Příprava stavby Vysokorychlostní tratě (VRT) se posunuly do další fáze.
U Ostravy, konkrétně v Polance nad Odrou, začali geodeti vyměřovat trať pro budoucí rychlovlaky. Právě úsek mezi Ostravou a Přerovem by měl být mezi prvními, na kterých se bude jezdit víc než třísetkilometrovou rychlostí.
Podrobné zaměření je základem pro veškeré další práce, potvrdil Petr Pavelka z geodetické firmy. Zhruba 70kilometrový úsek bude podle něj dokončený do Vánoc.
„Musí se v tuto chvíli zaměřit skutečný stav, aby projektanti věděli, jaký je tvar. Když se podíváte, jsou tady staré pražce, mnohdy ty koleje nejsou úplně přichycené. To znamená, je potřeba to obměnit a připravit na větší dimenzi a náročnost vlaků,“ dodal Pavelka.
S trasou vysokorychlostní železnice už napevno počítají územní plány obcí a krajů. Vlaky by měly od Přerova jezdit podél dálnice a u Studénky se rychlé koleje stočí ke stávající železnici.
zdroj: rozhlas.cz
Rado :
Jestli to bude jak s výstavbou dálnice směrem z Brna na Rakousko, tak se toho bohužel asi už nedožiju :-)
10.09.2019 10:48Martin [msstavby.cz] :
Rado: Denní dávka negativismu vypotřebována?
Neobhajuji pomalý postup výstavby dálnice, ale je to tak u všech dopravních staveb?
10.09.2019 11:03balde :
za mě má náš kraj výhodu kromě pár vyjímek prodloužená rudná atd., že spoustu staveb máme v územním plánu a je na trasách docela shoda a municipality tady umí docela jednat s obyvateli, takže se daří tyto projekty nachystat pro ŘSD, případně jiné instituce jak na stříbrném podnose a pak už je to jen o penězích od státu aby se začalo stavět. Aspoň tuto informaci potrdilo několik lidí při ohlašování stavby obchvatu Karviné a Frýdku-Místku.
10.09.2019 11:34thvari :
mam par dotazu, jestli je tu nekdo vice informovany: proc to nemuze jezdit 300 az do Ovy (a dal)? i kdyby to jezdilo mene, budou mit vsude podjezdy? pac si nedovedu predstavit, ze tyhle rychlovlaky nekde ve Studence v 200 km/h sejmou kamion a budem odepisovat zivoty
10.09.2019 15:23Martin [msstavby.cz] :
thvari: Však to bude více jak 300 až do Ostravy.
10.09.2019 15:38Na trati VRT se nesmí komunikace křížit úrovňově. Takže ano, ve Studénce bude podjezd.
thvari :
Martin [msstavby.cz]: jasne, spletl jsem to, 200 to bude mezi Brnem a Prerovem, s moznosti rozsireni v budoucnu https://zdopravy.cz/potvrzeno-studii-proveditelnosti-k-vrt-prerov-ostrava-dodaji-egis-rail-a-sudop-praha-33011/
10.09.2019 16:19potkan :
podjezd bude, ale na té stávající trati místo přejezdu ve Studénce, na VRT žádné přejezdy být nesmí – pravidlo – přejezd smí být jen do 160 km/h a i tak to je extrémně nebezpečné, když tam najede a uvízne kamion….
10.09.2019 17:14Petr :
balde: to jako fakt? viz třeba: https://zdopravy.cz/soud-zacne-resit-prvni-zalobu-kvuli-rychlovlakum-bohuminu-pet-tras-blokuje-rozvoj-34079/
10.09.2019 20:33Davidb :
thvari: Martin [msstavby.cz]:
10.09.2019 20:57Ty šipky v mapce jsou rychlosti ne?
Václav :
Utopie…. :-)
10.09.2019 22:28Martin [msstavby.cz] :
Davidb: Ano
10.09.2019 23:04senior :
Od Přerova po Polanku je rychlost 300, pak se v krátkém úseku mezi Svinovským nádražím a Odrou snižuje až na 120, následně se postupně rychlost zase zvyšuje. Ve Svinově bude zastavovat drtivá většina vlaků, takže návrhová rychlost je přizpůsobena dosažitelné rychlosti v okolí stanice. Snad jen případný budoucí expres Petrohrad – Řím by v nočních hodinách tu zastavit nemusel. Je ale běžná praxe v celé Evropě, že v průjezdu jádra milionové aglomerace se rychlosti přizpůsobují urbanistickým možnostem zastavěného území – nebudeme přece kvůli jednomu nočnímu expresu bourat půlku chemičky.
pomsta jouzovy :
Popravdě nerozumím tomuto: Když se podíváte, jsou tady staré pražce, mnohdy ty koleje nejsou úplně přichycené. To znamená, je potřeba to obměnit a připravit na větší dimenzi a náročnost vlaků,“ dodal Pavelka.
Já měl zato, že VRT bude oddělená trať kopírující dálnici a někde od Studénky nové koleje paralelně vedoucí se stávajicí tratí.
Takže ta poznámka se týká vlastně jen nádraží OV Svinov?
11.09.2019 11:52davidb :
pomsta jouzovy:
11.09.2019 12:58U JIstebníku by se VRT měla napojit na stávají a jet po ní až po Bohumín.
Tady to je pěkně vidět čas 4:35 a 5:20.
Mark :
davidb: „Napojit“ není správné slovo, ta trať bude pořád segregovaná a měla by vést po estakádě nalevo od původní trati (od Jistebníka na Svinov), hlavně kvůli poloměrům oblouků. I ze Svinova na hlavní to bude novostavba (dvě nové nástupiště na Svinově, most před Odru, mimoúrovňové spojky před hlavním nádražím…).
11.09.2019 14:37davidb :
Mark:
11.09.2019 15:20Ano správně. I když před Svinovem to stávající trať křižuje a bude se dát přejet z jedné na druhou.
V tom videu je to dost dobře zobrazené.
Rado :
Rado: Já žiju v ČR, kde Vy? :-)
17.09.2019 17:54Helmut :
Povede trať směr Bělotín, Vražné atd.
31.10.2022 15:27