Tak hlavně je vidět, že Českobratrská neměla procházet centrem a 28. října měla odbočit směrem ke Karolině a směřovat mimo centrum na Havířov. Na druhou stranu by centrum bylo vyzdobené paneláky a občanskou vybaveností (viz krabice mezi tratí Č(s)D a Nádražní.
13.08.2017 11:11
20
Michal :
Činžáky přímo u Matiční? Docela choré.
13.08.2017 20:19
02
FlakY :
Moc nezbývalo a mohli to celé dokončit. Poděbradova – 30.dubna je fakt sprzněno paneláky. Chtělo by to plán na opravdovou dostavbu centra. Můžou být i výškové budovy, ale ať to nevypadá jako plevel.
13.08.2017 21:24
61
dolil :
dostavba proluky Masarykova náměstí, prostor před kostelem Sv. Václava odpovídající vyjímečnosti památky. ..Mám pokračovat?
13.08.2017 22:01
116
thvari :
dolil: dostavba proluky, kterou si režím sám stvořil. běžte někam pane apologete Miloše Zemana a komunismu.
13.08.2017 23:26
710
Sanju :
Taky je docela zajímavé, jak je Nádražní ukončena na styku s 30. dubna.
14.08.2017 09:51
00
dolil :
Je ukončena pouze pro automobily, tramvaj pokračuje v zeleném pásu směr Přívoz.
14.08.2017 10:22
20
dolil :
Skoro bych napsal, že v takhle urbanisticky zamýšlené Ostravě bych rád žil. Žel,i po 40 letech se to nedaří…
Podle mne ty vyskove budovy jsou v centru planovany uplne stejne jako byly postaveny ve frydku mistku. A to je tak, ze kdyz jedete nekde z nejakeho vyznamneho mista, tak vam ty vyskove budovy zastini kostely.
Napriklad vyskace na maticni jsou presne na spojnici nova radnice – bazilika. Pri prijezdu z poruby zase jine vyskace aby nebyla bazilika videt.
Proste kdyz to nemohli zborit, tak to zastini.
Vymlácený celý blok kolem Václava.
Zničený nejstarší dům na Sokolovské.
Spousta prvorepublikových vil úplně chybí.
Uříznutá Nádražní.
Buď je model nepřesný nebo to vymyslely absolutně choré mozky.
15.08.2017 08:37
27
Skeptik :
Bourání původní zástavby. Dostavba? Budovy typu skelet KV KSČ a okolní, polyfunkční dům u ÚANu, paneláky. Výsledek např. podoba Žerotínové x Poděbradové, skvosty socialistické tvořivosti.
15.08.2017 09:35
53
Cíťa :
Rozumná územní celistvost a městotvárnost!
Jak to ti kapitalisti pohnojili, nic v tom centru dneska pořádně nedává smysl :(
Ignorovaná příprava řešení Frýdlantských mostů. Českobratrská jako „dálnice“ do centra atd…
Ten model je suprovní, nevíte, zda-li se ho podařilo uchovat na magistrátu?
15.08.2017 14:49
13
Martin [msstavby.cz] :
Btw. celkem děsivé, kolika se líbí nebo souhlasí s necitlivými zásahy do urbanistické struktury.
15.08.2017 18:58
63
thvari :
<Možná jsme tu zbytečně vášniví – je to historická studie z před pádu železné opony, tak dobrý, pojďme se ale dívat do budoucnosti. Já bych rád v Ostravě viděl moderní architekturu. Například výškové budovy (jednu máme v Přívoze), ostravská "skyline" by byla skvělá. V Olomouci, Brně nebo Praze se z toho můžou zbláznit, že jim to kazí historický charakter měst, ale Ostravě by to naopak slušelo. Znovu, v historičtějších městech Česka to vyvolává skoro až nepokoje, ale v Ostravě by se mi strašně líbilo mít experimenty s dosud nevídanými koncepty nebo minimalismus a modernu jako v Holandsku.
15.08.2017 19:42
131
Michal :
Vyloučeno. Město si dvacet let neví rady s věžákem na Ostrčilce a třeba ta stupidní studie o jeho snížení už je pět let stará.
15.08.2017 21:34
21
Aleš :
Martin [msstavby.cz]:
A BAUHAUS, Fukušima nebo Českobratrská jako dálnice do centra jsou citlivými zásahy do urbanistické struktury???
16.08.2017 07:55
53
Martin [msstavby.cz] :
Aleš: Také se nejedná o citlivé zásahy. Nicméně solitérní výškové budovy umístěné do blokové zástavby také nejsou zrovna nejcitlivější.
16.08.2017 08:17
33
dolil :
A situace dnes…
16.08.2017 10:34
64
Martin [msstavby.cz] :
dolil: Nepleťte si urbanismus celého centra s urbanismem malého výseku nebo architektury jednotlivých staveb.
16.08.2017 11:17
14
dolil :
Martin [msstavby.cz]
Děkuji za upozornění a slibuji, že se to nebude opakovat.
16.08.2017 11:31
34
Rýša :
thvari: <a href='http://www.msstavby.cz/promeny-Ano, souhlasím, také bych chtěl v Ostravě moderní architekturu a výškové budovy by městu jako Ostrava jen prospěly, ale jak toho docílit, když v centru se nestaví skoro nic, vše bylo poslední roky zamítnuto nebo nevyhovovalo počtem parkovacích míst nebo jako argument byly 2 3 stromy nebo keře, o které se stejně nikdo nestará a rostou divoce jako někde u lesa. To by na patřičných místech musel sedět někdo s vizí a nehledět jen na svůj osobní prospěch anebo si tam jen odsedět svoje volební období a brát docela slušný plat jen za kecy a sliby a mít jednou za čas oslavnou řeč když se přestřihuje páska nad opraveným chodníkem ze zámecké dlažby.
A souhlas i s Martinem, že je docela na pováženou, že se najde, a to i tady na webu, dost lidí, kteří nevidí necitlivé zásahy a hlavně devastaci centra za minulého režimu a dají tady krásnou fotku Černé louky a tu čerň, která byla tehdy na každém kroku jaksi zatajují. Ví vůbec jak Ostrava vypadala v okolí Poděbradové, Stodolní a dalších ulic? Už si nepamatují ty bloky zchátralých a zanedbaných domů? Ano, i v dnešní době lkáme nad stavem Ostravice, Jatek nebo Polského domu. Je to smutné, ale už nepočítáme kolik domů se opravilo, že ty celé bloky starých domů v bočních uličkách, které byly za socialismu na odpis, dnes září novotou a žijí. A já stéle doufám, že si zvolíme takové zastupitele, kteří už další Ostravice, jatka nebo Bauhausy v centru nedovolí a že se centrum konečně začne rozvíjet a že přibude i kvalitní architektura a kvalitní cesty a kvalitně opravené chodníky a náměstí a že nebude každoročně v létě rozkopaná CELÁ Ostrava.
Tři postřehy. 1) K zamítáním staveb. Pokud politici tak rádi stříhají pásky, pak proč neprosadit, abych stříhal pásku šmrcovní novostavby, dejme tomu výškové budovy, o které by tutově referovala média z celé ČR? Vždyť si v konečném důsledku škodí sami sobě.
2) Předpokládám, že to politic tady čtou – tak snad se jim některé komentáře aspoň trochu dostanou pod kůži.
3) Selektivní vnímání. Problémy dneška se zveličují a schválně se ignoruje to pozitivní na úkor pár negativních jednotlivostí jako Bauhaus nebo Ostravica. A když se postaví něco relativně fajn, jako je Karolina s renovovaným trojhalím, novou administrativní budovou a hezky vyřešenými prostory kolem těchto staveb, tak i přes některé zjevné chyby (absence arch. soutěže a chybějící lávka Jiřičné) se na to vesele a vytrvale nadává, přitom tam máme místo oploceného, zarostlého a zpustlého prostoru (moc dobře si to pamatuju, není to tak dávno) skoro novou čtvrť. Takže nejsem zastánce tohoto negativního přístupu. Podívejte, jatky se podařilo vyřešit a budou se opravovat. Hotel Palace chátral a je komplet opraven a čile se užívá. Tak sakryš trochu dobré nálady, vždyť se spousta věcí daří, a co se nedaří, tam musíme vyvíjet úsilí, aby se to v budoucnu podařilo. Pozitivních příkladů máme v Ostravě dost a myslím, že jestli se na něčem shodneme, tak na tom, že to město máme rádi a chceme, aby se mu dařilo a dobře se tam bydlelo.
17.08.2017 13:53
81
Michal :
Hotel Palace chátral a je komplet opraven? Tak to denně koukám asi na jiný Palace.
17.08.2017 17:03
01
acdlcia [msstavby.cz] :
Michal: Je opravena jen jeho část. Budova přímo naproti Nádražní je stále neopravená. Byl jsem uvnitř před pár lety a byl to humus.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Pavel :
Tak hlavně je vidět, že Českobratrská neměla procházet centrem a 28. října měla odbočit směrem ke Karolině a směřovat mimo centrum na Havířov. Na druhou stranu by centrum bylo vyzdobené paneláky a občanskou vybaveností (viz krabice mezi tratí Č(s)D a Nádražní.
13.08.2017 11:11Michal :
Činžáky přímo u Matiční? Docela choré.
13.08.2017 20:19FlakY :
Moc nezbývalo a mohli to celé dokončit. Poděbradova – 30.dubna je fakt sprzněno paneláky. Chtělo by to plán na opravdovou dostavbu centra. Můžou být i výškové budovy, ale ať to nevypadá jako plevel.
13.08.2017 21:24dolil :
dostavba proluky Masarykova náměstí, prostor před kostelem Sv. Václava odpovídající vyjímečnosti památky. ..Mám pokračovat?
13.08.2017 22:01thvari :
dolil: dostavba proluky, kterou si režím sám stvořil. běžte někam pane apologete Miloše Zemana a komunismu.
13.08.2017 23:26Sanju :
Taky je docela zajímavé, jak je Nádražní ukončena na styku s 30. dubna.
14.08.2017 09:51dolil :
Je ukončena pouze pro automobily, tramvaj pokračuje v zeleném pásu směr Přívoz.
14.08.2017 10:22dolil :
Skoro bych napsal, že v takhle urbanisticky zamýšlené Ostravě bych rád žil. Žel,i po 40 letech se to nedaří…
14.08.2017 10:25MM :
dolil: V Ostravě bez historického centra…
14.08.2017 12:36Tomas T. :
Podle mne ty vyskove budovy jsou v centru planovany uplne stejne jako byly postaveny ve frydku mistku. A to je tak, ze kdyz jedete nekde z nejakeho vyznamneho mista, tak vam ty vyskove budovy zastini kostely.
14.08.2017 22:34Napriklad vyskace na maticni jsou presne na spojnici nova radnice – bazilika. Pri prijezdu z poruby zase jine vyskace aby nebyla bazilika videt.
Proste kdyz to nemohli zborit, tak to zastini.
Martin [msstavby.cz] :
dolil: Tak to je bizár.
14.08.2017 22:58Michal :
Vymlácený celý blok kolem Václava.
Zničený nejstarší dům na Sokolovské.
Spousta prvorepublikových vil úplně chybí.
Uříznutá Nádražní.
Buď je model nepřesný nebo to vymyslely absolutně choré mozky.
15.08.2017 08:37Skeptik :
Bourání původní zástavby. Dostavba? Budovy typu skelet KV KSČ a okolní, polyfunkční dům u ÚANu, paneláky. Výsledek např. podoba Žerotínové x Poděbradové, skvosty socialistické tvořivosti.
15.08.2017 09:35Cíťa :
Rozumná územní celistvost a městotvárnost!
15.08.2017 14:49Jak to ti kapitalisti pohnojili, nic v tom centru dneska pořádně nedává smysl :(
Ignorovaná příprava řešení Frýdlantských mostů. Českobratrská jako „dálnice“ do centra atd…
Ten model je suprovní, nevíte, zda-li se ho podařilo uchovat na magistrátu?
Martin [msstavby.cz] :
Btw. celkem děsivé, kolika se líbí nebo souhlasí s necitlivými zásahy do urbanistické struktury.
15.08.2017 18:58thvari :
<Možná jsme tu zbytečně vášniví – je to historická studie z před pádu železné opony, tak dobrý, pojďme se ale dívat do budoucnosti. Já bych rád v Ostravě viděl moderní architekturu. Například výškové budovy (jednu máme v Přívoze), ostravská "skyline" by byla skvělá. V Olomouci, Brně nebo Praze se z toho můžou zbláznit, že jim to kazí historický charakter měst, ale Ostravě by to naopak slušelo. Znovu, v historičtějších městech Česka to vyvolává skoro až nepokoje, ale v Ostravě by se mi strašně líbilo mít experimenty s dosud nevídanými koncepty nebo minimalismus a modernu jako v Holandsku.
Michal :
Vyloučeno. Město si dvacet let neví rady s věžákem na Ostrčilce a třeba ta stupidní studie o jeho snížení už je pět let stará.
15.08.2017 21:34Aleš :
Martin [msstavby.cz]:
16.08.2017 07:55A BAUHAUS, Fukušima nebo Českobratrská jako dálnice do centra jsou citlivými zásahy do urbanistické struktury???
Martin [msstavby.cz] :
Aleš: Také se nejedná o citlivé zásahy. Nicméně solitérní výškové budovy umístěné do blokové zástavby také nejsou zrovna nejcitlivější.
16.08.2017 08:17dolil :
A situace dnes…
16.08.2017 10:34Martin [msstavby.cz] :
dolil: Nepleťte si urbanismus celého centra s urbanismem malého výseku nebo architektury jednotlivých staveb.
16.08.2017 11:17dolil :
Martin [msstavby.cz]
16.08.2017 11:31Děkuji za upozornění a slibuji, že se to nebude opakovat.
Rýša :
thvari: <a href='http://www.msstavby.cz/promeny-Ano, souhlasím, také bych chtěl v Ostravě moderní architekturu a výškové budovy by městu jako Ostrava jen prospěly, ale jak toho docílit, když v centru se nestaví skoro nic, vše bylo poslední roky zamítnuto nebo nevyhovovalo počtem parkovacích míst nebo jako argument byly 2 3 stromy nebo keře, o které se stejně nikdo nestará a rostou divoce jako někde u lesa. To by na patřičných místech musel sedět někdo s vizí a nehledět jen na svůj osobní prospěch anebo si tam jen odsedět svoje volební období a brát docela slušný plat jen za kecy a sliby a mít jednou za čas oslavnou řeč když se přestřihuje páska nad opraveným chodníkem ze zámecké dlažby.
17.08.2017 13:08A souhlas i s Martinem, že je docela na pováženou, že se najde, a to i tady na webu, dost lidí, kteří nevidí necitlivé zásahy a hlavně devastaci centra za minulého režimu a dají tady krásnou fotku Černé louky a tu čerň, která byla tehdy na každém kroku jaksi zatajují. Ví vůbec jak Ostrava vypadala v okolí Poděbradové, Stodolní a dalších ulic? Už si nepamatují ty bloky zchátralých a zanedbaných domů? Ano, i v dnešní době lkáme nad stavem Ostravice, Jatek nebo Polského domu. Je to smutné, ale už nepočítáme kolik domů se opravilo, že ty celé bloky starých domů v bočních uličkách, které byly za socialismu na odpis, dnes září novotou a žijí. A já stéle doufám, že si zvolíme takové zastupitele, kteří už další Ostravice, jatka nebo Bauhausy v centru nedovolí a že se centrum konečně začne rozvíjet a že přibude i kvalitní architektura a kvalitní cesty a kvalitně opravené chodníky a náměstí a že nebude každoročně v létě rozkopaná CELÁ Ostrava.
thvari :
Rýša:
Tři postřehy. 1) K zamítáním staveb. Pokud politici tak rádi stříhají pásky, pak proč neprosadit, abych stříhal pásku šmrcovní novostavby, dejme tomu výškové budovy, o které by tutově referovala média z celé ČR? Vždyť si v konečném důsledku škodí sami sobě.
2) Předpokládám, že to politic tady čtou – tak snad se jim některé komentáře aspoň trochu dostanou pod kůži.
3) Selektivní vnímání. Problémy dneška se zveličují a schválně se ignoruje to pozitivní na úkor pár negativních jednotlivostí jako Bauhaus nebo Ostravica. A když se postaví něco relativně fajn, jako je Karolina s renovovaným trojhalím, novou administrativní budovou a hezky vyřešenými prostory kolem těchto staveb, tak i přes některé zjevné chyby (absence arch. soutěže a chybějící lávka Jiřičné) se na to vesele a vytrvale nadává, přitom tam máme místo oploceného, zarostlého a zpustlého prostoru (moc dobře si to pamatuju, není to tak dávno) skoro novou čtvrť. Takže nejsem zastánce tohoto negativního přístupu. Podívejte, jatky se podařilo vyřešit a budou se opravovat. Hotel Palace chátral a je komplet opraven a čile se užívá. Tak sakryš trochu dobré nálady, vždyť se spousta věcí daří, a co se nedaří, tam musíme vyvíjet úsilí, aby se to v budoucnu podařilo. Pozitivních příkladů máme v Ostravě dost a myslím, že jestli se na něčem shodneme, tak na tom, že to město máme rádi a chceme, aby se mu dařilo a dobře se tam bydlelo.
17.08.2017 13:53Michal :
Hotel Palace chátral a je komplet opraven? Tak to denně koukám asi na jiný Palace.
17.08.2017 17:03acdlcia [msstavby.cz] :
Michal: Je opravena jen jeho část. Budova přímo naproti Nádražní je stále neopravená. Byl jsem uvnitř před pár lety a byl to humus.
17.08.2017 20:23