Zajímavé je, že se nazývalo Nordbahnof byť stálo na jih od původního, které bylo postaveno v roce 1880 a směřovalo do Suchdolu. To starší směřující na sever bylo na staré pohlednici nazváno jako Lokalbahnof (Localbahnhof). http://www.fotohistorie.cz/FullFoto.aspx?photoID=9636
„Málokdo ví, že kdysi existovaly plány na propojení obou železnic, horního i dolního nádraží. Přímé spojce už ale tehdy bránila hustá zástavba mezi nimi. Určité pokusy proběhly na počátku 20. století, kdy tehdejší vedení města nechalo vypracovat plán propojení obou železničních koridorů podél dnešní ulice Bohuslava Martinů.
“Měl vzniknout dokonce i tunel pod Skalkami a nový úsek železnice se měl na trať směrem na Hostašovice napojovat u Bludovic. Hlavní nádraží Nového Jičína mělo vzniknout u ulice Bohuslava Martinů. Bohužel přišla 1. světová válka a plány byly uschovány do archivu. Podrobně byly zdokumentovány v novojičínském tisku z počátku 20. století, který si lidé v archivu mohou prohlédnout. Jsou tam otištěny i plány a dokonce i finanční náklady, které s podivem nebyly až tak velké. Byly srovnatelné s budováním jednoho paláce v Praze, současné Strakovy akademi,e sídla vlády,” pousmál se Radek Polách.
Martin [msstavby.cz]: Vzorem bylo také tzv. opavské řešení, kdy také existovaly 2 samostatná nádraží na samostatných tratích (Opava – Východ, dříve Sever a Opava – Západ, dříve Centrální nádraží). Nádraží a tratě byly propojeny dodatečně.
06.09.2021 22:31
20
S200 :
Robur: Nordbahnof byl stejný případ jako v Opavě – nerozhodovala světová strana, ale název společnosti, která trať postavila, tj. k.k. privilegierte Kaiser Ferdinands-Nordbahn
06.09.2021 23:30
70
Jiri :
Nádraží mívalo ještě jednokolejné depo pro parní provoz. Dlouho podlehalo devastaci, až jej srovnali. Původní foto jsem nikdy neviděl, existuje?
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Robur :
Zajímavé je, že se nazývalo Nordbahnof byť stálo na jih od původního, které bylo postaveno v roce 1880 a směřovalo do Suchdolu. To starší směřující na sever bylo na staré pohlednici nazváno jako Lokalbahnof (Localbahnhof).
06.09.2021 10:04http://www.fotohistorie.cz/FullFoto.aspx?photoID=9636
Martin [msstavby.cz] :
Robur: Ještě jsem k tomu našel tohle.
„Málokdo ví, že kdysi existovaly plány na propojení obou železnic, horního i dolního nádraží. Přímé spojce už ale tehdy bránila hustá zástavba mezi nimi. Určité pokusy proběhly na počátku 20. století, kdy tehdejší vedení města nechalo vypracovat plán propojení obou železničních koridorů podél dnešní ulice Bohuslava Martinů.
“Měl vzniknout dokonce i tunel pod Skalkami a nový úsek železnice se měl na trať směrem na Hostašovice napojovat u Bludovic. Hlavní nádraží Nového Jičína mělo vzniknout u ulice Bohuslava Martinů. Bohužel přišla 1. světová válka a plány byly uschovány do archivu. Podrobně byly zdokumentovány v novojičínském tisku z počátku 20. století, který si lidé v archivu mohou prohlédnout. Jsou tam otištěny i plány a dokonce i finanční náklady, které s podivem nebyly až tak velké. Byly srovnatelné s budováním jednoho paláce v Praze, současné Strakovy akademi,e sídla vlády,” pousmál se Radek Polách.
Nádraží bylo v provozu do roku 2009, kdy město a okolí zasáhly obrovské povodně a železniční trať silně poškodily. Nový život ji před pěti lety vdechla cyklostezka Koleje. “
06.09.2021 13:02https://polar.cz/zpravy/novojicinsko/novy-jicin/11000017575/horni-nadrazi-stoji-130-let-a-ceka-na-svou-druhou-sanci
Robur :
Martin [msstavby.cz]: Vzorem bylo také tzv. opavské řešení, kdy také existovaly 2 samostatná nádraží na samostatných tratích (Opava – Východ, dříve Sever a Opava – Západ, dříve Centrální nádraží). Nádraží a tratě byly propojeny dodatečně.
06.09.2021 22:31S200 :
Robur: Nordbahnof byl stejný případ jako v Opavě – nerozhodovala světová strana, ale název společnosti, která trať postavila, tj. k.k. privilegierte Kaiser Ferdinands-Nordbahn
06.09.2021 23:30Jiri :
Nádraží mívalo ještě jednokolejné depo pro parní provoz. Dlouho podlehalo devastaci, až jej srovnali. Původní foto jsem nikdy neviděl, existuje?
07.09.2021 07:02