Tak on to Madeja spíš staví uprostřed Čertovy Lhoty než města :D Ale myslím, že za chvíli si zvyknete tak jak na Nosretiho naproti kdysi :-)
13.11.2017 10:55
61
Michal :
Úplně v pohodě. Zadek hnusný, ale to nejde vidět.
13.11.2017 11:03
51
Petr Lesák :
Dnešní doba je skvělá, umožní nám všem mít svou vlastní plechovou boudu v centu v města :)
13.11.2017 12:47
52
Petr Lesák :
Připomíná to Prior z doby socialismu.
Kdyby to vzniklo tehdy, všichni to dnes zkritizujou a bude to trnem v oknu.
Identický vzhled – politická změna názoru :-)
13.11.2017 12:51
71
Aleš :
Přemýšlím, že Ostrava ještě dna nedosáhla…
13.11.2017 12:51
52
D.L. :
Aleš:
Myslím, že stejné úrovně jako člověk a komentáře které tady zv***te, dosahujete i Vy…a myslím, že nepíšu jen za sebe.
13.11.2017 13:15
35
Pavel :
D.L.: Asi té debatě nerozumím, ale nevím, co Vás na té větě tak pobouřilo? Nevím, co uživatel Ales píše jinde, ale ta věta je dost neutrální.
13.11.2017 15:22
10
Aleš :
D.L.:
Ještě malou doušku – bývalo zvykem, pakliže se pan továrník za Rakouska-Uherska nebo za první republiky rozhodl ke stavbě obchodu nebo fabriky, přizvat si ke spolupráci nejlepší architekty. Ty skvosty dnes mizejí beze stopy. Ostrava má tu smůlu, že ti nejlepší architekti se vůbec nedostali k realizaci nebo ta realizaci nebyla pro jejich tvorbu typická, výjimkou je třeba Textilia – Ostravice Marie Frommerové. Dnes se Ostrava permanentně „zasírá“ stavebním balastem. Čestnou výjimkou je areál Dolních Vítkovic, ale to je ryze soukromá iniciativa.
Obávám se, kolego D.L., že mi nesaháte po kotníky…
13.11.2017 15:37
51
D.L. :
Pavel:
Stačí si trochu projít tento web a pročíst si komentáře podepsané tímto jménem a třeba semnou budete i souhlasit. Tenhle člověk má sám se sebou, asi hodně velké problémy a je mi ho vlastně i líto. Je to hromada frustrace a komplexů!
13.11.2017 15:58
65
Rado :
Tady se zase pere špinavé prádlo, ale s názorem p. Aleše souhlasím. Ostrava z pohledu architektury, ale i v mnoha jiných oblastech, má laťku hodně nízko a je to znát na každém kroku. Jednou i tyto stavby jsou součástí celku a ten na člověka nějak působí. Někdo je rád za to, co tu je, ať už to vypadá jakkoliv, čili a lá zavedená fráze „buďte rádi za to, co tu je“, jiný se s tím nesmíří. Vezměte si, jak veškeré stavební omyly rychlé v médiích vyšumí a naopak se i vysloveně špatné realizace a stavby vychválí do nebes. Ostravský tisk není na tomto poli vůbec kritický, stejně tak jako nikdy nebyl třeba k Mošnovu. FAST a katedra architektury? Mlčí. Vezměte si, jak se chová město ve vztahu ke skeletu? Neustále dává developerům šanci, i když už teď je výsledek mizerný. Černá kostka se zařízne, ale místo ní někde jinde směle vyrostou stavby, které se naprosto míjejí s krásou a kvalitou. Nemyslím si, že tato stavba na ul. 28. října udělá Ostravu krásnější. A jak správně napsal Aleš, Ostrava kvalitní architekty ještě vůbec nepotkala. Nemám ten pocit, že to, co zde dlouhodobě roste, dělá Ostravu lepším, atraktivnějším městem. Obrazně se dá říci, že Ostrava má na to koupit si plně vybavený VW Passat, ale raději místo toho koupí tři Dacie v základu. To je Ostrava dnešních dnů, ta nestojí o krásu a o kvalitu.
13.11.2017 19:46
91
Infoš :
Pokud byste se pohybovali ve stavebnictví, příčina by vám všem byla jasná. Problém je, jak jinak, v penězích. Jsou dvě možnosti když chcete začít něco stavět:
1) Přizvete dobrého architekta, kterého vyberete dle jeho referencí. Zpracuje se architektonická studie, která se několikrát mění a předělává, než se dosáhne ideálu. Potom se přizve dobrý stavební inženýr, který tu studii, za dohledu architekta, zpracuje do dokumentace pro územní a stavební řízení. Pak se vyřídí stavební povolení, u toho se dále zapracovávají připomínky dotčených orgánů apod. No a potom se zpracuje dokumentace pro provedení stavby, podle které se staví a celou stavbu kontroluje, v zájmu investora, technický dozor, který je na stavbě buďto každý den, nebo alespoň 1-2x týdně. Toto je nejlepší a zároveň nejdražší varianta.
No a potom je tu cesta č. 2) Tato cesta je častější, ale na druhou stranu je cca 3-4x levnější. Investor si najde nejlevnějšího stavebního inženýra, to bývá většinou týpek který to už přece dělá 40 let, tak se vyzná. Sice nemá ani kancelář, pracuje z obýváku, ale ta cena… No a po dvou schůzkách kdy tento člověk, absolutně bez architektonického citu a představivosti, bez jakékoliv koncepce stvoří projekt pro územní a stavební řízení, to se dále vyřídí a podle toho se také staví. Dokumentace pro provádění stavby se nedělá, protože to jsou přece vyhozené prachy a projekt je nutné zlo jen kvůli úřadům. Funkci dozoru v tuto chvíli převezme sám investor, nebo jeho „známý“ či rodinný příslušník, který kdysi dělal do stavebnictví (čti postavil si 2 rodinné domy za socialismu a ne tak úplně ze svého vlastního materiálu), který se na stavbě objeví celkem 3x za dobu výstavby, tzn na začátku, na konci, no a do třetice někdy v průběhu aby se podíval jak to klukům jde. No a takto probíhá více než 50% výstavby v soukromém sektoru u menších a středních staveb. No a výsledky tomu jasně odpovídají. Ve státním sektoru to funguje ještě jinak, ale to až zase někdy příště..
14.11.2017 13:44
150
Hrdy Ostravak :
uz i na zdevastovane Ukrajine se stavi kvalitnejsi stavby. Tragedie Ostravy. Komedie Ostravy. Parodie Ostravy. Janackova- Vltavsky hvezdne svetove duo postbolsevicke architektury.
14.11.2017 15:34
100
Skeptik :
Infoš: Jsou i další varianty. Udělá se kvalitní projekt a pak to nejlevnější kyblikář upraví k obrazu svému a investor je spokojen, jak ušetřil.
14.11.2017 15:36
40
Aleš :
Rado:
Ač už v důchodu, nemám čas věčně vysedávat u komputeru. Ano, doznávám upřímně, že mé příspěvky tady na tomto serveru jsou velmi ironické a jízlivé. Asi je to daň minulosti, kdy naše generace mohla kritizovat současný stav tak akorát u piva. Ale konstatuji s povděkem, že se mi celkem úspěšně daří tady čeřit místní vody. A necítím se ani frustrovaný, ba ani zakomplexovaný.
Ale proč reaguji? Kolega Rado tady napsal, že Ostrava kvalitní architekty ještě vůbec nepotkala. Tvrdím pravý opak – stavěli zde ti nejslavnější z nejslavnějších – Kamil Hilbert budovu Živnobanky, Josef Gočár Anglo-českou banku, Camillo Sitté urbanisticky zpracoval a navrhl Přívoz, Gustav Meretta Chrám Božského spasitele, Erich Mendelsson obchodní dům Bachner, Jaroslav Frágner Dům kultury pracujících Ostravy, Jiří Kroha sídliště Stalingrad a kulturní dům. Ten výčet by byl hodně obsáhlý, ostatní slavné architekty již jen uvádím – Bohumil Hubschmann, Wunibald Deininger, Felix Neumann, Karel Kotas, bratři Šlapetové, v době poslední Josef Pleskot. Ale nechci konkurovat kolegům z branže, bylo toho o Ostravě napsáno poměrně hodně, kdo chce, ten nalezne.
A pokud jsem něčím frustrovaný, tak je to nepochybně tím, že jsem měl tu čest držet v ruce jak plány Kamila Hilberta, tak Marie Frommerové, o nichž měl jsem tu čest kdysi dávno napsat dvě studie. Textilie Igora Weichslera je pro mne srdeční záležitost. Těch srdečních záležitostí je nepochybně více, o to více mne děsí, že po časech totalitních a z toho vyplývajících velmi omezených, či spíše žádných možností náprava a oživení patrné nejsou. Svěřit urbanizaci a architekturu měst developerům je cesta do pekel. Bydlím již patnáct let jinde – takže jako odstrašující příklad uvésti mohu Liberec, Jablonec nad Nisou nebo Ústí nad Labem. Dobrá architektura vzniká jinde a jinak – stačí se podívat třeba do komunistické Číny… Takže ono to jde, ale musí se chtít!!! Tři vykřičníky opravdu nestačí!!!
15.11.2017 12:54
80
nototo :
Vypadá to jako krematorium. Jak si Janáčková dokázala vybudovat jméno citlivou rekonstrukcí ulic a domů okolo kostela, tak si ho rychle zničila těmito faily a obludným návrhem pol. domu na náměstí. Sebereflexe nulová, přitom to vůbec není o penězích, tehdy jich bylo ještě méně.
15.11.2017 13:24
11
aldar :
Co se všichni divíte! Vždyť jediným kritériem pro výběr projektanta je cena projektu. A oslovit architekta? Tady se šetří pár tisícovek a výsledek je znát všude kolem nás. Že se na výsledky budou dívat ti, kterým je to jedno – je asi jedno , ale bohuže se na to musí dívat ti, kterým to jedno není. A snižuje se už tak nízká laťka estetické výchovy další generace.
16.11.2017 13:49
30
Victor :
Strašné, zároveň ignorující okolní zástavbu . Ta proluka nakonec byla lepší .
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
pompo :
moc hezké, nový svěží vítr do architektury této třídy
13.11.2017 09:09Dave :
1. Ktery idiot z uradu v Mariankach to schvalil a dal vubec povoleni??
2. Cloveku ktery to nakreslil a vymyslel bych zakazal cinnost…
Michal :
Ostrava!!! Východ jak má být…
Cyril :
Michal: s třemi vikřyčniky!!!
13.11.2017 10:18Crazym :
Tak on to Madeja spíš staví uprostřed Čertovy Lhoty než města :D Ale myslím, že za chvíli si zvyknete tak jak na Nosretiho naproti kdysi :-)
13.11.2017 10:55Michal :
Úplně v pohodě. Zadek hnusný, ale to nejde vidět.
13.11.2017 11:03Petr Lesák :
Dnešní doba je skvělá, umožní nám všem mít svou vlastní plechovou boudu v centu v města :)
13.11.2017 12:47Petr Lesák :
Připomíná to Prior z doby socialismu.
13.11.2017 12:51Kdyby to vzniklo tehdy, všichni to dnes zkritizujou a bude to trnem v oknu.
Identický vzhled – politická změna názoru :-)
Aleš :
Přemýšlím, že Ostrava ještě dna nedosáhla…
13.11.2017 12:51D.L. :
Aleš:
13.11.2017 13:15Myslím, že stejné úrovně jako člověk a komentáře které tady zv***te, dosahujete i Vy…a myslím, že nepíšu jen za sebe.
Pavel :
D.L.: Asi té debatě nerozumím, ale nevím, co Vás na té větě tak pobouřilo? Nevím, co uživatel Ales píše jinde, ale ta věta je dost neutrální.
13.11.2017 15:22Aleš :
D.L.:
13.11.2017 15:37Ještě malou doušku – bývalo zvykem, pakliže se pan továrník za Rakouska-Uherska nebo za první republiky rozhodl ke stavbě obchodu nebo fabriky, přizvat si ke spolupráci nejlepší architekty. Ty skvosty dnes mizejí beze stopy. Ostrava má tu smůlu, že ti nejlepší architekti se vůbec nedostali k realizaci nebo ta realizaci nebyla pro jejich tvorbu typická, výjimkou je třeba Textilia – Ostravice Marie Frommerové. Dnes se Ostrava permanentně „zasírá“ stavebním balastem. Čestnou výjimkou je areál Dolních Vítkovic, ale to je ryze soukromá iniciativa.
Obávám se, kolego D.L., že mi nesaháte po kotníky…
D.L. :
Pavel:
13.11.2017 15:58Stačí si trochu projít tento web a pročíst si komentáře podepsané tímto jménem a třeba semnou budete i souhlasit. Tenhle člověk má sám se sebou, asi hodně velké problémy a je mi ho vlastně i líto. Je to hromada frustrace a komplexů!
Rado :
Tady se zase pere špinavé prádlo, ale s názorem p. Aleše souhlasím. Ostrava z pohledu architektury, ale i v mnoha jiných oblastech, má laťku hodně nízko a je to znát na každém kroku. Jednou i tyto stavby jsou součástí celku a ten na člověka nějak působí. Někdo je rád za to, co tu je, ať už to vypadá jakkoliv, čili a lá zavedená fráze „buďte rádi za to, co tu je“, jiný se s tím nesmíří. Vezměte si, jak veškeré stavební omyly rychlé v médiích vyšumí a naopak se i vysloveně špatné realizace a stavby vychválí do nebes. Ostravský tisk není na tomto poli vůbec kritický, stejně tak jako nikdy nebyl třeba k Mošnovu. FAST a katedra architektury? Mlčí. Vezměte si, jak se chová město ve vztahu ke skeletu? Neustále dává developerům šanci, i když už teď je výsledek mizerný. Černá kostka se zařízne, ale místo ní někde jinde směle vyrostou stavby, které se naprosto míjejí s krásou a kvalitou. Nemyslím si, že tato stavba na ul. 28. října udělá Ostravu krásnější. A jak správně napsal Aleš, Ostrava kvalitní architekty ještě vůbec nepotkala. Nemám ten pocit, že to, co zde dlouhodobě roste, dělá Ostravu lepším, atraktivnějším městem. Obrazně se dá říci, že Ostrava má na to koupit si plně vybavený VW Passat, ale raději místo toho koupí tři Dacie v základu. To je Ostrava dnešních dnů, ta nestojí o krásu a o kvalitu.
13.11.2017 19:46Infoš :
Pokud byste se pohybovali ve stavebnictví, příčina by vám všem byla jasná. Problém je, jak jinak, v penězích. Jsou dvě možnosti když chcete začít něco stavět:
1) Přizvete dobrého architekta, kterého vyberete dle jeho referencí. Zpracuje se architektonická studie, která se několikrát mění a předělává, než se dosáhne ideálu. Potom se přizve dobrý stavební inženýr, který tu studii, za dohledu architekta, zpracuje do dokumentace pro územní a stavební řízení. Pak se vyřídí stavební povolení, u toho se dále zapracovávají připomínky dotčených orgánů apod. No a potom se zpracuje dokumentace pro provedení stavby, podle které se staví a celou stavbu kontroluje, v zájmu investora, technický dozor, který je na stavbě buďto každý den, nebo alespoň 1-2x týdně. Toto je nejlepší a zároveň nejdražší varianta.
No a potom je tu cesta č. 2) Tato cesta je častější, ale na druhou stranu je cca 3-4x levnější. Investor si najde nejlevnějšího stavebního inženýra, to bývá většinou týpek který to už přece dělá 40 let, tak se vyzná. Sice nemá ani kancelář, pracuje z obýváku, ale ta cena… No a po dvou schůzkách kdy tento člověk, absolutně bez architektonického citu a představivosti, bez jakékoliv koncepce stvoří projekt pro územní a stavební řízení, to se dále vyřídí a podle toho se také staví. Dokumentace pro provádění stavby se nedělá, protože to jsou přece vyhozené prachy a projekt je nutné zlo jen kvůli úřadům. Funkci dozoru v tuto chvíli převezme sám investor, nebo jeho „známý“ či rodinný příslušník, který kdysi dělal do stavebnictví (čti postavil si 2 rodinné domy za socialismu a ne tak úplně ze svého vlastního materiálu), který se na stavbě objeví celkem 3x za dobu výstavby, tzn na začátku, na konci, no a do třetice někdy v průběhu aby se podíval jak to klukům jde. No a takto probíhá více než 50% výstavby v soukromém sektoru u menších a středních staveb. No a výsledky tomu jasně odpovídají. Ve státním sektoru to funguje ještě jinak, ale to až zase někdy příště..
Hrdy Ostravak :
uz i na zdevastovane Ukrajine se stavi kvalitnejsi stavby. Tragedie Ostravy. Komedie Ostravy. Parodie Ostravy. Janackova- Vltavsky hvezdne svetove duo postbolsevicke architektury.
Skeptik :
Infoš: Jsou i další varianty. Udělá se kvalitní projekt a pak to nejlevnější kyblikář upraví k obrazu svému a investor je spokojen, jak ušetřil.
14.11.2017 15:36Aleš :
Rado:
15.11.2017 12:54Ač už v důchodu, nemám čas věčně vysedávat u komputeru. Ano, doznávám upřímně, že mé příspěvky tady na tomto serveru jsou velmi ironické a jízlivé. Asi je to daň minulosti, kdy naše generace mohla kritizovat současný stav tak akorát u piva. Ale konstatuji s povděkem, že se mi celkem úspěšně daří tady čeřit místní vody. A necítím se ani frustrovaný, ba ani zakomplexovaný.
Ale proč reaguji? Kolega Rado tady napsal, že Ostrava kvalitní architekty ještě vůbec nepotkala. Tvrdím pravý opak – stavěli zde ti nejslavnější z nejslavnějších – Kamil Hilbert budovu Živnobanky, Josef Gočár Anglo-českou banku, Camillo Sitté urbanisticky zpracoval a navrhl Přívoz, Gustav Meretta Chrám Božského spasitele, Erich Mendelsson obchodní dům Bachner, Jaroslav Frágner Dům kultury pracujících Ostravy, Jiří Kroha sídliště Stalingrad a kulturní dům. Ten výčet by byl hodně obsáhlý, ostatní slavné architekty již jen uvádím – Bohumil Hubschmann, Wunibald Deininger, Felix Neumann, Karel Kotas, bratři Šlapetové, v době poslední Josef Pleskot. Ale nechci konkurovat kolegům z branže, bylo toho o Ostravě napsáno poměrně hodně, kdo chce, ten nalezne.
A pokud jsem něčím frustrovaný, tak je to nepochybně tím, že jsem měl tu čest držet v ruce jak plány Kamila Hilberta, tak Marie Frommerové, o nichž měl jsem tu čest kdysi dávno napsat dvě studie. Textilie Igora Weichslera je pro mne srdeční záležitost. Těch srdečních záležitostí je nepochybně více, o to více mne děsí, že po časech totalitních a z toho vyplývajících velmi omezených, či spíše žádných možností náprava a oživení patrné nejsou. Svěřit urbanizaci a architekturu měst developerům je cesta do pekel. Bydlím již patnáct let jinde – takže jako odstrašující příklad uvésti mohu Liberec, Jablonec nad Nisou nebo Ústí nad Labem. Dobrá architektura vzniká jinde a jinak – stačí se podívat třeba do komunistické Číny… Takže ono to jde, ale musí se chtít!!! Tři vykřičníky opravdu nestačí!!!
nototo :
Vypadá to jako krematorium. Jak si Janáčková dokázala vybudovat jméno citlivou rekonstrukcí ulic a domů okolo kostela, tak si ho rychle zničila těmito faily a obludným návrhem pol. domu na náměstí. Sebereflexe nulová, přitom to vůbec není o penězích, tehdy jich bylo ještě méně.
15.11.2017 13:24aldar :
Co se všichni divíte! Vždyť jediným kritériem pro výběr projektanta je cena projektu. A oslovit architekta? Tady se šetří pár tisícovek a výsledek je znát všude kolem nás. Že se na výsledky budou dívat ti, kterým je to jedno – je asi jedno , ale bohuže se na to musí dívat ti, kterým to jedno není. A snižuje se už tak nízká laťka estetické výchovy další generace.
16.11.2017 13:49Victor :
Strašné, zároveň ignorující okolní zástavbu . Ta proluka nakonec byla lepší .
16.11.2017 23:07