Aktuální fotografie přístavby speciální školy Motýlek v Kopřivnici.
Dvoupodlažní dřevostavba s plochou střechou vyrostla na pozemku školy a s původní budovou je v obou patrech propojena elegantním proskleným krčkem. Škola má nově díky tomuto rozšíření k dispozici sedm specializovaných prostor. V patře se nachází výstavní dílna kombinovaná s vybavenou počítačovou učebnou, pracoviště zaměřené na senzomotorickou integraci, připomínající malou tělocvičnu, kde jsou k dispozici speciální houpačky, ribstoly, žíněnky i simulátor jízdy na koni. K dispozici je nově také pracoviště pro aplikovatelnou behaviorální analýzu, kde bude působit i školní poradenské pracoviště. Zcela speciální je pak místnost pro uklidňující individuální terapii žáků Motýlka vybavená zvláštním osvětlením, projektorem promítajícím na zeď podmořskou krajinu i dalším speciálním vybavením pro relaxaci. V přízemí je pak k dispozici větší místnost pro nácvik sociálních interakcí, prezentaci projektů žáků a podobně. Vedle je učebna, která se dá označit jako cvičný byt s plně vybaveným kuchyňským koutem.
V té budou žáci centra vedeni k co největší soběstačnosti. Velmi atraktivní je pak učebna, která má sloužit jako interaktivní pracoviště pro nácvik sociálních a komunikačních dovedností. Ta má podobu malé, ale dobře vybavené kavárny. „Vypadá možná jako kavárna, ale jde o učebnu, ve které se žáci mají učit vzájemně komunikovat, pracovat jednotlivě i ve skupinách, a cílem je děti co nejlépe připravit na další etapy života po opuštění Motýlka,“ vysvětlil ředitel školy Marek Poruba s tím, že veřejnost bude mít možnost využít pohostinství kavárničky pouze v rámci některých akcí pořádaných školou.
Myšlenka rozšíření dětského centra o další prostory je stará už deset let. Vnitřní rozvržení budovy se během realizace mnohokrát upravilo, ale základní koncept, který vznikl v nedalekém ateliéru Kamil Mrva Architects, zůstal stejný. Po letech příprav začala stavba vloni v březnu a hotova měla být zhruba za sedm měsíců. Ve skutečnosti se práce protáhly téměř o další půl roku. „Součástí projektu byla i úprava venkovního areálu školy. U nového objektu jsou vybudovány terasy s dřevěným povrchem s protiskluznou úpravou. Dále jsme zde instalovali plochu z umělé trávy, aby děti mohly využívat venkovního prostoru bez přezouvání. Nový objekt zčásti využívají zaměstnanci školy při výuce a péči o děti, část je vyhrazena pro provozní záležitosti, jako je malý sklad, školní dílna nebo třeba technická místnost s kotlem,“ popsal projekt Jaroslav Kania, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro finance, investice a majetek. Kraj, který byl jediným investorem přístavby, za ni stavební firmě TVARSTAV – REAL, s. r. o., zaplatil 26,4 milionu korun. Ve skutečnosti ale bylo proinvestováno ještě více prostředků. „Rozpočet nepočítal s dalším speciálním vybavením. Ze sponzorských prostředků jsme tak kompletně vybavili senzorickou relaxační místnost, zaplatili televize v jednotlivých místnostech a další speciální vybavení. V součtu toho bylo zhruba za milion korun a mohli jsme si to dovolit jen díky přízni našich sponzorů,“ doplnil Marek Poruba. Kopřivnická Základní škola a Mateřská škola Motýlek je určena dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, jako jsou poruchy autistického spektra, mentální a tělesné postižení, nebo také těžké řečové vady. Kapacita školy je aktuálně zcela naplněná, dochází sem celkem 123 dětí nejrůznějšího věku.
pramen text: koprivnice.cz
Jan Novák :
Zábevné prvky interiéru jsou však provedeny neodborně. Kdy především houpačky nejsou zajištěny dostatečně a jedno dítě se již lehce zranilo, když se houpčka utrhla. Nápravné opatření nebylo provedeno žádné, houpačka se zajistila stejně jako před tím a jediné co bylo zmíněno aby se děti na houpačkách moc netočily.
01.11.2024 10:20abc :
Jan Novák: Uvědomte policii. Právní předpisy upravují povinnosti zřizovatelů ohledně hřišť a herních prvků.
01.11.2024 12:42