Ing. David Witosz
Inženýrský geodet, člen Rady Českého svazu geodetů a kartografů, předseda pobočky Železničních
geodetů u ČSGK. David Witosz je garantem programového bodu Doprava a kandidátem na primátora
Statutárního města Ostravy.
Ing. Ondřej Polanský
Poslanec PSP ČR za Českou pirátskou stranu, ve sněmovně působí mimo jiné také jako
místopředseda podvýboru pro dopravu. Dlouhodobě se zasazuje o zachování architektonických
památek (nejen) v Ostravě a kultivaci veřejného prostoru.
Ing. arch. Filip Tittl
Zakladatel UNIT architekti, absolvent fakulty architektury ČVUT v Praze, studoval také na TUe
v Eindhovenu. Jeho závěrečná práce zabývající se zastavovacími systémy byla vybrána jako nejlepší
diplomový projekt v ČR v roce 2010 a nominována na cenu Archiprix. Spolupracoval s řadou
architektonických kanceláří v Praze a Rotterdamu. Ve své praxi se orientuje především na urbanismus
a územní plánování.
Ing. Lukáš Tittl
Dopravní inženýr, s bratrem Filipem jako členové týmu UNIT architekti vyhráli urbanistickou soutěž
Budoucnost centra Brna, pořádanou Statutárním městem Brno v roce 2016.
Co je to projekt „Sepněme Moravskou“?
Klademe si za cíl vybudování důstojného a komfortního bezbariérového spojení obou částí obvodu,
například v prostoru mezi ulicí Českobratrskou a bývalým nákladovým nádražím. Naším záměrem je,
aby se díky nově navrženému stavebnímu řešení dalo přejít přes železnici, Místeckou, Porážkovou
ulici a pokračovat oběma směry pěší magistrálou křížem na sever i na jih.
Řešení napojí oblasti sídliště Fifejdy a OC Futurum na západním „ostrově“ a Přívoz a historické jádro
města na východním. Obyvatelé sídliště Fifejdy se tak za 15 minut dostanou pěšky do Komenského
sadů nebo na Masarykovo náměstí – a to důstojně, pohodlně a bezpečně.

aggu :
Místecká pod zem, kde měla být jako magistrála přes centrum, spojující 2 dálnice už dávno. A je po problému. Důstojné bezpečné a pohodlné to bude taky.
24.08.2018 15:32Jen se s tím musí psychicky vyrovnat někteří politici (kandidáti na starostu), kteří si myslí, že tunel (ač hloubený!) je na Ostravu moc nóbl. Nám přece zase bude stačit nějaká ta improvizace, že….
Michal :
Proč tolik pozvaných hostů? Stačil by tam přece aggu. Všechno ví, všechno zná, na vše má vždy odpověď. Vskutku renesanční člověk!
aggu :
Michal:
Ty máš zjevně nějaký problém. Zkus třeba tohle:
http://kisk.phil.muni.cz/kpi/temata/hodnoceni-zdroju-a-informaci/argumentace-a-argumentacni-fauly
A zaměř se na klíčové slovo „ad hominem“. Pomůže ti to.
David Witosz :
Zdravím aggu aneb opět na to samé téma :)
Přesně tyto argumenty jste nadnesl 3/4 rokem zpět a já Vám taky 3/4 roku zpět odpověděl. Pokud jste již zapomněl, nevadí.
Zde link na naší předešlou diskusi ať nejsme jako kolovrátky.
https://www.msstavby.cz/propojeni-moravske-ostravy-08-12-2017/
A zde k zakopání Místecké výcuc pro Ty co to nechtějí hledat.
…
Tedy shrnu. Analyzovali jsme situaci víc něž rok. Diskutovali s architekty, urbanisty, dopravními inženýry, stavaři. Variantu „pod zem“ jsme probírali x-krát a podle nás je to v dnešních podmínkách naprosto nereálné.
K zakopání Místecké bych taky chtěl vidět nějakou ideovou studii. Teď z toho cítím jen střelbu od boku. Podle mne, vzhledem k doprovodné infrastruktuře v nadjezdech, rondu na Cihelní, valu za Park Innem, rondem nad Marianskohorskou a spojnici na dálnici je to rovněž šílené a tato myšlenka má smysl až v moment kdy zboříme Frýdlantské mosty, most na Českobratrské, železnici dáme pod zem, výjezdy z Místecké budou rovněž pod zemí atd atd aneb komplexní řešení v celé této oblasti … a v ten moment vidím něco na druh ostravské Blanky a investice jen v centrálním obvodě na desítky miliard kč. Jinak z toho bude pár metrů „pod zemí“ které nic nevyřeší a budou stát miliardu.
…
Přeji hezký pátek a pohodový víkend.
acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: David Witosz: Existuje přece i jednodušší řešení. Místeckou i s tratí zaklopit tak jak jsou. Převýšení terénu směrem od Mar.hor umožní přímý přístup na tuto plochu kterou bude možné libovolně upravit třeba zatravnit. Končit bude mezi tratí a Porážkovou stěnou tvořenou lamelami stejně třeba jako u metra na nábřeží ve Vídni a o přístup se postarají vhodně umístěné schodiště.
24.08.2018 17:59aggu :
David Witosz: Ano, opět to samé ;) Chtěl bych prosím přesněji definovat pojem „dnešní podmínky“. V tom je imho jádro pudla ;) Já v tom vidím „nechce se nám“. V jiných městech se lidem, kterým na městě záleží, chce.
24.08.2018 18:24Nejsem ten, který si ideovou studii má objednat. To má město.
A opět, ano, muselo by se toho změnit kolem Místecké hodně, protože hodně tam toho bylo zvoráno. V podstatě by se mohlo postupovat stylem „fast rewind“ do stavu, který byl ještě akceptovatelný – tj. předválečný. Když nebylo „šílené“ to, co tam napáchali bolševičtí inženýři po válce, jistě nebude „šílené“ totéž „dekonstruovat“ ;) tj. asanovat. Ve světě se tohle děje běžně. Jsme ve světě? ;)
Pokud strašíte Blankou, tak strašíte obyčejnou lidskou hloupostí a chamtivostí, ne problémem samotným. Miliarda? To asi víc. No a? V Brně se nebojí natáhnout ruku a křičet „státe, dej 50-60 miliard, chceme todlencto a támdlecto“.
Třeba se najde starosta, který se nebude bát poprat se s „dnešními podmínkami“.
aggu :
aggu: PS: To samé se říkalo, když skončily vysoké pece ve Vítkovicích: „Sešrotovat, v „dnešních podmínkách“ není nic jiného reálné ;)
24.08.2018 18:29Mimochodem, ten největší (a současně i nejvyšší) křikloun byl z ODS. Stejně jako dnes, co se Místecké týče. Tohle sdružení má vůbec historický problém s „dnešními podmínkami“. V Mošnově to jaksi „nevyšlo“, dálnice do Ostravy byla zbytečná (stačí přípojka do Místku)…
David Witosz :
acdlcia [msstavby.cz] :
Zaklopit? Poprosím upřesnit aneb odkud kam a v jakém rozsahu. A upozorňuji, že celá oblast je jedno velké mimoúrovňové křížení (x nivelet a průjezdných profilů) takže to co vypadá na první pohled lehce je doopravdy pořádný oříšek, protože jak se v oblasti sáhne na jednu věc, tak pak to jde jak domino. Doporučuji kouknout do starého odkazu tam jsem se variantou zakopat (zaklopit?) zabýval v celém úseku Místecká, železniční trať, Porážková. Neobhajuji současný stav, ale jako inženýr s léty praxe upozorňuji že to taková „hračka“ (jak si představuje aggu) rozhodně není. Plus jak jsem již zmiňoval před 3/4 rokem, celá oblast patří do vlastnictví-správy x složkám od SŽDC, přes ŘSD, město po kraj. My chceme vyřešit TEĎ problém pro občany Fifejd a centra (ne za 30 let). Nenavrhujeme konkrétní řešení, právě že jen definujeme překážku a chceme získat podněty a nápady od architektů „jak“ se s tímto problémem vypořádat. A proto pořádáme 28.-29.9.2018 v klubu Fabric soutěž „Sepněme Moravskou“ kde budou týmy urbanistů, pod dohledem odborné poroty, řešit tento oříšek. Pochopitelně jste zvání, jak na besedu nyní ve středu, tak na soutěž za měsíc.
aggu:
1) Nechte si narážky na „nechce se mi“. Vy totiž dle mého to celé vidíte jak Hurvínek válku. Již posledně jsem Vás zval na diskusi, zvu Vás i teď. 29.8.2018 ve Staré Aréně budeme mít x hodin situaci s Vámi probrat, nad mapou, s fakty. Zde na webu je to z Vaší strany jen křiklounství. Proto se těším že se ve středu setkáme a Vy nám své představy objasníte. Já za sebe mohu říci že jsem u výstavby infrastruktury víc jak 10 let, byl jsem u projektů v hodnotě miliard kč a takové řeči „že se mi nechce“ … to si nechte od cesty, to není argument.
2) Proč sem pletete jinou politickou stranu, když já jsem od Pirátů? Proč sem pletete bolševiky? Proč sem pletete Vítkovice? Mošnov? Co to má společného s otevřenou diskusí-besedou pro občany na téma bezbariérového spojení Fifejd s historickým centrem, kterou pořádáme my Piráti právě proto, abychom s občany komunikovali a ptali se jich na názor? Neztrácejte tady čas jalovými výkřiky o „ostravském paleolitu“ a přijďte s námi diskutovat. Těšíme se na Vás.
Přeji hezkou sobotu.
aggu :
Nesetkáme, protože je to obyčejný předvolební mítink maskovaný jako debata o ostravském urbanismu ;) Nic proti pirátům.
1) Jste zbytečně vztahovačný nebo nechápete kontext. Nechce se nám je motto ostravských odpovědných v posledních skoro 30 letech. Proč jste se v tom poznal tušíte jenom vy.
A taky jste zbytečně útočný, no každopádně křikloun Hurvínek je pořád o něco lepší než sluníčkový idiot.
Být „u výstavby 10 let“ je argument k čemu? Já jsem „u výstavby infrastruktury“ skoro 20 let a nedovolil bych si tím cokoliv naznačovat.
2) Ano jste pirát. A?
Historický kontext do toho jaksi zaplést musíte. Nebo máte ve zvyku problémy řešit od konce? Pokud ano, tak se bude spíš jednat o kamufláž řešení. Celé okolí Místecké západě od centra je prostě špatně a nedá se vyřešit nějakým cool urban hackingem za 5 peněz. Musí se řešit komplexně a tak, aby tam opět bylo město. Jako před válkou. Zkuste se podívat na historické fotky a pochopíte jakým směrem se vydat.
Je jen jediná cesta. Město zadá velkou urbanistickou studii na řešení Místecké a jejího okolí (od Železárenské až po Cihelní). Tak aby povrch patřil lidem. Nejsem si jistý, jestli inženýři (jako my dva) tohle zadání můžou pochopit ;)
dolil :
Místecká pod zem je největší blbost jakou jsem tento rok slyšel.
25.08.2018 13:29acdlcia [msstavby.cz] :
David Witosz: Zaklopit od mostu po most. V prvé řadě je potřeba dostavět Místeckou do čtyřpruhu https://mapy.cz/s/2Zrpn a následně postavit konstrukci podobnou skladovací hale jen nosnější https://mapy.cz/s/2Zrqx s výřezy pro sjezdy a zatravněnou střechou. Jelikož by zmizela hala Tatran mohlo by se ke sportovnímu využití upravit i část nově vzniklé plochy a celá ta nově zakrytá plocha by se dala následně upravit na parkoviště takže by se vyřešil i nedostatek parkovacích míst v centru. Směrem od Mariánských Hor a Fifejd by bylo napojení na okolní terén provedeno jako šikmá zatravněná plocha s chodníky a schodišti a ze strany centra by podél ulice Porážkové vznikla zeď v podstatě jako by tam stál blok domů a tím by místo trati vznikla nová uliční čára. Ta by se doplnila schodišti a rampami tak aby navazovaly na stávající komunikace.
26.08.2018 10:47Nimrod :
Jestli se na to tomto fóru pouští do diskuse kandidát na primátora, tak je to hodně špatně. Aspoň pro mě. Nevolitelný pirát…
Rasta :
Pro mě je nepodstatné, kdo je z jaké strany a taky pokud tady přispívá do diskuze. Pro mě jako ostraváka je podstatný fungující zastupitel a hlavně schopný úředník, který dokáže s odborníky na tuto problematiku vytvořit projekt, který bude pro město přínosem i za padesát let. To se bohužel v oblasti architektury a urbanismu v Ostravě nepodařilo za posledních 80 let nikomu…
26.08.2018 21:48Crazym :
Nimrod: David Witosz: No vídíš a pro mně zatím v pohodě, furt lepší Pirát než to co tam je teď :-)
26.08.2018 22:09thvari :
Piráti fakt nic zkazit nemůžou, zvlášť na katastrofálních radnicích typu Mariánky s Janáčkovou, Jih s papaláši z ČSSD, centrum s tupým Ostravakem. To dno je v Ostravě tak hluboko, že by to líp uřídil i spolek dobrovolných hasičů. :-D
Martin [msstavby.cz] :
Nimrod: Politika je o diskuzi.
Pokud by neměl diskutovat kandidát na primátora, je pak otázka, jestli by se neměli diskuzí účastnit všichni spojení s politikou. Třeba i zastupitelé za ANO v Ostravě-Jih, že.
27.08.2018 09:58M&M :
Nevýhoda diskuze na mmstavbách je anonymita části účastníků.
29.08.2018 15:41Danek :
M&M: To me vzdycky bavi u Martina.Ja mu obc. poslu odkaz na nejaky clanek a s tim ze se ma kouknout na komentare pod clankem a on to precte a protoze s temi nazory nesouhlasi..tak napise,ze tam v podstate muze priz.kdokoli….to me pod tvym koment.napadlo.
29.08.2018 21:17Martin [msstavby.cz] :
Danek: Musím souhlasit s názory, které někdo napíše anonymně do komentáře pod nějaký článek, ne?
Může psát na internetu každý? Ano může. Já, ty a třeba takoví ti zkrachovalci v exekucích.
Nejsem Nytrová (ex. ČSSD),abych si vytvářel názor na domněnkách jedinců.
29.08.2018 22:10Danek :
Martin [msstavby.cz]: Ano,ale pokud v 99% prispevku je souhlasny nazor k necemu…a je rozdilny s tvym a ty napises,ze tam v podstate muze prispivat kdokoli,je to k zamysleni.
29.08.2018 22:22Martin [msstavby.cz] :
Danek: Na tomto webu je je měsíčně unikátních návštěv přes. 65tis. Diskutuje ani ne necelá promile z této návštěvnosti. Jak vůbec můžeš brát komentáře někde na webu (o kterých se bojím i pomyslet) jako názor společnosti.
Také záleží, na jakých webech se tyto komentáře nacházejí. Novinky, iDnes, Naštvané matky?
29.08.2018 22:37Hynek [msstavby.cz] :
Martin [msstavby.cz]: unikatnich 24, „pres 65“ nevim co je za cislo, necelych 64 celkem neunikatnich.
30.08.2018 01:35adélka :
Nevíte co se zde řešilo a s jakým výsledkem? Děkuji
26.09.2018 13:56David Witosz :
adélka:
Zdravím.
Diskuse byla předehrou k této soutěži-hře. Srdečně zvu.
https://www.msstavby.cz/sepneme-moravskou-26-09-2018/
26.09.2018 16:45aggu :
David Witosz:
26.09.2018 17:34game over ;)
https://www.msstavby.cz/park-nad-misteckou-06-09-2011/
David Witosz :
aggu:
Zdravím aggu.
26.09.2018 18:34Naprosto jiná lokalita. Game over možná tak pro Vás ;)
aggu :
David Witosz: Tak samozřejmě. A co princip? Považuju ho za fantastický, prostor pod mostovkou je povýšen, možná až na chrám. Takový most nemá jen ubohou mono funkci „sepněme Moravskou“ a „dostaňme se z bodu A do bodu B“.
26.09.2018 19:44Úplně jiné přemýšlení o „mostě“ než je u běžných inženýrů obvyklé, ti většinou zasypávají prostor mezi podpěrami struskou a ponechávají ho napospas (někdy parkoviště, někdy ložnice, někdy wc).
Spolu s mírným zahloubením dopravních tepen by se dal využít i příznivější reliéf v okolí západně od centra, z vyšší do nižší terasy, což by umožnilo vytvořit i koridor méně imbecilní než další vypuklý nedomrlý krtinec jako Frýdlanty – s přirozeným spádem do centra.
David Witosz :
aggu:
Promiňte aggu, ale už se opakujete. My jsme nikdy žádné konkrétní řešení nenavrhovali, definovali jsme překážku a čeho chceme dosáhnout. Tohle Vaše vkládání nám do úst nějakého Vámi domnělého řešení je nefér a také vlastně dost absurdní, když právě soutěž-hra tento pátek nás má překvapit s čím přijdou soutěžící. I tak Vám přeji hezký a pokud možno klidný večer.
PS Pokud se podíváte podrobně na plakát tak tam uvidíte i katapult. Tak pokud by jste jej bral vážně, tak speciálně pro Vás info že to je ironie ;)
26.09.2018 21:47