Po letech provozu se nejstarší část haly dočkala masivní rekonstrukce. Polovina svařovny byla vybavena novými robotickými linkami a v přední části přibyla patrová vestavba s kancelářemi, šatnami a dalším zázemím. Roh naproti správní budovy bude osazen velkoplošným zasklením a bude nově obsahovat showroom.
Přestavba haly Sungwoo Hitech
acdlcia [msstavby.cz] | 17.4.2015 | OSTRAVA | #ctpark, #hrabová | 69 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Rýša :
Poslední dobou je to stále jen nějaká hala nebo market. Z těch výrobních a prodejních zastřešených hangárů jsem muž docela znechucen. Ale hlavně že se staví…..ach jo.
17.04.2015 12:34Michal_n :
Rýša: A co byste v PRUMYSLOVÉ zóně chtěl stavět ?? Secesní vily ?? Buďme rádi, že v té zóně ti investoři ty výrobní haly staví a dále investují do jejich rozvoje a modernizace (tzn. počítají s tím, že tady budou dlouho), jinak by tady byla nezaměstnanost o deset procent vyšší …
17.04.2015 13:50Rýša :
Michal_n: ….já jsem neměl na mysli průmyslové zóny, měl jsem na mysli, co se v Ově poslední dobou staví….
17.04.2015 15:38aldik :
Rýša: Tak postavte vy sám něco jiného, lepšího ;-)
17.04.2015 17:28Rýša :
aldik:Představte si, že jsem si postavil před léty rodinný domek a ten si stále zvelebuju a hlavně udržuju. A nejenom dům, ale i předzahrádku a plot. Aby vše vypadalo dobře, udržovaně, neb se člověk pak cítí v dobře udržovaném dobře, příjemně. A také kolemjdoucí se rádi podívají na udržované stavení a zahradu.
17.04.2015 23:13Jen tak na okraj – dnes jsem jel centrem – už jsem psal pod jiný článek -děs a hrůza. Ale teď mám na mysli něco jiného. Stál jsem na červenou u zastávky Nová Karolina a všiml jsem si toho strašného červenobílého zábradlí. Mezi vozovkou a výstavní budovou Park Nová Karolina. To zábradlí je tak rezivé, jako by tam bylo už z dob koksovny. Hnus. Ale je to zábradlí jen několik roků staré. V Ostravě se neudržuje nic. Neudržovaná zeleň, neudržované chodníky, neudržované podchody, neudržované lavičky atd. Vysadí se, instaluje se, ale pak se už nic neudržuje…..
Samozřejmě pod touto kritikou z mé strany čekám hromadu mínusů a nevadí mi to. Kritizovat budu stále, pokud se aspoň něco nezmění.
marian :
Rýša: vy jste typický produkt socialismu. tuším, že vám musí být min. 50, spíš však víc. Jak podle Vás souvisí investice soukromného majitele nějaké fabriky s tím, co se staví v Ostravě – jediné vysvětlení je, že si i po čtvrtstoletí stále myslíte, že vše je společné, a výstavba se plánuje po pětiletkách…Tohle fakt musí vychcípat a i tak mám strach, že to bude v zaneseno do hlav následujících generací…
18.04.2015 03:49Rýša :
marian: …vy jste typický produkt socialismu – tak to nemá chybu :-)))
18.04.2015 08:13Ale jestli víte, mladíče narozený po socialismu, že za totality bych tuto kritiku nemohl veřejně pronést, neb vše co dělala jedna strana bylo jen to jediné správné, takže já, ač produkt socialismu jsem rád , že už v tom socialismu nemusím žít a že můžu svobodně kritizovat nešvary.
Ovšem ten Váš výlev – typický produkt socialismu – jsem ještě neslyšel a pořádně mne pobavil :-)))
Rýša :
marian: Jo a ještě Vás ujišťuji, že fakt jednou vychcípu, ale to je ta jediná spravedlivost na světě, že tohle čeká všechny – i Vás.
18.04.2015 08:20Apropo, někdy se přece jen kroťte a buďte trochu k lidem uctivější….ke mně, jakožto produktu socialismu, tedy resp. typickému produktu socialismu, být nemusíte, mne jste jen pobavil.
Ričí :
Tady Rýša asi musí začít tím, že si vygůglí pojem občanská společnost.
18.04.2015 11:07Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Mezi zastávkou Karolina a Nová Karolina Park je zábradlí modré. V dobrém stavu.
Červeno-bílé zábradlí je až v křižovatce směrem k Elektře.
18.04.2015 11:43Rýša :
martin [msstavby.cz]: Takže je vlastně vše ok. Modré zábradlí u Karoliny je v modré a v dobrém stavu a to, o kterém jsem psal je vlastně směrem na Elektru, tak se přece nic neděje.
18.04.2015 12:40takže to rezivé nevábné zábradlí vadí jenom mně. Musím si zvyknout……ale nezvyknu :-)
Hynek [msstavby.cz] :
tady probiha hadka kvuli zabradli? to si proctu po obede :))
18.04.2015 12:59Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Tady jde o to, že ty něco popisuješ, ale to se tam ve skutečnosti nenachází „Stál jsem na červenou u zastávky Nová Karolina a všiml jsem si toho strašného červenobílého zábradlí. Mezi vozovkou a výstavní budovou Park Nová Karolina.“
Můj názor na obdobná zábradlí je myslím díky článkům známý.
18.04.2015 14:38Rýša :
martin [msstavby.cz]: Já nevím, jak se a tramvajová zastávka na ul. 28. října u Nové Karoliny jmenuje. Stál jsem na červenou a to zábradlí je u hlavní cesty kousek od Nové Karoliny, tak jsem si myslel, že ta tram zastávka se jmenuje Nová Karolina. Tak se omlouvám za moji nevědomost. Ty jsi toho ale využil a hned si opáčil modrým zábradlím v dobrém stavu u Nové Karoliny. Já tam nechodím, tak ani nevím, že tam je modré zábradlí, já jsem jen jel do centra a musel jsem zastavit před přechodem na zastávku na červenou, a tak jsem měl dost času si prohlédnou silně zrezivělé škaredé červenobílé zábradlí. Toť vše na mé ospravedlnění a omluvu, že jsem si tady dovolil zkritizovat jedno silně zanedbané zábradlí v centru.
18.04.2015 15:04Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Uklidni se… Popisuješ, že to zábradlí je mezi vozovkou a novou budovou Karolina Park. ( „Stál jsem na červenou u zastávky Nová Karolina a všiml jsem si toho strašného červenobílého zábradlí. Mezi vozovkou a výstavní budovou Park Nová Karolina.“ ). Já jsem tě jen opravil, že mezi vozovkou a Karolina Park je zábradlí modré. Červeno-bílé je mezi vozovkou a budovou České pojišťovny.
18.04.2015 17:32Rýša :
martin [msstavby.cz]: No, já nevím, ale já stál na 28. října směrem do centra a to zábradlí je mezi vozovkou a Novou Karolinou. takže Českou pojišťovnu bych do toho netahel, ledaže by byla v nové prosklené budově Park Nová Karolina.
18.04.2015 18:08Rýša :
martin [msstavby.cz]: Hele a co kdybych to zítra nafotil a poslal ti to – pro mé i tvé uklidnění, ok??? Pak rád přijmu tvou omluvu – hihihi.
18.04.2015 18:10Rýša :
martin [msstavby.cz]: … a doufám, že to tam nepoletíš natřít na modro, to bych byl zítra s foťákem naštvaný, ale zase by to vypadalo k světu – :-))Dej vědět, jak mám tady na web tu fotku zítra nalepit :-)
18.04.2015 18:16Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Trochu demagogie a trapné. Ale ty asi myslíš zábradlí již před zastávkou při odbočení na Karolinu. Vyjadřuj se přesněji.
18.04.2015 18:51Rýša :
martin [msstavby.cz]: No vidíš, že jsme došli k cíli. A nevím, proč by naše výměny měly být trapné. Spíš zábavné, ne?:-) Bože, Martine, trochu srandy neuškodí.
18.04.2015 19:31Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Já jsem se nebavil.
Mimochodem k tomu focení.
18.04.2015 19:34V redakci rádi přijmeme fotografie rozestavěných staveb a rekonstrukcí z Ostravy, potažmo celého kraje. Zrezivělé ploty mají pro nás nulovou hodnotu.
Rýša :
To mne mrzí, že jsi se nebavil. No holt, nesmíš s mi divit, že já ano, neb si přečti, co o mne napsal marian – že jsem typický produkt socialismu. Ty jsi asi taky mladý a totalitu jsi nezažil. Byla to doba, na kterou z jedné strany vzpomínám nerad, neb svoboda, které si nesmírně vážím, nebyla, na druhou stranu – byl jsem mlád jako ty teď a mládí je krásné…..no a abych moc neodbočil, v té době jsme hledali mezi řádky kdejaké slovíčko, které se naváželo do totality. No a to mi, jako typickému produktu socialismu, zůstalo. Chytám se i v dnešní době kdejakého slovíčka a pak se bavím – no někdy na úkor někoho, kdo nemá moc smysl pro humor.
18.04.2015 20:14Samozřejmě ti do redakce nebudu posílat fotku zrezivělého zábradlí – to bylo míněno s nadsázkou s humorem. Tak sorry, že jsi mne nepochopil. Jen doufám, že tvůj kamarád z redakce si po obědě naši „hádku“ pročetl a pobavil se aspoň on :-)
Ale přeci si jen neodpustím ještě jednu legrácku při sobotě. Píšeš mi – vyjadřuj se přesněji a pak sám zaměníš tak důležité slovíčko, o kterém si tady celé odpoledne píšeme, za něco zcela jiného. I když některé ploty v Ostravě taky stojí za debatu……:-), ale především by zasloužily, tak jako zábradlí, trochu péče. :-)
Hynek [msstavby.cz] :
Rýša: hele ale bacha na to, dneska jsem sel kolem zastavky, ktera ma modry nater a bylo tam nalepene upozorneni „pozor natreno“.. takze je docela mozne, ze ti neco nejaky fantom pred nosem pretre. its happening right now! :))
19.04.2015 01:05Rýša :
Hynek [msstavby.cz]: No, byl bych docela rád, kdyby to nějaký fantom přetřel na modro – vypadalo by to líp. Ale ráno jsem tam projížděl a bohužel, to zrezivělé zábradlí tak „krášlí“ prostor kol Karoliny stále.
19.04.2015 09:54Ale jestli to nakonec nebude úmysl – začátek propojení Karoliny s DOV. Něco prosklené a něco zrezivělé.
Hynek [msstavby.cz] :
Rýša: vsak kdyz se mrknes do planu rekonstrukce nadrazni, tak si vsimnes, ze se to tyka i toho placku se zabradlim. tze si staci 2 roky pockat a je to :)
19.04.2015 20:41Danek :
Tak u servisního centra HTC potvrzeno Brno viz.článek.http://e-svet.e15.cz/it-byznys/evropske-servisni-stredisko-pro-htc-vznikne-brne-prijme-stovky-pracovniku-1187313 Škoda 1200prac.míst v tahu. S tím se asi počítalo Brno bylo první v pořadí. Jen se ptám kdy se k nám podaří dostat podobnou společnost? Na radnici se střidá velvyslanec za velvyslancem. Ostrava byla na veletrhu v Cannes.Pořád čekám náznaky pozitivních zpráv….bohužel stále čekám.(čekáme)
07.05.2015 21:49Ambry :
Tak zas máme Mobis a taky stovky pracovních míst…
08.05.2015 11:48Vzhledem k tomu, že do toho mluvil Czechinvest, tak ten se snaží investory rozložit rovnoměrně všude po republice.
Pokud mám dobré info, tak v květnu by měl být představen nový velký invetor do MS kraje – počítám do Mošnova, žádná jiná připravená zóna na velkou fabriku v kraji není. Měl by být z Jižní Koreje.
To že jde HTC do Brna je myslím potvrzení toho, že Amazon již definitivně nikdy v Brně nebude,jedná se totiž prý o stejné pozemky.
Myslím, že Ostrava musela dát teď přednost Brnu, aby potom další investor přišel do Ostravy. To je hold taky trochu politika.
Tak nebuďte smutní, já jsem mírný optimista. Velkou věcí pro kraj by byli Čínani a jejich centrum, to by kraj vystřelilo někam do vesmíru.
Michal :
Hold nejsme smutní.
08.05.2015 14:44Vzdejme holt jiným investorům.
Danek :
Ambry: Czechinvest by měl přednostně tlačit investory tam kde je vyšší nezaměstnanost nebo hrozí vyšší nezaměstnanost.Pro mě by investice v první ředě měli směřovat do MS Ust.kraje. O korejském investorovi jsem slyšel…ale nikde jsem se nedočetl o koho jde,odvětví nebo počet zaměstnaných osob.Kdybys věděl pisni. Jinak u Amazonu mě štve že Brňáci nechtěli Amazon,který stál o Čert.terasu a na oplátku jim Czechinvest dodal HTC.Tak mohl být Amazon v Brně a HTC v Ostravě.U činánu a jejich techn.centru se objeví článek, o budoucí výstavbě…nikdo opět neví podrobnosti(jen se ví že to bude v Mošnově)Kdy se má začít stavět,které fa.tam budou působit,počet zaměstanců atd…..nikde žadné info.
08.05.2015 20:45balde :
Danek: Ustecky a MS kraj maji zvyhodnene podmínky pro investice jsou to strategicke oblasti, ale pokud chce investor jinam tak mu prece nebudem bránit
08.05.2015 21:02pavel :
Nedělejte si o Brnu iluze, ale v posledních letech se mu nedaří tak jak v letech 2005-2008. Nezaměstnanost je docela vysoko a na tomto městě jsou i silně závislé venkovské oblasti okresů Břeclav, Vyškov, Hodonín, Blansko, Třebíč.
08.05.2015 21:32U MS kraje by to chtělo také podpořit mobilitu obyvatel. Jak je možné, že Karviná a Třinec mají tak velké rozdíly v nezaměstnanosti, ač leží na jedné silniční i železniční trase. Podobný příklad Petřvald (KI) z jedné strany Ostravy a Krmelín z druhé strany Ostravy.
Danek :
balde: Vím a souhlasím. Jen mu mužů vytvořit podmínky pro to aby své rozhodnutí přehodnotil.Jinak jsem teď četl 2 články na idnesu.Jeden s názvem jak hodnotí cizinci(navštěvníci MS) Ostravu: hodnocení poměrně pozitivně laděno…samozřejmě výtky na neexistujicí fanzonu v centru…to nechápal nikdo….když mužem dostat lidi do centra, pomoct podnikům v centru tak to neuděláme….stačilo udělat nějaké kulturní akce, výstavy,divadlo….mělo by to určitě uspěch.Dnes jsem navštívil první zápas MS světa, jel jsem MHD tramvají číslo 7 a nechápu proč není posečená kolem cesty k vodárně tráva.Příjde mi že tu máme MS a Ostrava je málo vyšperkovaná.Zabradlí stačilo natřít barvou atd.Jo a na vodárně na zastávce střepy.Za druhé článek o první vizualizaci knihovny v Dolní Oblasti Vítkovic….z članku vyplývá, že tlak od Světlíka směrem na kraj je nastaven tak aby se stavělo tam….ostatní by jej dali samozřejmě do centra…třeba jako součást Malé Kodaně.http://ostrava.idnes.cz/vedecka-knihovna-dolni-oblast-vitkovice-ostrava-fuw-/ostrava-zpravy.aspx?c=A150427_2158721_ostrava-zpravy_jog.http://ostrava.idnes.cz/fanousci-ve-stodolni-ulici-preckavaji-mezery-mezi-zapasy-ostrava-se-jim-libi-1wk-/ostrava-zpravy.aspx?c=A150507_2160945_ostrava-zpravy_woj
08.05.2015 21:39balde :
Danek: politici před lety zazdily černou kostku, byla by to krásná dominanta, ale jedine co bych ji vytknul byla poloha, měla být v Centru, podle mě nej místo pro knihovnu je Masarykáč a ta mega proluka (tím nemyslim tam přesunout černou kostku ale navrhnout budou pro to místo), ale pokud by černá kostka měla být nahrazena přestavbou zbývajících dvou pecí tak za mě určitě jo.
08.05.2015 21:55Danek :
pavel: O závislosti jednoho velkého města třeba Ostravy nebo Brna na zaměstnanost je zřejmá.Kdysi jsem četl článek kde odhadem 52tisíc lidí denně přijíždí denně do OV za prací.Toto číslo bylo odhadnuto někde před 2lety(v době krize)…teď počítám, že bude ještě vyšší.Nezaměstanost je však nyní pod 25tisíc.Z toho vyplývá, že přes 50tisíc lidí OV pravidelně vysavá(využivá)ale nebydlí v OV. Tito lidé tady snad jen nakoupí jinak nám znečištují ovzduší atd.Stálo by za to lidem kteří pracují třeba v Ostravě, ale nebydlí v ní zavést poplatek(daň)..která by šla občanům OV.Nebo zavést mýtné pro tyto dojiždějicí….mělo by to pozitivní vliv na zaměstnanost, kde přijezdicí berou práci občanům OV a zároveň by se v OV zlepšilo ovzduší zastavilo vylidňovaní měst.
08.05.2015 22:29balde :
Danek: však tam co se vystehovali za par let dojde jaka to byla kravina se vystehovat mimo město a porad dojizdet tam a zpet jak blby každý den a kvůli kazde blbosti do města, a stacilo by spoplatnit místeckou, a rudnou a bylo by
08.05.2015 23:30Danek :
balde: Zrovna dnes jsem potkal známého co cca.před 3 lety šel z bytu(Poruba) do domu(okr.Frýdek Místek)On i žena pracují v OV. Tak jsem se ho ptal co a jak. Stěžoval si na dennodenní dojíždění(2auta)jelikož vydělává dost zatím neřešil náklady na dopravu. Dále si stěžoval na neustálou práci na domě. Nazval bych to z práce do práce….to si musí každý zvážit sám.Ale já osobně kdybych za rodinu utratil jen za 2auta třeba 10tisíc měsíčně..musel bych být blázen, abych do toho šel…jen z toho důvodu, že raději budu mít ony peníze v kapse.
09.05.2015 00:12Rado :
Danek: Dojíždění za prací je celkem normální věc a rozhodně bych nehovořil o dojíždějících lidech jako o nějacích vyžírcích. To je prostě trend dnešní doby a jestli chce někdo bydlet např. v RD, tak moc hezkých městských částí na bydlení v RD není. Nevím, ale pochybuji, že kvalita bydlení v paneláku je větší než bydlení v RD. A že bydlet v RD znamená jít z práce do práce, ano, tak to je, na tom nevidím nic divného. Ale chápu, že je to šok pro ty, kteří šli do RD z bytu než pro ty, kteří na RD bydlí od narození. Pro ty je to zcela normální. A já to vidím v práci, panelákoví odpoledne po práci tady kolo, tady běh no a já lítám kolem baráku a zahrady. A vůbec mi to nevadí. Ale nějaká daň pro dojíždějící neOstraváky, tohle nevidím reálně :-)
09.05.2015 12:37balde :
Rado: probem není v dojíždění problém je že dojíždí auty, krj má investovat do veřejné dopravy tdy vlaky, proč není do dnes elektrifikována trať na frýdek místek, atd.
09.05.2015 13:30thvari :
Rado: neni to nutne pravda ze RD rovna se prace (nebo „hodne“ prace). napr nas dum je mala novostavba a nema zahradu (ve smyslu mame travnik a jinak nic) a tim padem kolem toho neni tolik prace jako dejme tomu kolem domu, kteremu je 50+ let nebo kde majitele radi kuti nebo zahradnici. samozrejme, i to sekani jsou 2 hodiny prace a v lete kdyz to roste i co dva tydny, ale jinak?
Ale jinak naprosto souhlasim, ze neni (a podle me by melo byt) vice mist primo ve meste, kde jsou bud radovky nebo parcely na stavbu RD, kam by se dalo nastehovat a clovek by mohl z bytu a nemusel uplne z mesta. Pritom Ostrava ma dost nezastaveneho mista, kde me napada, ze by se dalo takto bydlet
09.05.2015 14:58Michal :
Prvních deset patnáct let u kvalitní novostavby bude lážo plážo. A pak to začne.
09.05.2015 15:56Takže hodně štěstí.
Rýša :
Michal: Nezačne, stačí nezanedbat. Tzn. minimální údržba – sem tam pohlazení štětcem zvenku i uvnitř a máte klid. bydlím totiž v domku, který jsem zdědil po tátovi, který ho zdědil po dědovi, který se v něm narodil Základy a přízemí je z roku 1906! A po přestavbě v šedesátých letech je stále pěkný a slouží ke spokojenosti mne i rodiny. nemohu napsat, že bych se u domu nějak nadřel víc, než kdybych byl v bytě. Tam jsem bydlel taky několik let a když chcete mít malý byt hezký a příjemný balkon, tak s udržením pořádku je to někdy horší, než v RD.
09.05.2015 18:16Rado :
balde: A že zrovna kraj nebo DPO dělá dojíždění „příjemnějším“ a svou politikou terminálů a rozdělováním přímých linek úspěšně vhání lidi do aut, to je bez debat.
09.05.2015 18:22Danek :
Rado: Já volám po tom aby bydlení v RD vznikalo v lokalitách v Ostravě.Pokud budou lidé každodenně dojíždět mimo oblasti OV, vniká tam prostě spirála…občané jezdí po cestách,které spravuje město(taky).zaplatí to formou daní občané Ostravy, pokud od jedné rodiny přijedou 2auta…jak to vypadá asi z ovzduším.Kdo to dychá občan OV. Další příklad zóna Hrabova byla vystavěna z výběru daní(městky rozpočet) občanů OV(cca.300mil.)…ale samozřejmě tam pracují občané Orlové,Frýdku,Karviná ,Hav.atd…takže opět na to doplatí občan OV…Dále čím dále bydlí občané ale od Města tím to stát,město..stojí více peněz. Takže je jasné, že občané,kteří dojíždějí by to mělo stát více peněz na úkor bydlících v městě. Mužů porovnat sebe(já bydlím OV) a rodinu od mé ženy.Mám o 25% dražší vodu než oni na vesnici, platba odpadu stejná….auto však najede nesrovnalně více cca.25km od města…jinak každy oni den dojiždí do práce do města..opět 2 auta…přitom rodina mě ženy by to měla mít nesrovnatelně dražší.Snažil jsem se to rychle nějak vsvětlit,snad mě čtenáři pochopí.
10.05.2015 23:20Rado :
Danek: Ale takový je prostě trend doby a jiné to nebude, jedině za podmínky zrychlení veřejné dopravy, na což jde Ostrava opravdu od lesa. Ale nemyslím si, že by občané OVy nějak trpěli. Bydlení jak v městě, tak na vesnici má své + a -. Ve městě máte všechno po ruce, obchody, kulturu, jen přírodu dál, na vesnici klid, relativně lepší mezilidské vztahy a větší životní prostor, lepší parkování a to i za cenu dojíždění. Jinak že v v ostravských podnicích pracují i lidé odjinud, není to také dáno i tím, že tito lidé splňují lépe nároky na pracovní místo, mají lepší kvalifikační předpoklady atd.??? Na straně druhé, Ostrava není Monte Carlo, kde by chtěl bydlet každý.
11.05.2015 15:43aggu :
Politik pracuje s vizí na 2 roky. Rok po volbách se „zaučuje“ a rok před volbami se připravuje na volby. Co s takovým horizontem? Logicky nic. Stokrát omleté téma „Oživená Ostrava“. Kdyby si to aspoň přečetli….
11.05.2015 19:06Proto máme za Ostravou na orné půdě Sungwoo, a ještě o 5-10 km dál na orné půdě rodinné domy. Místo toho, aby za koncem Ostravy byl jasně zřetelný zelený pás, pole, poldry… A direktivně omezená zástavba. Chceš stavět? Tak tady a tady a tak a tak. Tečka. Jenomže na magistrátě asi panují podivné představy o „demokracii“ a „omezování svobody“ a „podpoře velkých investorů“.
Proč se nestaví víc ve městě? Protože politik připravuje průmyslové zóny, ale nepřipravuje žádné obytné zóny uvnitř města. To zůstalo v režii hochštaplerů a těm je urbanismus putna. Protože oni collateral damages platit nebudou, a tak se staví tam, kde se jim podařilo levně „nakoupit“. Samozřejmě za městem, na čisté půdě. Škody budeme platit my, z daní i cash > delší a komplikovanější spoje MHD, nové a kapacitnější silnice, vyšší emise z aut, nová a delší technická infrastruktura (kanalizace, vodovody), vyšší náklady na jejich údržbu…
Na začátku každého problému stojí vždycky buď lenost nebo blbost nebo obojí. Někdo ale už musí praštit do stolu a ty mantinely nastavit, to není práce na 5 ani 10 let.
Danek :
Tak teď jsem našel článek že na Ostravsko míří 3velké investice.S vyšší přidanou hodnotou přímých cca.2000prac.míst a další navazující. Jedna je z letectví.Něco mi říká, že to půjde určitě do Mošnova…trochu humoru při dobrých zprávách.http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/na-ostravsko-miri-tri-investice-jde-o-projekty-s-vysokou-pridanou-hodnotou-1196093
03.06.2015 18:38valach jak poleno :
Danek: to zní až moc dobře. Asi proto tady nikdo moc nebrečel, když htc bude stavet v brne. Vzhledem k tomu, ze dopad restrukturalizace vitkovice steel nebude tak horký a ani situace v okd se nevyvíjí přímo negativně, tak se to zase trochu obrací, aneb na ostravsku je to pořád takové nahoru dolů.
03.06.2015 22:20Danek :
valach jak poleno:Za mě super, že dobrá zpráva. Nicméně mám pocit , že Ostrava jako krajské město má potenciál daleko výše a mělo by se tady vytvářet více prac.míst.Dneska někdo zmínil Futurum, za nim je volná obrovská plocha…město by mělo vykoupit a nabídnout investorum(blízko tram.zastávky)….na výzkum, vyvoj.servisní střediska….proč by v OV nemohlo být evr. servisní středisko třeba Huawei?Když HTC je v Brně….nedaleko centra jsou plochy pro office,na Hornopolní,Českobratrská,Karolína. Ostrava dnes nemá ano ani 1 průmyslovou zónu pro investory…Hrabová je téměř plná…další není připravena…je třeba na tom pohnout…..atd.
03.06.2015 23:07balde :
Danek: snad se pohne Hrušov, MOšnov je prázdný, ale souhlasím město by mělo využít volných ploch v centru, pro investory ale pro vývoj, IT podobně, a taky by mělo zatlačit na ministerstvo financi at dosanuje stare ekologicke skody a muzou se použít stare brownfieldy v centru pro nové investory
04.06.2015 00:19Alex :
Danek:
No, tak teď tu o Budulínkovi, ne?
04.06.2015 07:39Kdo uvěří, že tihle investoři přicházejí na Ostravsko s plánem hluboce rozvíjet zdejší sociální, edukativní a občanskou infrastrukturu, věří na Ježíška. Jediný jejich cíl je do mrtě využít investičních pobídek: pozemky za hubičku, žádné daně z příjmu právnických osob, 50% nákladů na strojní vybavení etc… a levná pracovní síla, nazdar. Realizovat zde technologie, které vznikly jinde, bez vazeb na zdejší technické a intelektuální zázemí. Vývoj? Prd a vořech. Zdejší firmy pláčou, že nejsou technici (bodejť také jo, kdo něco umí, jde pracovat ven za trojnásobek). Kde by asi noví investoři vzali personál na ten vývoj – za peníze, které jim jsou ochotni platit? Navíc úroveň absolventů VŠB, kterou se všichni zaklínají jako spasitelem, má vcelku setrvale klesající tendenci. Na to nemusí být člověk Jiříkem z pohádky o Zlatovlásce, aby slyšel, o čem si cvrlikají i brabci na střeše.
To, co v Ostravě chybí (ostatně v celé ČR), je skutečně funkční venture kapitál, podpora startupů, funkční inkubátory, kde by se rozvíjela podnikatelská infrastruktura s vazbou na zdejší území. Jedině firmy a technologie, které vzniknou tady a teď, mají potenciál rozvíjet zdejší region, všechno ostatní je jen přežívání. Velkorysost, kterou předvedl VW v Boleslavi, tady nečekejme – ostatně, Škoda měla co nabídnout a tady nic podobného už není.
Alex :
balde:
Vy víte o nějakém brownfieldu v centru města, zatíženém starými ekologickými škodami? Já vím jen o chátrajících budovách a prázdných parcelách. A to chátrání a prázdnota je tam proto, že kapacita Ostravy v jednoduchých investičních projektech, jako je nasekat openspace, bytové rezorty a šopáče, je více než vyčerpaná.
A co se týká nejen formulace zadání, ale vůbec schopnosti představit si inteligentní investiční projekty, které by kombinovaly ubytovací, edukativní, zážitkové, komunitní aktivity, které by využily aspoň ten zbytek potenciálu udělat z Ostravy atraktivní zážitkové město, návštěvnicky přitažlivé pro pár miliónů lidí, žijících v dojezdové vzdálenosti do 2 hodin od Ostravy, je ostravská politická reprezentace zcela impotentní (teď už se ví, že i ta současná).
04.06.2015 07:48aggu :
Alex: „…Navíc úroveň absolventů VŠB, kterou se všichni zaklínají jako spasitelem, má vcelku setrvale klesající tendenci….“
04.06.2015 09:26Nějaký důkaz?
„.. kapacita Ostravy v jednoduchých investičních projektech, jako je nasekat openspace, bytové rezorty a šopáče, je více než vyčerpaná“
Opět nějaká podpora pro tenhle výrok?
Nebo jenom lhaní a trolling jako vždy?
Nemluvě o tom, jestli „sekání openspaců, bytových rezortů a šopáčů“ je „cestou“.
Proč by Ostrava měla být „zážitkové město“? Co to je?
Cestou je jedině pomalá evoluce od pádu na dno v roce 1994. Žádné oupenspejsové šílenství a „zážitky“ pro expaty jako v Praze, žádné hipsterské sny a blábolení jako v Brně.
Alex :
aggu:
Ad a/ stačí hovořit (ovšem neoficiálně) s managementem Tieto, co za kreatury bez jazykové výbavy, javařské skládačky se jim tam dere a čekají 30.000 čistého. O C++ pozitivního člověk nezakopne, jak je rok dlouhý.
Ad b/ o tom svědčí právě text, ze kterého jste citoval. Kdyby tomu bylo jinak, prázdné pozemky a trosky budov v centru by neexistovaly.
A považujete-li argumenty za trolling a lhaní, není vám pomoci. Ostatně jaký div, sebevědomých diletantů je ve veřejném životě dostatek a z čeho jiného by se rekrutovali, než se sebevědomě diletantské populace. Vy jste jejím pravým reprezentantem.
04.06.2015 10:04aggu :
Alex:
04.06.2015 11:16a) Nestačí. To je maximálně jeden dílek z obrovského puzzle. A ještě „neoficiálně“.
b) Kolik je v centru domů a kolik z nich jsou „trosky“? Tři? Čtyři? Víc?
Argumenty? ;)
Miv :
Alex: díky bohu, že ti nadaní studenti do Tieta nechodí (a že jich není málo). Do firmy s tlustou vrstvou managementu a byrokracie a bez možnosti skutečného růstu. Skutečně talentovaní dneska zakládají start-upy a nechodí do Tieta. Pokud management Tieta se vyjadřuje způsobem, který naznačujete, tak to ukazuje na sestupnou tendenci někoho jiného než VŠB.
04.06.2015 11:36Alex :
aggu:
Vy jste politováníhodný člověk.
Chyby, na které poukazuje kdokoli jiný, nežli aggu, jsou trolloviny a lži, protože to nebyl aggu, kdo o nich píše.
Chyby, na které poukazuje aggu, jsou jasnozřivé rentgenové snímky struktury společnosti, protože aggu.
Ale jak píšu výše: nic neobvyklého.
04.06.2015 11:57Alex :
Miv:
Kéž by tomu bylo tak, jak píšete.
Kde tedy všechny ty startupy jsou?
04.06.2015 11:58aggu :
Alex: Argumenty. Pro a) a b). Čistě protože mě to zajímá.
04.06.2015 12:07Danek :
Alex: Vykašlete se na tyto hádky.Jsem si jistý, že někdo z radnice to tady čte. Možná by spíš nebylo na škodu přijít s nějakými nápady.Než opravdu řešit jestli je lepší dělat startupy nebo dělat v Tietu…každé má svoje….proto jsem tady psal, že vidím zcela nevyužitý bývalý prum.pozemek myslím ČSAD(blízko tramvaje…pozitivum pro zaměstnance), tak si tam dovedu představit třeba zónu s tzv.vyšší přidanou hodnotou….výzkum, vývoj,zmíněné Starupy,vývoj,datové centra,servisní střediska,…prostě je třeba pozemek vykoupit a nabidnout investorům.
04.06.2015 13:49Alex :
Danek:
Jsem s vámi zajedno v tom, že podpora podnikatelských, potažmo zaměstnaneckých příležitostí by měla být vyvážená – jak příchozím investorům, tak firmám, vznikajícím na zelené louce, ze zdejších iniciativ, invence, plánů. Ale tak tomu prostě není. Firma, která má někde ve světě zaměstnance, majetek, technologie, ta si pro zdejší veřejné peníze sáhne asi tak 10000x snadněji, než kdokoli, kdo začíná jen s projekty a byznysplánem na papíře, případně s nějakým ověřovacím chodem, na který mu přispěla tetička a kamarádi.
Je pravda, že financovat startup je prostě těžké, není to jen dosazení čísel z rozvahy do žádosti. Vyžaduje to zkušenosti, odvahu riskovat (od toho se to jmenuje – rizikový kapitál) a také mít plán B. A to vše v Česku, tím méně na Ostravsku, neexistuje.
Před dvěma lety vznikl bombastický plán na tzv. Seed fond MOP, kam by sdružovali peníze privátní investoři spolu se státem a financovaly se startupy. Proběhla školení, prezentace. Výsledek? K 24.4.2014 zastaveno, ÚOHS shopdil ze stolu firmu, vybranou jako finanční správce fondu. Dva roky nic a nic! Byrokracie tohoto státu s odřenýma ušima administruje rozdělování fondů EU. Je jakž takž schopna rozdat investiční pobídky cizím investorům – protože ti si to pohlídají. Ale pro vznik tuzemského podnikání je zcela impotentní – těžko říci, zda z neschopnosti nebo zlé vůle a těžko říci, co z toho je horší.
Píšete: nabídnout pozemek v Ostravě investorům. Komu, prosím pěkně, a nač? Vím, že v Ostravě existují lidé, schopní investovat 100, 200 M v korunách. Víte, co dělají? Kupují lesy na Slovensku a větrníky v Chorvatsku. Jestli si někdo na magistrátu nebo krajském úřadě dvě vteřiny namlouvá, že v regionu existuje přívětivé investiční prostředí, je slepý, nebo blbý nebo ožralý, nebo všechno dohromady.
04.06.2015 14:24Miv :
Alex: Tak nebudu hledat všechny, ale dám tu alespoň seznam pár zajímavých absolventů (odkazy na linkedin asi neprošly filtrem portálu, takže dávám pouze koncovou část):
/pub/aleš-vyka/88/106/179
/pub/radim-halfar/68/50/b39
/in/kosinar/cs
/in/marcellaza/cs
/in/petrandrysek/cs
/in/romanaprias/cs
/in/davidbednarcz/cs
Všichni tito lidé mají za sebou zajímavé projekty (social sharks, futurelytics, AstrumQ Interactive) a zaměstnávají další lidi z VŠB. Dohledání zbytku nechám na Vás. Rád bych podotkl, že tento seznam nic nedokazuje stejně jako nic nedokazuje poněkud zakomplexovaná kritika manažerů Tieta, kterou tady prezentujete jako důkaz sestupné kvality absolventů VŠB. Jak se říká, kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde. Jen málo lidí je schopno hledat pozitivní vlastnosti a odhalit, či inspirovat talenty.
04.06.2015 16:59Martin [msstavby.cz] :
Alex: Jak už psal kenny. Škoda, že informace a vědomosti, které máš jsou polity nechutnou omáčkou keců.
04.06.2015 17:00Rado :
Že ne každý vidí všechno růžově, to by se mělo respektovat a vlastní názor taktéž. Což už se tady stává výjimkou. Rozhodně i v případě Ostravy platí milenecké heslo, pro jedno kvítí slunce nesvítí. Tím chci říci, startupy jsou hezká věc, ale pokud to budou pouze střípky, tak to Ostravě a zaměstnanosti nepomůže. Ostrava vyrostla na jednostranné orientaci na těžký průmysl, mnoho lidí je zaměstnáno v těchto podnicích nebo navazujících provozech, a když padne jeden, tak ostatní padá jako domino. A náhrada je v nedohlednu. Také bych nehledal za tím, co píše Alex, všechno špatné. Nikdo z nás tady v diskuzi o tom druhém nic neví, co dělá, jaké má zázemí, vzdělání, životní zkušenosti apod. Takže třeba i já jsem slyšel o klesající úrovni absolventů VŠB, ba co víc, dokonce jsem psal i několik oponentních posudků na diplomové práce a musím říct, jde to znát. Formátování styl Marek Benda, čeština katastrofální, zpracování tématu taktéž. To, co mnozí vydávají za diplomovou práci, to je pod úrovní semestrálních prací, které jsem museli odevzdávat my. Prostě VŠ jdou po kvantitě, ne po kvalitě. Náš VŠ systém dokázal degradovat vysokoškolské vzdělání neskutečným způsobem.
04.06.2015 21:46thvari :
Rado: Samozřejmě je problém, že ti nejšikovnější jdou raději na ČVUT do Prahy a VUT do Brna. VŠB je tak nějak až za nimi.
Na druhé straně jim nic nebrání si v dnešní době najmout kvalitní kantory a zkusit ty žáky něco naučit. To že neumí naformátovat práci – tak je to mají naučit, a když to nedělají opakovaně, tak to do nich bušit opakovaně. Každý člověk má kapacitu učit se nové věci, těch vyloženě hloupých lidí je fakt minimum.
Neumí česky? Tak ať je to učí a nevymlouvají se, jak je v Česku zvykem, že to měli dělat na gymplu nebo na průmce. Chodil jsem na dvě vysoké školy ve dvou zemích mimo ČR a jak na bakalářském, tak i magisterském studiu jsme měli něco jako Writing Assistance, kam člověka posílali, když mu to psaní tak nějak nešlo. A musel tam chodit opakovaně před tím, než jakoukoli psanou práci odevzdal (a vůbec, v zahraničí se učí vyjadřovat psaným slovem mnohem více než u nás).
Takže nekecejme o klesající úrovni žáků a hleďme je cosi naučit! Ale to jsme opravdu u celkové koncepce vysokého školství v ČR a to je kapitola sama pro sebe. U financování to samozřejmě začíná, to se musí změnit co nejdřív, aby školy nešly po kvantitě.
04.06.2015 22:59Alex :
thvari:
Já vím, že to je mimo téma, neboli jak se říká po novu, off topic, ale před několika lety jsem si pohrával s myšlenkou nabízet studentům VŠB jazykovou redakci diplomových prací. A měl jsem tím na mysli skutečně jen tu základní kontrolu: aby věta obsahovala podmět i přísudek, aby se nevyskytovala zacyklená souvětí, odstranit nadměrné užívání týchž slov a pak podobně. Žádná velká literatura, jen aby myšlenky nabyly zřetelnějšího smyslu. Po zralé úvaze a několika neformálních konzultacích jsem od toho záměru upustil. Tím nejsilnějším důvodem byla skutečnost, že tu jazykovou úroveň po studentech prostě nikdo moc nepožaduje. Konzultanti přiznávají, že čtení prací nebývá zpravidla jednoduché, ale vyžadují opravy jen v případech, kdy to moc řve a jinak to pouštějí dále. Najde-li se čas od času nadšený asák, kterému se ekluje ty bláboly tolerovat a vyžaduje důsledně úpravy, stává se velmi často předmětem stížností studenta, zpravidla s poukazem na to, že se jedná o odborný text, nikoli slohové cvičení. A takový nadšenec pak bývá velmi rychle ze strany nadřízeného akademického funkcionáře umravněn.
05.06.2015 08:30Je mi jasné, že mohu opět být napaden z nedoložitelnosti této zkušenosti. Ale kdo ze zdejších abonentů má kontakty do akademické sféry, může si udělat názor sám.
Konec konců, neproběhla před čase i zde debata na téma, že češtinu spral ďas, hlavní je smysl příspěvku? Můj názor je ten, že když není soulad mezi obsahem a formou sdělení, je to vždy špatně, bez ohledu na odborný obor.
LK :
Rado: klesající znalost studentů není záležitost čistě VŠB. Problém je v tom, že aktuálně jsou velké tlaky na to, aby se počet VŠ absolventů zvyšoval a tím pádem sítem projdou i ti co by kdysi neprošli. Osobně učím v rámci doktorátu na FEI (pro neznalé Katedra elektrotechniky a informatiky na VŠB) a uznávám, že se nároky a tím pádem i úroveň studentů Bc studia snížila. Ale zajímavé je to, že náročnost u Mgr studia zůstává, tak sice každý může být Bc, ale Ing se získává složitěji (tím se ale pořád plní to, že se chce více VŠ absolventů).
Co se týče Tieta, tak ať se nediví, že k nim chodí ti nejméně schopní. Vzhledem k tomu, co jsou ochotní dát maximálně za plat, tak Tieto je prostě záchranná možnost pro ty méně schopné. Situace se má tak, že absolventi po ukončení zkouší najít pozice v jiných firmách a když nic nenajdou, tak jdou najisto do Tieta. Na druhou stranu Tieto odvádí pro kraj tu černou práci, kdy najme ty nejhorší ajťáky a postupnými školeními je schopno je zpracovat a z část z nich vypracovat. Ti ale následně odcházejí, protože jinde dostanou lepší nabídky. To je ale jejich styl s minimálními náklady (efektivita je ale taky malá).
Osobní příklad: Když jsem skončil Bc, tak jsem dělal pohovory v cca 10ti firmách a jednou z nich bylo Tieto. Všude jsem udával jeden plat jako ten požadovaný. V Tietu mi na to řekli, že to je hrozně moc, v dalších firmách to bylo různě že to trochu méně, taky že to je moc, jinde ok a nakonec jsem nastoupil ve firmě, kde mi dali dokonce o 6tis více, než jsem si řekl. A přesně takto dobří ajťáci ztrácí zájem o Tieto a Tietu zbývá ten zbytek.
Jinak nejhorší pohovor co se týče peněz jsem zažil v ABB, když jsem dodělal Ing. Tam jsem strávil cca 60% pohovoru tím, že do mě HR hustilo, jestli ještě nejsem schopný jít dolů s penězi. Nakonec jsem to vzdal a pro zajímavost jsem je nechal kam dolů až jsou schopní jít a bylo to okolo té částky o kterou jsem si říkal když jsem dělal pohovory po Bc.
05.06.2015 08:46miv :
Rado: ano už Otokar Březina (ve své době také učitel) ve svých dopisech Anně Pammrové psal jací jsou studenti neschopná stvoření. Zajímavé kolik se toho za století povedlo dokázat, že? Jak jsem již poznamenal, najít pozitivní příklady a kladné rysy, je výsadou nemnohých. Bez urážky, příliš mě nepřekvapuje, že zrovna Vy jste nic pozitivního na těch DP nenašel.
thvari: místní diskutéři by Vám vystvětlili, že chtít ve školství více peněz za méně studentů je nestydaté.
05.06.2015 08:52Alex :
miv:
O tempora, o mores:-)
Příklady, které jste vyjmenoval, jsou cenné, bezesporu. Jenže, jakkoli je bussiness inteligence nebo mobilní aplikace trendy, je to zaměstnání pro dosti úzce vymezenou skupinu expertů. A mně chybí investice do vývoje technologií, které zde mají dlouhodobé znalostní zázemí (abych se vyhnul profláknutému termínu tradice): energetika, těžařina, strojařina. V těchto oborech zdaleka není vše už vymyšleno – a navíc mají tu vlastnost, že bývají zdrojem zaměstnaneckých příležitostí pro široké spektrum oborově, kvalifikačně i mentálně vybaveného personálu.
05.06.2015 09:37Martin [msstavby.cz] :
K tomu Brnu…
10.08.2015 17:07Z obří investice HTC v Brně bude jen zlomek. Firma váhá
http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/z-obri-investice-htc-v-brne-bude-jen-zlomek-firma-vaha/r~75385f803f5611e5bd0a002590604f2e/