopravy nez auta.
3. „Je docela logické, že na západě bude více aut, protože tam také žije více lidí.“ Ne, neni, je tam vice aut i v pomeru k poctu obyvatel.
4. „elektromobily“ – tak to opravdu neni problem blizke budoucnosti, za nasi generace ani za pristi generace to neprekroci vyznamny podil. A i kdyby, i elektroauta muzou jezdit a parkovat tam, kde benzinova, takze to je fakt argument jak noha.
5. „zpoplatnit stávající parkovací místa“ – tak aspon na necem se shodneme :)
O. :
Martin [msstavby.cz]: Martine, ty odkazy se mi taky libi, tato mesta jsem taky navstivil a chtel bych, aby podobne podminky pro cyklodopravu byly i v Ostrave. Nicmene i v techto mistech je taky husta automobilova doprava (mnohem hustejsi nez v Ostrave) a kvalitni infrastruktura pokud se tyka moznosti parkovani. Mozna az vyrostes, tak si toho taky vsimnes, dalsi diskuze s Tebou na toto tema zatim postrada smysl. Nic ve zlem, a diky za tento web.
13.02.2019 19:54Martin [msstavby.cz] :
O.: Až vyrosteš :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Tahle generační mezera bude asi pořád, pokud někdo z nás nepokolí přirozené stárnutí.
13.02.2019 20:21O. :
Martin [msstavby.cz]: Neboj, s postupujicim casem se to stira. I ta generacni mezera je relativni :D
13.02.2019 22:12Jája :
Ej teď tu mám dva podobné příspěvky.. Se to odpoledne nějak kousalo či co a nebyl tu ani jeden :D
13.02.2019 22:26Martin [msstavby.cz] :
O.: Sna se nebude stírat tak, že bez jakýchkoliv odkazů, zdrojů rovnou někoho osočím „ty jsi mladý, ty tomu nerozumíš“. Taky by se to mohlo otočit a mohl bych napsat „ty si starý, ty tomu nerozumíš“. Nebo že by měl fungovat něco jako Erasmus pro dospělé…
Protože při podrobnějším prozkoumání jak se staví nové městské části v západní a severní Evropě je tvůj názor zcela zcestný.
13.02.2019 22:55O. :
Martin [msstavby.cz]: Mozna si vzpomenes za 15, 20 roku a uvidis, ze ten svet uvidis jinak. To jen k tomu veku. A tim rozhodne nechci rict, ze jsi hloupejsi a ze starsi jsou chytrejsi.
13.02.2019 23:31V bohatejsi casti Evropy (na zapade a na severu) se bezpochyby stavi jinak. Mysli se treba vice na cyklodopravu a taky na moznosti parkovani (pred cimz Ty zaviras oci, resp. se to snazis popirat).
Mne uz ta diskuze moc nebavi, zaciname se tocit v kruhu. Takze uz jen tolik, ze k civilizovanemu svetu ve vetsich mestech patri ruzne zpusoby dopravy, kulturni a sportovni vyziti a spousta dalsich aspektu. Meli by se s tim smirit vsichni komu vadi to ci ono, krome nenavidenych zpusobu dopravy treba koncertni hala, knihovna nebo treba sportovni hala nebo akvapark, vybeh pro psy, atd., atd.
Takze koncim, kazdemu preju, at jsou jeho potreby v ramci moznosti uspokojeny (a kazdy at se podili na financovani) a snad dojde i na nejake ty nove parkovaci domy pro omezene a zaostale automobilisty :D :D Dobrou noc, deti :)
aggu :
Parkování, parkování, ale co ty sakury za Komorním domem?
14.02.2019 10:33