Proměny Ostravy #246

Pohled na lokalitu dnešních Frýdlantských mostů. V pozadí na historickém snímku můžete vidět Městskou nemocnici.

2017

Související články


Komentáře

  1. zerdě :

    ty mosty zbytecne mesto deli

    Thumb up 5 Thumb down 6
  2. Aleš :

    Ta historická fotka je úžasná. Vybavují se mi vzpomínky z dětství, kdy na nádraží Ostrava – střed přisupěl parní vláček z Beskyd a já s rodiči spěchal na tramvaj takovým blátivým děsuplným úvozem mezi dílnami firmy Elbertzhagen – Glassner, tehdy již Ostroj, který spadal do fantazie Julese Verna. Z obou stran záblesky z procesů svařování, do toho hluk instalovaných lisů a bucharů. A protože jsme tím úvozem na tramvaj k Don Boscovi chodívali často, rytmická ozvěna těch bucharů a lisů vybavuje se mi dodnes. Stačí se jen a pouze nechat unášet na vlnách vzpomínek… Škoda, že ty typické průmyslové hluky a ruchy tehdy nikdo nenahrál. Inu, vpravdě ocelové město.

    Thumb up 19 Thumb down 0
  3. Pavel :

    Ano, mosty dělí, ale povšimněte si miniaturního průjezdu pod silnicí. Ty nové mosty (které město dělí), byly mimo jiné nutné kvůli elektrifikaci trati. Kdyby zůstal původní most, elektrifikace nebyla možná.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  4. thvari :

    Ono možná ani tak nevadí, že ten most město dělí, těžko to někdo teď bude bourat, i když mě ty estakády do centra iritují, ale bylo by fajn, kdyby tam místo čtyř až šesti pruhů pro auta udělali širokou, výškově nebo bariérou oddělenou cyklostezku a s ní i chodník, aby mohli most bezpečně a pohodlně využívat cyklisté a chodci.

    Thumb up 6 Thumb down 3
  5. zerdě :

    ono by slo zahloubit trat i misteckou… pak by nemusely byt mosty tak vysoko, ale jiste to bylo levnejsi, asi pred 15 lety jsem mel moznost byt pritomen diskusi, kde se krome jineho probiraly i nadchody na hlavaku,jeden z tech kteri se podileli na projektovani a pozdeji i na vystavbe sdelil, ze byla tehdy uvazovana i varianta podchodu, ale kvuli poddolovani a moznemu uniku metanu by bylo nutno zvolit technicky narocnejsi vystavbu a pac se honily penize kde se dalo, tak se udelaly levnejsi nadchody, usuzuji z toho tedy, ze i frydlantske mosty jsou levnejsi variantou

    Thumb up 1 Thumb down 0
  6. Ross :

    zerdě: Podchod na hlavním nádraží je. Proto jsou nástupiště trochu vyvýšeny. Vchod do něj je od úschovny.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  7. zerdě :

    ja vim ze tam je, avsak slouzil jen pro technicke zalezitosti, nebylo pocitano s tim, ze se bude uzivat cestujicimi a dnes je myslim i castecne pod vodou

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. S200 :

    zerdě: V případě zahloubení trati vidím problém ve sklonových poměrech, neboť směrem k mostu přes Ostravici by muselo být stoupání min. 12 ‰ (záleží, v kterém místě by zahloubený úsek začínal), což je už pro nákladní dopravu problém. Stejně tak na opačné straně by asi muselo být zrušeno kolejiště Ostrava báňské nádraží VOK s nepříznivým vlivem na propustnost.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.