Ulice Českobratrská v křížení s ulici Nádražní.Pohled směrem na Fifejdy.
Proměny Ostravy #155
Martin [msstavby.cz] | 6.9.2015 | OSTRAVA | #centrum, #českobratrská, #nádražní, #proměny ostravy | 17 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Rýša :
Smutný pohled – tedy ten z roku 2014 a kdoví kolik ještě let(desetiletí) tam bude jen zanedbaný trávník jako někde na periferii zapadlého městečka….
Tano :
Když se tak člověk zamyslí, tak ty proluky v Ostravě musí být. Kam by se pak dávaly ty obrovské krásné reklamy? :-)
06.09.2015 09:48aggu :
Pozemky vlastní rodina Hadamcziků. Jejich poslední plán byl zřídit tam parkoviště. Zjevně selhal. To ale nechápu, kdyby chtěli v proluce postavit nárožní budovu, přes Semeráka a Bernfeldovou by se nedostali, parkocviště a budka v proluce je trendy u MOaP.
06.09.2015 09:59Radim :
V roce ’81 Babeta, dnes na stejném místě restaurace Babetti, dobrá náhoda. Ale jinak smutný pohled na ty proluky na obou stranách ulice.
Crazym :
Radim: To není náhoda :-) A nebyla to restaurace ale cukrárna, přesně takhle si to tam pamatuji, bydlel jsem pár kroků odtamtud a každý den chodil do sámošky na protějším rohu a mlsat do Babety taky hodně často :-)
06.09.2015 11:50A zde http://www.imagehosting.cz/?v=eskobrdid.jpg máte to samé místo v roce 1947.
Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Nyní restaurace ;)
06.09.2015 12:22Martin :
Já se tedy nedivím, že v okolí ulice Českobratrské jsou stále proluky. Ať už jde o kanceláře nebo byty, nikdo by nebyl rád za těsnou blízkost čtyřproudé „dálnice“, maximálně tak autoservis. Už jen konzervatoř musí být štěstím bez sebe…
06.09.2015 13:03zerdě :
hm, supr no…
06.09.2015 22:02Nimrod :
aggu: To parkoviště tam chtěli vybudova v době, kdy o Semerákovi a té jeho partě hic ještě ani nikdo nevěděl…
07.09.2015 07:42aggu :
Nimrod: A to jsem ještě zapomněl na ten strom u fasády konzervatoře. A trávník u cesty. To by byla smrtelná rána ostravské ekologii, takže jistá konečná pro jakéhokoliv investora.
07.09.2015 08:18Coppola :
Když se podívám na vývoj od roku 1947, přes rok 1981, až do dneška, tak můžu konstatovat jen, že Ostrava se mění z města v periferii u dálnice.
07.09.2015 08:50aggu :
Výsledek idiotských megalomanských projektů na silnice ještě z Husákovy doby, kvalitní práce betonové lobby, relativní dostupnosti dotací EU bez širšího posouzení jejich vlivu na urbanismus města, necitlivosti magistrátních a krajských politiků vůči centru a jejich absolutnímu nepochopení čím by centrum mělo být. Dělat vysoké násypy a křižovatky v historickém centru města „může jen debil“ (citát).
07.09.2015 11:35Naše děcka si budou klepat na čelo a vše bourat.
acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Nejspíš jednou dospějeme do doby kdy tyto silnice nebudeme potřebovat, ale prozatím je člověk ve vývojovém stupni homo mobilus a bez auta nedá ani ránu. I já používám auto každý den v práci a proto každé rozšíření silniční sítě jen vítám. Soukromě auto nemám a myslím že pro tyto účely je MHD naprosto dostačující.
PS. Překonal jsem se a navštívil Karolinu a tam jsem našel úplně nový vývojový stupeň lidí – antihomo degenerus degenerus.
07.09.2015 20:40aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: Nejde o to, že bychom silnice nepotřebovali, ale o to, jak politici vybalancují potřeby provozu aut v centru a potřeby centra jako místa kde můžou lidi kulturně žít. Přirozeně je nic takového nezajímá, ve vztahu k centru to jsou naprostí pokrytci.
07.09.2015 21:42Jestli dnes ostravští politici centrum vidí prizmatem zpětného zrcátka (musím dojet autem do centra z domu na předměstí, co nejrychleji, co nejpohodlněji, čím víc pruhů tím líp, mít kde zaparkovat, nejlíp hned před úřadem, nebo třeba u katedrály, a benzinku taky, nejlíp hned u řeky), tak je to prostě špatně. Prý to tak chtějí voliči, ale ptala se někoho radnice, když upgradovali prostor u katedrály na sklad aut? Ptala se když stavěla Českobratrskou?
Protože centrum logicky nemůže prostorově stačit, bude se muset podřídit. A to se děje už desítky let. Takže tu máme nesmysly typu frýdlantské mosty, neexistující Náměstí Republiky, nové mosty na Českobratské s násypy jak někde na periferii… Nejdůležitější část Slezské, celý pravý břeh navazující na centrum je zdegradovaný čtyřpruhovou silnici a obrovskou MÚK, takže se z levého břehu, kde město vytvořilo úžasné visuté vyhlídky tak nějak není na co koukat, protože i ten nešťastný pseudo Hrad je prostě pod mostem…
Taky občas jezdím autem, ale klidně budu jezdit o 10 min déle, když z Českobratrské udělají z čtyřpruhu dvojpruh, maximálku sníží na 30 a ze zbytku udělají chodník. Po měsíci mě to přestane bavit a auto prodám ;)
A to je přesně to, se musí v centru stát. Politici si musí konečně vytáhnout hlavu z … a začít jinak uvažovat. Buď budou brát ohledy na auta a pohodlnost nebo na město a lidi. Obojí nejde.
Dan :
A z jakeho duvodu se tedy ta narozni budova bourala, kdyz misto ni neni zadna nahrada?
16.10.2016 10:22Oasis :
Dan: Z důvodů rozšíření cesty se zboural celý blok. Na historické fotce je dvou pruhová cesta, v současně podobě čtyř pruhová.
16.10.2016 12:30Drahoslava Müller :
Ja bydlela hned naproti Babety. Ta ulice se jmenovala Revoluční a číslo bylo 36. Do Babety jsem chodivala na zmrzlinové poháry . Hned přes ulici naproti byl obchod kde jsem chodila s rodiči nakupovat. Jsem ráda že nĕkdo zachytil dobovou fotografii. Prožila jsem tam dětství a mám hezké vzpomínky.
09.02.2021 15:41