Prodloužená Porážková IV. etapa

Město Ostrava vypsalo veřejnou zakázku na zpracovatele projektové dokumentace pro povolení stavby a provedení stavby „Prodloužená Porážková IV. etapa.

Předmětem této veřejné zakázky je vypracování projektových dokumentací a zajištění souvisejících činnost v následujícím rozsahu:

  • vypracování dokumentace pro vydání stavebního povolení (DSP),
  • vypracování dokumentace pro provádění stavby (DPS),
  • vypracování plánu BOZP v rámci přípravy stavby
  • výkon inženýrské činnosti ve fázi přípravy stavby pro vydání pravomocného stavebního povolení,
  • výkon koordinátora BOZP během přípravy stavby,
  • výkon autorského dozoru po dobu realizace stavby, vše pro stavbu „Prodloužená Porážková IV. Etapa, úsek ul. Žerotínova – Mariánskohorská“.

Z příloh veřejné zakázky, konkrétně z dokumentace pro územní rozhodnutí, jsou patrná konkrétní dopravní řešení a celkový návrh nové komunikace s navazující stavbami.

Celková situace

Detaily dopravního řešení. Na následujícím snímku můžete vidět napojení prodloužené Porážkové na ulici Mariánskohorskou.

Za bytovými domy na Jirské ulici bude vybudována protihluková stěna.

Komunikace je navržena přes kulturní památku točny. Ta bude demontována a přemístěna.

Současný stav točny

Napojení na ulici Gorkého a Bieblova

Napojení na ulici Žerotínova a Roháčova

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Vítek :

    Nějak mám pocit,že péče o památky začíná v okamžiku, kdy jsou v žalostném stavu. Nevím, zda vytržené že souvislosti pak mají nějaký další smysl. Bohužel.

    Thumb up 16 Thumb down 3
  2. Crazym :

    Chválabohu, že se to hýbe ale jakmile udělají napojení u Jirské, tak to vidím na zakonzervování problému s podjezdem kolejí na Mariánskohorské tak na minimálně dvě generace :-)

    Thumb up 8 Thumb down 4
  3. PetrK :

    točna jako kulturní památka… to už se dnes památkou stane vše, co je staré a dlouho se nepoužívá?

    Thumb up 12 Thumb down 12
  4. Meechee :

    Crazym: To je tak. Betonáři a lobbisti rozhodli, že Rudná už prostě nikdy nebude průjezdná, takže až dostaví tu novodobou Sagradu Familiu ve Vítkovicích u stadionu, rozkopou další most, tentokrát nad ulicí Polaneckou, který před cca 10-12 lety prošel sanací a je tudíž úplně v pořádku. Oproti tomu „myší díra“ v Přívoze, ze které se odlamují kusy betonu a každý další průjezd vlaku hrozí zhroucením mostu (nemluvě o estetice a o tom, že ta myší díra je špunt v dopravě), zjevně není pro betonáře natolik lukrativní, aby se pustili do přestavby. Navíc, na Rudné už si lidi tak nějak za těch posledních 12 let zvykli, že se jí prostě plynule nedá projet, zatímco zacpat místo v centru, které i bez omezení už beztak tvoří špunt, by bylo tak nějak politicky hůře argumentovatelné …

    Thumb up 12 Thumb down 16
  5. David.Witosz :

    Meechee: Nejprve se Vás zeptám? Proč si takhle nehorázně vymýšlíte? Vždyť to už není normální, sypat takové nesmysly v době, kdy lze jednoduše dohledat, že si to cucáte z prstu?

    Crazym: Zdravím. Podjezd tam je a bude. Nikdy se nepočítalo s jiným řešením než podjezdem. Jakákoli jiná řešení se v této lokalitě (zhlaví) jevila při bližším zkoumání jako nereálná.

    Jinak je naplánována náhrada mostní konstrukce v rámci modernizace železničního uzlu Ostrava viz. video zde
    https://youtu.be/Yxb5qpCoop4?t=457

    Hezký den Vám všem.

    PS A jedno info na závěr. Až se postaví prodloužená Porážková, pak je na čase uzavřít ulici Nádražní pro tranzitní dopravu a to minimálně v úseku od Českobratrské po ČS. Legií. To tvrdím již 5 let na všech jednáních s městem, DPO atd.. Tak jen pro info, ať pak není někdo zdejší překvapený ;)

    Thumb up 18 Thumb down 12
  6. PC :

    David.Witosz: A můžete vůbec takto vyjadřovat své osobní názory? Nemusíte o tom hlasovat a diskutovat na vašem pirátském fóru než něco řeknete?? :-D :-D :-D

    Thumb up 6 Thumb down 20
  7. Meechee :

    David.Witosz: Pane radní, co si konkrétně vymýšlím ?? Že je Rudná už přes deset let s menšími pauzami neustále rozkopaná, resp. mosty nad ní a na ní ?? Že se chystá oprava mostu, který je v pořádku (často pod ním jezdím – byl relativně nedávno opravován) a to taková „oprava, že most bude celý stržen a postaven znovu (tzn. minimálně rok dopravních kolapsů). Nebo si vymýšlím, že stavba mostu u stadionu ve Vítkovicích trvá neúměrně dlouho (2 roky) a za tu dobu by se daly ty mosty postavit tři ?? Nebo si vymýšlím, že myší díra v Přívoze je v naprosto havarijním stavu a měla být už dávno opravena ?? Co si konkrétně „nehorázně“ vymýšlím ?? Jediná má spekulace je ohledně betonářského lobby, ke které mě ovšem vede má osobní zkušenost s veřejnými zakázkami v Ostravě. Takže, pane radní a místostarosto, je fajn, že se staráte a aktivně se účastníte těchto debat, nicméně zde obhajujete neobhajitelné a navíc mě osočujete, aniž byste vysvětlil, v čem nemám pravdu …

    Thumb up 17 Thumb down 11
  8. Martin [msstavby.cz] :

    PetrK: Celkově se tam nachází hned tři památkové objekty. Depo, vodojem a točna. https://www.msstavby.cz/rekonstrukce-drazniho-objektu-24-08-2021/

    Thumb up 8 Thumb down 0
  9. David.Witosz :

    Meechee:

    1) „Betonáři a lobbisti rozhodli …“. Kteri betonari a kteri lobbisti rozhodli?

    2) „zjevně není pro betonáře natolik lukrativní …“. Opet, ktere betonare mate na mysli a proc neni lukrativni?

    3) “ … není pro betonáře natolik lukrativní, aby se pustili do přestavby“. A na to jste prisel kde, kdyz se tady roky planuje komplet nova mostovka a informace o tom jsou verejne pristupne?

    Takze bud si to cele cucate z prstu a hrajete chytraka a nebo mi na vsechny tri body odpovite a ja se Vam nasledne velmi rad omluvim.

    Thumb up 18 Thumb down 6
  10. Crazym :

    David.Witosz: Zdravím. Podjezd není problém, ten je jeho stav a systém kdy kdejaká větší sprcha v něm zajistí bazén. Jako kdybychom nežili v tomhle století…
    PS A jedno info na závěr: Doufám, že dříve než nastane ta situace s vytěsňováním dopravy bude už dostatek stejně nαsrαných voličů co všechny tyhle vlhké sny pošlou do propadliště dějin :-) Nic proti Vám, teda zatím… 😉

    Thumb up 5 Thumb down 12
  11. davidb :

    David.Witosz:
    Já vám budu oponovat a vaší větu upravím:
    Až se postaví prodloužená Porážková, pak je na čase uzavřít ulici Nádražní a vytvořit na ní pěší zónu od Českobratrské + s 28. říjem od Poděbradovy po Žofínskou.

    Thumb up 8 Thumb down 7
  12. ELB :

    davidb: Nesmyslně rozsáhlá pěší zóna v Moravské Ostravě vylučující nejen IAD, ale i MHD již půl století umrtvuje město. Její rozšíření by znamenalo definitivní euthanasii městského centra a vítězství obchodních galerií. Město není skanzen, ani laboratoř pro agresivní regulace trendy fanatiků.

    K samotnému článku: Napojení Porážkové těsně u podjezdu je nepochopením přirozených dopravních vazeb. Návštěvníci centra nepotřebují centrum rychle projet – k tomu již slouží Cihelní + Místecká. Centrum potřebuje uživatele služeb i z jiných částí města. Prodloužená Porážková je, stejně jako třeba nová Pivovarská skrytý transit centrem, namísto přirozené uliční sítě, která činí centrum živým. Obojí jsou produkty komunistického plánování z minulého století, které realizuje současná reprezentace města bez nápadu, jen s jinými trapnými trendy řečičkami okolo …

    Thumb up 13 Thumb down 17
  13. Ondřej Koutňák :

    David.Witosz: Záměrně uhýbáte od problému. Je lhostejné, zda je to betonářská, pirátská, nebo grýndýlová lobby. Rudná je permanentně zčásti neprůjezdná. Vzhledem k její velikosti (malosti), se zkrátka soudnému člověku jeví, že nejde o náhodu. Meechee má pravdu. A Crazym taky.

    Thumb up 12 Thumb down 10
  14. Dan :

    Ondřej Koutňák: Prosim vas, co ma Green Deal spolecneho s Rudnou ulici proboha….

    Thumb up 13 Thumb down 2
  15. Meechee :

    David.Witosz: Dobře, vidím, že určité zobecnění a nadsázka vám není blízká – je to dost pochopitelné – v politice si jdou po krku všichni, tak jste asi háklivý na nějaké náznaky lobbingu … fajn, trochu upravím své tvrzení, abyste se hned nečertil. Z nějakého důvodu se neustále a systematicky zneprůjezdňuje Rudná ulice v důsledku na sebe navazujících oprav mostů, které snesou ještě klidně odklad a jejichž oprava trvá neúměrně dlouho, což ve svém důsledku způsobilo, že se cca deset let se nedá plynule (až na krátké výjimky) souvisle projet od Poruby po řekněme Hornbach. Nezlobte se na mě, ale těch mostů tam je hodně, jejich oprava náročná, dlouhá a nákladná, takže „trafika“ na mnoho let defacto zajištěna. Tohle prostě není a nemůže být náhoda, tohle je prostě cílené projektování oprav, aby prostě „tekl beton“. Oproti tomu, myší díra v Přívoze je v naprosto žalostném stavu, tvoří dopravní špunt a měla být dávno opravena, resp., měla být celá oblast přestavěna, aby se zvýšila dopravní propustnost v daném místě. To, že na papíře existuje řadu let plán na výměnu mostovky (mimochodem – to je na úrovni výměny asfaltu na dálnici a neřeší to problém komplexně), je informace asi na takové úrovni, že už 40 let existují plány na severní spoj a ten taky furt není. Že se něco roky plánuje není doklad toho, že se něco děje, ale je to spíš důkaz neschopnosti posunout celou věc dál – sorry. Jinak řečeno, tato stavba (myší díra) je jaksi stranou zájmu oproti „jednodušším“ a dostupnějším projektům – třeba na té Rudné. Je to takhle už pro vás přijatelné, pane radní ??

    Thumb up 6 Thumb down 6
  16. Graylag :

    Meechee:
    Aniž bych se chtěl města zastávat – přes myší díru jsou čtyři traťové koleje + výhybky a kolejové spojky. Jak tam chcete udělat nějakou větší opravu nebo přestavbu bez současného zastavení celé železniční tratě a přestavby stanice? A má smysl dělat tak rozsáhlou akci, když se bude za chvíli rozkopávat celý železniční uzel?
    Jasně, to „za chvíli“ se bohužel už léta posouvá a kdo ví, jestli se opravdu začne „už“ za slibovaných 5 let, ale to dopředu nikdo nevěděl.

    No a jak byste si představoval tu přestavbu ve jménu propustnosti? S kolejmi hýbat moc nejde. Maximálně přidat jízdní pruhy, což ale zaprvé problém stejně úplně nevyřeší a zadruhé ještě více zhorší už teď špatnou průchodnost pro chodce přes Mariánskohorskou.

    Thumb up 8 Thumb down 3
  17. Crazym :

    Pěkné bludy šíří na Deníku, ty presstitutky nejsou schopny ani zjistit pár údajů a čáru nakreslit správně https://screenshot.cz/WQ2EE/

    Thumb up 0 Thumb down 4
  18. Martin [msstavby.cz] :

    Crazym: To sdílelo město :D V tiskovém se asi ani nepodívali na situaci. Mají to všude. Facebook, twitter….

    Thumb up 5 Thumb down 1
  19. občan :

    No snad se konečně lokalita zkulturni, nějak se nám okolo obou stran trati rozmáhaji různé podivne existence a město to neřeší. Bylo by dobré postavit tam i trolejbusovou trať, kdyz už se to planuje, lokalita je spatne MHD obsloužena a 102 se na hlavak přes centrum poslední léta doslova plahoci. A kdyby vrátili jednu tramvajovou kolej ke Stodolní, mohli tam vozit o víkendech po vzoru jiných mest třeba pivní tramvaj. Mam tu lokalitu primo pod okny a působi to po konci pracovního dne neutěšene, jatka to nijak neozivila.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  20. Marthin :

    občan: S tou přímou trolejbusovou linkou z Fifejd na nádraží je to skvělý nápad! Je jednou z nemála tragikomických faktů Ostravy, že ze zastávky Hornopolní jdete svižnou chůzí na nádraží ještě o minutu kratší dobu, než za kterou tu trasu objede trolejbus….

    Thumb up 3 Thumb down 1
  21. Cyklista :

    Marthin: mám pocit, že více cestujících linky 102 použije zastávku Husův sad, než Hlavní nádraží…..

    Thumb up 1 Thumb down 2
  22. Cyklista :

    Marthin: a netuším proč píšete o tragikomickém faktu Ostravy, když je naprosto běžné, ve všech městech, že je někdy pěší přesun rychlejší než jakýkoliv 4 a vícekolý dopravní prostředek.
    1. Nelze stavět ulice všude
    2. hromadná doprava nemůže jezdit nejkratší trasou mezi dvěmi body

    Thumb up 3 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.