Dnešní Gagarinovo náměstí za první republiky.
Proměny Ostravy #174
Martin [msstavby.cz] | 17.1.2016 | OSTRAVA | #proměny ostravy, #slezská | 8 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
johny :
V první chvíli mě napadlo, co to tam byl za první republiky za mrakodrap co připomíná současné WTC. Pak mi došlo, že mi opticky splynul sloup v popředí s komínem elektrárny v pozadí :D
17.01.2016 10:37PetrP :
Jo až teď jsem si toho všiml :D jinak to vypadá suprově…
17.01.2016 13:39thvari :
teď je to aktuální fotka, prtž budou opravovat celou tu autostrádu z Bazalů do centra města. Takže místo abychom jej zbořili, bude nám dál hyzdit město. Mohl by tam stát pěkný nový (a menší) most, který by navazoval na ulici Bohumínskou stejně jako ten Sýkorův. Na něj by byla vypsána architektonická soutěž – teoreticky by se mohl stát pěknou dominantou Ostravy.
17.01.2016 14:42aggu :
thvari: Až se bude hlasovat pro demolici těch mostů, tak dejte vědět, přijdu mezi prvníma. Celá Frýdecká/Bohumínská od hradu po Muglinov je omyl.
17.01.2016 17:19Jedině snad kdyby z jedné půlky udělali promenádu s vyhlídkou pro pěší a pro kola.
MM :
thvari: To je na Ostravu moc složité. Kde jsou ty vize pana primátora? Jsem motorista, ale centrum mi připadá nesmyslně protkané širokými silnicemi. Bohumínskou bych klidně omezil na jeden pruh, upravil nevzhledný Most Pionýrů a také tu lávku pro pěší, jak píše thvari. Velkým omylem nové éry je dokončení mostu na Českobratrské. Takový humus, skoro 6 pruhů a přímo v centru, to se dnes ve světě nevidí. To samé Frýdecká a mosty. No nebyla to tehdy krása?
http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2013/06/485419_535648189811350_1400536564_n.jpg
17.01.2016 22:25aggu :
MM: Proč by to mělo být složité? Kde je vůle…
18.01.2016 09:34Fotka je přesná. Je to imho jediná smysluplná cesta k „rekonstrukci“ Frýdlantů. Křižující Místecká a trať pod zem. Jen je otázka, jestli Ostrava má na takové řešení u politbyra nárok. Přeci jen Libeňský most cca 2 miliardy, vedle Trojský most 1.5 miliardy, v Brně nutně potřebují tunel pro tramvaj, peníze nerostou na stromech a pro každého.
thvari :
MM: Přiznám se, že most na Českobratrské mi osobně dává smysl – jak jinak překonat trať? Buď myší dírou jako v Přívoze, nebo … mostem. Frýdlantské mosty jsou esteticky příšerné, navíc to jede kolem oken těch pěkných domů nalevo, ale to samé dilema – jak jinak překřížit trať a Místeckou? To mi přijde nereálné, leda bychom tu chtěli kopat Blanky
18.01.2016 19:55aggu :
thvari:
18.01.2016 20:51Všechny čtyři MÚKy v okolí centra jsou zvěrstvo zplozené bolševickými představami o historickém centru. V případě Českobratrské ty mozky dodnes sedí na krajském úřadu.
Tunely se nemusí jen razit a stát desítky miliard, mohou být i mělké a kopat se z povrchu. Koridor tam je. Od Pivovarské hospody ke Středu je necelý kilometr.
Vyřešená tranzitní doprava sever-jih přes centrum. Co by za to v Praze dali.
Chytřejší politik by zároveň uvažoval i o podzemním parkingu pod Cingrovým sadem. Co by kamenem dohodil do centra. Další problém vyřešený.
Nahoře by se klidně mohl nechat park (vypadal by tvarem jako Central Park, lid a psové by nebyli proti ;)
Vyřešený problém s neprostupnou západní bariérou okolo centra.
Megalomanské mosty na Českobratrské by se mohly s velkou slávou odstřelit a sz. část centra by zase dostala lidský rozměr.
Všechno za jedny peníze.
Jen jeden problém to má. Najít politika jehož ambice jsou vyšší než turistický vláček po Masarykově náměstí.
A s úplně stejnou filosofií opravit pravý břeh Ostravice na Slezské, abychom se tak nějak vrátili k tématu ;)