Benzinové pumpy v meziválečném Československu byly často architektonickými skvosty. Jedním z významných autorů byl i architekt J. Gočár, který měl svou realizaci i v Moravské Ostravě.
V meziválečném Československu se nejlépe etablovaly dvě firmy obchodující benzínem – pardubická rafinérie Fanto a pražští Bratři Zikmundové (pozdější Paramo a Benzina). Obě z nich vlastnily sítě několika stovek čerpacích stanic, a tak kromě početného týmu pumpařů zaměstnávaly také architekty, kteří měli výstavbu na starosti. Benzínka totiž není klasickou technickou stavbou, u které jde pouze o účelnost. Do jisté míry u krajnice plní také reprezentativní roli a láká motoristy k zastávce.
Benzínová pumpa se nacházela na ulici 28.října u křižovatky s ulicí Vítkovickou.
Na leteckém snímku je benzínová pumpa zřetelná u žlutého nápisu 28.října.
Benzínová pumpa se zde nacházela i před výstavbou Frýdlantských mostů.
zdroj: vysehradskej.cz
Crazym :
Moc pěkný, zajímalo by mě, jestli někdo zná dataci toho leteckého snímku, podle typu autobusu a tramvají tipuji po roce 1955-56, takže to mohou být i šedesátá léta.
01.10.2017 10:03jarnemec :
Crazym: Historický letecký snímek je z http://kontaminace.cenia.cz/
01.10.2017 13:49Adam (ten hodný) :
jarnemec: asi měl na mysli ten ‚šikmý‘, když mluví o typech autobusů a tramvají ;)
01.10.2017 15:08jarnemec :
Adam (ten hodný): Ta je z roku 1970 (dle datace na v popisku fotografie, z které je vytvořen detail, AMO V-31-5/33).
01.10.2017 18:09aggu :
Crazym: Rok snímkování si na tom webu lze jednoduše zapnout v menu vpravo. Zde konkrétně 1949.
02.10.2017 20:20