Přestupní terminál Havířov – EIA

Záměrem stavby je vytvoření moderního dopravního terminálu složeného ze stávající železniční stanice ČD Havířov, autobusové městské a meziměstské dopravy a osobní automobilové dopravy. Důležitým a pro městský rozvoj významným prvkem je pěší propojení terminálu se severní částí města Havířov – Šumbark a zapojení cyklodopravy do jednotného celku dopravního terminálu.

S dopravním terminálem se počítá už několik desítek let. První plány se objevily už v době výstavby města. Tehdy se počítalo se spojením Havířova s Ostravou pomocí rychlotramvaje. K tomuto projektu nedošlo a největší každodenní přesun zaměstnanců za prací zajišťovaly kloubové autobusy opouštějící město i v pětiminutových intervalech. Území před vlakovým nádražím je však stále rezervováno pro stavbu terminálu. V budoucnu by mohlo vypadat podobně, jako například nedávno rekonstruované prostranství před vlakovým nádražím v Olomouci.

Havířovské vlakové nádraží, které je spíše běžnou průjezdní stanicí, je zastaralé, zchátralé a udržované jen v nejnutnějším režimu. Provoz stanice je nákladný a železničářům se nedaří získat do prostor velké nádražní haly nové nájemce. Projekt dopravního terminálu by mohl celou lokalitu učinit atraktivnější. Patrně největší problémy působí velká nádražní hala. Z architektonického hlediska k městu patří.

Zpracovatel projektové dokumentace vychází z prověřovací studie, samotná finální podoba se liší. Základní parametry jsou vymezené a dané prověřovací studií. Nádražní budova byla postavena v 60. letech, v takzvaném bruselském stylu. České dráhy ale neinvestovaly do oprav, a proto je hala ve špatném stavu. Na variantě zbourání stávající nádražní haly a postavení nové se dohodly České dráhy (vlastník objektu nádraží) s městem Havířov. Město řeší přednádražní prostor (včetně dopravy a parkovacích míst). Havířovské nádraží by mohlo mít během několika let novou moderní budovu a dopravní terminál. Část objektu zůstane dle zpracovaného projektu zachována.

Na novou budovu nádraží bude navazovat prostor pro autobusové zastávky a stanoviště a také velké parkoviště. Město počítá s tím, že se v budoucnu zvýší počet lidí, kteří budou cestovat vlakem, a k nádraží přijedou autobusy.

 

Zdroj, plné rozlišení: EIA

Související články


Komentáře

  1. Tomas T. :

    Cili jestli se divam dobre, tak to nejzajimavejsi (cili tu halu pro cestujici) zbouraji, je tak? Vidim to v tech planech dobre?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  2. Hynek [msstavby.cz] :

    Tomas T.: taky ten text nectes, zejo, je to moc dlouhe, znam. :) ano, plany jsou zbourat, proto probihala i petice atd.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  3. Tomas T. :

    Hynek [msstavby.cz]: :-D no malo kdy ctu ale toto jsem zrovna cetl, a k memu dotazu me vedla tato veta v clanku: Část objektu zůstane dle zpracovaného projektu zachována.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Honza T. :

    Pořad se mluví o stavbě nového nádraží .Nic nového nevznikne !!! Je to je jen prachsprostá předražená demolice za XXX milionů . Hlavní budovu zbourají a místo ní udělají parkoviště . Levá administrativní budova zůstane a bude opravena. To je ta nová budova o které se tak hrdě mluví .Stručně řečeno místo nádražní budovy bude jen prachsprostá předražená zastávka ČD.Pro Město s 77000 obyvateli Tak to je zlodějina ve velkém stylu to máme na radnici šikovné tuneláře jak nás pěkně oblbují. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/265854-prilis-senzacni-brusel-havirovske-nadrazi-se-uz-nehodi/

    Thumb up 0 Thumb down 1
  5. Honza T. :

    http://www.novinky.cz/kultura/salon/292181-adam-guzdek-chce-zachranit-havirovske-nadrazi-bourani-je-vzdycky-nejjednodussi-reseni-ale.html

    Thumb up 0 Thumb down 1
  6. Honza T. :

    KAŽDÝ HLAS SE POČÍTÁ POŠLETE TO DÁL
    http://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zbourani-nadrazi-v-havirove.html)
    http://www.peticehavirov.cz/
    http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#107.46,-17.60,109.3
    http://expo58.blogspot.cz/2010/08/nadrazi-v-havirove.html
    http://havirov-historie.cz/historicke-clanky/vlakove-nadrazi
    http://www.novinky.cz/kultura/salon/292181-adam-guzdek-chce-zachranit-havirovske-nadrazi-bourani-je-vzdycky-nejjednodussi-reseni-ale.html
    http://www.regiony24.cz/11-192215-ministr-dopravy-prachar-jde-proti-svemu-hnuti-ano
    http://www.msstavby.cz/prestupni-terminal-havirov-eia-07-05-2012/
    http://www.stream.cz/gebrianvs/827702-gebrian-vs-havirov
    http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova
    Nádraží opravit rekonstruovat .Statika budovy je v pořádku . Budova má své kouzlo, byly na ní při stavbě použity velmi kvalitní materiály a má cenu jí opravit .Pan primátor hovoří o efektivitě čerpaní a právě Havířov co se týče čerpání a efektivity proinvestovaných prostředků obsadil 20 místo s 22 posuzovaných v kraji .
    To co je připravováno Městským zastupitelstvem / ČD je jen předražená demolice kdy se 2/3 budovy zbourají. Místo odbavovací haly bude parkoviště a část administrativní budovy se ponechá a bude opravena na nádraží. Město s 77000 obyvateli bude mít jen zastávku ČD jako na vesnici .A Tomu říkají hrdě nový terminál.Je to jen barbarské ničení Českého Architektonického Dědictví.
    Děkuji za přečtení Honza T. občan Havířova

    Thumb up 0 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.