Prodloužená Rudná je dokončena a silnice je nyní ve zkušebním provozu. Stále však chybí vystavět lávku pro chodce a cyklisty.
zdroj: FB Moravskoslezský kraj
Prodloužená Rudná je dokončena a silnice je nyní ve zkušebním provozu. Stále však chybí vystavět lávku pro chodce a cyklisty.
zdroj: FB Moravskoslezský kraj
EG :
Wow!!!
23.12.2019 15:57Nemůžu se dočkat, až po ní pojedu. :)
Už tak mi cesta k rodičům z Katowic trvá o 10 minut méně díky otevřenému obchvatu Opavy. :)
Tom :
Změnila se dopravni situace na třídě 17.listopadu?
23.12.2019 23:21aggu :
Tom: Jedny nyxy povídaly, že pokles je cca 25%. Není to moc, ale ani málo. Chce to delší (a jiný) čas na hodnocení.
24.12.2019 00:33Rdm :
EG: trochou OT dotaz: vy jezdíte z Katowic do Opavy pres Ostravu? Když se podívám na mapu tak po okresach jste tam za 45 minut.
24.12.2019 12:30Adam :
Rdm:
24.12.2019 15:00Přes Ratiboř ~105 km, průměrná rychlost cca 65 km/h, čas cca 1:40.
Po dálnicích přes Ostravu (A1, D1, I/11) ~125 km, průměrná rychlost cca 90 km/h, čas cca 1:25.
Rýša :
NO, bojím se, že ji časem od Globusu po Opavu zpoplatní, tak jako silnici do FM od Makra.
25.12.2019 13:55Rado :
Rýša: 1500 Kč za rok za dálniční známku není moc, ovšem rozumím tomu, že v případě Ostravy dostává její nákup zvláštní, resp. hořkou pachuť.
25.12.2019 18:47Crazym :
Rado: To je dost relativní a vždy o úhlu pohledu, zatímco naše dálniční známka začala v roce 1995 na 400,- Kč a víme kam to dotáhla spolu s délkou a stavem naší dálniční sítě, tak si vzpomínám jak jsem se ošíval když jsem si musel tou dobou kupovat třeba dvakrát tak dražší Švýcarskou a liboval si jak se mi tam dobře cestuje. No a ona tam dodnes stojí stejných 40 švýcarských franků což je dnes devět stovek a v jakém rozsahu a stavu jsou tamní dálnice nemusím snad nikomu popisovat :-) Takže z mého úhlu pohledu je ta naše ku.evsky předražená a to ani neberu v potaz rozdílnou úroveň příjmů…
něgdo :
Crazym: musíme si vybrat, co rozpočet dovolí a jak ho utratíme, takže např. aktuální téma mateřská:
Peněžitá pomoc v mateřství není v každé zemi stejná. Některé maminky totiž pobírají až sto procent svého platu, a po celou dobu si v podstatě „užívají“ plně placeného volna. Jiné dostávají jen část svého platu. Kolik pracovních týdnů ve výši 100 % mzdy jim v tom kterém státě příspěvek pokryje?
Česko – 62,6 % (17,5 týdne)
Švýcarsko – 56,4 % (7,9 týdne)
Pochopeno???
26.12.2019 00:08Ludva :
něgdo :
to není správné srovnání…takhle si každý může vytáhnout něco, co se mu hodí z jakékoli oblasti, jsou třeba fakta vztahující se k případu, jinak to je jen nesmyslné dohadování bez konce.
Kolik stojí dálnička, počet km dálnic, průměrná mzda, silniční daně, kolik % investuje stát do oprav přímo, kolik se platí např. za průjezd kamionů, počet odpočívadel atd., atd….
u tvé tvé mateřské zase zapomínáš, ze většina švýcarů nemá problém uživit dítě+dvě auta, maj možnosti 1/4 či 1/2 uvázků atd,tam ta pomoc není zdaleka tak nutná…A také stojí za připomenutí, že švýcar i s 50% přežije příjemně, u nás i s 62% to je kolikrát na hraně. V čem vedeme to je délka mateřské – jedna možná i nejdelší…
26.12.2019 10:55Rado :
Crazym: Myslím si, že z jedné strany jsou Češi mistři světa v běhu na vidle a k tomu ještě papežtější než papež. Procestoval jsem kus světa a dálnice či klíčové komunikace se staví 24 hodin denně a za další, pokud se opravují klíčové komunikace, tak zásadně v noci. Nikoho nenapadne blokovat cestu celý den, aby pak na ní pracovalo 5 lidí, jak je tomu u nás zvykem. A pak to poslední, že si za státní peníze živíme neziskovky typu Děti Země, které kvůli křečkům, cvrčkům, konvalinkám dělají ze staveb nekonečný příběh. A kvalita našich staveb, o tom už raději pomlčím. Jen mě děsí tempo našich severních sousedů, kteří jsou schopni otevírat dálnice ve třípruhu v jednom směru dříve než my ve dvoupruhu.
Rýša :
Rado: 150 jsou peníze jak pro koho – málo nebo hodně, pro mne by byly ale zbytečně vyhozené, když celý rok nejedu po dálnici. Využívám jen občas vlnitý úsek Slovenská- Rudná, kde se ani 130 nedá jet. Jinak letos jsem jel akorát 2x do FM, použil jsem starou cestu.
26.12.2019 11:16Rýša :
Rýša: oprava: 1500…
26.12.2019 11:18Rýša :
A ještě bych měl připomínku k dálniční známce. Když už je to DÁLNIČNÍ známka, tak by měly být zpoplatněny jen silnice dálniční jako D1, D2,D3 atd. a ne krátké úseky Ova-FM, která dálnicí není, ale jen silnicí pro motorová vozidla.
někdo :
Ludva: špatně sis přečetl…uvedl jsem „NAPŘ“, a ne „JEN“.
S tím, cos napsal souhlasím, je to značně komplikované….“Kolik stojí dálnička, počet km dálnic, průměrná mzda, silniční daně, kolik % investuje stát do oprav přímo, kolik se platí např. za průjezd kamionů, počet odpočívadel atd., atd….“
Taky se opomenulo třeba mýto v tunelech…
26.12.2019 17:31PetrP :
Rýša: Plete se, silnice do F-M je dálnice, a to konkrétně D56, žádná silnice pro motorová vozidla…
26.12.2019 18:11Mx :
Jestli to pomůže? Jezdil jsem zasekanou porubou denně a KAŽDÝ pokles dopray tam bude spásou
26.12.2019 18:19Rýša :
PetrP: Ano, pletu se, ale…viz wi: Dálnice D56 (do 31. prosince 2015 rychlostní silnice R56) je dálnice, která vede z Ostravy do Frýdku-Místku,
28.12.2019 21:46tudíž nebyla stavěna jako dálnice, ale prostě od roku 2016 jen za dálnicí prohlášená, asi kvůli tomu poplatku.
A tak i Rudná, resp. její nějaká část může být za nějakou dobu nazvána D.
Adam (ten hodný) :
Pochybuju že vůle státu je vyhánět řidiče z obchvatů zpět do obcí.
Mě spíše udivuje, proč je pro náklaďáky placena jen část shopping park > kr. pole
29.12.2019 00:13….. proč zrovna tahle část??
Slosor :
Rýša: Byla zpoplatněná i předtím. A dálniční parametry taky měla už předtím. Spíš se divím proč nebyla značená jako D od začátku. Nikde není psané, že dálnice musí být dálkový tah.
29.12.2019 05:32EG :
Rdm:
Jezdím. Po okreskách je to porod. Katowice, Gliwice, Rybnik, Racibórz, Kietrz, Wiechowice… to je více než dvě hodiny. Navíc stav některých cest a zácpy ve městech a na mýtné bráně jsou zlo.
Mám svůj rekord. 1:20 z Katowic do Neplachovic. Průměrná rychlost 99km/h, spotřeba v Rapidu 5,6 a fakt super jízda. Jsem rád za tento úsek, protože je to dalších 7 minut ušetřeni času mimo špičku a ve špičce asi i přes 20. A dost mě překvapil ten provoz. Řekl bych, že Porubě se ulevilo.
01.01.2020 23:59davidb :
Když se podívám na kamery http://krizovatky.ovanet.cz/
a porovnám si Rudná x Závodní a Vřesinskou, tak už dnes (i když není provoz standartně pracovní) jasný úbytek směr Poruba.
Těch aut co jedou na Porubu je naprosté minimum.
To stejné Opavská x 17.listopadu, prakticky všechny auta jedou směr Opavská, k Rudné odbočuje sem tam auto.
Ovanet by mohl osadit kamery naobě nové MÚK na Rudné.
02.01.2020 11:11