Pohled na lokalitu dnešních Frýdlantských mostů. V pozadí na historickém snímku můžete vidět Městskou nemocnici.

Pohled na lokalitu dnešních Frýdlantských mostů. V pozadí na historickém snímku můžete vidět Městskou nemocnici.
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
zerdě :
ty mosty zbytecne mesto deli
04.06.2017 07:49Aleš :
Ta historická fotka je úžasná. Vybavují se mi vzpomínky z dětství, kdy na nádraží Ostrava – střed přisupěl parní vláček z Beskyd a já s rodiči spěchal na tramvaj takovým blátivým děsuplným úvozem mezi dílnami firmy Elbertzhagen – Glassner, tehdy již Ostroj, který spadal do fantazie Julese Verna. Z obou stran záblesky z procesů svařování, do toho hluk instalovaných lisů a bucharů. A protože jsme tím úvozem na tramvaj k Don Boscovi chodívali často, rytmická ozvěna těch bucharů a lisů vybavuje se mi dodnes. Stačí se jen a pouze nechat unášet na vlnách vzpomínek… Škoda, že ty typické průmyslové hluky a ruchy tehdy nikdo nenahrál. Inu, vpravdě ocelové město.
Pavel :
Ano, mosty dělí, ale povšimněte si miniaturního průjezdu pod silnicí. Ty nové mosty (které město dělí), byly mimo jiné nutné kvůli elektrifikaci trati. Kdyby zůstal původní most, elektrifikace nebyla možná.
04.06.2017 10:21thvari :
Ono možná ani tak nevadí, že ten most město dělí, těžko to někdo teď bude bourat, i když mě ty estakády do centra iritují, ale bylo by fajn, kdyby tam místo čtyř až šesti pruhů pro auta udělali širokou, výškově nebo bariérou oddělenou cyklostezku a s ní i chodník, aby mohli most bezpečně a pohodlně využívat cyklisté a chodci.
04.06.2017 14:12zerdě :
ono by slo zahloubit trat i misteckou… pak by nemusely byt mosty tak vysoko, ale jiste to bylo levnejsi, asi pred 15 lety jsem mel moznost byt pritomen diskusi, kde se krome jineho probiraly i nadchody na hlavaku,jeden z tech kteri se podileli na projektovani a pozdeji i na vystavbe sdelil, ze byla tehdy uvazovana i varianta podchodu, ale kvuli poddolovani a moznemu uniku metanu by bylo nutno zvolit technicky narocnejsi vystavbu a pac se honily penize kde se dalo, tak se udelaly levnejsi nadchody, usuzuji z toho tedy, ze i frydlantske mosty jsou levnejsi variantou
04.06.2017 21:17Ross :
zerdě: Podchod na hlavním nádraží je. Proto jsou nástupiště trochu vyvýšeny. Vchod do něj je od úschovny.
05.06.2017 01:13zerdě :
ja vim ze tam je, avsak slouzil jen pro technicke zalezitosti, nebylo pocitano s tim, ze se bude uzivat cestujicimi a dnes je myslim i castecne pod vodou
05.06.2017 09:13S200 :
zerdě: V případě zahloubení trati vidím problém ve sklonových poměrech, neboť směrem k mostu přes Ostravici by muselo být stoupání min. 12 ‰ (záleží, v kterém místě by zahloubený úsek začínal), což je už pro nákladní dopravu problém. Stejně tak na opačné straně by asi muselo být zrušeno kolejiště Ostrava báňské nádraží VOK s nepříznivým vlivem na propustnost.
07.06.2017 07:10