Přestupní terminál Hranečník

Aktuálně probíhá instalace trakčního vedení, pokládka povrchů a byly postaveny konstrukce přístřešků pro přestup směrem do Ostravy.

Související články


Komentáře

  1. balde :

    sice to je modré ale aspoň ten přístřešek je průchozía jiny nez kalsika

    Thumb up 1 Thumb down 1
  2. aldik :

    No né, tady snad někdo i myslel a neudělali jen ty trapné malé přístřešky které nechrání ani před deštěm (zákonitě většinou prší tak, že je přístřešek na nic) a ani před sluncem. Teď ještě zastřešení bez skla.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  3. marek :

    balde: tobe se modra nelibi, ze by byvaly vojak? =))

    All: akceptujte to, ze barva ovy a dpo je proste modra… Co se tyce tvaru konstrukce, ok, zde chapu namitky, ale lamentovat nad barvou je dle meho prkotina (nejedna-li se o historicka mista, ktera ovsem jak vime je v ove minimum).

    Thumb up 3 Thumb down 3
  4. balde :

    marek: nemám nic proti modré, mám něco proti modré která je všude

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. Marek :

    balde: všude je zelená, hnědá, šedá… modré moc není ;-)

    Thumb up 0 Thumb down 1
  6. Martin [msstavby.cz] :

    Marek: Ví proč.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  7. thvari :

    přesedá zde skutečně tolik lidí?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  8. Hynek [msstavby.cz] :

    thvari: zatim ne, ale brzo budou muset.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Rado :

    Ano, modrá může být barvou Ostravy, ale neznám jiné město, které by tu modrou tlačilo opravdu všude. Co mi ale vadí, je konstrukce přístřešků, která se nikterak neliší od konstrukcí za dob ještě ne tak dávno minulých. Jak je na Ostravu zvykem, invence a nápad za nula :-( Takové ostravské cestování v čase zpátky do 70. nebo 80. let.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  10. tomáš :

    Myslím si, že zrušení autobusových linek na Gagarinovo náměstí je naprostý nesmysl, více lidí sedne do aut a navíc mi nepřipadá, že autobusová doprava tímto směrem je nějak hustá. Spíše mi to připomíná akci lobistů.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  11. Rado :

    tomáš: Jsem téhož názoru, že se jedná o nesmysl. DPO bojuje s odlivem cestujícím a nápomoci mu má tento a další přestupní terminál, a to donutit tak lidi k přestupům. Nevím, cena pohonných hmot klesá, DPO stejně nezlevní, ale za to se více lidem vyplatí jezdit autem. Čím by mohl DPO přilákat cestující, tak zrychlením linek a klimatizovanými vozy, ale určitě je něco špatně, když mé pořadí podle času dojezdu do práce je auto – kolo – MHD.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  12. Baraba :

    Rado: Nechci tady polemizovat nad tím, že jednomu se cesta případným přestupem prodlouží, ale dalším třem zkrátí. Vždy to tady v diskusi vypadá tak, že všichní z Havířova, Šenova, Ptřvaldu, Orlové, Karviné, Rychvaldu…. cestují jen na Gagarinku a do nejbližšího okolí Sýkorova mostu.

    V každém případě dojde k velkému zkulturnění prostoru a přestupování na Hranečníku, vymizí časově náročné pěší přecházení mezi devíti nástupišti a zlepší orientace, navíc dotažením trolejbusů a jak to podle stavěné kapacity tramvajové smyčky vypadá i zvýšením počtu tramvají hodně usnadní cestování těm, kteří nepracují na Sýkoráku….

    A mimochodem jednotná modrá na zastávkách je dobrá přinejmenším pro orientaci „neostravských“. Už jste v neznámém městě hledali zastávku =D ? Třeba v Praze se občas dostávám do podivných stavů, když u tramvajových kolejí vidím všude jen červenobílé zábradlí a nebo nemohu najít vchod do Metra i když vím, že tam „určitě někde musí být“….

    Thumb up 8 Thumb down 1
  13. Tomas T. :

    Baraba: Konecne rozumny pohled na vec….

    Thumb up 0 Thumb down 1
  14. marian :

    Rado: tahle posloupnost platí ale asi ve všech městech, někde kolo vede i nad autem. jinak souhlas: systém osekávání linek, komplikace díky nuceným přestupům atd. odsává mhd pasažéry, následuje další osekání a rušení a tak dál a po pár kolech této absurdní „racionalizace“ to můžou zabalit úplně a říct, že lidi prostě jezdit mhd nechtějí. terminál hranečník – konečná, vystupovat…

    Thumb up 2 Thumb down 0
  15. mJožka :

    Jako ve většině případů, nejde o lidi ale o peníze. Pokud si dobře pamatuji rozhovor s jedním zúčastněným – město platí své MHD a ještě přispívá na meziměstskou veřejnou hromadnou dopravu (VHD). Přispívá se za ujetý km, takže dopravcům VHD může být jedno, jestli do centra jezdí s lidmi nebo bez. Navíc v centru tvoří zplodiny, zabírají místo pro odstavení a zatěžují zastávky, které opět musí zpravovat město. Pokud VHD zůstane na okraji (Hranečník, Dubina, Svinov), tak město ušetří na najetých kilometrech a ještě získá zákazníky pro „svoji“ firmu DPO,a.s.
    Navíc, to co město přispívá dopravcům VHD, je vlastně příspěvek obyvatelům okolních měst, kteří ale městu daně neodvádí. Je to také zatraktivnění dojíždění za prací ze sousedních městě do Ostravy a tedy úbytek pracovních míst pro Ostravany.
    Neptejte se mě, jestli to město má podepřeno i nějakými čísly a analýzami, takto jsme „nakoupil“ :) Pravdou asi je, že když se plánovalo ukončování VHD z Opavska (linky přes Porubu) na Svinově, tak se lidé také bouřili, a teď to funguje. Možná by stačilo, kdyby město více vysvětlovalo své záměry a hlavně ukazovalo, že to, co se ušetří na dotovaných meziměstských linkách, bude investováno do častějších spojů, nových vozů, lepších zastávek, atd.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  16. Baraba :

    Jen pro zajímavost výtah z článku ve Zpravodaji DPO 3/2015:

    … zhotovitel buduje zázemí pro ukončování ideálně všech spojů příměstské autobusové dopravy z oblastí Karviné, Havířova a Orlové (linky přes Petřvald), a to jak stávajících linek, končících dnes na Gagarinově náměstí v centru města, tak také některých linek, které jsou dnes směrovány na ÚAN po ulici Rudné, dále pak autobusových linek DPO, které zde budou částečně ukončovány, částečně budou projíždět terminálem, a rovněž pro nové rozšíření provozu tramvajové a trolejbusové dopravy.
    Zastávky hromadné dopravy jsou v současné době rozptýlené v celé řešené ploše. Výstavbou přestupního terminálu v prostoru Hranečníku
    dojde ke zkvalitnění podmínek hromadné dopravy, zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících i optimalizaci pěších vazeb při přestupu mezi jednotlivými systémy veřejné hromadné dopravy…

    … Pro cestující a zaměstnance zhotovitel v prostoru přestupního terminálu buduje objekt sociální vybavenosti. V tomto objektu bude zázemí jak pro cestující (čekárna, WC a umývárna, telefon, hodiny, bufet, prodej novin a časopisů, apod.), tak pro dopravce (technologická místnost, umývárna, odpočinková místnost pro řidiče apod.)…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. skelet :

    Vzhledem k vizi celkového zrušení papírových jízdenek, se dá očekávat „narovnání“ linek, a tím i zkrácení jízdních časů.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. acdlcia [msstavby.cz] :

    http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/1565394-reorganizace-dopravy-v-ostrave-omezi-autobusy-na-naftu

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. aggu :

    acdlcia [msstavby.cz]: Té „logice“ města nějak nerozumím. Centrum je vzhledem k periferii nějak anomálně postiženo vyšším znečištěním NOX nebo prachu? Dodnes jsem si myslel že to jsou hlavně průmyslové periferie – Přívoz, Radvanice…. Tam budou autobusy jezdit dál. No asi jde o „jinou logiku“.
    Pak jsem zvědav, jak se DPO popasuje s kapacitou a frekvencí spojů. Není až takový problém lidi donutit přesedlat třeba na Dubině. Ale vzhledem k tomu, jak jsou tramvaje už nyní u kostela v Hrabůvce ve špičce napresované, jsem docela zvědavý na ten „zvýšený komfort“… Třeba se s tím počítá a já jim hluboce věřím :-) Jen pro info, mezi 6 a 7 ráno přijíždí jen ze směru od Krmelína cca 10 autobusů. Tramvaj do centra (1) ráno jezdí co 10 minut…
    trolling alert: Nevíte někdo o nějaké petici za zrušení trolejbusů a zadrátovaných ulic v Ostravě? A jejich nahrazení busy CNG/elektro?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  20. robert :

    aggu: ano cetrum je aobnormálně postiženo znečištěním nox.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. balde :

    aggu: předpokládám že s otevřením terminálu dojde ke změně jizdního řádu, zas tak hloupý nejsou

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. SKELET :

    Elektrobusy se moc neosvědčily, takže se nijak mohutně zavádět nebudou.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  23. trotl :

    aggu: Nevíte někdo o nějaké petici za zrušení trolejbusů a zadrátovaných ulic v Ostravě? A jejich nahrazení busy CNG/elektro?

    á, odborník na vše se opět projevil. To by bylo opravdu chytré, když do toho „investovaly“ švýcarské fondy nemalé prostředky, to při životnosti vedení 40 let hned zase rušit (trolejbusové vedení na Hranečník). CNG je úlitba lobistům a elektrobusy jsou stale v plenkách. Je dobré si zjistil relevantní informace předtím, než se něco plácne na veřejné forum. Ovšem když vidím, čím a jak aggu zapleveluje různé diskuze svými mimózními nápady, se výše uvedenému nevidím.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  24. aggu :

    trotl: Do čeho všeho se investují fondy mě až tak nezajímá. Jako třeba to, jak troleje hyzdí město, trolejbusy zpomalují dopravu apod. Jestli tě vytočí jednoduchá otázka, na kterou ani neodpovíš a zaobíráš se místo toho osobou tazatele, tak sorry.
    robert: Kde se to anomální znečištění měří?

    Thumb up 0 Thumb down 3
  25. trotl :

    ok -takže jinak – terminál Hranečník je vybudován hlavně proto, aby se udělala překážka pro 3ČSAD, donutila je k integraci do ODISu a zvýšily se výkony pro DPO. Ten záměr byl jistě tisickrát posuzován a když do trolejbusové tratě „nalily“ prachy i švýcarské fondy, které si to podmínily tím, že to bude využívané (jinak se bude muset dotace vracet), tak mi nedává smysl trolejbusy rušit / omezovat, když se město po delší době rozhodlo pro jejich podporu. To by byly skutečně vyhozené peníze oknem. Že dráty ve městě nejsou estitické je možné, ale s tím moc dělat nelze. Jistě že terminál na Hranečníku je svým způsobem kontroverzní stavba ale pokud bude splněno, že budou posíleny tramvaje a zavedené nové trolejbusové linky, pro mnoho cestujících to může být přínosné (pokud dnes museli už tak nekonfortně přestupovat nebo dlouho chodit pesky z Gagarinky). Přínosné může být i zavedení ODISu do Havířova – levnější jízdé, měsičníky(jen je otázka, jak to dopadne ve skutečnosti). Četl jsem někde, že mají být zavedené i prime rychlíkové autobusy z Havířova na Hranečník. Takže doba cestování se může i zkrátit.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  26. trotl :

    Co mě ovšem fascinuje, ať se investuje v Ostravě do staveb, kteří vylepší situaci ve veřejné dopravě (zastávka na Stodolní, propojení Pavlovova – Plzeňská), které se pak ukážou jako využívané a úspěšné, vždy se vyrojí na všech možné forech záplava negativních komentářů. Hranečník na tom bude podobně.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  27. Baraba :

    aggu: =D Troleje sice nejsou nic moc, ale potřebují je i tramvaje. Elektrobusy mají zatím omezené možnosti a u plynu si musí odpovědět každý sám. Havířov má sice největší flotilu CNG autobusů, ale pořád používá i klasické. Proč nevím, ale jistě hraje roli pořizovací cena, životnost, provozní náklady, dojezdová vzdálenost a.j.

    Hlavně ale bych rád věděl v čem trolejbusy tak výrazně zpomalují dopavu?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  28. aggu :

    trotl: Dík za info.
    Baraba: Tak určitě to není výrazné zpomalení ;) ale proti autobusu, nebo na křižovatce, nebo když spadne sběrač ;) Trolejbus beru jako historickou znouzecnost a ty dráty a stožáry jsou hnus.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  29. valach jak poleno :

    aggu: já když přijedu do města s trolejovým vedením, hned si říkám, to není žádná vesnice. Působí to na mě městsky(viz srovnání Opava x Frýdek, Karviná)a u rozhodně to nepovažuji za nějaký hnus, ale za přirozenou městskou součást.

    Thumb up 6 Thumb down 2
  30. aggu :

    valach jak poleno: Zajímavý atribut města, víc drátů, víc město ;) No, asi to platí, bo – centrum Tokya: http://bit.ly/1Eot5Hn. NY to samé.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  31. Michal :

    A jéje, světoběžník aggu opět argumentuje New Yorkem a přidává Tokio (dokonce s tvrdým y).

    Thumb up 1 Thumb down 3
  32. aggu :

    Kolik musí být v textu smajlů, abys ho pochopil? ;)
    Ale máš pravdu, zbytečně redundantní příspěvek.
    S pravopisem se neobtěžuj.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  33. Martin [msstavby.cz] :

    Michal: Tokio je počeštěný název. Jinak Tokyo s „y“. mJožka: K čemu je potom Kodis?

    Thumb up 1 Thumb down 2
  34. Summerboy :

    valach jak poleno: I kdyz troleje nejsou necim uchvatnym na pohled, na me to pusobi taky mestsky a nejak extra mi to nevadi, souhlasim s Vami.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  35. Summerboy :

    martin [msstavby.cz]: Tokyo je anglicky prepis. Original je v obrazkovem pismu, takze v ceskem textu bychom meli prepisovat ceskym prepisem, nikoli anglickym. To se musim i Michala zastat ;-)

    Thumb up 2 Thumb down 2
  36. Adam :

    Summerboy: 東京 neboli doslova východní hlavní město. Výslovnost těch dvou znaků je [tó kjó].

    Thumb up 0 Thumb down 0
  37. Summerboy :

    Adam: OK, to je sice fajn, ale podle pravidel ceskeho pravopisu je to Tokio. Anglicky prepis v ceskem textu je stejne nesmyslny jako pouzivat cinsky prepis, kdyz se ty znaky v cinstine vyslovuji Tung-t’ing, resp. Dong-jing. V Ostrave se taky snazim o Malou Kodan a ne malou København ;-)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  38. ivan mikula :

    Kde najdu nový jízdní řád z hranečníku do města

    Thumb up 0 Thumb down 0
  39. thvari :

    ivan mikula: idos.cz nebo dpo.cz

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.