Příprava obchvatu Havířova se posunula

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předalo dokumentaci EIA (posouzení vlivů na životní prostředí) pro projekt přeložky silnice I/11 Havířov – Třanovice Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje. Proces EIA zahrnuje zapojení veřejnosti, která bude mít možnost se k dokumentaci vyjádřit.

ŘSD zároveň spustilo web www.obchvathavirova.cz, kde veřejnost najde informace k projektu včetně formuláře pro podněty.

V třetím březnovém týdnu je plánována schůzka se starosty dotčených obcí a vedením města Havířova, na které budou zástupci investora a projektanti prezentovat klíčová zjištění vyplývající z dokumentace EIA.

Otevřená komunikace s veřejností
Chápeme, že na stavbu obchvatu Havířova mohou být různé pohledy. Právě proto je proces EIA důležitý – umožňuje nejen odborné posouzení dopadů stavby na životní prostředí, ale i širokou veřejnou diskusi. Každý občan se může zapojit a sdělit své podněty, které budou pečlivě vyhodnoceny,“ říká Tomáš Opěla, ředitel Správy Ostrava ŘSD.

Dokumentace EIA je výsledkem detailní analýzy dopadů stavby na krajinu, životní prostředí a obyvatele. Obsahuje i návrhy opatření, která pomohou minimalizovat negativní vlivy projektu. Naším cílem je stavbu realizovat s maximálním ohledem na dotčené území a jeho obyvatele,“ doplňuje Ondřej Kubica, vedoucí oddělení přípravy Správy Ostrava ŘSD.

Důležitý krok k odlehčení dopravě
Obchvat Havířova je strategickou stavbou, která zajistí rychlejší a bezpečnější spojení regionu na dálnici D48. Přeložka silnice I/11 odvede tranzitní dopravu mimo hustě osídlené oblasti a významně sníží hlukovou a emisní zátěž v Havířově i okolních obcích.

Posuzování vlivů na životní prostředí je zásadní krok k zahájení výstavby. Detailně jsme zpracovali dopady stavby na krajinu, vodní hospodářství, hlukovou zátěž i migraci živočichů. Všechny tyto aspekty budou pečlivě vyhodnoceny. Dostavba obchvatu Havířova přinese dlouhodobé zlepšení kvality života obyvatel v celém regionu,“ vysvětluje Kamil Škrobánek, zástupce zpracovatele dokumentace EIA ze společnosti Dopravoprojekt Ostrava.

Podpora města a další kroky
Dostavba plánovaného obchvatu je z pohledu dalšího rozvoje našeho města strategická. Havířov potřebuje odklon tranzitní dopravy, a proto projekt obchvatu podporujeme. Zároveň ale požadujeme, aby byla stavba realizována s respektem k životnímu prostředí a potřebám místních obyvatel. Aktivně proto spolupracujeme jak s investorem, tak dotčenými obcemi na hledání optimálního řešení,“ říká Bohuslav Niemiec, náměstek primátora Havířova pro investice a chytré město.

Veřejnost může sledovat aktuální informace na webu www.obchvathavirova.cz, kde jsou dostupné všechny klíčové dokumenty i možnost zasílat podněty.

O obchvatu Havířova
Obchvat Havířova propojí město s dálnicí D48 a odvede tranzitní dopravu mimo obydlené oblasti. Nová 19,15 km dlouhá přeložka silnice I/11 zahrnuje 8 mimoúrovňových křižovatek, 11 mostů a 495metrový tunel. Zahájení stavebních prací je plánováno na rok 2029, dokončení pak na rok 2033. Celkové náklady dosáhnou 8,2 miliardy korun.

Realizace dostavby obchvatu Havířova výrazně zlepší dopravní dostupnost regionu, odlehčí centru města i přetíženým silnicím II/475 a II/474 a zrychlí cestování. Nová komunikace přinese bezpečnější a plynulejší dopravu celé aglomeraci.

pramen: havirov-city.cz

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. brambora :

    Havířovští sígři Grabacki a Struminský už jistě netrpělivě vyhlížejí pozemky pod sady.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. deril :

    tak havířov bude mít obchvat, a ostrava zase nic. smutné.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  3. Adam :

    deril: myslím že Ostrava obchvat nepotřebuje, Rudná Místecká a D1 fungují poměrně dobře. Jen se nesmí rozkopat vše najednou, to je pak trošku problém

    Thumb up 3 Thumb down 4
  4. Dan :

    Adam:
    Havířov funguje skvěle i bez obchvatu…

    Thumb up 2 Thumb down 3
  5. Dan :

    Adam:
    Havířov funguje skvěle i bez obchvatu…

    Thumb up 2 Thumb down 3
  6. adamous :

    Adam: No, tak myslim, ze Severni spoj uz mel v Ostrave fungovat davno. Jen tu mame politiky, kteri vzdy po volbach zpohodlni a neumi si to vyrvat.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  7. Hans :

    deril: Není náhodou obchvat Havířova vlastně začátek „velkého obchvatu“ Ostravy? Podle mě, vzhledem k uvažované trase pokračování, jde o stavbu, která má potenciál snížit zátěž přes Ostravu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.