Ta historická fotka je úžasná. Vybavují se mi vzpomínky z dětství, kdy na nádraží Ostrava – střed přisupěl parní vláček z Beskyd a já s rodiči spěchal na tramvaj takovým blátivým děsuplným úvozem mezi dílnami firmy Elbertzhagen – Glassner, tehdy již Ostroj, který spadal do fantazie Julese Verna. Z obou stran záblesky z procesů svařování, do toho hluk instalovaných lisů a bucharů. A protože jsme tím úvozem na tramvaj k Don Boscovi chodívali často, rytmická ozvěna těch bucharů a lisů vybavuje se mi dodnes. Stačí se jen a pouze nechat unášet na vlnách vzpomínek… Škoda, že ty typické průmyslové hluky a ruchy tehdy nikdo nenahrál. Inu, vpravdě ocelové město.
04.06.2017 08:43
190
Pavel :
Ano, mosty dělí, ale povšimněte si miniaturního průjezdu pod silnicí. Ty nové mosty (které město dělí), byly mimo jiné nutné kvůli elektrifikaci trati. Kdyby zůstal původní most, elektrifikace nebyla možná.
04.06.2017 10:21
50
thvari :
Ono možná ani tak nevadí, že ten most město dělí, těžko to někdo teď bude bourat, i když mě ty estakády do centra iritují, ale bylo by fajn, kdyby tam místo čtyř až šesti pruhů pro auta udělali širokou, výškově nebo bariérou oddělenou cyklostezku a s ní i chodník, aby mohli most bezpečně a pohodlně využívat cyklisté a chodci.
04.06.2017 14:12
63
zerdě :
ono by slo zahloubit trat i misteckou… pak by nemusely byt mosty tak vysoko, ale jiste to bylo levnejsi, asi pred 15 lety jsem mel moznost byt pritomen diskusi, kde se krome jineho probiraly i nadchody na hlavaku,jeden z tech kteri se podileli na projektovani a pozdeji i na vystavbe sdelil, ze byla tehdy uvazovana i varianta podchodu, ale kvuli poddolovani a moznemu uniku metanu by bylo nutno zvolit technicky narocnejsi vystavbu a pac se honily penize kde se dalo, tak se udelaly levnejsi nadchody, usuzuji z toho tedy, ze i frydlantske mosty jsou levnejsi variantou
04.06.2017 21:17
10
Ross :
zerdě: Podchod na hlavním nádraží je. Proto jsou nástupiště trochu vyvýšeny. Vchod do něj je od úschovny.
05.06.2017 01:13
01
zerdě :
ja vim ze tam je, avsak slouzil jen pro technicke zalezitosti, nebylo pocitano s tim, ze se bude uzivat cestujicimi a dnes je myslim i castecne pod vodou
05.06.2017 09:13
00
S200 :
zerdě: V případě zahloubení trati vidím problém ve sklonových poměrech, neboť směrem k mostu přes Ostravici by muselo být stoupání min. 12 ‰ (záleží, v kterém místě by zahloubený úsek začínal), což je už pro nákladní dopravu problém. Stejně tak na opačné straně by asi muselo být zrušeno kolejiště Ostrava báňské nádraží VOK s nepříznivým vlivem na propustnost.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
zerdě :
ty mosty zbytecne mesto deli
04.06.2017 07:49Aleš :
Ta historická fotka je úžasná. Vybavují se mi vzpomínky z dětství, kdy na nádraží Ostrava – střed přisupěl parní vláček z Beskyd a já s rodiči spěchal na tramvaj takovým blátivým děsuplným úvozem mezi dílnami firmy Elbertzhagen – Glassner, tehdy již Ostroj, který spadal do fantazie Julese Verna. Z obou stran záblesky z procesů svařování, do toho hluk instalovaných lisů a bucharů. A protože jsme tím úvozem na tramvaj k Don Boscovi chodívali často, rytmická ozvěna těch bucharů a lisů vybavuje se mi dodnes. Stačí se jen a pouze nechat unášet na vlnách vzpomínek… Škoda, že ty typické průmyslové hluky a ruchy tehdy nikdo nenahrál. Inu, vpravdě ocelové město.
Pavel :
Ano, mosty dělí, ale povšimněte si miniaturního průjezdu pod silnicí. Ty nové mosty (které město dělí), byly mimo jiné nutné kvůli elektrifikaci trati. Kdyby zůstal původní most, elektrifikace nebyla možná.
04.06.2017 10:21thvari :
Ono možná ani tak nevadí, že ten most město dělí, těžko to někdo teď bude bourat, i když mě ty estakády do centra iritují, ale bylo by fajn, kdyby tam místo čtyř až šesti pruhů pro auta udělali širokou, výškově nebo bariérou oddělenou cyklostezku a s ní i chodník, aby mohli most bezpečně a pohodlně využívat cyklisté a chodci.
04.06.2017 14:12zerdě :
ono by slo zahloubit trat i misteckou… pak by nemusely byt mosty tak vysoko, ale jiste to bylo levnejsi, asi pred 15 lety jsem mel moznost byt pritomen diskusi, kde se krome jineho probiraly i nadchody na hlavaku,jeden z tech kteri se podileli na projektovani a pozdeji i na vystavbe sdelil, ze byla tehdy uvazovana i varianta podchodu, ale kvuli poddolovani a moznemu uniku metanu by bylo nutno zvolit technicky narocnejsi vystavbu a pac se honily penize kde se dalo, tak se udelaly levnejsi nadchody, usuzuji z toho tedy, ze i frydlantske mosty jsou levnejsi variantou
04.06.2017 21:17Ross :
zerdě: Podchod na hlavním nádraží je. Proto jsou nástupiště trochu vyvýšeny. Vchod do něj je od úschovny.
05.06.2017 01:13zerdě :
ja vim ze tam je, avsak slouzil jen pro technicke zalezitosti, nebylo pocitano s tim, ze se bude uzivat cestujicimi a dnes je myslim i castecne pod vodou
05.06.2017 09:13S200 :
zerdě: V případě zahloubení trati vidím problém ve sklonových poměrech, neboť směrem k mostu přes Ostravici by muselo být stoupání min. 12 ‰ (záleží, v kterém místě by zahloubený úsek začínal), což je už pro nákladní dopravu problém. Stejně tak na opačné straně by asi muselo být zrušeno kolejiště Ostrava báňské nádraží VOK s nepříznivým vlivem na propustnost.
07.06.2017 07:10