315 nových bytů by mohlo podle studie vzniknout v Dukelských kasárnách v Opavě. Před deseti lety odtud odešli poslední vojáci a od té doby je areál nevyužitý. Výstavba bude v rukou developerů. Zatím je vše ve fázi příprav.
Areál Dukelských kasáren z 19. století v sobě skrývá velký potenciál. Část plochy je využitá, většina však leží už 10 let ladem, poté, co odtud odešli poslední vojáci. Centrální část jedenácti hektarového areálu s historickými budovami zatím zůstane tak, jak je. Ovšem navazující sklady, správní budovy a maštale půjdou k zemi. Namísto nich zde budou byty. Varianta, kterou architekti navrhují, obsahuje samostatně stojící domy.
„Zalíbila se nám tím, že mohla vytvořit jednotlivé skupiny bytových domů, které se mohou zadávat jednotlivým skupinám developerům a skýtá nám to variabilitu.“ vysvětluje Petr Stanjura, hlavní architekt města Opavy.
Domy budou čtyřpodlažní a každý byt bude mít k dispozici malou zahrádku či terasu. Počítá se s 315 byty o velkosti 50- 100 m čtverečních. Parkování bude částečně řešeno podzemními garážemi. Autoři architektonicko – urbanistické studie řešili také chybějící propojení této lokality s přilehlými částmi města.„Kromě bytových domů jsme tam navrhovali i propojení s pěší lávkou mezi Bochenkovou ulicí. Dále jsme navrhovali liniový park.” přibližuje autor studie Tomáš Bindr. Ten vytvoří přirozenou bariéru k železnici, která tudy prochází. Jednotlivé domy by měly mít kolem sebe dostatek volného prostranství i zeleně, kterou budou tvořit z velké části zdejší vzrostlé stromy.
„Budeme připravovat projektovou dokumentaci pro páteřní komunikaci, pro základní sítě, aby případný investor měl uspořený nějaký čas.“ říká primátor Opavy Radim Křupala (ČSSD). Příští rok dojde k demolici starých objektů na asi dvou hektarové ploše, kde mají nové domy stát.
zdroj: infoportaly.cz
Pavel :
Rozumné využití brownfieldu. Ještě by to chtělo dořešit křižovatku Vančurova X Olomoucká, třeba rondelem, podobně jako se stalo na opačném konci u Krnovské. Lávka přes železnici bude víc než zapotřebí. Škoda, že při nedávné rekonstrukci tratě nebyl vybudován podchod pod náspem, líp by se udržoval.
21.12.2017 22:36