Vjezd po ulici Českobratrská do centra v relativně nedávné době a dnes.
Proměny Ostravy #105
Martin [msstavby.cz] | 21.9.2014 | OSTRAVA | #centrum, #českobratrská, #proměny ostravy | 17 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
aggu :
Tenkrát špatně, dnes ještě hůře. Doufám že u Proměny Ostravy #1230 budou mosty konečně odstřeleny a Cingrova/Cihelní pod zemí.
21.09.2014 10:20Crazym :
Jů, to je přesně jak si to pamatuji, betonový chodník z mostu a stotrojka profičící kolem :-) Chybí už je dýmící lokomotiva posunu pod mostem :-) To je v době kdy tam stála ještě tahle řada domů http://www.imagehosting.cz/?v=eskobrfzf.jpg a pokračovalo pod mostem takhle http://www.imagehosting.cz/?v=eskobrvuv.jpg Často jsem tam chodil, třeba na Kotasák. Ta nová neosobní cesta je sice uživatelsky přívětivá ale stejně jsem měl radši tu starou špinavou romantiku ale holt pokrok nezastavíš :-) A zažít tak dobu kdy tam toho moc nejezdilo a lidé chodili pěšky http://www.imagehosting.cz/?v=eskobrovo.jpg :-)
21.09.2014 10:42alfáč :
Bylo tam hodně vzrostlé zeleně. Dnes široko daleko ani lístek, který by pohlcoval automobilovou prašnost. (PS: Oprava, je to z druhé strany, takže původní most byl napravo)
21.09.2014 11:19Rýša :
alfáč: No ohledně té vzrostlé zeleně. Nepamatuji si, jak to tam vypadalo v reálu, ale podle fotky to vypadá jako zanedbaný most s neudržovanými stromy někde na vesnici v pohraničí než v rozvíjejícím se průmyslovém městě. I když je spousta zdejších diskutérů proti novému mostu, tak za mne píši, že to nyní vypadá přece jen jako ve velkoměstě. Komunikace, které vyhovovaly pro MHD a pro pár škodovek, trabantů a žigulíků tehdy, přece nemůže vyhovovat v dnešní, auty zahlcené, době. Znám rodiny, kdy má auto žena, muž a k tomu auto firemní. kdysi bylo jedno auto v rodině výjimečně a z garáže se s ním vyjelo mnohdy jen v neděli. Většina lidí cestovala do práce a do škol MHD. někdy byly autobusy, tramvaje a trolejbusy přeplněny tak, že jsme byli rádi,když jsme se tam vůbec vecpali a na schodech byli namačkáni jako sardinky. Auty do práce tehdy cestovali jen ti největší papaláši.
21.09.2014 11:38A vy chcete, aby v dnešní době tady stál dvouproudový můstek.
Adam :
aggu: Chronický utopista?
21.09.2014 11:44MM :
aggu: Viděl jste ty minusy? Tady vidíte, proč se Ostrava nikdy neposune kupředu. Jestli někomu připadá super mít v centru města čtyřproudou silnici, tak to nemá smysl komentovat. Opravu co se nepovedlo komunistům tak stihlo udělat nové vedení města. Nechápu smysl mít na cca 500 metrech tři páteřní komunikace: Místeckou, prodlouženou Porážkovou a Poděbradku. Na co? Totálně se tím odstřihl střed města se sídlištěm Fifejdy. Bohužel.
21.09.2014 14:33MM :
Rýša: Všude na světe se centrum objíždí nikoli projíždí. Ti, kteří jezdí v centru nepotřebují dálnic až na náměstí. Tak to prostě ve městě funguje…
21.09.2014 14:35Rýša :
MM: Jo, vid+l jsem ty mínusy -), aproppo, nemáte pravdu. Byl jste někdy ve velkým městgech třeba jen evropských jako Londýn, Paříž,barcelona, ad? Ano, všude se objíždí dálnicemi, ale do měst přijíždí i několika proudovými silnicemi jen pro os. a dod.auta.
21.09.2014 15:27MM :
Rýša: Byl, ale zrovna Londýn bych za příklad nedával. To je úplně jiná kategorie. Kdyby to byl Londýn, tak Místecká i Českobratrská jako hlavní tahy jsou pod zemí a město by se mohlo rozrůstat. Takto jsme si centru na dalších 50 let poslali do někam. Všimněte si, že tyto stavby se u nás vůbec nestaví a není to jen poddolováním. Prostě zástupcům města je to jedno jak to tu vypadá a obyvatelům asi taky :-(
21.09.2014 21:02Adam :
MM: Tak to prostě a jednoduše nemáte pravdu. Pro kvalitní a spolehlivou sít komunikací jsou potřeba i radiály. A mimochodem, kde tady máte to centrum? Smiřte se konečně s tím, že Ostrava není kompaktní, jednolité město.
21.09.2014 21:02Adam :
MM: Můžete mi prosím najít nějaké ani ne třísettisícové město v postindustriální krizi, které si staví městské tunely?
21.09.2014 21:17Crazym :
Adam: Ostrava!!! Tady je tunelů :DD
21.09.2014 21:47thrpst :
Ve větších městech existují víceproudé komunikace a železniční tratě. Mnohdy i silniční mosty nad železniční tratí.
22.09.2014 15:21aggu :
Adam: Centrum je tam, kde je.
22.09.2014 20:45Tzv. „kompaktní“ a „jednolité“ je jen velmi málo měst v Evropě. Jaký argument pro tunel ano/ne?
Třeba Praha si staví tunely i na louce za městem. Naštěstí v Česku se nikdo neptá proč a nikdo neodpovídá, takže je vše OK a lidi od betonu mají práci.
Ostravské prů-tahy jsou pro město naprosté prů-sery. Místecká/Cingrova/Cihelní, Bohumínská/Frýdecká, Českobratrská u Bazalů… Už to tu bylo tisíckrát. Zabitá plocha, velikostně srovnatelná s celým centrem. Tam nic jiného než demolice nepomůže (až skončí udržitelnost projektu za peníze EU, samozřejmě ;)
Pro centrum úplně stačí malý městský obchvat jako je Porážková na západě.
Schovat průtahy v relativně krátkých (převážně hloubených) úsecích pod zem je nejlepší možné řešení. A dokonce bych řekl že v „postkrizovém“ období jsou takové stavby velice vhodné (řekl Roosevelt před 80 lety ;) Ale současný/nastávající ostravský establishment na to nemá koule a pražský establishment náladu.
johny :
Adam: městské ne, ale I/56 (Místecká) a II/479 (Českobratrská) jsou státní, resp. krajské stavby dle vlastníka.
22.09.2014 20:51Rado :
Plně souhlasím s aggu a MM. Mosty, výstavba liniových staveb v OVě apod., to je tady jedna velká katastrofa. Správně napsal MM, co nestihli komunisti, to tady stihlo polistopadové vedení města. Schovat pod zem je řešení, hloubené tunely jsou relativně levné (samozřejmě bez úplatků, víceprací apod.) a hned by se mohlo území města rozvíjet. Ale kolik urbanistických přešlapů a omylů najdeme v Ostravě a ještě na relativně malé ploše, to je v rámci ČR unikát. Ostrava je takto uměle a nepřirozeně rozdělena a není cesty zpátky. Nábřeží, jinde živá, v Ostravě defacto mrtvá, protože na Ostravici ihned navazuje Bohumínská, hobbymarkety a skladovací haly v centru města, čtyřproudé komunikace ústící do dvouproudových cest, obchoďák umrtvující centrum a tak dále a tak dále. Navíc z Ostravy nemám pocit, že je velkoměstem. Ten pocit mám z Prahy, po včerejšku velice silně z Brna, Plzně, ale Ostrava na mě takto vůbec nepůsobí. Žádný sebevědomý a hrdý dojem, žádný výstavní klenot, centrum nabité obchody s luxusními obchody a značkami… A ještě více mě to zaráží v kontextu toho, když pomyslím, že tady skoro po 40 let byly v rámci Československa velmi nadstandardní platy, že to není na tom městě vůbec, ale vůbec vidět.
23.09.2014 09:04aggu :
Rado: No nevím jestli je Plzeň zrovna velkoměsto ;) ale třeba v Brně i samotní Brňáci mají pocit z centra přesně opačný a víceméně podobný jako v Ostravě. Nejsou lidi ;) Ano jsou hloučky na Jakubském, stejně jako na Stodolní ;)
23.09.2014 09:14Ale to je opravdu problém celého Česka, vyjma Prahy s turisti.
A víceméně se v Brně stačí projít od nádraží k náměstí – herna, vietnamec, k pronájmu, čtyřka hospoda, herna, vietnamec, k pronájmu, čtyřka hospoda, špína… Ano, něco jako Ostravici před nádražím si nedávno „opravili“. Ale popravdě, než OC Letmo, to raději udržovat Ostravici v komatu na přístrojích.