Vybourání města pro vytvoření naddimenzovaného čtyřproudového průtahu. Po roce 2000 byl průtah přebudován na na dvouproudou komunikaci k okružními křižovatkami.
1960

1990

2017

zdroj: Erinnerungen an meine verlorene Heimatstadt Neutitschein von Dipl. Ing. Wolfram Finfera. Tschechische

Thunderbird :
To jsem vůbec nevěděl. To je hustý :o
05.02.2023 11:44Brando :
Vymlácená “stará“ města. Velmi smutné, ale každý národ má takovou zem, jakou si zaslouží, takže není nad čím plakat.
Robur :
Zprůjezdnění měst byl trend, který byl obvyklý v mnoha našich městech v 60.-70. letech. Průjezdné silnice se narovnaly a rozšířily na 2 pruhy v každém směru (jako tady v tomto případě v Novém Jičíně či třeba Kroměříži). Mnohem později se zpomalením rychlosti a pro větší plynulost zase zúžily do jednoho pruhu, ale široký prostor již zůstal (někde se využívá pro parkování ve městech přibývajících aut). Bohužel zrovna v Novém Jičíně a ještě více ve Valašském Meziříčí je kvůli absenci městského obchvatu doprava velmi hustá (cesta ze severní Moravy ve směru na Vsetín vede před obě tato města a ve Valašském Meziříčí se přidává ještě přípoj od Hranic na Moravě).
05.02.2023 15:21sssr :
Mno jo Poláci si některá zničená města válkou opravili a zbytek zastavěli paneláky. Připosraní Češi si zachovalá historická města po vzoru budování SSSR zbořili a udělali z nich dál-nice. Můžeme si za vše sami, až to pochopíme možná zase dojdeme ke kultivaci měst i společnosti. Ovšem s plastovými okny a lacinými stavbami těžko. Most vs. F-M ..či Slezská Ostrava .. vlastně v tom skoro nebyl rozdíl. Panelový národ..
06.02.2023 00:59https://www.youtube.com/watch?v=rGOnLlo-tCc
Jiri :
Češi mají strašně velké procento buranů na 1 citlivého člověka.
06.02.2023 07:40davidb :
Robur:
06.02.2023 11:57Ten trend byl prakticky celosvětový.
Ale některé země se z něho již po několika desítkách let začaly vracet k původním věcem.
Tady to je přesný příklad: https://bicycledutch.wordpress.com/2016/01/05/motorway-removed-to-bring-back-original-water/
Xfun :
Hodnotíme situaci, která byla v 60. letech, ale nahlížíme na ní současným pohledem a vůbec si neuvědomujeme, se kterými problémy se tenkrát mohli potýkat. V centrech měst v těch letech, například v Novém Jičíně, byla tak úzká cesta, že by se tam autobus dnešních rozměrů pořádně ani neprotáhl. Konkrétně v Novém Jičíně s bouráním začali již Němci a to jak na Tyršové, tak Sokolovské. Nebourali jenom komunisti. Nicméně je fakt, že ti to vzali z gruntu. Než k tomu došlo, nákladní doprava ve směru na Valašské Meziříčí jezdila přes náměstí a za poštou odbočovala vpravo. V opačném směru od pošty přes Hoblíkovou a dále na Svatopluka Čecha. Ulice Hoblíkova tenkrát ústila do ulice Riegrové. Přitom veškerý průmysl v Novém Jičíně se nacházel v zóně, kterou nyní chápeme jako centrum. Nutno připomenout, že kvůli stavbě dálnic a železnic se taktéž bourají domy. Zmíněný čtyřpruh bych nenazýval předimenzovaným, nýbrž díky němu nebylo celé město zasekané, jako v dnešní době ve špičce.
06.02.2023 18:17Jiri :
Ono v těch letech ani nebyl takový provoz, ale teď to stojí, smrdí a některé ulice s baráky u cesty jsou peklo. Řešili to jak nejlépe uměli, ale možná se měl probourat jeden velký průtah s propojenou železnicí a jedním velkým terminálem a ostatní zástavbě dát pokoj. Myslím že bez obchvatu na ValMez a vytlačením průmyslu do zóny za městem to nebude nikdy ono.
07.02.2023 12:06xfun :
Jiri: je tam určitý potenciál na zlepšení. Po dostavbě Palačovské spojky a vybudování nové nájezdové rampy, která umožní najíždět na D48 v Novém Jičíně na Suvorovové na oba směry. Obě stavby jsou naštěstí již plánované.
08.02.2023 12:11davidb :
xfun:
08.02.2023 12:28Po dostavbě Palačovské spojky se převede I/57 na silnici II/483. Částečně dokonce jako silnice III. třídy.
A hlavně tam bude zákaz tranzitní dopravy pro ND.
Jiri :
Ta Palačovská spojka to možná fakt vyřeší, nejen kamiony tlačicí se přes kruháče, ale možná i ostatní auta jedoucí na Ostravu. Tlačit se z VM přes Hoslavice je ve špičce peklo (navíc téměř vždy je tam nějaký semafor) a spojkou to bude jen o 3 max 4 km delší, jestli měřím správně. Obchvat NJ za Lamberkem tak bude asi pasé a zbytečný. Celkem se na to těším, třeba se některé ulice dostanou šanci konečně „zahojit“.
09.02.2023 08:59