Pojďte se s námi virtuálně projít po nově otevřeném úseku ulice Ruské v Dolní oblasti Vítkovic. Snímky postupují od podjezdu pod ulicí Místeckou, kolem Gongu, malého a velkého Světa techniky až k prozatímnímu ukončení u vjezdu do závodu Vítkovice a.s.. Na posledních snímcích je vidět dokončenou točnu s parkovištěm autobusů, parkovací místa ve středovém pásu i zazdívání dveří, vrat a skleněných ploch po celé délce přilehlé haly.
Prodloužená Ruská otevřena
acdlcia [msstavby.cz] | 20.11.2014 | OSTRAVA | #dolní oblast vítkovice, #ruská, #vítkovice | 38 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
thvari :
stání pro autokar! tak teď už může přijet i zájezd důchodců z Německa :D
20.11.2014 06:58Nimrod :
thvari: už jezdí! Ale pokud máte nějaké další turisty v zásobě, klidně je k nám pošlete!
20.11.2014 07:58Crazym :
To je dobře, že mysleli na autobusy ale když už tak mohli nějaké stání, záliv před Gongem udělat i pro taxi. Zase to zjistí až při akcích, že jim zbytečně zajíždí před vchod. My jsme snad jediná civilizovaná země, kde před veřejnými budovami jako divadla, sportovní haly, kongresové sály apod. na tyhle věci nemyslíme a pak to „organizujeme“ dodatečně viz komplex ve Vítkovicích, atletický stadion a hokejová hala a brzy i krytá atletická na jednom místě a ani jedno stání, záliv pro taxi. Pak nastane velká akce jako MS v hokeji a MP honí taxikáře kteří tam dovážejí a odvážejí návštěvníky za to, že před budovami zastavují nebo stojí. A vysvětlovat cizinci, že tam žádná stojka není a který pak stojí u cesty před budovou, že tam je zákaz zastavení je zábava :-)
20.11.2014 08:34Pavel :
Na nádraží Svinov krásný záliv je a, nefunguje to.. :-(
20.11.2014 08:43Tano :
Píšete tady, že ulice je prozatimně ukončená. Znamená to, že bude někde dál pokračovat? Nemáte nějakou mapku kam povede?
20.11.2014 09:06Fred :
Původně měl být prozatimní výjezd na Místeckou u dolu Hlubina. Dá se tedy projet od podjezdu na Ruské až k dolu Hlubina a napojit se na místeckou směrem do centra?
20.11.2014 09:20Hynek [msstavby.cz] :
Tano: o krok vice je videt tady:
20.11.2014 09:29http://www.msstavby.cz/zastavovaci-plan-dolni-oblast-vitkovice-25-03-2013/
LoLec.CZ :
Je to pěkné, ale raději bych místo toho středového dlážděného pásu viděl trávník. V podstatě by tam pak mohly být i ty koleje a tráva mezi tím, jak známe třeba z Prahy. Někdo může namítnout, že zeleň se k (ex)průmyslu nehodí, ale myslím, že by to bylo veselejší.
20.11.2014 12:29Hynek [msstavby.cz] :
LoLec.CZ: taky tak. a hlavne by se tam tak neprasilo
20.11.2014 16:43robert :
LoLec.CZ
Vzhledem k tomu, že středový pás je jen dočasné řešení a vzhledem k tomu, že zvolená varianta je v pořizovací ceně 17x- 30x dražší než Vámi zmiňované zatrávnění lze předpokládat, že i bohulibý čin sanace této lokality je zneužíván k vyvádění financí dotačně přidělených pro tento záměr.
Mne spíše velmi překvapuje jiná věc. Plán, jak se tato lokalita má vyvíjet v podstetě neexistuje. Známe jen výsledek,jak by oblast v konečném důsledku měla vypadat. Nedávno jsem zaznamenal článek o tom, že chátrají zbývající dvě vysoké pece a vlastník-Vítkovice- neví co dál. Šance je pouze zainvestovat jejich sanaci přes granty EU spojených se vzděláním, tedy muzezem a knihovnou. Podobný osud má i zbytek průmyslových budov a zařízení. V původních prohlášeních pana Světlíka se píše o komplexním urbanismu s byty a sídly firem atd. Teď to vypadá tak, že co není spojeno s edukací, neprojde. Kde je nějaký development v oblasti bytové a daministravní kategorie. V původním záměru se proklamovalo, že cílem projektu je, aby oblast žila městským životem. Teď je ten život závislý na poptávce jistē sféry turismu a omezen otevírací dobou prohlídek. Bez bytů a sídel firem se to nepovede. Přitom některé prostory jsou přímo ideální pro rekonstrukci na ateliéry, sídla, sklady a ůžasné bytové jednotky, především loftovęho typu. Investor jen musí podstoupit riziko větší, než je dotace z EU a to se mu jakoby nechce…..
Tím nechci snižovat hodnotu, kterou tato oblast zatím získala, i když s některými kroky nesouhlasím. Pro Ostravu tento počin byl, je a snad i bude stěžejní a nadstandartní vzhledem k dočasnému rozvoji města.
20.11.2014 20:16Ale překvapujeme mne, že jakoby s hranicí evrpoských peněz docházel dech vývoji tomuto komplexnímu projektu.
Hynek [msstavby.cz] :
robert: si nejsem jisty, jestli na to taky nekoukas prilis selektivne. tedka se uz nejakou dobu rekonstruujou stare koupelny, nasledujou zrejme koupelny nove, tam prostor typu „ateliéry, sídla, sklady a ůžasné bytové jednotky, především loftovęho typu“ je docela dost. a v celem objemu si osobne myslim, ze ty investice jsou aktualne natolik velke, ze meditovat nad tim, ze ve stejny cas se nedeje nic dalsiho, je trosku rozmazlene.
ale je fakt, ze me treba v tomhle prekvapuje zabrzdenost a neexistence nejakeho restauracniho zarizeni. nevim, jak to maji napocitane, ale pokud se areal chlubi obecne ctvrtou nejvyssi turistickou navstevnosti v cr, je zarazejici, ze se zmuzou akorat na veci stylu parek v rohliku za 15kc (pokud teda zrovna je) a nikdo se uz davno netrese tam tech 680k lidi zkasnout (o tom, ze by snad panovala spokojenost na obou stranach, nemluvim)..
20.11.2014 20:51thvari :
Hynek [msstavby.cz]: a neni to taky trosku tim, ze to tam cele „vlastni“ pan Svetlik? takze kdyz bych si chtel treba ted rozjet restauraci, tak asi si to tam jen tak bez jeho svoleni nedam…no ted tam aspon bude kavarna, ne?
20.11.2014 21:25acdlcia [msstavby.cz] :
A co ten podnik v U6 ten je tam už dlouho a furt tam nikdo nechodí. A v Gongu vedle infocentra přece taky něco je.
20.11.2014 21:42acdlcia [msstavby.cz] :
Fred: Však takhle to od 17.11. průjezdné je, Vítkovickou otevřeli už 1.5.
20.11.2014 21:46http://www.msstavby.cz/prodlouzena-vitkovicka-otevrena-02-05-2014/
Lukas :
Hynek [msstavby.cz]: Restaurace údajně není, protože to nedovolují pravidla čerpání dotací :-/ http://goo.gl/8KC5Qc
20.11.2014 23:01Lukas :
Hynek [msstavby.cz]: Ještě jeden obdobný případ http://goo.gl/6BKXjT
20.11.2014 23:02robert :
Hynek [msstavby.cz] :
21.11.2014 07:34Je pravda, že mě při hodnocení mě ovlivňují podobné projekty v zahraničí. Proto bych čekal, že rekonstrukce typu bytového a nebytového administrativního prostoru budou jedny z prvních. Po stránce developmentu je to ale logické. Tyto typy si hledají klientelu nejdéle. Na druhou stranu, bez nich je kterákoliv oblast města neživá ve smyslu městské civilizace. Ale možná to někdo zpracované má, realizace je na spadnutí a my o tom nevíme. V nových koupelnách ty adm. prostory – no beru, ale jako z nouze ctnost. Jinými slovy, co by se u té Místecké dalo v tomto prostoru jinak realizovat…., ale to je z hlediska celého prostoru DOV okrajová záležitost, takže, je spíše otázka Co dál??? Nemohu se zbavit dojmu, že co neproplatí EU, to tam prostě nebude. A dotace z EU nemají jen tu pozitivní stránku, viz výše.
LoLec.CZ :
robert: naprosto souhlasím, taky si myslím, že je potřeba do té oblasti přilákat více lidí pro „život“, ne jen na prohlídky. Pokud je nyní DOV čtvrté nejnavštěvovanější místo v zemi, tak sice máme na co být hrdí, ale není to taky tak trochu tím, že TEĎ je celý svět zvědavý, co že to v té Ostravě udělali… a já tam byl taky a opravdu JE na co koukat, ale že bych tam jezdil každý den?
21.11.2014 11:55Hynek [msstavby.cz] :
robert: rozumim, jen si myslim, ze ted maji „plne kecky“ tech dotovanych projektu, takze asi neni na miste rozjizdet k tomu jeste nedotovane. „co dal“ je imho na desitky let, ten areal se zpristupnil v 2012, nemuzem chtit vsechno hned.
thvari: ja zaregistroval to, ze jednoduse nemaji ambici neco takoveho provozovat, tzn to bude nejspis stejne provozovat nekdo jiny. ja tu poznamku ani nemyslel jako vytku vyhradne smerem DOV, ale vseobecne.
Lukas: rozumim a souhlasim. nechapu, proc by mela restaurace v miste s vyse uvedenou specifikaci pobirat nejake dotace? pokud ale spravne chapu, tak v pripade, ze dotace nepotrebuju, tomu nic nebrani (ano, musim to zaplatit jako kdekoliv jinde). nebo se mylim?
21.11.2014 13:55Balde :
robert: tak kanceláře a byty jsou naplánovány, sstačí mrknout na článek na msstavby, ale první byt v DOV ukončí pořádání colours v DOV, takže chápu, že se ted zaměřují převážne na vzdělávací instituce a přestavbu už stavajících objektů, ale DOV má velký developerský potenciál do budoucna, ale až se začnou svavět byty musí se vyřešit co s Coloursa dalšími festivaly
21.11.2014 14:00aggu :
Balde: Colours 2025 se přesunou hned za řeku na Zárubek. Tam je místa na 50 000 festival i na 5 stanových městeček… A do té doby tam už možná někdo uklidí, dnes tam hospodaří bývalé Rekultivace. Halda, odval i kaliště dole je dohromady obrovská plocha, kde by klidně mohl být ostravský Práter. A jednou do roka Colours.
21.11.2014 15:31Rýša :
Balde: A proč? Vždyť festivaly a venkovní koncerty jsou i tam, kde se bydlí. Viz třeba štěrkovna v Hlučíně a kol dokola rodinné domy a nový domov důchodců hned naproti areálu. Nebo 3denní jarmark s kolotoči a hlukem do noci v Kravařích přímo mezi rodinnými vilami. Jak to, že někde to lidé nějak těch pár dní vydrží, když ví, že městu to hodí nějakou korunku navíc a v Ostravě se řeší, jestli bude festival rušit noční klid – viz zrušení festivalu na Masarykáči…..MECHÁPU OSTRAVU
21.11.2014 15:44A o rušení nočního klidu ve městě a sídlištích při ohňostroji do rána to nevadí? Nebo ten týden před Silvestrem a pár dní po něm to radní tolerují bez jakýchkoliv pokut? Slyšet dělbuchy je kilometry daleko.
Rýša :
aggu: Tak to je skvělý nápad. Jen aby to napadlo i těm tam „nahoře“.
21.11.2014 15:48Balde :
Rýša: tak me by to nevadilo, ale známe Čechy že. Jinak fesťák v centru nebyl protože se měla rekonstruovat v té době dlažba a 28 října, to že se nerekonstruovalo a že to bylo naplánováno v době festivalu, za to může bývalé vedení města
21.11.2014 16:09Rýša :
Balde: Ne, četlo jsem, že organizátorka řekla, že je to kvůli nočnímu klidu.
21.11.2014 16:25Balde :
Rýša: ne čtl jsem, že organizátorka řekla, že je to kvůli plánované rekonstrukci
21.11.2014 16:57Rýša :
Balde: Ne, bylo to i kvůli rušení nočního klidu: z kopírováno z rozhovoru :„Samotné centrum města má svá omezení. Museli jsme přihlédnout k probíhající rekonstrukci ulice 28. října, tomu, že se nedá v centru města zaparkovat a od 22. hodiny musí být dodržen noční klid. Vzhledem k těmto okolnostem jsme se rozhodli uspořádat akci v Trojhalí a přilehlém nákupním centru,“ řekla Deníku ředitelka akce Petra Hradilová
viz : http://goo.gl/KoIEIJ
21.11.2014 17:18Kdyby to bylo jen kvůli rekonstrukci, tak ta jednou skončí, lae rušení nočního klidu můžou říkat každý rok….hey? Balde?
Rýša :
Jo, a nezapomeňte mi dát zase mínus :-) za pravdu :-)
21.11.2014 17:20Danek :
aggu: Tak jsem před 2dny řešil, zábavní park který chce na pomezí Polska,České rep,Slovenska postavit JT banka a ty jsi hned našel pro toto plochu na Zárubku.Místa je tam dost,je to blízko centra,(takže by s postavením parku viděl i oživení centra)Slezkoostravský hrad,pozvedlo by to i Slezkou atd.Dobrý nápad jen realizovat.
21.11.2014 17:26Danek :
Danek: Nápad jak vidím by tady již byl a reakce pozitivní taky.http://www.msstavby.cz/konverze-uzemi-dolu-zarubek-27-05-2012/
21.11.2014 17:29Crazym :
aggu: Zárubek? No nevím ale pokud myslíte tuhle plochu, která jediná připadá k úvahu http://www.mapy.cz/s/el52 tak to je nerealizovatelné, jedinou výhodu vidím jen v blízkosti hradu a tramvaje a daleko od osídlení, jinak samá negativa. A pokud opravdu myslíte haldu, odval a kaliště, mám podezření, že se chcete těch lidí na Coloursech zbavit :-) Já pamatuji v ulici Podzámčí mezi Zárubkem a Alexandrem rybníky na které jsem chodil na ryby a bruslit v zimě a po tom co se tam vozilo bych tam radši sto let nikoho neposílal ani za trest :D
21.11.2014 17:48Martin [msstavby.cz] :
Nebo… http://www.msstavby.cz/zarubek-13-04-2012/
21.11.2014 18:06Balde :
Jen by mě zajímalo, jak plánuji pořešit v DOV tu čističku
21.11.2014 18:35Danek :
Balde: Vyřešit tto lze.Pamatují si jak Kajnar říkal, že v případě zástavby na haldě(řešil se stadion pro Baník)…lze čerpat cca.0,5miliardy na rekultivaci. Stejně jako v případě rekultivace haldy v Hrabůvce, kde má být golfové hřiště.(tam dostali cca.300míčů.)Platí to stát, .který slíbil, že rekultivaci zaplatí jedná se o cca.20miliard na Ostravsko. Vyčerpáno je 7.Zrovna se to řešilo v souvislosti návštěvy prezidenta v MS kraji.
21.11.2014 18:50Rýša :
martin [msstavby.cz]: Ten stadion bych ještě pochopil, ale ta letadla :-)
21.11.2014 20:35Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Jen studie…
21.11.2014 21:05Rýša :
martin [msstavby.cz]: Tak proč tu bezcennou studii tady dáváte. Aggu tady zmínil, že právě tam by se mohlo přestěhovat dění festivalů – tedy uvažoval reálně, tak jako Crazym, který zpochybnil danou lokalitu z jiných důvodů a vy tu hodíte tuto na oko krásnou, ale jinak zcela bezcennou studii. Nechápu proč, když tohle tady NIKDY nebude, nemůže být.
21.11.2014 22:22Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Proč bezcenná. Tato studie ukazuje, že je možné s tímto prostorem provést něco ve smyslu zábavního parku atc..Koncepční a hmotové studie neukazují co přesně se postaví. ale co je možno a v jakém rozsahu na daném místě postavit. Navíc zde byla diskuze o využití lokality Zárubek tímto směrem. Tak proč bych nemohl na vlastním webu dát odkaz na studii, která již byla publikována a tuto lokalitu řešila?
22.11.2014 09:49